Ιδρυση νέας αεροπορικής εταιρίας στην Ελλαδα..

Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Aγαπητ lex, η αλήθεια είναι ότι η ΥΠΑ δεν πρέπει να είναι και ό,τι πιο ιδανικό στο να βοηθήσει στην αρχή μία εταιρεία με έδρα την Ελλάδα. Θυμάμαι ότι οι απαιτήσεις της πρέπει να είναι αρκετές. Αλλά σε αυτό θα βοηθήσουν οι γνώστες της Αρχής που κατοικοεδρεύουν εντός του φόρουμ μας.
Προσωπικά πιστεύω ότι η ύπαρξη μίας λοκο αρχίζει από την έρευνα. Χαρτογραφείς τις ανάγκες της αγοράς και προχωράς. Τα: Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο-Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Αλεξανδρούπολη, Αθήνα-Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη-Ρόδος είναι καλά πιστεύω δρομολόγια για μία κλιμακούμενη αρχή. Η βάση στη Θεσσαλονίκη δεν θα ήταν ίσως κακή ιδέα. Όσο για τα αεροπλάνα, εγώ θα πρότεινα να ελεγχθεί το ενδεχόμενο των ελικοφόρων για αρχή. Dash8-400 ή ATR72. Τα πρώτα έχουν πλεονέκτημα θέσεων σίγουρα. Και για τα εσωτερικά δρομολόγια οι χρόνοι δεν είναι τόσο πιεστικοί. Άσε που εύκολα παίζουν πολλές ευρώπες κοντά. Πολλά rotation μπορούν να σου δώσουν άυξηση θέσεων αν χρειαστεί. Άλλωστε δεν μπορείς από την αρχή να αναμένεις να ανταγωνιστείς σταθερές αξίες και με μεγάλα κόστη. Πρέπει να χτίσεις. Και εκεί θες αρκετά λεφτά. Το μάρκετινγκ μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην έναρξη και πρέπει να το πριμοδοτήσεις. Για να γνωρίσει ο κόσμος το προϊόν σου, τα καλά σου, τις φθήνιες σου, την ευελιξία σου. Προσωπικά δεν θα πρότεινα τζετ αεροσκάφη στο εγχείρημα. Βάφεις και κάθε προπ με άλλο χρώμμα και παίζεις και με την εικόνα της αγοράς. Και ονομάζεις την εταιρεία "ΤΑΧΙ". Ντύνεις και τα πληρώματα με τζηνάκια και φουστανάκια και μπλουζάκια σε πρόσχαρα χρώμματα, βάζεις άνδρες να την βγεις στη Μεζίτη (όχι όμως μασίστες στυλ Σεργκέι της Ιζυ που κόντεψε να μας δείρει κιόλας) τους βάζεις και φθηνές τιμούλες στα φαγώσιμα εντός πτήσης, χρησιμοποιείς τις σκάλες των αεροπλάνων σου, εκδίδεις κάρτα επιβίβασης με σφραγίδα στο χέρι (ή σε χαρτάκι στην χειρότερη), κάνεις και ένα τρελλό σποτάκι να ιντριγκάρεις, βγάλε και ένα σλόγκαν στυλ :"Πέταξέ με όπως πρέπει Ταξιτζή", θα σκάσει από το κακό της η αγορά και θα ^#@%!ς στο χρήμα. :mrgreen:

δικό σου
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Σύντροφε τού ιδεολογικού,μιά χαρά τά λές και εγώ μέ τίς πτωχές γνώσεις μου επί τού θέματος επαυξάνω ότι μιά τοιαύτη εταιρεία ίσως είναι καλό να έχη την Θεσσαλονίκη ώς hub (διότι το άλλο hub κρατάει ρόπαλο και κοπανάει στό κεφάλι τίς τιμές,έχω την εντύπωση ότι χρεώνει και τούς τάκους γιά τίς ρόδες) και μιά ή δύο πτήσεις μόνο ATH-SKG διά να μεταφέρη τούς Αθηναίους που θά κάνουν μετά connexion γιά άλλες πολιτείες.Από Αθήνα γιά Αλεξανδρούπολη,Κέρκυρα κλπ προϋποθέτουν ύπαρξη βάσεως και στό ροπαλοφόρον hub,οπότε τό low στο κόστος πάει περίπατο.Από Θεσσαλονίκη δέ όπως είπες παίζουν και πολλοί κοντινοί ευρωπαϊκοί προορισμοί,που ανοίγουν και πιό εύκολα όταν ο μπεζαχτάς αρχίση να γεμίζη.Κατά τά άλλα,φαγώσιμα στίς πτήσεις εσωτερικού δέν απαιτούνται,εδώ η πΟΑ μάς έδινε από μιά πορτοκαλάδα στά Ιαπωνέζικα (αυτά που τά πήρε μετά η ΠΑ) όταν πήγαινα στην Χίο,σιγά μήν δώση η λόκο αρνάκι ψητό (σάν αυτό που είχε πάρει γιά χειραποσκευή ο παράγων που λέγαμε τίς προάλλες στό τόπικ γιά τούς βαρεμένους επιβάτες).Αλλωστε,ακόμα και μέ τό πρα-πρά,μέχρι να μασήσης την πρώτη μπουκιά,έφτασες.Οπότε πορτοκαλαδίτσες και λεμοναδίτσες μιά χαρά είναι,καθ'ότι έχουν και βιταμίνη C που προφυλάσσει από την γρίππη.....
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Hastaroth":p3xmjrsd said:
Από Αθήνα γιά Αλεξανδρούπολη,Κέρκυρα κλπ προϋποθέτουν ύπαρξη βάσεως και στό ροπαλοφόρον hub,οπότε τό low στο κόστος πάει περίπατο.

Αυτό δεν είναι απαραίτητο εφόσον το route planning γίνει έξυπνα με αφετηρία την περιφέρεια.
π.χ. SKG-ATH-AXD-ATH-SKG ή μιας και μιλάμε για loco (μικρά turn-around, εξαντληκτικά ωράρια) σε εξάσκελο : SKG-ATH-AXD-ATH-CFU-ATH-SKG
ή SKG-RHO-ATH-RHO-SKG κτλ
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Καταρχην παιδια σας ευχαριστω ολους!! Αργησα να απαντησω γιατι επεξεργαζομουν την εργασια.. Με κατατοπισατε παρα πολυ και αλλαξα πολυ τα σχεδια μου... Βεβαια, τωρα νιωθω σαν ασχετος και απορω που πηγα κι εμπλεξα :p
Να πω οτι η ιδεα με κεντρικο hub την θεσσαλονικη η οποια θα συνδεεται με τους υπολοιπους προορισμους ειναι πολυ μπροστα!! Υποστηριζει το low cost μοντελο, εχει χαμηλοτερους φορους και απευθυνεται σε ενα κοινο το οποιο εχει αυτη την στιγμη λιγοτερες εναλλακτικες απο την Αθηνα. Κερδιζοντας αρχικα τους φιλους θεσσαλονικεις, κατεβαινεις Αθηνα με αλλο αερα και ονομα αργοτερα και κυριαρχεις σε ολη την Ελλαδα. οκ ειμαι υπεραισιοδοξος αλλα ποσο να ξερει τη παιζει Ελλαδα ο Αγγλος καθηγητης??? ;) Οταν του ειπα οτι στην Ελλαδα δεν υπαρχει Low Cost, ενω ουσιαστικα θα ξεμεινουμε με μια εταιρεια, αφου Aegean - OA πανε για συνχωνευση, ο τυπος τρελαθηκε και να αρχισε να τα χωνει στους συντηριτικους ελληνες επιχειρηματιες οι οποιοι οπως ειπε ξερουν μονο απο ναυτιλια και greek restaurant :p

Επισης η λυση των Dash φενεται και η καλυτερη - αφου μπορει να εγγυειθει οτι τα αεροπλανα θα πετανε γεματα, σε μικρες- πληθυσμιακα- πολεις. Μια απορια που εχω.. Πιστευεται οτι με το range που εχουνε αυτα τα αεροπλανα μπορουν να πεταξουνε αργοτερα προς Βαλκανια Π.χ. Βουκουρεστι, Τιρανα, Βελιγραδι, Σοφια κτλ? Οταν λεω μπορουνε, εννοω οτι το κοινο θα τα προτιμουσε για τετοιου ειδους πτησεις εαν συγκριθουνε με την ανεση και την 'ασφαλεια' ενος jet αεροσκαφους, με αναταλαγμα ενα φτηνοτερο εισητηριο? Μιλαω για τις προκαταληψεις που εχουν αρκετοι επιβατες, σκεπτομενοι ταυτοχρονα το γεγονος οτι ειναι μια low cost εταιρεια. Παντως, μια τετοια 'Βαλκανικη' αγορα εχει προοπτικες στον τομεα χαμηλου κοστους...

Τελος, να πω οτι το δυσκολο σε αυτην την εργασια ειναι να γινει το οικονομικο πλανο. Ειναι περιπλοκο και χρειζονται πολλα στοιχεια που ειναι δυσκολο να βρεθουν. π.χ. το να υπολογιστουν ακριβως τα εξοδα καθε πτησης ειναι ψιλοαδυνατο να γινει με ακριβεια... κοστος κυροζινης με η χωρις hedging, καταναλωση Avro κατα διαρκεια πτησης κ απογειωσης/ προσγειωσης, χιλιομετρα καθε διαδρομης, φοροι αεροδρομιου (που δεν υπαρχουν στο internet- αν καποιος εχει κατι ... εδω ειμαστε!!!!! :D ), turnaround χρονοι, μισθος πληρωματος κ κυβερνητη και εξοδα handling....
Επισης Το site της ΥΠΑ δινει κατι στραβο-σκαναρισμενες αρχαιες νομοθεσιες με οξειες και περισπωμενες.. μαλλον θα κοιταξω προς ΕΕ για νομικα πλαισια :twisted:
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

lex":25mt4d8i said:
Πιστευετε οτι με το range που εχουνε αυτα τα αεροπλανα μπορουν να πεταξουνε αργοτερα προς Βαλκανια Π.χ. Βουκουρεστι, Τιρανα, Βελιγραδι, Σοφια κτλ?
Απο SKG εννοειται οτι με Dash φτανεις μεχρι και τη Γερμανια ανετα! Αλλα για εκει ειναι καλυτερα τα Α319 (στυλ Easyjet).
Δες εδω για πιο πολλες πληροφοριες: http://www.q400.com/q400/en/range.jsp
lex":25mt4d8i said:
Οταν λεω μπορουνε, εννοω οτι το κοινο θα τα προτιμουσε για τετοιου ειδους πτησεις εαν συγκριθουνε με την ανεση και την 'ασφαλεια' ενος jet αεροσκαφους, με αναταλαγμα ενα φτηνοτερο εισητηριο? Μιλαω για τις προκαταληψεις που εχουν αρκετοι επιβατες, σκεπτομενοι ταυτοχρονα το γεγονος οτι ειναι μια low cost εταιρεια. Παντως, μια τετοια 'Βαλκανικη' αγορα εχει προοπτικες στον τομεα χαμηλου κοστους...
Μωρε δωσε εσυ εισιτηριο 40EUR round trip και αν ηταν αληθινη η εταιρια κανενας δεν θα ελεγε τιποτα και ας πετουσε με Ντακοτα! :rolleyes:
Αν τουλαχιστν προσανατολιζεσαι για Dash Q400 ειναι πολυ καλη επιλογη μιας και η ΟΑ χρησιμοποιει απο SKG τον ιδιο ακριβως τυπο για τις πτησεις της στο εσωτερικο!

ΥΓ: Για τους φορους που ψαχνεις στειλε ΠΜ αν θελεις καποιο συγκεκριμενο αεροδρομιο...! ;)
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

jerry":lfk4tox6 said:
Αυτό δεν είναι απαραίτητο εφόσον το route planning γίνει έξυπνα με αφετηρία την περιφέρεια.
π.χ. SKG-ATH-AXD-ATH-SKG ή μιας και μιλάμε για loco (μικρά turn-around, εξαντληκτικά ωράρια) σε εξάσκελο : SKG-ATH-AXD-ATH-CFU-ATH-SKG
ή SKG-RHO-ATH-RHO-SKG κτλ

Ουσιαστικά δηλαδή,"σπάει" τό SKG-ATH-SKG στά δύο και χώνονται ενδιάμεσα όσα δρομολόγια από Αθήνα θέλουμε να γίνουν.Από πλευράς σχεδιασμού δέν είναι άσχημο,αλλά να έχουμε υπ'όψιν μας ότι τά "εξαντλητικά ωράρια" είναι επικίνδυνο πράγμα,ακόμα και γιά μιά loco.Οπως και τά "μικρά turnaround",που ενδέχεται να σημαίνη ότι κάποια στάδια τής προετοιμασίας τού αεροπλάνου παραλείπονται και αυτό μπορεί να αποβή μοιραίο άν κάτι πάη στραβά.

Τό πρώτο παράδειγμα πάντως με τό 4σκελο νομίζω ότι είναι και εφικτό και σχετικά "άνετο" γιά τά πληρώματα.
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Lex, δες και το ATR 600 εναλλακτικά του Q400, είναι πολύ αξιόπιστο και καταναλώνει 720 κιλά / ώρα με την ίδια χωρητικότητα και είναι και Ευρωπαϊκό. :thx:
http://www.atraircraft.com/public/atr/h ... hp?aid=814
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Οντως , το ATR 600 υπερεχει κατα πολυ σε καταναλωση καυσιμων (για παραδειγμα στα 250 Nm ειναι κατα 42% πιο οικονομικο σε σχεση με το Q- 400).

Περισσοτερα εδω. http://www.atraircraft.com/public/atr/h ... _light.pdf

Υστερει βεβαια απο το Q400 σε range , ταχυτητα, και ειναι πιο θορυβωδης. Παρ'ολα αυτα για την ελληνικη low cost μου φαινεται ιδανικο, μιας και το βασικο κριτηριο ειναι το κοστος ενω παραλληλα το μικροτερο του range κ ταχυτητα μας επηρεαζουν ελαχιστα. ( κοντινοι προορισμοι)
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Hastaroth":1at9ysuw said:
Οπως και τά "μικρά turnaround",που ενδέχεται να σημαίνη ότι κάποια στάδια τής προετοιμασίας τού αεροπλάνου παραλείπονται και αυτό μπορεί να αποβή μοιραίο άν κάτι πάη στραβά.
Αυτό που λες θα ήταν λόγος ανησυχίας αν δεν είχε δοκιμαστεί πριν από καμια εταιρία στο κόσμο. Εφόσον έχει δοκιμαστεί "επιτυχημένα" από άλλες loco τότε σιγά μην καθίσει ο VD να ασχοληθεί με τους κινδυνους αυτής της λογικής. Το πολύ πολύ να πει, κοίτα το κάνουν όλοι οι άλλοι ας το κάνω και γω...
 
Re: Ιδρυση Low Cost Carrier στην Ελλαδα..

Μια καλή ιδέα αποτελούν τα dornier 328 turboprop και 328 jet
 
Top