Hellas Jet LGW-ATH Ιούλιος 2004

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Οι τακτικοί αναγνώστες της στήλης των trip reports ξέρετε ότι τέλη Ιουλίου ήμουν επί βρετανικού εδάφους, για διάφορους...αεροπορικούς λόγους. Και επειδή κάπως έπρεπε να γυρίσω, είπα να δοκιμάσω την Ελλάδα Αεριωθούμενη ("Hellas Jet" σε άπταιστα ελληνικά).

Τηλεφωνική κράτηση περίπου ενάμιση μήνα πριν, προκράτηση θέσης 8Α και έκδοση του εισιτηρίου (ΑΤΒ2) από τα γραφεία του αεροδρομίου. Τελική τιμή μαζί με φόρους 130,25 ευρώ. Ήταν ό,τι φθηνότερο βρήκα για εκείνη την περίοδο (ίδια τιμή έδινε και η easy). Βέβαια -και αυτό το καταγγέλω ανοιχτά- λίγες εβδομάδες αφότου εξέδωσα το εισιτήριό μου, η Τ4 έβγαλε και ναύλο των 85 ευρώ (τελική μαζί με φόρους) ο οποίος ΔΕΝ υπήρχε πριν!!! Δηλαδή, φθηνότερα και από easy :!:

Αλλά, ας περάσουμε στο κυρίως πιάτο.

Τ4/HEJ 703, LGW-ATH, 26JUL2004, SX-BVA, θέση 8A, STD 11:00
Από το King's Cross πήρα Thameslink πρωί πρωί (την ίδια γραμμή που πάει και στο Luton), γιατί θα έκαναν κάποια έργα σε ένα τμήμα των γραμμών της διαδρομής μου και έπρεπε να προλάβω τυχόν καθυστερήσεις. Μετά από διαδρομή περίπου 45 λεπτών και μαζί με αρκετούς νυσταγμένους Άγγλους που Δευτέρα πρωί πήγαιναν με συννεφιά και ψιλόβροχο στη δουλειά τους, έφτασα στο Gatwick λίγο μετά τις 08:30. Το τρένο σταματάει στο South Terminal και η Τ4 φεύγει από το North, που σημαίνει ότι έπρεπε να πάρω το άλλο εναέριο τρενάκι που τα συνδέει. Μεγάλα παράθυρα και γερές δόσεις από tarmac, αλλά η διαδρομή πολύ μικρή.

Όταν τελικά έφτασα, το check-in δεν είχε ακόμη ξεκινήσει, οπότε αρκέστηκα σε μια βόλτα στο αεροδρόμιο και...σήκωσα αρκετά μικρά "σουβενίρ" (baggage tags American Airlines, American Eagle, Aerolineas Argentinas, Emirates κ.λ.π.). Πρόσεξα ιδιαίτερα την παρουσία της ΒΑ (είχαν π.χ. ειδικό χώρο αναμονής για τα ασυνόδευτα παιδιά κοντά στο check-in) και, μέχρι να τα γυρίσω όλα αυτά, το check-in άνοιξε. Ήμουν από τους πρώτους, μαζί με δύο αθλήτριες από τη Βρετανική Ολυμπιακή Ομάδα που είχαν καταλάβει αναπόφευκτα ένα desk μέχρι να συνεννοηθούν με τον υπάλληλο για το υπέρβαρο. Το check-in γρήγορο, η θέση είχε όντως κρατηθεί και η ώρα επιβίβασης είχε οριστεί στις 10:00.

Άλλη μια βόλτα στο Terminal (όπου τσέκαρα ότι το αεροπλάνο είχε έρθει 09:44 με STA 10:00), γρήγορο breakfast και πορεία προς το gate κατά τις 10 μετά από ουρές στον έλεγχο χειραποσκευών, αλλά με πολύ ευγενικούς και φιλικούς υπαλλήλους ("Where are you travelling to, sir? Athens! Oh, you will have a great time there this summer with the Olympics"). Πάάάρα πολύ περπάτημα μέχρι το gate και μεταφορά με λεωφορειάκι στο remote stand όπου μας περίμενε ο Πήγασος. Επιβίβασημε θέα την πολυσυζητημένη κατασκευαζόμενη πεζογέφυρα.

Το ευγενικό αίτημά μου για φωτογράφηση του cockpit από την ανοιχτή πόρτα του όσο είμασταν στο έδαφος περιμένοντας τους υπόλοιπους επιβάτες αντιμετωπίστηκε τουλάχιστον με καχυποψία. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δε ρώτησαν τον κυβερνήτη, αλλά η κυρία προϊσταμένη πέρασε διακριτικά για να μου ρίξει ένα διερευνητικό βλέμα, μήπως και αναγνώριζε στο πρόσωπό μου κάποιον...στυγερό εγκληματία. Επίσης, στο ερώτημά μου αν το αεροπλάνο είναι γεμάτο, η αεροσυνοδός μου απάντησε "Γιατί ρωτάτε; Ναι, σχεδόν γεμάτο είναι", για να αποδειχτεί περίτρανα στη συνέχεια ότι η πληρότητα ήταν γύρω στο 50-60% της Οικονομικής, με ένα-δύο άτομα στη Business. Ας το παραβλέψουμε όμως αυτό.

Τα δερμάτινα καθίσματαήταν σκληρά αλλά άνετα, με μαξιλαράκι απόλυτα ρυθμιζόμενο και αναπαυτικό. Το seat pitchκαλό και το αεροπλάνο καθαρό και σε πολύ καλή κατάσταση.

Το πλήρωμα εκτός από τους συνήθεις ελέγχους προετοιμασίας της καμπίνας, φρόντισε να ενημερώσει τους επιβάτες που κάθονταν σε παράθυρο κινδύνου για το πώς αυτό ανοίγει. Στις ανακοινώσεις ασφαλείας ήταν πολύ αναλυτικοί, επισημαίνοντας ότι "τα κινητά τηλέφωνα πρέπει να είναι κλειστά γιατί έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν παρεμβολές στα συστήματα του αεροσκάφους" και θυμίζοντας ότι τα σκιάδια των παραθύρων (window shades) πρέπει να είναι ανοιχτά κατά την απογείωση και προσγείωση. Η επίδειξη σωστικών μέσων έγινε στις οθόνες του Α320 στα αγγλικά με χρήση animation, αλλά οι ελληνικοί υπότιτλοι ήταν υπερβολικά μικροί (η φωτο είναι τραβηγμένη με τέρμα zoom 8x). Η προϊσταμένη μας συστήθηκε την ώρα που δίπλα μας περνούσε ένα πανέμορφο 744 της Virgin και στις 11:10 άρχισε το pushback. Από το πιλοτήριο ήρθε μια αναλυτικότατη ανακοίνωση ("...θα απογειωθούμε από το διάδρομο 26L, κάνοντας στη συνέχεια δεξιά στροφή,...,και ο αναμενόμενος χρόνος πτήσης μας θα είναι 3:10' ").

Απογείωση στις 11:20 και κάπου εκεί άρχισε και η προβολή του video. Βέβαια, τα ακουστικά που μοιράστηκαν μου ήταν εντελώς άχρηστα, γιατί απλά ο ήχος ήταν ανύπαρκτος σε κάποιες σειρές καθισμάτων (π.χ. 8 A,B,C & 9 A,B,C τίποτα, ενώ στις 8 D,E,F όλα κανονικά... :evil: ). Τα ακουστικά όμως μου φάνηκαν χρήσιμα ως ωραιότατο σουβενίρ μετά την πτήση :wink: Το IFE ξεκίνησε με ένα εισαγωγικό video για το LGAV (γεμάτο από εικόνες αεροσκαφών της...ΟΑ!!!!!) και διαφημίσεις της Τ4 (για να σου θυμίζει με ποιον πετάς) και της Vodafone. Συνέχεια με Design 360 του CNN, Candit Camera, αφιέρωμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες (εννοείται) και BBC news. Ομολογώ ότι με αυτό το τελευταίο ξενέρωσα απίστευτα. Μόλις που άρχισα να χαίρομαι άλλη μία πτήση και αυτοί μου έδειχναν τι έγινε στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στην Παλαιστίνη κ.λ.π. Μα, ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΩ! Θα το μάθω μόλις προσγειωθούμε!!!!! Ούτε στον αέρα δεν μπορεί να ησυχάσει κανείς??? (Τις ίδιες ανησυχίες βέβαια δε συμμερίζονταν πολλοί από τους συνεπιβάτες μου).

Bar service στις 11:40 από μια ευγενέστατη -και εμφανίσιμη- αυτή τη φορά αεροσυνοδό με χυμό (μήλο ή πορτοκάλι) και pretzels για πριν και sprite για μαζί με το γεύμα. Το meal service ξεκίνησε μετά από κανένα μισάωρο και κράτησε περίπου μία ώρα. Ο δίσκος του φαγητού (με εμφανές sticker προέλευσης: Olympic Catering) ήταν αξιοπρεπούς μεγέθους με σαλάτα μεξικάνικης σύλληψης (καλαμπόκι, μαρούλι, κόκκινη πιπεριά, κόκκινα φασόλια κ.λ.π.) και one thousand islands dressing, ζυμαρικά γεμισμένα με μαλακό τυρί και κόκκινη σάλτσα, ψωμάκι (σε σελοφάν), βουτυράκι, μους λεμονιού και ένα ποτήρι νερό (Kimi). Γενικά νόστιμο και πολύ χορταστικό.

Κατά διαστήματα είχαμε ελαφρές αναταράξεις, μέχρι που πλησιάζαμε τις ανατολικές ακτές της Ιταλίας και το Ιόνιο. Εκεί τα πράγματα έγιναν πιο σοβαρά. Ευτυχώς, οι δίσκοι είχαν μαζευτεί. Αρκετό κούνημα, το πλήρωμα καθισμένο ("cabin crew remain seated, REMAIN SEATED"), πτήση στα 39000 πόδια( :!: ) και μια μικρή αλλαγή πορείαςλόγω καιρού. Η κυρία προϊσταμένη πάντως δήλωνε "Ο κυβερνήτης έχει ανάψει τη φωτεινή επιγραφή προσδεθείτε και σας παρακαλούμε να επιστρέψετε στη θέση σας και να δέσετε τις ζώνες ασφαλείας. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας". Αν κρίνω όμως από το ύφος στο πρόσωπό της, περνούσε στιγμές μεγάλης ταλαιπωρίας και πολύ θα ήθελε όλα να τελειώσουν σύντομα. Ε, κατά τις 15:10 (ώρα Ελλάδος πλέον) ο χορός σταμάτησε και η ίδια αποφάσισε να μας κεράσει και παγωτάκι. Στο ενδιάμεσο, εγώ χάζευα τη θέα των IAE V2500.

Top of descend στις 15:55 πάνω από την Πάτρα με κάποια cumulonimbusνα μας κάνουν παρέα και να μας αναγκάζουν σε άλλη μία -μικρή αυτή τη φορά- παράκαμψη. Προσέγγιση από νοτιοδυτικά με θέα στο Ελληνικό και προσγείωση στον 03R στις 16:35 (με STA 16:40). Παρά τις ελπίδες μου για φυσούνα, σταθμεύσαμε στο Α46 και το λεωφορειάκι μάς μετέφερε στο main terminal building του Athens International Airport. 16:58 άρχισαν να κυλούν και οι πρώτες βαλίτσες.

Αυτά και...καλή επίσκεψη στον οφθαλμίατρό σας μετά από τόσο διάβασμα :) Σχόλια, εντυπώσεις και παραλειπόμενα από το ταξίδι ακολουθούν σύντομα.
 
Πήραμε και μία γεύση από Τ4...

Μέχρι και παγωτάκι σας δώσανε, πως να είναι κερδοφόροι οι άνθρωποι :roll:

Αυτή η καχυποψία πάντως με το cockpit και την πληρότητα, εμένα θα μου την είχε δώσει στα νεύρα :evil: Όπως και σένα φαντάζομαι...

Δώσε και μία βαθμολογία, έτσι για να γουστάρουμε :!:
 
Πολύ ωραίο report για μία πολύ ωραία εταιρία!

Αυτό που λύπει είναι φωτογραφία της εμφανίσιμης αεροσυνοδού :wink:


Είμαι ενάντια στις βαθμολογήσεις πτήσεων...κάθε πτήση είναι τελείως διαφορετική εμπειρία την οποία δεν μπορείς να περιγράψεις με αριθμούς :lol:
 
Μερικές πληροφορίες ακόμα, που πριν λίγο ξέθαψα από τα αρχεία.

Διαδρομή: από Λονδίνο δυτικά και έξοδος από τη Βρετανία πάνω από το Dover. Μετά πορεία προς Βρυξέλλες και Ζυρίχη. Είσοδος στην Ιταλία και πέρασμα από Βενετία στα αριστερά μας (ο captain το ανακοίνωσε, αλλά οι συνθήκες της ατμόσφαιρας δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές και στη σχετική φωτο δεν αναγνωρίζεται τίποτα). Πορεία κατά μήκος των ακτών της Ιταλίας και είσοδος στον ελληνικό εναέριο χώρο κοντά στην Κέρκυρα. Στη συνέχεια προς Πάτρα, Κόρινθο και Αθήνα.

Και δύο photos που μόλις ανέβασα στο album:
'Ανοδος από LGW με το χαμηλότερο στρώμα νεφών να έχει κάλυψη περίπου 5/8 και πιο ψηλά overcast (τσαγκαροδευτέρα με τα όλα της για τους Λονδρέζους)
και
επιβράδυνση στον 03R της Αθήναςμε αναστροφή ώσης.
 
Evge George. Sundoma 8a tsekarw kai gw tin etoimotita tou plirwmatos... :lol: :wink:
 
Σας υποσχέθηκα "σχόλια, εντυπώσεις και παραλειπόμενα από το ταξίδι" και επανέρχομαι.

Καταρχάς για τα θετικά της Τ4: αεροπλάνο σε πολύ καλή κατάσταση που δεν έδειχνε τα χρόνια του, "πλήρες" πακέτο service (καλό και αρκετό φαγητό, προγράμματα μουσικής και video, δύο προσεγμένα inflight magazines: ένα της Hellas Jet και ένα από το "Αθηνόραμα" με συμβουλές για την Ολυμπιακή Αθήνα και τους Αγώνες), πλήρωμα που έδειχνε καλά εκπαιδευμένο και ανακοινώσεις από το πλήρωμα αναλυτικές, κατανοητές και ξεκάθαρες.

Κάτι που μου έκανε εντύπωση ήταν οι ενέργειες του παροχέα handling στο Gatwick για να φύγει η πτήση χωρίς καθυστέρηση. Όση ώρα περιμέναμε στην ουρά για check-in, ένας υπάλληλος φρόντιζε να ρωτάει όλους όσοι ήταν στην ουρά αν είχαν εισιτήριο. Όσοι δεν είχαν και...ετοιμάζονταν να κάνουν check-in, τους έβγαζε από την ουρά και φρόντιζε να εκδώσει το εισιτήριό τους γρήγορα, ώστε να επανέλθουν στην ουρά του ελέγχου αποσκευών (ξέρω, ακούγεται παράξενο να υπάρχουν άνθρωποι που ακόμη δεν ξέρουν πώς εκδίδεται ένα αεροπορικό εισιτήριο, αλλά φαίνεται ότι η πραγματικότητα είναι καμιά φορά διαφορετική...) . Επίσης, το boarding pass έγραφε ώρα επιβίβασης μία ώρα πριν την αναχώρηση (πριν καν έρθει το αεροπλάνο!!!), αλλά με δεδομένο το 10-15λεπτο περπάτημα μέχρι το συγκεκριμένο gate, ήταν ένας τρόπος να είναι οι περισσότεροι επιβάτες εκεί στην ώρα τους.

Και ερχόμαστε στα αρνητικά.

Από το πλήρωμα των τεσσάρων, η μία αεροσυνοδός ήταν εξαιρετικά ευγενική, φιλική και αποτελεσματική (και εμφανίσιμη). Σωστή επαγγελματίας σε όλα :great: . Δύο ήταν σχετικά εμφανίσιμες, αλλά χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο σε κανέναν άλλο τομέα. Ούτε χαμογελούσαν, ούτε έκαναν κάτι παραπάνω από τα τυπικά και, γενικά, έδειχναν μάλλον...ταλαιπωρημένες. Όσο για την κυρία προϊσταμένη, μόνο το παγωτάκι μοίρασε και έκανε και τις ανακοινώσεις. Μεγαλύτερη σε ηλικία από τις υπόλοιπες (γύρω στα 40), έβγαζε μια προσεγμένη αυστηρότητα. Δεν μπορώ να πω ότι έδειχνε να καλοπερνάει εν πτήσει πάντως (οι έντονες αναταράξεις την έκαναν να δείχνει ότι είχε δυσανασχετήσει). Γενικά, νομίζω ότι ένα τέτοιο πλήρωμα μπορεί να το συναντήσει κανείς σε οποιαδήποτε εταιρία.

Όσο για την καχυποψία που ανέφερα πριν, ομολογώ ότι μου έκανε εντύπωση. Περίμενα μια εταιρία πιο φιλική με τους "enthusiasts", αν κρίνω και από τα σχετικά άρθρα που έχω διαβάσει πρόσφατα στο περιοδικό τους (π.χ. αερομοντελισμός, planespotting, πειραματικά αεροσκάφη και ρεκόρ ταχύτητας) και από την αναλυτικότατη περιγραφή της απογείωσης από το cockpit που ανέφερα πριν. Δεν απογοητεύτηκα τόσο από την απαγόρευση φωτογράφησης του πιλοτηρίου -από την ανοιχτή του πόρτα- στο έδαφος (αυτό το καταλαβαίνω), όσο από τον τρόπο που μου το ανακοίνωσαν. Αισθάνθηκα λίγο σα να ζήτησα κάτι που αυτομάτως με καθιστούσε...τρομοκράτη! Και επειδή κρίνω τα πληρώματα όχι μόνο από το πώς μου προσφέρουν τον καφέ, αλλά και από τον τρόπο που συμπεριφέρονται σε τυχόν ασυνήθιστα αιτήματα επιβατών, μπορώ να πω ότι περίμενα μια κάπως πιο ευγενική άρνηση :? .

Το δεύτερο αρνητικό σχόλιο για την Τ4 έχει να κάνει με το Hellas Jet Club (FFP). Γράφτηκα σε αυτό μέσω του site τους περίπου όταν έκανα και την κράτηση (πάνω από ενάμιση μήνα πριν την πτήση). Η κάρτα μου ήρθε αρχές Σεπτεμβρίου, αφού στα τέλη Αυγούστου είπα να τους τηλεφωνήσω για να ρωτήσω αν τα μίλια της πτήσης LGW-ATH είχαν πιστωθεί. Μου απάντησαν όχι και ότι συχνά αυτό το πρόβλημα υπάρχει με τις αιτήσεις μέσω του site. Αργούν να διαβιβαστούν τα στοιχεία στο ανάλογο τμήμα και οι κάρτες αργούν να εκδοθούν :stupid: . Φυσικά, όλο αυτό το διάστημα (από την εγγραφή μου μέχρι που τους τηλεφώνησα) έκανα κανονικά log-in στο site τους με τον κωδικό που είχα εξαρχής. Μετά από λίγες εβδομάδες, μέσω e-mail με ενημέρωσαν ότι είχαν καταχωρηθεί δύο λογαριασμοί στο όνομά μου και γι'αυτό δημιουργήθηκε το πρόβλημα. Οι υπάλληλοι του Hellas Jet Club ήταν ευγενικές και πολύ πρόθυμες να βοηθήσουν, αλλά τελικά η όλη διαδικασία έκδοσης της κάρτας μου φάνηκε υπερβολικά χρονοβόρος. Σε τελική ανάλυση, έκανα εγγραφή μέσω internet για να εξυπηρετηθώ πιο γρήγορα... :evil:

Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, οι εντυπώσεις μου είναι μικτές. Θα τους ξαναπροτιμούσα, μόνο αν η τιμή τους ήταν πολύ καλή.

Υ.Γ.
LondonAkis":2umt888l said:
Καλά, εσείς εκεί είστε συνηθισμένοι :wink: Μην κοιτάς που εγώ είχα το...θράσος να έρθω καλοκαιριάτικα σε Αγγλία και Γερμανία με κοντομανικάκι!!! :)

Υ.Γ.2 Από το μέγεθος αυτού του post, καταλαβαίνετε γιατί δεν τα έγραψα όόόλα αυτά μαζί με το trip report.
 
George":3g2kudgl said:
Όσο για την καχυποψία που ανέφερα πριν, ομολογώ ότι μου έκανε εντύπωση. Περίμενα μια εταιρία πιο φιλική με τους "enthusiasts", αν κρίνω και από τα σχετικά άρθρα που έχω διαβάσει πρόσφατα στο περιοδικό τους (π.χ. αερομοντελισμός, planespotting, πειραματικά αεροσκάφη και ρεκόρ ταχύτητας) και από την αναλυτικότατη περιγραφή της απογείωσης από το cockpit που ανέφερα πριν. Δεν απογοητεύτηκα τόσο από την απαγόρευση φωτογράφησης του πιλοτηρίου -από την ανοιχτή του πόρτα- στο έδαφος (αυτό το καταλαβαίνω), όσο από τον τρόπο που μου το ανακοίνωσαν. Αισθάνθηκα λίγο σα να ζήτησα κάτι που αυτομάτως με καθιστούσε...τρομοκράτη! Και επειδή κρίνω τα πληρώματα όχι μόνο από το πώς μου προσφέρουν τον καφέ, αλλά και από τον τρόπο που συμπεριφέρονται σε τυχόν ασυνήθιστα αιτήματα επιβατών, μπορώ να πω ότι περίμενα μια κάπως πιο ευγενική άρνηση :? .
Αχ να ξέρες πως σε καταλαβαίνω :cry: :cry: Έχω φάει εγώ πόρτες στο cockpit.... :x
 
@jerry
exeis omws vrondiksei kai kati front doors....aaa.....ola ki ola.... :lol:
 
captainjumbo":i1579bk5 said:
@jerry
exeis omws vrondiksei kai kati front doors....aaa.....ola ki ola.... :lol:

Μάλλον θα έβγαζα το άχτι μου :twisted: :twisted: :twisted:
Ελπίζω σε καλύτερες μέρες... Θα αλλάξουν οι εποχές... Τώρα είναι εδώ η «Απογείωση» :wink:
 
Top