Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Re: Supersonic - Sonic Boom

air_boy":m95qo8yh said:
Τι είναι το SuperSonic ή Sonic Boom? --> http://www.youtube.com/watch?v=5L5K4u_LaU4

Υποθέτω συμβαίνει λόγο της πίεσης ή της υγρασίας.. Ποιο συγκεκριμένα? :?:


Συμβαίνει και από τα δύο....μετά το υπερηχητικό "τείχος" (shock wave) πέφτει απότομα η πίεση (αδιαβατικά) οπότε ψύχεται απότομα ο αέρας (υποηχητικός πια) και η υγρασία της ατμόσφαιρας γίνεται ορατή (condensation)....

http://en.wikipedia.org/wiki/Prandtl-Glauert
http://de.wikipedia.org/wiki/Wolkenscheibeneffekt
 
Re:

d|m|tr|s":8kzbmhfe said:
Άκουγα το liveatc της Αθήνας και 2 πτήσεις, συγκεκριμένα η OK422 και η LX1822, αντί να αποκαλoύνται CSA four two two και Swiss one eight two two, οι κλήσεις γίνονταν ως CSA four two alpha και Swiss one eight two foxtrot. Ποιος ο λόγος; Υπάρχει περίπτωση να μπερδευτούν λέγοντας δυο φορές στη σειρά τη λέξη two? Στην περίπτωση της ΟΑ755 η κλήση γινόταν κανονικά ως Olympic seven five five. Τα γράμματα μπαίνουν αυθαίρετα ή καθορίζονται από την έναρξη της πτήσης;

Καλησπέρα και από εμένα!

Τις προάλλες ακούγοντας την συχνότητα των αφίξεων του Βενιζέλος δυο πτήσεις της Αιγαίου προσέγγιζαν ταυτόχρονα και τα χαρακτηριστικά κλήσης τους ήταν ΑΕΕ 312 και ΑΕΕ 321. Η Ελεγκτής έδινε οδηγίες στην ΑΕΕ 312 και απαντούσε η ΑΕΕ 321 με αποτέλεσμα κάποια στιγμή η Ελεγκτής να κάνει παρατήρηση στις πτήσεις της Αιγαίου ότι ήδη έχει ενημερωθεί η εταιρεία τους στο παρελθόν να αποφεύγει τον προγραμματισμό πτήσεων με το ίδιο χαρακτηριστικό κλήσης προκειμένου να δίνονται οι σωστές οδηγίες στην συχνότητα.
 
Για αυτό και τα annexes λένε ότο ο ΕΕΚ έχει το διακίωμα να αλλάψει το call sign του α/φους προκειμένου να διαφυλάξει την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας. Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση τον έλεγχο τον είχε ο tower που είναι δύσκολο να το αλλάξει...
 
Re: Re:

Arxaggelos":1c4epbou said:
Καλησπέρα και από εμένα!

Τις προάλλες ακούγοντας την συχνότητα των αφίξεων του Βενιζέλος δυο πτήσεις της Αιγαίου προσέγγιζαν ταυτόχρονα και τα χαρακτηριστικά κλήσης τους ήταν ΑΕΕ 312 και ΑΕΕ 321. Η Ελεγκτής έδινε οδηγίες στην ΑΕΕ 312 και απαντούσε η ΑΕΕ 321 με αποτέλεσμα κάποια στιγμή η Ελεγκτής να κάνει παρατήρηση στις πτήσεις της Αιγαίου ότι ήδη έχει ενημερωθεί η εταιρεία τους στο παρελθόν να αποφεύγει τον προγραμματισμό πτήσεων με το ίδιο χαρακτηριστικό κλήσης προκειμένου να δίνονται οι σωστές οδηγίες στην συχνότητα.

Μαλλον η Ελεγκτης ηθελε τη σφαλιαρα, γιατι πτησεις 321 και 312 στο προγραμμα της Α3, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ... :shock:
 
Καλημέρα,

Προχθές (αλλά και χθές νομίζω) στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς (EFL/LGKF) έκανε εκπαιδευτικά "touch 'n' go" (?) η Lufthansa me to A-319 D-AILD .

Καθώς η Κεφαλονιά δεν αποτελεί προορισμό της LH, παραξενεύτηκα όταν το είδα να προσεγγίζει απο μακρυά, υπέθεσα πως ήταν αναγκαστική προσγείωση και είπα να πάω προς το αεροδρόμιο. Στη διαδρομή ενώ νόμιζα πως είχε προσγειωθεί το ξαναέιδα να στρίβει για την τελική ευθυγράμμιση με τον διάδρομο και λόγω του δυνατού αέρα στην περιοχή υπέθεσα ανεπιτυχή την πρώτη προσπάθεια προσγείωσης. Τέλος πάντων για να μην τα πολυλογώ έφτασα στο αεροδρόμιο, όπου επικρατούσε ηρεμία και επρόκειτο προφανώς για εκπαίδευση. Το χάζευα για καμία ώρα να κάνει κύκλους ακουμπώντας κάθε φορά για καμιά 500αριά μέτρα τον 14R. Εμφανέστατα δεν μετέφερε επιβάτες.

Το γεγονός με παρεξένεψε αρκετά και ρωτάω λοιπόν, για ποιους λόγους και με ποια κριτήρια επιλέγει μια εταιρεία που θα κάνει εκπαίδευση?
Με λίγα λόγια γιατί στην Κεφαλονιά? :D
 
Όντως η επιλογή είναι παράξενη αλλά όχι ανεξήγητη.

Οι εκπαιδευτικές αυτές πτήσεις, δεν προγραμματίζονται τελευταία στιγμή. Το αεροπλάνο, οι εκπαιδευτές και οι μαθητές είναι προγραμματισμένοι μέρες πρίν. Αυτό που είναι το άγνωστο μέχρι και το προηγούμενο απόγευμα, είναι το πού θα πάνε.

Τα κριτήρια είναι τα εξής:

1)Καλός καιρός (χωρίς χαμηλά σύννεφα-βροχόπτωση και με καλή ορατότητα και κατά το δυνατόν όχι πάνω από 20κόμβους άνεμο)

2) Αεροδρόμιο χωρίς πολύ ή και με καθόλου κίνηση και με την διάθεση να εξυπηρετήσει εκπαιδεύσεις (πρέπει να γίνει τηλεφωνική επικοινωνία του εκπαιδευτή με το ΕΕΚ του αεροδρομίου από πρίν και να ζητήσει την εξυπηρέτηση. Δεν εμφανίζεται έτσι από το πουθενά)

3) Αεροδρόμιο που να μην έχει περιορισμούς θορύβου.

4) Όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάδρομο.

5) Σχετικά νορμάλ διάδρομο (χωρίς ανω-κατωφέρια, στενό, απότομη προσέγιση κλπ)

6) Όχι στου διαόλου την μάνα σε σχέση με την βάση του αεροπλάνου (όσο πιό κοντά, τόσο λιγότερη ώρα θα κάνουν να πάνε και νά έρθουν, άρα μεγαλύτερο διαθέσιμο χρόνο εκπαίδευσης).


Πιθανολογώ ότι η Κεφαλλονιά δεν ήταν η πρώτη τους επιλογή, λόγω απόστασης, μήκους και διχρωμίας του διαδρόμου*. Επίσης (καθώς δεν πετάει η εταιρεία εκεί) οι εκπαιδευτές δεν θα ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το αεροδρόμιο και τα "σημάδια" του για κύκλους εξ'όψεως (εκτός κι αν το έχουν ξανακάνει).

Αλλά, αν οι πρώτες τους προτιμήσεις ήταν προβληματικές λόγω καιρού την συγκεκριμένη μέρα, θα αναγκάστηκαν να πάνε πιό νότια.


*διχρωμία του διαδρόμου.
Η Κεφαλονιά έχει δίχρωμο διάδρομο. Όταν έγινε η επιμήκυνση του διαδρόμου, πρίν 15 χρόνια περίπου, το χρώμα της ασφάλτου στο καινούριο κομμάτι είναι πολύ πιό σκούρο από το ορίτζιναλ. Έτσι στην προσέγγιση του 14, δημιουργούνται ψευδαισθήσεις στους χειριστές ότι είναι χαμηλότερα στην προσέγγιση από ότι στην πραγματικότητα είναι, με αποτέλεσμα να έρχονται "ψηλοί". Σε αυτό είναι επηρεπείς όλοι οι χειριστές (εκτός αν το ξέρουν, το περιμένουν και βασίζονται αποκλειστικά στα βοηθήματα της προσέγγισης (PAPIs) και όχι σε αυτό που φαίνεται). Προφανώς, εκπαιδευόμενοι χειριστές είναι σαφώς πιό επηρεπείς λόγω απειρίας.
 
1.Υποθέτω όμως οτι στό AIM θά το έχουν αναφέρει οτι η Κεφαλλονιά έχει αυτήν την ιδιαιτερότητα,ώστε ο ινστρούχτορας πρίν ξεκινήση μέ τά μαθητούδια του νά μπορή νά τους κάνη ένα briefing οτι "παιδιά,αυτό το αεροδρόμιο έχει έναν διάδρομο που σάς εξαπατά οτι είστε χαμηλότερα από ό,τι είστε πραγματικά.Προσέξτε το αυτό και μήν περιμένετε να μάθετε το ύψος σας βλέποντας τον διάδρομο,αλλά μόνο τά βοηθήματά σας".Αλλωστε,αυτοί που πετάνε εκεί συχνά (δηλαδή κυρίως οι τσαρτεράδες,που δέν πάνε πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι),από πού θα το μάθουν πρίν κάνουν την πρώτη τους πτήση εκεί;

2.Δέν θα έπρεπε,αντιθέτως,νά νομίζουν οτι είναι ψηλότερα (θεωρώντας οτι ο διάδρομος τελειώνει εκεί που τελειώνει και το αρχικό χρώμα) καί να κινδυνεύουν νά έρχωνται χαμηλώτεροι;

3.Δέν θα έπρεπε εξ αρχής να είχε επιστρωθεί ΟΛΟΣ ο διάδρομος όταν έγινε η επιμήκυνση,ώστε νά μήν υπάρχη αυτή η οπτική εξαπάτηση τών πιλότων;
 
To σκούρο κομμάτι είναι στην αρχή του 14. Προσεγγίζοντας τον διάδρομο αυτό, το ανοιχτόχρωμο κομμάτι φαίνεται από πιό μακρυά (πρίν φανεί το σκούρο). Έτσι δίνεται η εντύπωση ότι το touchdown zone είναι πιό μακρυά από ότι στην πραγματικότητα είναι.
Η φωτό αυτή είναι από την μεριά της προσέγγισης του 32, φαίνεται όμως το κομμάτι που λέω. Το γεγονός ότι η φωτό δεν είναι τραβηγμένη με τίς καλύτερες συνθήκες βοηθάει. Με μιά γρήγορη ματιά, ο διάδρομος φαίνεται μικρότερος από ότι είναι. Κοιτάζοντας καλύτερα, φαίνεται και το υπόλοιπο. Κάτι τέτοιο γίνεται και στο αεροπλάνο, αλλά από την αντίθετη κατέυθυνση.
http://www.airliners.net/photo/-/-/0037252/L/

Οι μαθητευόμενοι σε αυτό το στάδιο, είναι προτιμότερο να κάνουν μία στάνταρντ προσέγγιση με όσο το δυνατό λιγότερες μεταβλητές ή non-standard παραμέτρους. Μαθαίνοντας το "κανονικό", μετά με την εμπειρία εκτείθενται και στα διαφορετικά.

Δεν υπάρχει καμμία αναφορά στο ΑΙΜ σχετικά με αυτό το θέμα.

Για την τελευταία ερώτηση...........δεν θα απαντήσω !
 
Ως εκ τής φωτογραφίας λοιπόν συμπεραίνω,τό καλοκαίρι τόύ 2007 που ήμουν στην Κεφαλλονιά,έβλεπα από τά Λέπεδα (μιά μικρή παραλία λίγο πιό έξω από τό Ληξούρι) τόν 14,όπου το καινούργιο κομμάτι είναι στην αρχή.Καί επειδή το κομμάτι αυτό είναι πιό σκούρο,νόμιζα οτι ο διάδρομος άρχιζε από πιό μέσα από την ακτή (δηλαδή εκεί που άρχιζε να διακρίνεται το αρχικό κομμάτι).Προφανώς κάτι τέτοιο παθαίνουν και οι εξαπατώμενοι,που μάλιστα βλέπουν τά πράγματα από κάποιο ύψος και όχι από το έδαφος,όπως εγώ.

Τώρα τό γιατί δέν αναφέρεται κάτι σχετικό στο AIM,όπως και γιατί δέν επιστρώθηκε ξανά όλος ο διάδρομος ώστε να είναι ομοιόμορφος,θά τό μάθουμε σέ επόμενη φάση....
 
Γνωρίζει κανείς σας τα αεροσκάφη από κεντρική Ευρώπη ( Γερμανία, Ελβετία κ.τ.λ )για να πάνε Ιαπωνία ποια περίπου πορεία ακολουθούν;
 
Top