Ιδρυση νέας αεροπορικής εταιρίας στην Ελλαδα..

cavo_paradiso

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/12/2005
Μηνύματα
398
Likes
0
Περιοχή
Athens
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Κατά καιρούς έχω δει να συζητείται εκτεταμένα σε διαφορα topic του forum αλλα ποτε δεν είδα ξεχωριστό topic με συγκεντρωμένες απόψεις οποτε είπα να ανοίξω ένα.

Με δεδομένη την οικονομική ύφεση στην χωρα μας και με την προσθήκη του ενδεχομενου μονοπωλίου που θα δημιουργηθεί με την συγχώνευση Α3-ΟΑ, η ανάγκη για μια low cost εταιρία στην ελλάδα μεγαλώνει. Είχα διαβάσει, μεταξύ άλλων, ότι η ελλάδα δεν έχει τον χώρο για να δημιουργηθεί μια τέτοια εταιρία εφόσον υπάρχει η α3 και η οα. Κατά τι γνώμη μου αυτό είναι λάθος γιατί χώρες όπως η ουγγαρία με μιση έκταση k πληθυσμό κατάφεραν να πετύχουν σε αυτό το θέμα (βλέπε wizzair). Τι σταματάει λοιπόν την ελλάδα να κάνει μια loco πετυχημένη στα βαλκάνια και στην νότια ευρώπη?
Γιατί λοιπόν να αφήσουμε ξένες loco εταίρες να προελαύνουν στον ελληνικό χώρο χωρίς αντίσταση? Και επίσης ποτε θα δούμε ΑΘ-SKG 40 euro one way all included?
Κάποιοι λένε ότι με τις loco υποβαθμίζεται η έννοια του ταξιδιού σε επίπεδα ΚΤΕΛ και δεν αντιλέγω, απλώς μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν k οι δυο επιλογές k να αφήσουμε τον κόσμο να διαλέξει? Μήπως θα πρέπει να σταματήσουν τα φαινόμενα τύπου: το εισιτήριο return για ΑTH-JNX είναι ισο η και ακριβότερο από εισιτήριο return προς λονδίνο? (ναι έχει τύχει).
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Και βέβαια έχουμε ανάγκη μια loco.Όταν θα βλέπουμε τα εισιτήρια 300άρες και 400άρες ATH-SKG με Α3-ΟΑ(οπως θέλετε πείτε το) τότε θα δούμε ποιός θα πάει με ΚΤΕΛ και ποιός με αεροπλάνο.Το κακό είναι πως θα την πληρώσουν οι κάτοικοι των νησιών μας που δεν έχουν άλλη επιλογή και θα πέρνουν το πλοίο 12 και....ώρες για Πειραιά.Αλλα βέβαια ο Ελληνας πρέπει να του τσούξει το κο..καλάκι του για να ξυπνίσει.... :rant:
 
Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

.... Καλησπερα σε ολους! Ειμαι μεταπτυχιακος φοιτητης του University of Plymouth πανω στο Management.
Για την διπλωματικη μου εργασια καλως η κακως επελεξα να ασχοληθω με ενα θεμα το οποιο με ενδιαφερει ιδιαιτερα. ΗΗ διπλωματικη μου ειναι ουσιαστικα η δημιουργια ενος business plan μιας low cost airline στην Ελλαδα. Ενα επιχειρηματικο πλανο δηλαδη στο οποιο θα περιγραφονται οι διαδικασιες που απαιτουνται για να ξεκινησει μια τετοια επιχειρηση, και στην συνεχεια θα αναληθουν η στρατηγικη, το μαρκετινγκ, το operations plan (συνδεση δικτυου μεταξυ αεροδρομιων, αεροσκαφος-οι που θα αγοραστουν η θα ενοικοιαστουν με leasing, handling , ανθρωπινο δυναμικο κτλ) , οικονομικο πλανο σε 5-ετια κτλ.

Οπως ειδα και στο forum αυτο πολλοι απο εσας εχετε αναρωτηθει γιατι δεν δημιουργειτε μια εταιρεια χαμηλου κοστους στην ελλαδα. Στην Ελλαδα υπαρχει ολιγοπωλειο μεταξυ OA k Aegean, δυσαρεστημενοι επιβατες λογω ακριβων εισητηριων και περιορισμενου αριθμου συνδεσεων, ενω ξενες εταρειες εκμεταλευονται τον τουρισμο μας στα ελληνικα νησια κ κερδοφορουν απο αυτον. Θελω να πω οτι υπαρχουν οι προοπτικες για την δημιουργια μιας low cost ελληνικης εταιρειας η οπαια θα ειναι κερδοφορα. Για παραδειγμα, στο υποθετικο business plan που θα κανω, η εταιρεια με δυο αεροσκαφη αρχικα, θα μπορει να κανει πτησεις μεταξυ Θεσσαλονικης , Αθηνας και Ηρακλειου και στην συνεχεια αμα εδραιωθει και αναπτυχθει - οικονομικα και σε στολο- θα μπορει να πεταει προς Αγγλια π.χ. προς Manchester- Newcatle η Γερμανια προς Μοναχο/ Ντυσελντορφ. Παρεχοντας τιμες της ταξης 50% φθηνοτερα του ανταγωνισμου δεν θα ειναι δυσκολο τουλαχιστον στην Ελλαδα να αποκτησει καποιο αξιολογο μεριδιο αγορας και να πεταει με 100% πληροτητα. Η εταιρεια σε επιπεδα κοστους θα ειναι παρεμφερης της easy jet. Με αργα αλλα σιγουρα βηματα, σωστο προγραμματισμο, περικοπη του κοστους και εκμεταλευση στο μεγιστο της πτητικης ικανοτητας της, μια τετοια εταιρεια πιστευω οτι μπορει να υποστηριχθει απο τους ελληνες αρχικα αλλα και τους ξενους τουριστες στην συνεχεια, και να αναπτυχθει.

Θα ηθελα την γνωμη σας για αυτο και βοηθεια για 2 πραγματακια. Το πρωτο ειναι σχετικα με τα νομικα πλαισια που ισχυουν στην ελλαδα. Γνωριζει καποιος η εχει υλικο σχετικα με τις νομικες διαδικασιες που χρειαζεται μια εταιρεια για να ξεκινησει να λειτουργει στην ελλαδα.? Και δευτερον, θα ηθελα να ακουσω μερικες αποψεις σχετικα με τα αεροσκαφη που θα χρησιμοποιουσε η υποθετικη αυτη εταιρεια, δεν γνωριζω και πολλα για αυτο το θεμα... Ποιο τυπος αεροσκαφους πιστευεται θα ταιριαζε σε ενα τετοιο low cost μοντελο ? Αρχικα για πτησεις μεταξυ Αθηνας - Ηρακλειου - Θεσσαλονικης, και στην συνεχεια με αγορα επιπλεον αεροπλανων ιδιου τυπου ( λογω low cost συνθηκων μη ξεχνιωμαστε :D ) επεκταση προς πτησεις εξωτερικου.
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Να σκεφτείς: η εταιρία σου θέλεις να διατηρήσει το μοντέλο τους ενός τύπου αεροσκάφους;
Τότε χρειάζεσαι κάποιον τύπο που να φτάνει μέχρι και Λονδίνο (για τη δεύτερη φάση επέκτασης).
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Πρωτα απολα να διαβασεις case studies για την southwest στην Αμερικη.(Πρωτη χαμ. κοστους στην αποκει μερια)
Θα βρεις παρα πολλες χρησιμες πληροφοριες για ολους τους τομεις μιας εταιριας αφου αποτελει προτυπο καλου και ιδιαιτερα εξυπνου management.
Μια ιδεα θα ηταν να ξεκιναγες με ενα η δυο 737 (500 700 η 800 αναλογα με τις προβλεψεις που εχεις κανει για τα αρχικα load factors) τα οποια αρχικα θα ειναι wet-leased,ωστε να μην μπλεξεις με πολλες εκπαιδευσεις προσωπικου, και ιδιαιτερα να μην χρειαστει να απολυσεις πολυ κοσμο αν η εταιρια δεν παει καλα.Δεν ξερω πως σου φαινεται η ιδεα.
Χαιρετισμους απο εναν ομοιοπαθουντα.
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Φαντάζομαι η Εργασία θα είναι πιο εύκολη από την υλοποίηση.Αν πάρεις ως παράδειγμα Easyjet (A319 a320) Ryanair(B73:cool:, έχουμε τα εξής αποτελέσματα. Για εσωτερικού δρομολόγιο τα Α320 και Β738 είναι κάπως μεγάλα. Αυτό κατάλαβε και η Aegean και Olympic πχ στα χανιά, που θεωρείτε και από τους καλούς προορισμούς με αξιόλογη κίνηση και το χειμώνα.παρόλαυτα πλέον πετάνε μονο Avro και τα Dash. Τα οποία απλά τα διαγράφεις αν θες μακρινές πτήσεις(Η δεύτερη φάση). Για πτήσεις μόνο εσωτερικού, τα Dash φαίνονται μια καλή επιλογή.
Επίσης η έννοια low cost στην Ελλάδα, δύσκολη, αν αναλογιστείς οτι οι φόροι αεροδρομίων στην Ελλάδα ξεπερνούν το συνολικό ναύλο αρκετών low cost του εξωτερικού. Σε ένα μεγάλο αεροπλάνο μπορείς πάντα να πουλήσεις 10 θέσεις σε πολύ χαμηλή τιμή, και να βγάλεις τα "χαμένα" από ακριβότερα last minute. Όπως καταλαβαίνεις μια low cost αδυνατεί να το κάνει αυτό καθώς αν αυξήσει τις τιμές σε κάποιες θέσεις, ο κόσμος θα οδηγηθεί στις ανταγωνίστριες τις οποίς πάντα θα θεωρεί ως πιο ασφαλείς (ανεξαρτήτα με την πραγματική ασφάλεια).

Μην ξεχνάς επίσης οτι ενα μεγάλο ποσοστό επιβατών μεταξύ θεσσαλονίκης ηρακλείου Αθήνας είναι επιβάτες ανταπόκρισης. Αν και μάλλον για αυτούς τους 3 προορισμούς υπάρχει και ανεξάρτητη αγορά.
Επίσης η εικασία οτι αφού θα είσαι φθηνότερος θα πετάς με 100% είναι λανθασμένη. Είναι το ίδιο λάθος με την εικασία της Athens Airways οτι αφού έχω την ίδια τιμή αλλά καλύτερη ποιότητα θα είμαι πάντα γεμάτος. Βέβαια σαν παράγοντας η Τιμή έχει περισσότερο βάρος από την ποιότητα στο κοινό το οποίο στοχεύει η low cost. Επίσης στην SWOT σου θα συναντήσεις σίγουρα το φόβο μείωσης τιμών των ανταγωνιστών, οι οποίοι από τη στιγμή που πετάς σε 1-2 προορισμούς, θα έχουν την δυνατότητα να το κάνουν. Έτσι θα θέσουν την ίδια τιμή οδηγώντας σε ουσιαστικά έξω από την αγορά. Αυτό μάλλον φοβήθηκε η Athens και αρχικά όλες τις οι παρουσιάσεις τόνιζαν οτι δεν έρχετε να ανταγωνιστεί σε τιμές τις ήδη υπάρχουσες, αλλά σε ποιότητα. Για να πιάσεις το feeling του θέματος ψάξε πληροφορίες για το βιβλίο (η το ίδιο το βιβλίο το οποίο μάλλον είναι λίγο χρονοβόρο για τα συμπεράσματα που θες) Dirty Tricks, που αναφέρεται στην μάχη της British Airways εναντίων της Virgin Atlantic όταν αυτή πρωτοξεκίνησε.

Αναφορικά με τις πτήσεις εξωτερικού, σαφώς και γνωρίζεις την εποχικότητα του θέματος. Αν δεν αναπτυχθεί χειμερινός τουρισμός, απλά οι πτήσεις σου θα είναι άδειες το χειμώνα μεταφέροντας πάσχα και χριστούγενα μερικούς φοιτητές. Οι επιχειρηματίες έτσι και αλλιώς στρέφονται στις κλασσικές εταιρίες. Επίσης λάβε υπόψιν σου τα πραγματικά δεδομένα και παραδείγματα από Easyjet και Ryanair, Η πρώτη πετάει από κατασταλαγμένους προορισμούς, (δηλαδή γωνστά αεροδρόμια), ενώ η δεύτερη με τις τιμές της δημιουργεί καινούριες αγορές. Σε ένα υποθετικό business plan της Ryanair θα ήταν αδύνατο με οποιοδήποτε τρόπο ή θεωρία να προβλεφθεί επιτυχία, και όμως. (Είναι επίσης εντυπωσιακό πως η Ryanair ξεκίνησε με ελικοφόρα 19θέσια(τι μου θυμίζει τι μου θυμίζει) ως full εταιρία, και μετά από χρόνια ζημιών ανέλαβε ο o Leary και την μετέτρεψε σε αυτό που είναι.

Γιατί στα λέω τα παραπάνω, γιατί για να πετύχει μια low cost στην Ελλάδα, πρέπει να πείσεις τον κόσμο, οτι ο ανταγωνισμός του πίνει το αίμα, και να του δώσεις αρκετά επιχειρήματα οτι εσύ δε θα το κάνεις. Φαντάσου ακόμα και ο Βγενόπουλος επέλεξε να κάνει επίθεση στον ανταγωνισμό προσπαθώντας νε ρίξει λίγο το prestige της Aegean συνδυάζοντας το με μια δόση διαφθοράς με το δημόσιο.

Όσο για το νομικό πλαίσιο, στο site της ΥΠΑ υπάρχει ενας σύνδεσμος που γράφει τι χρειάζεται για άδεια πτητικής λειτουργίας, αλλά αυτός ο σύνδεσμος ήταν μόνιμα ανενεργός. Email που έστειλα πήγε απευθείας στον κουβά μάλλον, και δεν είχα όρεξη να επιμείνω, επέλεξα απλά άλλο θέμα για μεταπτυχιακή ;).

Όμως αυτό που μπορείς να κάνεις ως Ε.Ε πλέον, είναι να δημιουργήσεις μια εταιρία σε οποιοδήποτε μέρος της Ευρώπης, να πάρεις άδεια εκεί, και να ακολουθήσεις το πρόγραμμα που αναφέρεις παραπάνω.

Καλη επιτυχία στο εγχείρημα. Άλλωστε στα χαρτιά όλα βγαίνουν, και με τη στατιστική όλα εξηγούνται με τα απαραίτητα θα... Οπότε καλό πτυχίο, και καλή δύναμη στην εύρεση δουλειάς μετά :)
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Πάντως αν πρόκειται για μικρή εταιρία προφανώς δε θα δημιουργήσει τεχνική βάση αλλά θα χρησιμοποιεί της υπηρεσίες της Ολυμπιακής.
Επομένως δεν είναι ανάγκη να πάει σε μοντέλου ενός τύπου.
Επομένως μπορεί να ξεκινήσει με Q400 (ιδανικά για εντός Ελλάδας) και αργότερα να προσθέσει Α319 ή Α320.


ΥΓ. Για εμένα Α320 και Β737 είναι ένα και το αυτό. Επομένως όπου Α319 δείτε επίσης Β737 και όπου Α320 δείτε επίσης Β738. Φαντάζομαι και ο Angel Aviation ενδεικτικά πρότεινε Boeing αντί Airbus.
YΓ2. Παρόλα αυτά τα Α320 θα βόλευαν λόγω του ότι τα χρυσιμοποιεί η ΟΑ (όπου ΟΑ=Olympic Aegean :1: ).
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Ουδέποτε θα ευδοκιμήσει ελληνική loco στην Ελλάδα για πάρα πολλούς λόγους και θα μπορούσα να σας αναφέρω αρκετούς, κυρίως, λόγω διάρθρωσης της γενικότερης διαχρονικής οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης και νοοτροπίας της Χώρας, τόσο από πλευράς πολιτείας ( στημένες business, διαφθορά και βάλε...) ,όσο και της πλειοψηφίας των πολιτών, εν δυνάμει επιβατών, μιας και μιλάμε για αεροπορική εταιρία, που λίγο πολύ ακόμα και οι νεότερες γεννιές, είμαστε διαφορετικότεροι πολίτες , συγκρινόμενοι με το μέσο Δυτικό κόσμο συμπεριφοράς γενικότερα, ως εκ τούτου και απρόβλεπτοι π.χ διακαιολογημένα ή μη δεν γουστάρουμε και δεν εμπιστευόμαστε από κάθε άποψη τις loco, ή π.χ δεν γουστάρουμε να πετάμε με ελικοφόρα.
Επί πλέον όταν μέσα στη κρίση πετάς π.χ Θεσ/κη και η διαχωριστική κουρτίνα της business είναι πιο πίσω από τη μέση του αεροπλάνου, λες τι γίνεται ρε γαμώτο, όλοι επιχειρηματίες/λεφτάδες είναι?? Ακόμα και το πείραμα Athens πού δεν έχει φύγει από την αγορά ακόμα, υφίσταται διότι άρχισαν να την «τσοντάρουν» για ευνόητους λόγους ύπαρξής της οι Β-Β. Πιστεύω ούτε η easy ή όποια άλλη επιτυχημένη loco θα έλθουν ποτέ στην Ελλάδα.
Οπότε φίλε lex κάνε τη διπλωματική σου για καμιά χώρα της Ασίας! Πόσοι προσπάθησαν μετάή ανευ λαμογιάς μέχρι σήμερα??
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

Ας μην ξεχνάμε και το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με λίγους κατοίκους και μικρή. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις είναι συγκεντρωμένες στην Αθήνα. Οι 3-4 άλλες πόλεις που μας μένουν είναι η Θεσσαλονίκη (ο μόνος σχετικά μακρινός προορισμός με πολύ κόσμο), η Πάτρα (υπερβολικά κοντά στην Αθήνα) και το Ηράκλειο (επίσης δουλεύει). Ε τελικά μιλάμε για συνδέσεις μικρών πόλεων με μια πρωτεύουσα. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις μάλιστα οι εναλλακτικές δεν είναι τραγικές. Τρένο από Θεσσαλονίκη, γρήγορο και καλό πλοίο από Ηράκλειο, ΙΧ ή ΚΤΕΛ από Πάτρα. Κατ'αναλογία, η Ισπανία έχει δυο κεντρικές τεράστιες πόλεις, καθώς και άλλες 5-6 καλού μεγέθους αρκετά απομακρυσμένες. Η Γερμανία ακόμα περισσότερο. Η Ιταλία και μόνο από Μιλάνο-Ρώμη είναι επίσης σε άλλο επίπεδο. Γενικώς το μόνο που σπρώχνει προς αεροπλάνο στην Ελλάδα είναι τα νησιά, είναι όμως πολλά και μικρά, οπότε πόσο σταθερή ροή επιβατών να έχεις; Δυστυχώς δεν νομίζω ότι η χώρα προσφέρεται γενικώς για πολλά πολλά από αεροπορικής πλευράς... :( Τώρα το μοντέλο της Athens εγώ το θεωρώ κουλό. Πόσος κόσμος θα δώσει παραπάνω λεφτά για πτήση μισής ώρας; Δε συζητάμε για 2-3 ώρες, αλλά για μισή-μία. Και επιπλέον δε συζητάμε σε επίπεδο "οι άλλοι δε δίνουν ούτε φαγητό, ενώ εγώ δίνω". Συζητάμε σε επίπεδο "εγώ δίνω δυο καραμέλες παραπάνω και πιο καλό φαγητό". Μου φαίνεται λίγο υπερβολικά αισιόδοξο.

Ανεξαρτήτως αυτού, προφανώς μειώσεις τιμών, ή μια εταιρία με καλύτερη τιμολογιακή πολιτική θα βοηθούσε. Άλλωστε και η Aegean πάτησε ΠΟΛΥ στις χαμηλές τιμές που προσέφερε (σε σχέση με την ΟΑ) σε πολλές περιπτώσεις.
 
Re: Ελληνική loco εταιρία. Γιατί όχι?

:) Κατά την γνώμη μου, ένα Rj100 θα έκανε τέλια δουλειά σε επίπεδα Θες/νίκη - Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Ηράκλειο……..Τα 320 και 737 σε ένα τόσο
μικρό ταξίδι θα μπορούσαν να θεωρηθούν ασύμφορα…….Ίσως ένα παλιό 737-500
Να έκανε λίγη δουλειά………Αυτά τα λέω γιατί σχετίζομαι σε αυτόν τον τομέα

Ευχαριστώ ;)
 
Top