Αγαπητέ Thelo,
Είναι συναρπαστικό επάγγελμα αυτό που θέλεις να κάνεις, αλλά θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός με την επιλογή σου. Αρχικά θα πρέπει να βελτιώσεις τα αγγλικά σου. Είναι η γλώσσα της αεροπορίας και θα είσαι υποχρεωμένος να τη χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση, σε βαθμό μεγαλύτερο και από τη μητρική σου. Αυτό σημαίνει, ότι θα πρέπει να έχεις καθαρή άρθρωση και να μιλάς με αυτοπεποίθηση και χωρίς λάθη. Συνεπώς, θα πρέπει να δουλέψεις επάνω στα αγγλικά σου, εάν κρίνεις ότι το επίπεδο είναι μέτριο. Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθείτε και αξιολογείστε καθημερινά, ακόμα και αφού γίνεται δεκτοί προς εκπαίδευση. Οι περισσότερες αεροπορικές ζητούν και δεύτερη ξένη γλώσσα ως πρόσθετο προσόν.
Στην Ελλάδα, μη θεωρήσεις ότι θα βγεις στη σύνταξη κάνοντας αυτό το επάγγελμα. Τα περισσότερα μέλη θαλάμου επιβατών δε μένουν για πολύ στις αεροπορικές εταιρείες της Ελλάδα α) γιατί οι απολαβές είναι χαμηλές. β) γιατί οι συνθήκες δεν είναι οι καλύτερες και υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και γ) γιατί ο εργοδότης συνήθως προτιμά μόνο νέα/ευπαρουσίαστα άτομα για αυτή τη δουλειά. Στα 30-35 σου είσαι συνήθως παρελθόν για μια ελληνική εταιρεία, με εξαίρεση φυσικά τους προϊσταμένους, που είναι λίγοι.
Από πολλούς ακούω, ότι το να πας σε μία «σχολή» είναι πεταμένα λεφτά. Ουσιαστικά κάθε εταιρεία που σε προσλαμβάνει, αναλαμβάνει να σε εκπαιδεύσει (δωρεάν ή επί πληρωμή). Συνεπώς, αν αναζητάς καλύτερες συνθήκες εργασίας, πιο ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον ίσως θα έπρεπε να δοκιμάσεις κάποια εταιρεία του εξωτερικού. Ακόμα και οι low cost, οπως η Ryanair και η EasyJet ενδεχομένως να σου προσφέρουν καλύτερη εργασιακή εμπειρία σε σχέση με μία αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα. Ειδικά στη Ryanair, από τη στιγμή που καλείσαι εσύ να πληρώσεις για την εκπαίδευσή σου, δείχνει ότι είσαι πραγματικά αποφασισμένος να κάνεις το επόμενο βήμα και να επενδύσεις στην καριέρα σου.
Όπως είπε και ο ΙΑΤΑ/TASOS, μην παρατήσεις αυτό που κάνεις για να αλλάξεις την καριέρα. Ολοκλήρωσε τις σπουδές σου πρώτα. Στην Ελλάδα, τα αεροπορικά επαγγέλματα είναι ακόμα ευάλωτα σε μία σειρά παραγόντων. Ενδεικτικά, κάποιες ελληνικές αεροπορικές, φαίνεται πως αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, ενώ κάποιες άλλες φαίνεται πως έχουν φτάσει στο απόγειο της ανάπτυξής τους, βάσει του υφιστάμενου μοντέλου. Από την άλλη πλευρά, οι low cost φαίνεται πως εξακολουθούν να αναπτύσσονται και να εδραιώνονται.