Αν και η κουβέντα μού δίνει μια θαυμάσια πάσα για να πω τι ακριβώς πρέπει να κάνει κάποιος με τον γρύλο του, θα προσπαθήσω να κρατήσω ένα επίπεδο.
Θα προσπεράσω και τις εκτός θέματος αναρτήσεις και τις αντιγραφές (λογοκλοπή βασικά) από άλλες ιστοσελίδες για να επισημάνω επί της ουσίας:
-Ζούμε τη χειρότερη κρίση του αιώνα σε καιρό ειρήνης;
Ναι.
-Πρέπει να στηριχθεί με κάθε μέσο η εθνική οικονομία;
Ναι.
-Είναι προς το συμφέρον της κοινωνίας να ενισχυθούν προνομιακά οι κλάδοι εκείνοι που προσφέρουν πολλαπλασιαστικά στο ΑΕΠ της χώρας;
Απολύτως.
-Είναι η ΕΕ σε τρελό crisis mode πρόθυμη να ενισχύσει τα κράτη μέλη για όσο χρειαστεί έτσι ώστε να αμβλυνθούν κατά το δυνατόν οι συνέπειες της κρίσης έως ότου επιστρέψουμε στην κανονικότητα;
Είναι και το λέει συνεχώς.
Πάμε στα ειδικά:
-Είναι η Aegean (όπως και όλες οι αερογραμμές) θύμα της πανδημίας;
Μεγάλο. Φταίει; Όχι.
-Είναι η πρόταση στήριξης της Α3 σύννομη και σύμφωνη με το ευρωπαϊκό δίκαιο;
Όλα δείχνουν πως ναι.
-Είναι η υπεύθυνη και εκλεγμένη κυβέρνηση της χώρας αρμόδια να διαπραγματευτεί τους όρους με τους οποίους θα δώσει τα ωραία μας λεφτά για τη διάσωση της Α3; (όπως και της Fraport, όπως και άλλων)
Είναι και το κάνει.
-Παίρνουν οι ανταγωνιστές της A3 κρατική ενίσχυση;
Μεγάλη. Πολύ μεγαλύτερη από όση εμείς συζητάμε από την άνοιξη ως τώρα.
-Ποιος διαφωνεί επί της αρχής με την ενίσχυση της Α3;
Από όσο ξέρω, κανείς σοβαρός.
-Από όσους έχουν επιμέρους διαφωνίες, ποιες είναι αυτές;
Ζητούν να πάρει το κράτος μετοχές αμέσως και όχι σε μορφή warrants. Ζητούν μεγαλύτερο έλεγχο στο τι θα γίνουν τα χρήματα (ίσως με μέλη στο ΔΣ). Ζητούν να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας.
-Κάπου έπεσε η ιδέα ότι τα 120 εκατ. είναι το 46% της εταιρείας και τόση πρέπει να είναι η συμμετοχή του κράτους.
Να περάσει παρακαλώ το επόμενο παρατράγουδο.
-Γιατί είναι κακή ιδέα η κρατική συμμετοχή;
Επειδή δεν είναι δουλειά του. Δουλειά του κράτους είναι να θέτει το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο όλοι θα εργαζόμαστε και θα ευημερούμε. Δουλειά του είναι, επίσης, όταν το σκ@τό φτάσει στην κάλτσα να παρεμβαίνει και να σώζει ό,τι σώζεται. Δεν είναι δουλειά του να διοικεί αεροπορικές.
-Θα πάρει πίσω το κράτος τα 120 εκατομμύρια;
Κατά έναν τρόπο, τα έχει εισπράξει ήδη πολλαπλώς και θα συνεχίσει να τα εισπράττει όταν η εταιρεία επιστρέψει στην κερδοφορία. Διότι είναι (ήταν) μια εταιρεία με τζίρο 1,3 δισ., 3.000 εργαζομένους και δεκάδες χιλιάδες άλλους σε κλάδους ωφελούμενους από τη δραστηριότητά της.
Μια τέτοια εταιρεία-εθνικό πρωταθλητή τη θες ισχυρή και παρούσα. Και την ενισχύεις (πάντα στο πλαίσιο του νόμου) όσο χρειαστεί.