DORIS
Low-Cost-Class-Member
- Εγγραφή
- 17/12/2008
- Μηνύματα
- 21
- Likes
- 0
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- EMI
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- lgav
Δύο σοβαρά περιστατικά με κυπριακά αεροσκάφη σε ξένα αεροδρόμια βρίσκονται υπό διερεύνηση από τις αρμόδιες Αρχές των χωρών που συνεβήκαν - χωρίς ευτυχώς οποιεσδήποτε πρόσθετες επιπτώσεις. Προχθές αεροσκάφος της Εurocypria που εκτελούσε προσγείωση κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες καιρικές συνθήκες στο αεροδρόμιο της Κρακοβίας στη Πολωνία, δεν ευθυγραμμίστηκε με το διάδρομο προσγείωσης στο τελικό στάδιο, με αποτέλεσμα να περάσει πάνω από τα πλευρικά συστήματα φωτισμού που ορίζουν το άκρο του διαδρόμου, ενώ ένας τροχός πέρασε εκτός του διαύλου προσγείωσης στο γρασίδι. Τα συγκεκριμένα συστήματα αποτελούν ειδικούς λαμπτήρες που είναι τοποθετημένοι σε πλαστικούς πασσάλους ύψους 25 εκατ. περίπου σε μικρή απόσταση μεταξύ τους και δείχνουν τα δύο άκρα του διαδρόμου προσγείωσης. Οι πιλότοι διόρθωσαν αμέσως την πορεία του αεροσκάφους, ωστόσο ήδη το Β737-800 είχε περάσει πάνω από αρκετούς λαμπτήρες καταστρέφοντάς τους και προξενώντας ταυτόχρονα ζημιές από θραύσματα που εκτοξεύονταν στους τροχούς, το ρηναίο μέρος και το κάλυμμα του κινητήρα. Κανείς από τους επιβάτες δεν τραυματίστηκε, ωστόσο οι πολωνικές Αρχές διέταξαν έρευνα του σοβαρού συμβάντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα της προσγείωσης του αεροσκάφους της Εurocypria στην περιοχή επικρατούσαν συνθήκες χαμηλής ορατότητας με χαμηλά σύννεφα και κακοκαιρία, ενώ στο ίδιο αεροδρόμιο απουσιάζει κεντρικός βοηθητικός για προσγειώσεις φωτισμός - το σύστημα ΡΑΡΙ. Ήδη έχειν γίνει σειρά αναφορών για το πρόβλημα αυτό στις αρμόδιες Αρχές της Πολωνίας από πιλότους μεταξύ των οποίων και Κύπριους. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν ακριβώς δύο χρόνια, το Νοέμβριο του 2007, είχε συμβεί ακριβώς το ίδιο σοβαρό συμβάν στο ίδιο αεροδρόμιο κάτω από επίσης δύσκολες καιρικές συνθήκες και από αεροσκάφος Β 737-800 της Αir Εurope.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», το αεροσκάφος καθηλώθηκε για 24 ώρες ώστε να ληφθούν τα αναγκαία στοιχεία από τις αρχές διερεύνησης της Πολωνίας αλλά και να γίνει αντικατάσταση τροχών και άλλων τμημάτων του αεροσκάφους που υπέστηκαν ζημιές. Οι πολωνικές Αρχές αντέγραψαν τα στοιχεία του «μαύρου κουτιού» του αεροσκάφους για τους σκοπούς της διερεύνησης του περιστατικού, ενώ ήδη ενημερώθηκε και βρίσκεται σε επαφή μαζί τους και η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων και Συμβάντων της Κύπρου. Ο κυβερνήτης έχει τεθεί εκτός εργασίας μέχρι τη διερεύνηση του συμβάντος.
Την ίδια ώρα άλλο επίσης σοβαρό περιστατικό βρίσκεται υπό διερεύνηση και αφορά αυτή τη φορά πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών από το Μπέρμιγχαμ της Βρετανίας προς Κύπρο. Αφορά ακύρωση διαδικασίας απογείωσης ενώ αυτή βρισκόταν σε εξέλιξη. Η ακύρωση της απογείωσης του αεροσκάφους έγινε όταν ο κυβερνήτης διαπίστωσε βλάβη στη γεννήτρια του ενός από τους δύο κινητήρες, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τη απογείωση και να επιστρέψει στο αεροδρόμιο. Και σε αυτό το σοβαρό περιστατικό ο κυβερνήτης έχει τεθεί εκτός εργασίας -από τη Διεύθυνση των Κυπριακών Αερογραμμών- μέχρι τη διερεύνησή του, γεγονός ωστόσο που στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει προκαλέσει διακριτικές αλλά έντονες αντιδράσεις από τη συντεχνία των πιλότων της εταιρείας. Οι συνάδελφοι του συγκεκριμένου κυβερνήτη θεωρούν ότι ο συνάδελφός τους έπραξε ορθώς (εναπόκειτο στη κρίση του η συνέχιση ή όχι της πτήσης) και οποιαδήποτε ενδεχόμενα μέτρα κατά του πιλότου δεν θα δώσουν τα σωστά μηνύματα, ούτε θα συμβάλουν στην αύξηση κουλτούρας ασφάλειας στην εταιρεία. Την ίδια ώρα ωστόσο η εταιρεία εξετάζει και το γεγονός ότι μετά την επιδιόρθωση του προβλήματος, ο ίδιος κυβερνήτης αρνήθηκε να εκτελέσει αμέσως τη πτήση, επικαλούμενος τη παρέλευση των επιτρεπόμενων χρονικών ορίων.
Ελπιζω οι επικεφαλεις της Εurocypria να προχωρησουν επιτελους στην προσληξη ικανων στελεχων οπως Flight Ops. Manager, Quality Manager kαι οπωσδοιποτε Flight Safety Officer γιατι τα incidents της εν λογο εταιριας δειχνουν μια αυξητικη ταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», το αεροσκάφος καθηλώθηκε για 24 ώρες ώστε να ληφθούν τα αναγκαία στοιχεία από τις αρχές διερεύνησης της Πολωνίας αλλά και να γίνει αντικατάσταση τροχών και άλλων τμημάτων του αεροσκάφους που υπέστηκαν ζημιές. Οι πολωνικές Αρχές αντέγραψαν τα στοιχεία του «μαύρου κουτιού» του αεροσκάφους για τους σκοπούς της διερεύνησης του περιστατικού, ενώ ήδη ενημερώθηκε και βρίσκεται σε επαφή μαζί τους και η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων και Συμβάντων της Κύπρου. Ο κυβερνήτης έχει τεθεί εκτός εργασίας μέχρι τη διερεύνηση του συμβάντος.
Την ίδια ώρα άλλο επίσης σοβαρό περιστατικό βρίσκεται υπό διερεύνηση και αφορά αυτή τη φορά πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών από το Μπέρμιγχαμ της Βρετανίας προς Κύπρο. Αφορά ακύρωση διαδικασίας απογείωσης ενώ αυτή βρισκόταν σε εξέλιξη. Η ακύρωση της απογείωσης του αεροσκάφους έγινε όταν ο κυβερνήτης διαπίστωσε βλάβη στη γεννήτρια του ενός από τους δύο κινητήρες, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τη απογείωση και να επιστρέψει στο αεροδρόμιο. Και σε αυτό το σοβαρό περιστατικό ο κυβερνήτης έχει τεθεί εκτός εργασίας -από τη Διεύθυνση των Κυπριακών Αερογραμμών- μέχρι τη διερεύνησή του, γεγονός ωστόσο που στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει προκαλέσει διακριτικές αλλά έντονες αντιδράσεις από τη συντεχνία των πιλότων της εταιρείας. Οι συνάδελφοι του συγκεκριμένου κυβερνήτη θεωρούν ότι ο συνάδελφός τους έπραξε ορθώς (εναπόκειτο στη κρίση του η συνέχιση ή όχι της πτήσης) και οποιαδήποτε ενδεχόμενα μέτρα κατά του πιλότου δεν θα δώσουν τα σωστά μηνύματα, ούτε θα συμβάλουν στην αύξηση κουλτούρας ασφάλειας στην εταιρεία. Την ίδια ώρα ωστόσο η εταιρεία εξετάζει και το γεγονός ότι μετά την επιδιόρθωση του προβλήματος, ο ίδιος κυβερνήτης αρνήθηκε να εκτελέσει αμέσως τη πτήση, επικαλούμενος τη παρέλευση των επιτρεπόμενων χρονικών ορίων.
Ελπιζω οι επικεφαλεις της Εurocypria να προχωρησουν επιτελους στην προσληξη ικανων στελεχων οπως Flight Ops. Manager, Quality Manager kαι οπωσδοιποτε Flight Safety Officer γιατι τα incidents της εν λογο εταιριας δειχνουν μια αυξητικη ταση.