Επιβατική κίνηση ελληνικών αεροδρομίων

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
xristos":2uciwtz0 said:
Κινήσεις μάλλον ήθελες να πεις (αφίξεις και αναχωρήσεις). Για τα Χανιά θα είναι όντως ένα ρεκόρ...
Ναι, μπερδεύτηκα μιάς κ συνήθως αφίξεις μετράμε. Τα Χανιά θεωρητικά μπορούν να πάρουν παραπάνω απο 200.000 αφιξαναχωρήσεις απ΄το ανακοινωθέν πρόγραμμα της FR οπότε κ με μια αυξησούλα 5-7% στα υπόλοιπα περνάνε τις 2.000.000 που όπως φαίνεται θα τις περάσει -πιο χαλαρά- και η Κως.
 

costasim

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2012
Μηνύματα
118
Likes
1
Καλησπέρα. Μήπως γνωρίζει κάποιος τις κινήσεις ώρας αιχμής (αεροσκαφών και επιβατών) του Ελ Βενιζέλος, καθώς και τις αντίστοιχες του σχεδιασμού-του.
 

airzena

First-Class-Member
Εγγραφή
21/03/2012
Μηνύματα
954
Likes
28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
UGTB
Απογοητευτικά τα αποτελέσματα των μεγαλυτέρων Ελληνικών αεροδρομίων από κίνηση επιβατών το 2012.
Το μόνο αεροδρόμιο που περίπου κράτησε την κίνησή του ήταν της Θεσσαλονίκης -0,5%.
Με την μεγαλύτερη μείωση επιβατικής κίνησης είχε της Αθήνας -10,4%.
Πως με αυτά τα αποτελέσματα λένε ότι η τουριστική μας κίνηση ήταν στα επίπεδα του 2011 δεν καταλαβαίνω.
Τόσο μεγάλη αύξηση είχαν τα περιφερειακά αεροδρόμια; είχαν 800,000 τουρίστες αύξηση; ; ; Μόνο η Ρόδος έχασε 333,000 κινήσεις. όλοι ήταν ντόπιοι που πήγαιναν εσωτερικό; άντε και οι 300,000 κινήσεις του Ηρακλείου που χάθηκαν ήταν ντόπιες;
Μπορεί;
Η Αθήνα έχασε μόνο 389,099 ντόπιες κινήσεις, και 1,113,831 διεθνείς. Όλοι ήταν Έλληνες που πήγαιναν εξωτερικό;
Ποια αεροδρόμια έφεραν αυτούς τους τουρίστες;

Αθήνα - επιβάτες 12,944,041 (-10,4%) 33ο στην Ευρώπη (συνολική κίνηση επιβατών)
Ηράκλειο - επιβάτες 5,014,312 (-5,3%) 75ο στην Ευρώπη
Θεσσαλονίκη - επιβάτες 4,042,539 (-0,5%) 91ο στην Ευρώπη
Ρόδος - επιβάτες 3,814,706 (-8,1%) 95ο στην Ευρώπη.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Βασικά, έχουμε 2 συνισταμένες, την κίνηση εσωτερικού και την εξωτερικού. Για την εσωτερικού όλοι γνωρίζουμε ότι έχει καταποντιστεί, πχ στα στοιχεία που βρήκα, μεταξύ 2009 και 2012 ο ΑΙΑ είχε μείωση 1.5 εκατ. επιβατών (-25%) και η Ρόδος 300Κ (-35%), λογικά και τα υπόλοιπα α/δ καταγράφουν παρόμοια πτώση.
Όσον αφορά την κίνηση εξωτερικού, τα στοιχεία δείχνουν πτώση περιπου 3% στις αφίξεις μεταξύ 11 και 12 με Θεσ/κη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Μύκονο και Σκιάθο να παρουσιάζουν αύξηση ενώ τα υπόλοιπα 9 κύρια α/δ είχαν πτώση.

Συμπερασματικά, η τουριστική κίνηση όντως κινήθηκε στα επίπεδα του 11 ωστόσο εμφανίζονται Ρόδος, Κώς και Ηράκλειο με πτώση που οφείλεται κυρίως στο ότι η σεζόν του 11 είχε bonus απ΄τις αναταραχές σε Αίγυπτο και λοιπές βορειοαφρικανικές χώρες, bonus που όπως είναι λογικό εξανεμίστηκε το καλοκαίρι του 12.

Για αξιόπιστα συγκεντρωτικά στοιχεία σχετικά με τις αφίξεις εξωτερικού μπορείς να δείς εδώ, κρίμα που δεν υπάρχουν αντίστοιχα για την κίνηση εσωτερικού...
 

airzena

First-Class-Member
Εγγραφή
21/03/2012
Μηνύματα
954
Likes
28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
UGTB
Ευχαριστώ για τα στοιχεία που μου παραθέτεις, τα οποία επιβεβαιώνουν αυτά που υπέθεσα.
Η διαφορά των Συνολικών Διεθνών Τουριστικών αφίξεων των 15 αεροδρομίων μεταξύ 2011 και 2012 είναι αρνητική κατά 390,295.
Αυτό δεν είναι περίπου το ίδιο - είναι αρκετή διαφορά. Όταν η Ρόδος χάνει 126,591 το Ηράκλειο 53,557 και η Ζάκυνθος 23,975 >– δεν είναι τα ίδια περσινά επίπεδα. Γιατί η Τουριστική αγορά της Αιγύπτου το 2012 άνοιξε, το κλίμα στην Βόρειο Αφρική άλλαξε το 2012. Τώρα εάν θέλουμε να λέμε μείωση 3% για να μην σοκαριζόμαστε, αυτό είναι στρουθοκαμηλισμός.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Bλέπω άλλαξες το αρχικό πόστ σου, μάλλον έλεγξες ότι Τυνησία και Αίγυπτος είχαν όντως αύξηση. :)

Απο εκει και πέρα, στρουθοκαμηλισμός είναι όταν κολλάς σε ένα αριθμητικό νούμερο χωρίς να ψάχνεις περαιτέρω. Οι -400.000 αφίξεις είναι νούμερο μικρό σε σχέση με τις συνολικές αφίξεις, φυσικά διαχειρίσιμο και επουδενί δεν προκαλεί σόκ. Αυτά είναι για λαϊκή κατανάλωση σε όσους αρέσκονται στα παχιά πιασάρικα λόγια πρός τέρψιν της μάζας που δεν έχει άποψη για τον τουρισμό. Όλοι θα θέλαμε κάθε χρόνο αύξηση αλλά δεν πάει έτσι. Τι να πούν κι οι Αιγυπτιοι που σε μια χρονιά έχασαν σχεδόν 5 εκατ. επισκέπτες. Ή τι να πούμε κι εμείς που το 11 είχαμε αύξηση άνω του 20% και το 12 πτώση 7%. Το ξέραμε όμως γιατί το +20 δεν ήταν φυσιολογικό, ένα 5 με 10% είναι φυσιολογικό και φυσικά έχοντας άμεση επικοινωνία με τους επισκέπτες είδαμε ότι πολλοί ήταν για αλλού και ήρθαν σε εμάς λόγω της αραβικής άνοιξης κτλ. Το καλό στοιχείο ωστόσο είναι ότι το 12 κατέγραψε αύξηση 12% σε σχέση με το 10, νούμερο που ανταποκρίνεται στατιστικά και στον μέσο όρο των ετήσιων αυξήσεων.

Κλείνοντας, θέλω να υπενθυμίσω ότι πέραν της επανάκαμψης Αιγύπτου και Τυνησίας, πολύ μεγάλη ζημιά έκαναν τα περσινά έκτροπα στη χώρα μας πάνω στο άνοιγμα της σεζόν, έκτροπα που όχι μόνο έφεραν μείωση στις αφίξεις αλλά το κυριότερο είχαν αντίκτυπο στα έσοδα καθώς για να περιοριστεί η ζημία προσφέρθηκαν τιμές που δεν έπρεπε...
 

costasim

Economy-Class-Member
Εγγραφή
04/03/2012
Μηνύματα
118
Likes
1
Ναί αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι ο συνολικός αριθμός της τουριστικής κίνησης περιλαμβάνει καί τους με άλλα μέσα αφικνούμενους: οδικώς, ακτοπλοϊκώς, που προφανώς ήταν αυξημένες το 2012 (π.χ. από Βαλκάνια).
(προσωπική εμπειρία: η Λευκάδα είχε γεμίσει από Σέρβους οδικώς μέσω Εγνατίας)
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Έχεις δίκιο σε αυτό, το αναφέρει και ο ΣΕΤΕ στα στατιστικά του ότι οι αεροπορικές αφίξεις αντοπροσωπεύουν το 72% των συνολικών αφίξεων με κάθε μέσο. Ωστόσο, αν ο airzena είχε διαβάσει τέτοιο στατιστικό, τότε το υπόλοιπο 28% των αφίξεων θα έπρεπε να έχει αύξηση άνω του 30% ώστε συνολικά να έχουμε αύξηση 800.000 επισκεπτών. Έδωσαν τέτοια νούμερα άραγε οι οδικές και θαλάσσιες αφίξεις?
 

airzena

First-Class-Member
Εγγραφή
21/03/2012
Μηνύματα
954
Likes
28
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
UGTB
Σε εκπομπή στο κανάλι της Βουλής το Σάββατο έλεγαν για την πιλοτική προσπάθεια από έκαναν στα Δωδεκάνησα να φέρουν τουρίστες από τα Τουρκικά παράλια. Υπάρχει αρκετή ζήτηση από Ρώσους, Ουκρανούς και Τούρκους να επισκεφτούν την Ελλάδα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η Visa Shenghen (ευχής έργο να φεύγαμε από αυτή την συνθήκη – θα αδειάζαμε και από άλλους). Το πρόγραμμα είχε μερική επιτυχία γιατί από τις 175.000 αφίξεις που έχασαν στην περιοχή κατάφεραν να φέρουν 85.000 από την Τουρκία. (δεν διευκρινίστηκε εάν υπήρχε και αύξηση στις διανυκτερεύσεις σε ελληνικά καταλύματα)
Φέτος προσπαθούν να υλοποιηθεί η έκδοση της visas εντός των κρουαζιερόπλοιων και να φέρουν τουρίστες από την Αττάλεια, άλλος τεράστιος προορισμός τουριστών 24,99 εκατ. αφίξεις (ας είναι και έτσι μια δεξαμενή που θα μπορούμε να αντλούμε τουρίστες)
Καλό θα ήταν και οι Κρητικοί να έκαναν κάτι αντίστοιχο από Αίγυπτο και Ισραήλ (αν και η Κρήτη δεν είχε μείωση στις αφήξεις πέρυσι).
 
Top