Κλείσιμο εταιριών

cavo_paradiso

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/12/2005
Μηνύματα
397
Likes
0
Περιοχή
Budapest / Stockholm
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LHBP
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

chania27":2f6gk8k5 said:
Λυπάμε που το λέω αλλά για να διορθωθεί η κατάσταση και να μπορέσουν να επιβιώσουν οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει πρώτα κάποια μεγάλη εταιρία να βάλλει λουκέτο.

Είσαι σίγουρος ότι φτάνει μονο αυτό? Εγώ πάλι δε το νομίζω, υποθετικό σενάριο ότι κλείνει η Quantas,πιο θα είναι το συμφέρον πχ της Αλιτάλια?
Για να μπορέσει να γίνει κάτι θα πρέπει να κλείσει μια μεγάλη αεροπορική εταιρία (τουλάχιστον) σε κάθε μια από της 5 ηπείρους. Και να μην σου πω ότι πάλι δεν θα είναι αρκετό.Ίσως ναι να προσφέρει μια προσωρινή ανακούφιση σε μια δυο τοπικές μεγαλομεσαίες εταιρίες αλλα άμα η τιμή του πετρελαιου αυξηθεί και άλλο k σταθεροποιηθεί σε τιμές ρεκόρ, τότε όσες k να κλείσουν δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Γιατί? Πες υποθετικά ότι το βαρέλι έχει φτάσει στα 200$ και για να μπορέσει μια εταιρία να έχει έστω k το ελάχιστο κέρδος πρέπει να έχει τα εισιτήρια πάνω από 200$ one way. Αμέσως, αμέσως με αυτή την τιμή αποκλείονται τα κατωτερα οικονομικά στρώματα των πελατών (1/3) της εταιρίας που μέχρι το 2005 πλήρωναν πχ. 100$ one way. Το υπόλοιπα 2/3 των πελατών που θα ταξιδέψουν με την εταιρία (επειδή είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση) ίσως να μην είναι αρκετό για να συμβάλουν στο συνολικό κέρδος της εταιρίας k η εταιρία να συνεχίζει με ζημιες k για να επιβιώσει να χρειαστεί να ανεβάσει και άλλο της τιμές στα εισιτήρια k να χάσει k άλλους πελάτες κοκ. Βλέπεις ότι η ζημια που προκαλεί το πετρέλαιο k μονο είναι μια αλυσίδα. Δεν είναι τυχαίο που μέσα σε ένα χρόνο έχουν κλείσει τόσες εταιρίες που πριν κάποια χρονια είχαν κέρδη.

Εγώ πάλι αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί τέτοια υστερία με την τιμή του πετρελαιου. Είναι επειδή τα αποθέματα τελειώνουν? Τόσα χρονια τελειωναν το 2008 το πήραμε χαμπάρι? Είναι επειδή υπάρχει κρίση στην μέση ανατολή? Γιατί ποτε δεν υπήρχε? :stupid: Και τι στο καλο, έχουμε στείλει άνθρωπο στο φεγγάρι, έχουμε στήλη δορυφόρους στον Διά, έχουμε αποκρυπτογραφήσει ολόκληρο DNA, ένα πράγμα που να καίει k να βγάζει αρκετή ενέργεια δεν μπορούμε να βρούμε? :with:
 

pilot767

Business-Class-Member
Εγγραφή
19/06/2006
Μηνύματα
371
Likes
0
Περιοχή
23street clouds
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

φιλε cavo_paradizo to σεναριο σου για τα 200$ δυστηχως ειναι πολυ κοντα,οι αναλυτες λενε οτι στα μεσα ιουλιου το βαρελι θα εχει τσιμπισει τα 150$ επομενως δεν θα ειναι καθολου παραξενο το επομενο 6μηνο να παει 200$ το βαρελι.Ειδωμεν που θα οδηγησει η απληστια του ανθρωπου......
 

gonso

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
23/04/2005
Μηνύματα
1.577
Likes
130
Περιοχή
52N00W
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

Συμφωνώ με τον cavo σχετικά με το "κλείσιμο μίας μεγάλης". Είναι προσωρινά και μόνο τα οφέλη. Το ότι θα μείνουν μία χούφτα εταιρέιες σε κάθε ήπειρο το λέμε εδώ και 10-15 χρόνια.

Όμως, αντί να γίνονται οι εταιρείες λιγότερες (με το loco frenzy), γίνανε περισσότερες. Κάτι σαν την "ενωμένη ευρώπη", που αντί να ενωθεί η ευρώπη, διπλασιάστηκαν τα κράτη. Έτσι και με τις αεροπορικές εταιρέιες. Αυτό που γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται, είναι η επιστροφή σχεδόν στην προηγούμενη κατάσταση αλλά με λιγότερες ή ανύπαρκτες κρατικές χορηγίες.

Η επιβίωση μόνων των δυνατών (νόμος της φύσης).

Σχετικά με το άρθρο του Βήματος. Πολύ κινδυνολογία διακρίνω. Όποιος ξέρει τα βασικά της αεροπορικής βιομηχανίας και τα παρακαλουθεί, γνωρίζει τα σκαμπανεβάσματα που υπάρχουν. Είναι μία ταλάντωση από το ζενίθ στο ναδίρ και πάλι στο ζενίθ. Αυτό το ανεβο-κατέβασμα συμβαίνει από το 1978 στην Αμερική και από τις αρχές του 90 στην Ευρώπη (συνθήκη Μάαστριχτ). Ήταν σαν τότε να έπεσε μία πέτρα στην λίμνη και να άρχισαν οι κυματισμοί. Την μία στα ψηλά, την άλλη στα χαμηλά και πάλι στα ψηλά.

Τα ίδια doomsday scenarios που υπήρχαν μετά το 9/11, υπάρχουν και τώρα. Τότε, μόνο και μόνο η θέα των 12 Β747 και 15 Β777 της ΒΑ σε πλήρη ακινησία για εβδομάδες ολόκληρες, έσπειρε πανικό.

Οι εταιρείες σε αρκετές περιπτώσεις, "χρησιμοποιούν" αυτές τις κρίσεις σαν εργαλείο. Η ΒΑ (πχ), με τις χιλιάδες επί χιλιάδων απολύσεις που έκανε από το 2001 και μετά, τουμπάρισε τα ατελείωτα χρόνια χασούρας σε συνεχόμενα χρόνια κερδών. Γιατί βρήκε το μαχαίρι (9/11) που την βοήθησε να κόψει τα "περιττά λίπη". Survival of the fitest.

Θα ξεπεραστεί και αυτή η μπόρα. Με θύματα βέβαια. Όπως με τα καίκια. Θα αντέξουν τα πιό γερά και αυτά με τους καλύτερους καπεταναίους. Μέχρι την επόμενη μπόρα.

Η επιβατική κίνηση δεν θα σταματήσει να αυξάνεται για τα επόμενα 20 χρόνια τουλάχιστόν. Ο κόσμος έχει γίνει ένα μεγάλο χωριό. Όλο και περισσότεροι μεταναστεύουν. Όλο και περισσότεροι αγοράζουν εξοχικά σε άλλες χώρες. Όπως δεν θα σταματήσουμε να οδηγάμε, έτσι δεν θα σταματήσουμε και να πετάμε. Το κόστος της αυτοκίνησης (όχι της ντισκοτέκ !) έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία 10 χρόνια παγκοσμίως. Δεν είδα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να βαράνε κανόνι.

Δεν είναι η πρώτη ούτε και η τελευταία πετρελαϊκή κρίση. Κατά την διάρκεια της κρίσης που άρχισε το 1973 και κράτησε περίπου 10 χρόνια, ανέβηκε το πετρέλαιο (με αναγωγή σε σημερινά λεφτά) από τα 15 δολάρια το βαρέλι στα 90 ! "Καθάρισε" 5-6 αμερικάνικες αεροπορικές στο διάβα της η κρίση. Ετσι θα γίνει και τώρα, απλά θα φάει πιό πολλές γιατί...γίνανε και πολλές!


Cavo Paradiso, να σου απαντήσω και στην απορία σου πέρι πετρελαίου, άν μου επιτρέπεις. Όχι, το πετρέλαιο δεν στέρεψε και δεν έγινε δυσέυρετο. Δεν είναι αυτός ο λόγος της κρίσης.

Η προηγούμενη κρίση, ήταν μία πολιτική κομπίνα των αραβικών χωρών του ΟΠΕΚ που πυροδοτήθηκε από τα γεγονότα του 73 (πόλεμος Αιγύπτου-Ισραήλ και άλλα τέτοια ωραία). Τοτε παίξανε το κόλπο του εμπάργκο του πετρελαίου. Τώρα (μετά την βουτιά των τιμών μετά το 9/11), το σημείο εκίννησης του "ράλλυ" των τιμών είναι και παραμένει η επέμβαση στο Ιράκ το 2003. Το 1991 που οι Αμερικάνοι την "πέσανε" στο Ιράκ, οι τιμές πέσανε κατακόρυφα. Γιατί έγινε το ακριβώς αντίστροφο? Γιατί στην πρώτη περίπτωση οι Άραβες ήταν σύμφωνοί, στην δεύτερη ...όχι.

Οι Άραβες της δεκαετίας του '00, δεν είναι οι Άραβες του '70. Τώρα δεν τίθεται θέμα εμπάργκο. Αλλάξανε τωρα οι πατέντες.
Τώρα μπορούν να το κάνουν να πονέσει πιό πολύ όμως. Τώρα που ΟΛΟΙ εξαρτόμεθα πολύ περισσότερο από το πετρέλαιο από ότι την δεκαετία του 70 και τώρα που ο κόσμος μπορεί να αντέξει να το πληρώσει (μετά από τόσα συνεχόμενα χρόνια μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης σε πολλά μεγάλα κράτη). Το μπαλόνι κάνει το μεγαλύτερο "ΜΠΑΜ", όταν είναι πολύ φουσκωμένο. Και οι Άραβες περίμεναν να φτάσει στο peak !
 

makedonas

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
06/09/2003
Μηνύματα
5.934
Likes
0
Website
avianewsgr.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

Απο τις 12 Ιουνιου και η ΜΚ Airlines αποτελει (προσωρινα οπως λενε εκ των εσωθεν) ιστορια... Και αν δεν κανω λαθος ειναι η πρωτη cargo που κλεινει φετος...
 

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.198
Likes
568
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

makedonas":38lj7qxm said:
Απο τις 12 Ιουνιου και η ΜΚ Airlines αποτελει (προσωρινα οπως λενε εκ των εσωθεν) ιστορια... Και αν δεν κανω λαθος ειναι η πρωτη cargo που κλεινει φετος...

Η επιβεβαιωση... (διαβαστε το σχολιο)
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=747357
Μαλλον τα βρηκε σκουρα ο Mike Kruger...
 

makedonas

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
06/09/2003
Μηνύματα
5.934
Likes
0
Website
avianewsgr.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

Οι ακολουθες εταιρειες κλεισανε φετος:



1 Ιανουαριου: Alpi Eagles
6 Ιανουαριου: Aero Airlines
8 Ιανουαριου: British Jet
23 Ιανουαριου: Coast Air
30 Ιανουαριου: Citystar Airlines
-------------------------------------------------------
29 Φεβρουαριου: Boston Maine Airways
-------------------------------------------------------
8 Μαρτιου: BigSky
13 Μαρτιου: GirJet
18 Μαρτιου: Adam Air
25 Μαρτιου: ASA
30 Μαρτιου: Freedom Air
30 Μαρτιου: Airclass Airways
31 Μαρτιου: Aloha Airlines
-------------------------------------------------------
2 Απριλιου: ATA
4 Απριλιου: Skybus
5 Απριλιου: Skyway Airlines
7 Απριλιου: Swazi Express Airways
9 Απριλιου: Oasis Hong Kong
25 Απριλιου: Ocean Airlines
27 Απριλιου: EOS
29 Απριλιου: Nationwide
-------------------------------------------------------
3 Μαϊου: Mihin Lanka
8 Μαϊου: Angkor Airways
8 Μαϊου: EuroManx
13 Μαϊου: Far Eastern Air transport
30 Μαϊου: SilverJet
31 Μαϊου: Champion Air ( :wall: )
-------------------------------------------------------
10 Ιουνιου: Magnicharters
11 Ιουνιου: Aerocondor
12 Ιουνιου: MK Airlines

(t.b.c.)




Μεχρι σημερα εχουν κλεισει 36 εταιρειες (το 2007 ολοκληρο ητανε 30!) ενω 5 εχουνε αλλαξει ονομα η εχουν συγχωνευτει... Εχουμε πολυ δρομο μπροστα μας...

Προταση μου προς τα κυβερνητικα στελεχη της ιστοσελιδας Ας αλλαξουμε τον τιτλο, το 2005 ηταν πιο καταραμενη η χρονια με πανω απο 60 κλεισιματα.. Ο τιτλος "Defunct Airlines - 2008" πηγαινει πιο πολυ θα ελεγα..
 

makedonas

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
06/09/2003
Μηνύματα
5.934
Likes
0
Website
avianewsgr.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

- UPDATE -

Η Air Midwest κλεινει στις 30 Ιουνιου και αυτη. (ειναι αγορασμενη απο την MESA και πεταει σαν UAL Express ) Αλλη μια ιστορικη εταιρεια (ιδρυση το 1965 ως Aviation Services και αλλαγη του ονοματος σε Air Midwest το 1969) θυμα των καιρων.. Κριμα...
 

AirNewZealand

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
09/04/2007
Μηνύματα
1.188
Likes
178
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

Μάλλον θα έπρεπε να αφαιρεθεί η MK Airlines από την λίστα γιατί σύμφωνα με το ATW Daily News βρήκε νέους χρηματοδότες

Cargo carrier MK Airlines recommenced flight operations after administrators secured funding last Friday from Transatlantic Aviation Ltd., part of The Belfairs Management Group. MK suspended service June 10 and was in discussions with several parties regarding investment that would help it renew its fleet of 747-200Fs and DC-8Fs.
 

nikos_k.

Business-Class-Member
Εγγραφή
15/08/2007
Μηνύματα
410
Likes
0
Περιοχή
Always Somewhere
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

Διαβάζουμε πως η χ, ψ, ζ εταιρία έκλεισε, πως οι αμερικανικές εταιρίες απολύουν προσωπικό και διάφορα άλλα ρεπορτάζ καταστροφολογίας!
Μα οι εταιρίες αυτές θα έκλειναν έτσι και αλλιώς! Η τιμή του πετρελαίου είναι απλώς η αφορμή για να επιταχυνθεί το κλείσιμό τους!
Μετά, η αμερικανική αεροπορική αγορά. Μα συνήλθαν ποτέ πραγματικά οι αμερικανικές εταιρίες μετά την 11/09; Κανένα έτος δεν είχαν κέρδη,
με μόνη εξαίρεση μία δύο εταιρίες!
Και φυσικά όλοι οι "ειδικοί" λένε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το έχουν οι εταιρίες χαμηλών ναύλων (ο όρος χαμηλού κόστους είναι αδόκιμος και αποφεύγω να τον χρησιμοποιώ)! Προφανώς σκέφτονται οι δημοσιογράφοι (οι οποίοι σε όλα τα σημεία της γης ανεξαιρέτως εξυπηρετούν συμφέροντα και είναι ταγμένοι στο ιερό καθήκον της κατευθυνόμενης ενημέρωσης): Ποιές εταιρίες έχουν χαλάσει την πιάτσα τα τελευταία χρόνια;;
Οι low cost! Ας σπείρουμε λίγο πανικό στον κόσμο μήπως και σταματήσει να τις χρησιμοποιεί τόσο πολύ!
Επίσης το πρόβλημα με την υψηλή τιμή του πετρελαίου επηρεάζει όλους τους κλάδους της οικονομίας, χωρίς καμία εξαίρεση! Π.χ διάβαζα χθες πως η τεράστια Citigroup απολύει 10 % του προσωπικού!
Γιατί όμως όλοι ασχολούνται συγκεκριμένα με τον αεροπορικό κλάδο;; Μάλλον γιατί είναι συναρπαστικός και πουλάει...
Όπως και με τα αεροπορικά ατυχήματα... Μόλις πέσει ένα αεροπλάνο οι δημοσιογράφοι έχουν θέμα για μέρες!
Ακόμη, από τις εταιρίες που έχουν παράδοση, γερά θεμέλια και χρόνια εμπειρίας, καμία δεν ακύρωσε παραγγελίες αεροσκαφών, καμία δεν σταμάτησε να προσλαμβάνει προσωπικό και όλες προσπαθούν χωρίς πανικό να λάβουν μέτρα που θα τις βοηθήσουν να περάσουν την κρίση.
Επομένως ας τα δούμε τα πράγματα πιο ψύχραιμα, με τη δική μας λογική, χωρίς να ακούμε τα παπαγαλάκια του κάθε καναλάρχη και του κάθε εκδότη.
Τέλος, προσωπική μου εκτίμηση είναι πως όσα συμβαίνουν (και θα συμβούν) στον αεροπορικό κλάδο, είναι ακόμα μία καμπή που συμβαίνει κάθε τόσο στον χώρο και πως τα όποια αρνητικά αποτελέσματα είναι πολύ νωρίς για να τα κρίνουμε και θα φανούν από το 2009 και μετά.


Υ.Γ. Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πως ο gonso το κατέχει το θέμα aviation :great:
Υ.Γ. 2 'Η και αν δεν το κατέχει, τουλάχιστον βλέπει τα πράγματα ψύχραιμα ;)
 

Nikitas

Economy-Class-Member
Εγγραφή
13/03/2006
Μηνύματα
177
Likes
0
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Re: 2008 - Η καταραμένη χρονιά

Η κίνηση της British να αγοράσει μια μικρή εταιρία την L'Avion δείχνει κατά τη γνώμη μου την πορεία των πραγμάτων σε μικρογραφία. Το επόμενο στάδιο, εάν το πετρέλαιο παραμείνει ψηλά είναι είτε να δούμε αρκετές συγχωνεύσεις είτε περισσότερα κλεισίματα μικρών εταιριών. Πάντως αυτό που φαίνεται είναι η συγκέντρωση του πτητικού έργου σε όσο το δυνατόν λιγότερες εταιρίες γίγαντες (και ανθεκτικές στην κρίση).
 
Top