Lufthansa

Μια χαρά τα διάβασα tangoquebec. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου. Εκπαιδεύω απλά τον εαυτό μου να αποβάλλει τα άσκοπα αρνητικά σχόλια. Ο/η Flesland είχε διάφορους λόγους να είναι δυσαρεστημένος. (Θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ αρσενικό γένος για χάρη συντομίας, ελπίζω χωρίς να ξεσπάσει πόλεμος φυλετικών διακρίσεων).

Τελικά είναι το τι κρατάει κανείς από τα λεγόμενα, γραφόμενα και βιώματα. Εγώ από την ανάρτηση του tangoquebec κράτησα αυτό ως περίληψη:
η Lufthansa συμφώνησε να πληρώσει την αποζημίωση

Πράγμα και το οποίο είναι το ζητούμενο νομίζω. Και ένα δεύτερο νόημα που βγάζω είναι η αγανάκτησή του ως τακτικού επιβάτη που θα περίμενε άλλη αντιμετώπιση. Κατανοητό ως ένα σημείο, όμως υπάρχουν κι άλλοι τακτικοί επιβάτες που με τη λογικότητα και την αυτοσυγκράτησή τους συνεισφέρουν στο να συνεχίσει η εταιρία να προσπαθεί και να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στο μέτρο του δυνατού. Μια σύντομη παρατήρηση, ακόμα κι αν έχουμε Gold Status στη Star Alliance, HON Circle Member και δεν ξέρω εγώ τι άλλο θα εφεύρουν για να αισθανθούν ανώτεροι, δεν μας ανήκει η εταιρία και οι όποιες αξιώσεις μας ας είναι λογικές. Ναι, έχετε κάποια δικαιώματα που προσωρινά ίσως δεν μπορεί να σας εγγυηθεί ο εκάστοτε αερομεταφορέας για πρακτικούς λόγους (κι εσείς όταν αρρωσταίνετε θέλετε ο εργοδότης σας να συνεχίσει να σας πληρώνει ή έστω να συμβάλλει στο κόστος των ιατρών, φαρμάκων κλπ. σωστά; ) Προκειμένου το προσωρινά να μη γίνει μόνιμα καλό θα ήταν λοιπόν να υποχωρούμε κάποιες φορές. Προσωπικά έχω ταξιδέψει με γερμανική εταιρία στο παρελθόν - ας μην αναφέρουμε όνομα για να μη θεωρηθεί ότι προτιμώ ή θέλω να αμαυρώσω κάποιον - που χρειάστηκε να περιμένω 1.5 ώρα στο αεροπλάνο, δε θυμάμαι για ποιο λόγο. Φυσικά δεν ήταν η πιο ευχάριστη πτήση μου, συνολικά όμως έφτασα ασφαλής, έστω και με καθυστέρηση, στον προορισμό μου, κι έτσι δε μου πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό να αρχίσω παράπονα και διεκδικήσεις. Το προσωπικό έκανε φανερά ό,τι περνούσε από το χέρι του για να "ισοφαρίσει" την όποια ταλαιπωρία, με επιτυχία κατά την άποψή μου, οπότε δεν είχα λόγο διαμαρτυρίας. Επέλεξα να κρατήσω τις όμορφες πλευρές του ταξιδιού και να ξεχάσω ό,τι δε μου άρεσε.

Υποψιάζομαι επίσης ότι ο/η Flesland έκανε κάποιες μικροδιορθώσεις στην ανάρτηση, καθώς σα να θυμάμαι ότι υπήρχαν κι άλλα περιεχόμενα και λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να συνηγορήσουν υπέρ της επαγγελματικής -όσο επιτρέπουν οι περιστάσεις- αντιμετώπισης από μέρους του αερομεταφορέα. Η προτίμηση του Flesland στη Lufthansa πάνω από 100 φορές, όπως αναφέρει, είναι από μόνη της δείγμα ότι κάτι έκανε καλά η εταιρία. Επίσης είναι απόλυτα κατανοητή η "απογοήτευση και αηδία", αν και εκφράζεται με κάποια υπερβολή, επειδή αν τον έχουν συνηθίσει σε καλό επίπεδο εξυπηρέτησης, η διαφορά σε δύσκολους καιρούς είναι αισθητή. Για να είμαι ειλικρινής, η ανάρτηση έχει πάρα πολλά στοιχεία και δίνει την εντύπωση ότι γράφτηκε "εν βρασμώ" και δε βοηθάει κανέναν να καταλάβει ποιο είναι το πραγματικό ή το μεγαλύτερο πρόβλημα. Με άλλα λόγια, τι τον ενόχλησε περισσότερο στην ταξιδιωτική του εμπειρία; είδα πολλά σημεία παραπόνων, αλλά ποιο ήταν το κύριο; αν του έλεγαν να αναφέρει μόνο ένα τρανταχτό σφάλμα, ποιο θα ήταν αυτό; συνήθως στις επιχειρήσεις προσπαθούν να διορθώσουν ένα ζήτημα μετά το άλλο, όχι όλα μαζί γιατί είναι δύσκολο ως αδύνατο. Ως προσωρινή λύση, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κάποιον άλλο αερομεταφορέα του ομίλου ή της συμμαχίας που να είναι πιο κοντά στις προτιμήσεις του;
 
Νομίζω πολλά λόγια για το τίποτα. Όταν πρέπει να διεκδικήσεις τη νόμιμη αποζημίωση σου που στο κάτω κάτω δικαιούσαι, καλά θα κάνεις να την διεκδικείς. Κάθε φορά που γίνεται και με οποιαδήποτε εταιρία. Νοοτροπία του τύπου "έ άνθρωποι είναι κι αυτοί και προσπαθούν για το καλύτερο", "ας μείνουμε στα θετικά της πτήσης και να παραβλέπουμε τα αρνητικά", "να κοιτάμε τις παράπλευρες παραμέτρους μήπως φταίνε και αυτές", "ο υπάλληλος που λαμβάνει το αίτημα δεν μπορεί να αναλάβει το βάρος της ευθύνης", "η εταιρία δεν μπορεί να πληρώνει για όλους και για όλα" κλπ είναι για να λέμε.

Όταν πχ η εταιρία έχει 3.5 ώρες καθυστέρηση λόγω δικής της υπαιτιότητας σε μια πτήση 450 ατόμων, θα πρέπει να τους αποζημιώσει και τους 450 και όχι να ταλαιπωρεί τους επιβάτες με εξυπνακίστικα mails και υπεκφυγές και να πρέπει ο επιβάτης να κάνει μηνύσεις στην τοπική ΥΠΑ για να αναγκάσει την όποια εταιρία να αποζημιώσει 6 μήνες μετά και αφού έφαγε την καμπάνα της.
 
ΙΑΤΑ έβαλες πολλά θέματα τα οποία δεν έχουν σχέση με αυτά που έγραψα. Καταρχάς δεν άλλαξα τίποτα στο ποστ μου, όποιος θέλει μπορεί να πάει 3-4 σελίδες πριν να το διαβάσει ως έχει, ακόμα εκεί είναι - αν και τα quotes δεν πέρασαν στην απάντηση από το σύστημα. Επίσης δεν μίλησα για το προσωπικό, ειδικά με το ιπτάμενο δεν έχω παράπονο και τους σέβομαι ως επαγγελματίες γιατί είναι ακριβώς αυτό. Ούτε περιμένω να με γλύφουν, ούτε να μου ψευτογελούν. Με του εδάφους δεν είχα καλή εμπειρία αλλά ξέρω ότι ακολουθούν πολιτικές της εταιρείας, οι οποίες είναι απλά ανόητες. Για τους δε επιβάτες που για λόγους βίζας δεν μπορούσαν να βγουν από το αεροδρομιο, δεν κατηγόρησα κάπου την εταιρεία, δεν είναι δική της αρμοδιότητα η είσοδος στη χώρα.

Κατα τα άλλα το θέμα είναι απλό. Η Lufthansa υποχρεούται από τον κανονισμό της ΕΕ να δώσει 600Ε αποζημίωση. Το πρόβλημα της καθυστέρησης ήταν τεχνικό, το ήξερα επειδή το ανακοίνωσε έντιμα ο πιλότος (ο οποίος θυμίζω στάθηκε στο gate και ζήτησε συγγνώμη ουσιαστικά σε έναν προς έναν από τους 400+ επιβάτες - για αυτό πετάει 747 και δεν κάνει τον κλόουν όπως το management της LH), και επίσης ήξερα ότι ο διπλανός μου πήρε την αποζημίωση σε μερικές ώρες και άρα η ευθύνη της είναι αντικειμενική. Το αν τα 600Ε είναι πολλά ή όχι δεν είναι δικό μου πρόβλημα. Δικό μου πρόβλημα είναι να τους δίνω 3Κ για το εισιτήριο και 50Ε για 2 κιλά υπέρβαρο.

Στα υπόλοιπα, ποτέ δεν περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση επειδή είμαι gold, έχω κλείσει και κλείνω εισιτήρια των 99Ε ή 120Ε όντως basic ή blue ή όπως αλλιώς λέγεται, και περίμενα/περιμένω τον ίδιο σεβασμό ως πελάτης. Και προφανώς δεν είμαι σε όλες τις εταιρείες που πετάω gold και αν σήμερα είναι η Lufthansa αύριο είναι η Air France (όντως είναι και περιμένω να δω την αντίδραση της). Όταν η εταιρεία μού λέει ότι ακυρώθηκε ένα 747 λόγω ασθένειας ενός μέλος του προσωπικού και 2 φορές ψεύδεται ότι με ειδοποίησε 14 μέρες πριν (ενώ ήμουν μέσα στο αεροσκάφος, οπότε αντικειμενικα είναι ψέμα), η εταιρεία έχει χάσει τον σεβασμό μου και ακριβώς για αυτά τα ψέματα, ενημέρωσα και σε άλλους επιβάτες επίτηδες για τα 600Ε που δικαιούνταν. Στις ΗΠΑ ή σε άλλες χώρες αυτά τα email από επίσημο λογαριασμό με ψέματα εν γνώσει της εταιρείας είναι μηνύσιμα και τα 600Ε θα είχαν δυο-τρια μηδενικά από πίσω ως αποζημίωση.

Για το LBA: ναι θέλω να ζημιωθεί η εταιρεία. Γιατί αν δεν ζημιωθεί, δεν θα έχει ρίσκο να αρνείται σε επιβάτες της αυτό που ο κανονισμός ορίζει. Όταν δεν έχεις κάτι να χάσεις, απλά το παίζεις κινέζος (ή γερμανός) και στη χειρότερη θα χάσεις τα 600 του κανονισμού. Έπίσης, επειδή είμαι παράλογα περίεργος με τέτοιες ''πονηριές'', έστειλα και εμαιλ στο υπουργείο μεταφορών το οποίο, έντιμα, μού απάντησε σε 3-4 μέρες και μου υπέδειξε και αυτό να τους δώσω στo LBA.

Dear Mr ... ,

Many thanks for your inquiry.

The Luftfahrt-Bundesamt (LBA) is the national Enforcement Body for air passenger rights. That is why we advise to contact LBA (AirPassengersRights ) - which you have already done - or the Conciliation Body for public transport (Startseite - söp).

Yours sincerely,
Federal Ministry for Digital and Transport

Όσο λοιπόν η LH θα έχει την απαιτηση για 20Ε, αν το παπούτσι μου ζυγίζει 200 γρ παραπάνω και εγώ θα πρέπει βάσει συμβολαίου να τα πληρώσω, άλλο τόσο αν η LH δεν με πάει στον προορισμό μου μέσα σε 3 ώρες από την ώρα αφιξης που έχω πληρώσει και είναι δική της η ευθύνη, εγώ θα έχω την απαίτηση για 600Ε. Αν δεν τους αρέσει, οι Βρυξέλλες είναι κοντά, απλά δεν είναι δικό μου πρόβλημα να το λύσω.
 
Last edited:
Να συμπληρώσω πως και γω πως από τον Δεκέμβριο που μας απάντησε πως δεν συντρέχει λόγος αποζημίωσης δεν έχουν απαντήσει στο mail που τους έστειλα μετά. Φυσικά δεν έχουν απαντήσει επίσημα γιατί δεν συντρέχει λόγος αποζημίωσης, απλά είπαν πως δεν συντρέχει.

Η LBA όμως μου απάντησε και μου προώθησε το mail που τους έστειλε ζητώντας εξηγήσεις γιατί δεν συντρέχει λόγος αποζημίωσης.

Τώρα αν αυτή λέγεται σοβαρή εταιρεία, δεν ξέρω, έχω πολλές αμφιβολίες
 
Λίγο εκτός αλλά τον Μάιο 2023 μου κατέστρεψαν μια αποσκευή. Έκανα την φόρμα με φωτογραφίες στο BRU και μου ήρθε ένας κωδικός μέσω μιας άλλης πλατφόρμας. Εχω επικοινωνήσει πολλές φορές με LH δεν έλαβα απάντηση ενώ δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο email. Επίσης στη σελίδα της LH δεν αναφέρει πουθενά το mybag aero στο damaged baggage. Στη πλατφόρμα αυτή είχαν χαθεί οι εικόνες και τις ανέβασα ξανα. 10 μήνες μετά τπτ...

Update: Ως δια μαγείας το αίτημα μου εξαφανίστηκε
 
Last edited:
Μιας και μιλάμε για μεγέθη LH και μερικοί υποτιμούν τις "κατώτερες" από αυτήν εταιρίες, να επισημάνω ότι για καθυστέρηση με Scoot της τάξης των 3 ωρών και 2 λεπτών (!) λόγω τεχνικού θέματος, δέχθηκαν το αίτημα αποζημίωσης μου, την οποία και πίστωσαν στο λογαριασμό μου 3 μήνες μετά. Αντίστοιχα σε δύο περιπτώσεις ζημιάς σε βαλίτσα, σε πτήσεις της Aegean, (την μία ήρθε με σπασμένο το πτυσσόμενο χερούλι στην Αθήνα και την άλλη έλειπε ένα από τα 4 ροδάκια σε Ευρωπαϊκό αεροδρόμιο), μου δόθηκε νέα ολοκαίνουρια βαλίτσα επί τόπου.
Τέτοιες περιπτώσεις βαραίνουν ακόμα περισσότερο τη θέση της LH όταν κάνει τέτοιες "γυφτιές" όπως οι παραπάνω που συζητάμε.
 
Αν και θα έπρεπε να πάει στα αεροπορικά μαργαριτάρια…

Η LH στέλνει τα γνωστά προωθητικά και το σημερινό μέιλ έχει θέμα την Ασία.

Μόνο που έκαναν ένα λαθάκι 8.000 χλμ.

Screenshot 2024-02-15 at 12.41.48.png

Μεταξύ μας, εγώ τα Fiji θα προτιμούσα :mrgreen:
 
Αναρωτιέμαι αν θα στείλουν "ορθή επανάληψη" :p
 
Top