Μεταξύ MUC και ATH μέσω Ελβετίας και απευθείας

  • Thread starter Thread starter teozan
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

teozan

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
26/01/2010
Μηνύματα
25
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Εισαγωγή

Από τον Άυγουστο του 2008 μοιράζω το χρόνο μου μεταξύ Μονάχου και Αθήνας. Μερικά ενδιαφέροντα και άλλα ίσως λιγότερο ταξίδια μεταξύ των δυο αυτών πόλεων θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.

Γνωρίζω ότι κάποιοι από εσας μένετε στη Γερμανία, οπότε δεν διαβάζετε και κάτι καινούργιο, αλλά αφ' ενός και εμένα μου αρέσει να διαβάζω τις απόψεις άλλων για εταιρείες/προϊόντα που έχω και ο ίδιος δοκιμάσει και αφετέρου πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα κάνει αυτό το ομολογουμένως συνηθισμένο ταξίδι για πρώτη φορά.
 
Μέρος 1ο
Το πιο πρόσφατο ταξίδι

Ομολογουμένως ήθελα πολύ να πετάξω με τη Swiss, αλλά για την ημέρα που με ενδιέφερε η Aegean ήταν αρχικά κάπως φθηνότερη και αναχωρούσε μια φυσιολογική ώρα, πράγμα σημαντικό για μένα τη συγκεκριμμένη μέρα.
Όμως την επομένη, που πήγα να κλέισω και το εισητήριο η Aegean είχε ακριβίνει αρκετά, κάνοντας τη Swiss πια προτιμότερη από κάθε άποψη. (H Lufthansa ήταν ήδη σημαντικά ακριβότερη και από τις δυο.)
Το πρόγραμμα ήταν το ακόλουθο:
25.01 MUC-GVA 07:00-08:10 και στη συνέχεια GVA-ATH 11:25-15:05

Την προηγούμενη της πτήσης αποφάσισα να κάνω online check-in αν και δεν θα προσέφερε και κανένα ιδιαίτερο χρονικό πλεονέκτημα καθώς είχα και αποσκευές. (περισσότερα για το check-in και την παράδοση αποσκευών στο MUC στα επόμενα). Το καλό που αποδείχθηκε εκ των υστέρων ήταν ότι μπόρεσα να διαλέξω μια θέση που μου αρέσει, καθώς ήδη (24.01 μεσημέρι) το 80% των θέσεων ήταν επιλεγμένο. Μπαίνοντας στην αντίστοιχη σελίδα ένα μήνυμα σε κόκκινα γράμματα με πληροφορεί ότι το online check-in είναι δυνατό μονο για την πρώτη πτήση και με προέτρεπε να επικοινωνήσω με τη Lufthansa στο τηλέφωνο 0180-Lufthansa, αν το θυμάμαι καλά. Επέλεξα τη 16C και πράγματι κάλεσα τη Lufthansa.

Στο τηλέφωνο οι άνθρωποι ακογόντουσαν κάπως κουρασμένοι, αλλά ήταν ευγενικοί και εξυπηρετικοί. Το νόημα ήταν πως για τη δεύτερη πτήση δεν ήταν δυνατό λόγω του ότι αναχωρούσε από Ελβετία, αλλά θα μπορούσα να πάρω την κάρτα επιβίβσης από τα αυτόματα μηχανήματα στο αεροδρόμιο. Δυστυχώς συμπληρώνοντας τα στοιχεία μου στο μηχάνημα την επόμενη μέρα το πρωί μου έβγαλε πως έχω ήδη κάνω check-in για την πρώτη πτήση, αλλά για την επόμενη δεν είναι δυνατό. Παραξενεύτηκα, καθώς για το αντίστοιχο μέσω Ζυρίχης δεν είχε υπάρξε πρόβλημα.

Ανέβηκα στον επάνω όροφο και κατευθύνθηκα προς την παράδοση αποσκευών, όπου και ρώτησα έναν από τους αρκετούς ανθρώπους της Lufthansa που βρυίσκονται εκεί για να βοηθάνε σε προβλήματα με το check-in. Η απάντηση ήταν ότι θα πάρω την κάρτα από το counter όταν δώσω τη βαλίτσα, πράγμα και που έγινε λίγα λεπτά αργότερα. Μάλλον πρέπει να περάσουμε στην πτήση πια :arrow:

Η πτήση εκτελείται από τη Lufthansa Cityline και έχει κωδικό LH3680/LX3679. Στο πρόγραμμα και στην πραγματικότητα το αεροσκάφος ήταν ένα Avro RJ85. Η έξοδος η G27. Στο Μόναχο τα Avro της Cityline δεν εξυπηρετούνται από φυσούνα, πράγμα που μαθαίνουν και όλοι οι επιβάτες από την αυτόματη ανακοίνωση στην έξοδο για την έναρξη της επιβίβασης (στο λεωφορείο αρχικά). Το λεωφορείο ήταν ένα O405N στο οποίο οριακά χωρέσαμε χάρη και στο γεγονός ότι το Avro μας δεν ήταν τελείως γεμάτο.

Το Avro ήταν το D-AVRA και λίγο μετά την επιβίβαση ο κυβερνήτης μας ενημερώνει ότι θα αναχωρήσουμε στην ώρα μας, πως ο καιρός στη Γενεύη είναι όπως στο Μόναχο και ότι προβλέπεται γενικά μια καλή πτήση. Απογειωθήκαμε από το 08R και μετά από λίγα λεπτά άρχισε το service.
 
Υπήρχε επιλογή ανάμεσα σε σάντουιτς με τυρί και σάντουιτς με ζαμπόν και μετά καφές, χυμός, νερό. Αμφότερα τα φαγόσιμα είναι πολύ καλά και η εξυπηρέτηση γενικά πολύ καλή για τη διάρκεια της πτήσης. Ο συνεπιβάτης δίπλα μου ζήτησε καφέ και η αεροσυνοδός μόνη της τον ρώτησε αν θα ήθελε και κάτι κρυο να πιεί. (Τα Avro τα βρίσκω από τα πιο όμορφα αεροσκάφη, αλλά αυτή η διαρύθμιση της Cityline δεν αντέχεται για πολύ. Τα καθίσματα είναι 3+3 εκτός από τις δυο τελευταίες σειρές που είναι 2+3. Ομολογουμένως για τη διάρκεια της πτήσης MUC-GVA δεν δημιουργούν και τόσο πρόβλημα, αλλά σίγουρα δεν θα ήθελα να ταξιδέψω έτσι στο Μόναχο-Λονδίνο City).

Η πτήση κύλισε ομαλά και λίγο πριν τις 08:30 προσγειωνόμασταν στο διάδρομο 23 της καλυμμένης από χαμηλά σύννεφα Γενεύης. Είχαμε σταθμέυσει στην πύλη A9 και μπαίνοντας στο κτίριο του αεροδρομίου με περίμενε μια μικρή έκπληξη. Ένας υπάλληλος της Swissport με ένα χαρτί που έγραφε Transfer Athens LX1822. Τον αριθμό της επόμενης πτήσης ομολογουμένως δεν τον θυμόμουν, όμως δεν πίστευα ότι υπήρχε και άλλη πτήση 2 ώρες πριν. Κοίταξα την κάρτα μου και όντως αναφερόταν στηνπτήση μου! Ο λόγος της παρουσίας του ανθρώπου εκεί ήταν ότι ήμουν ο μοναδικός επιβάτης της πτήσης από Μόναχο που δεν είχε προοροσμό τη Γενεύη! Μου εξήγησε ότι αν ήθελα να παω κατευθείαν στην transit area θα έπρεπε να μου ανοίξει εκείνος, αλλά αν ήθελα μπορούσα να κατευθυνθώ προς το χώρο τον αφίξεων. Βόλτα στη Γενέυη είχα κάνει πριν από λίγο καιρό όταν είχα πετάξει ATH-GVA-MUC, οπότε επέλεξα την πρώτη επιλογή.

Στο επόμενο (όπως γράφει και ο flesland :) )

Το GVA

Δυο πράγματα για τη Swiss

Το MUC

Η καλύτερη εξυπηρέτηση σε παράδοση αποσκευών

Μια σύντομη βόλτα στη Γενέυη

Ελπίζω και το ZRH
 
Μία τεχνικής φύσεως παρατήρηση για το πρόβλημα που αντιμετώπισες. Παρά το ότι αποτελούν μία εταιρεία, η Swiss και η Lufthansa χρησιμοποιούν διαφορετικά συστήματα κρατήσεων και online check-in. Η πρώτη χρησιμοποιεί το AxsRes της πρώην EDS και νυν hp, ενώ η δεύτερη χρησιμοποιεί τo Amadeus. Και τα δύο είναι πολύ αξιόπιστα συστήματα αλλά λειτουργούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Για αυτό το λόγο υπάρχει κάποιο πρόβλημα όταν ο επιβάτης προσπαθεί να τσεκάρει πτήσεις που έχει κλείσει μέσω της μίας από τις δύο, αλλά περιλαμβάνει και πτήσεις κοινού κωδικού με την άλλη. Μέχρι να λήξει η σύμβαση που έχει η Swiss με την hp, δε διαφαίνεται ιδιαίτερη βελτίωση σε αυτό το θέμα, μια και η εταιρεία δεν μπορεί να περάσει στο Amadeus, αντιθέτως, τα αντίστοιχα προβλήματα που αντιμετωπίζαμε σε πτήσεις της Lufthansa με την Αιγαίου και τη SAS, επιλύονται σύντομα λόγω των νέων συνεργασιών που υπέγραψαν με την Amadeus, το σύστημα που χρησιμοποιεί η "μαμά" Lufthansa.

Καλωσήρθες! Αναμένουμε τη συνέχεια :great:
 
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες! Δεν ήξερα για τη διαφορά. Η αλήθεια είναι πως είχα διαβάσει για το σύστημα της Swiss ότι θέλει να το αλλάξει, αλλά ακόμα δεν μπορεί, μέχρι εκεί όμως.


Μέρος 2ο

Το αεροδρόμιο της Γενεύης (LSGG/GVA) δεν είναι και ότι καλύτερο για τον transit επιβάτη, πράγμα λογικό, αφού δεν νομίζω πως κανείς το προορίζει για hub. Αυτό δεν αναιρεί βέβαια ότι είναι πολύ συμπαθητικό, λειτουργικό και καθαρό. Εξάλλου δικιά μου επιλογή ήταν το μέσω Γενεύης.

Αν βρεθείτε στο αεροδρόμιο της Γενεύης περιμένοντας την επόμενη πτήση, λέμε αν, αν για παράδειγμα γυρνάτε από το JFK γύρω στις 9:30 με ένα από τα καινούργια A330-300 και περιμένετε την πτήση στις 11:25 για Αθήνα (είναι ο πιο λογικό συνδυασμός που μπορώ να σκεφτώ), μπορείτε είτε να παραμείνετε στο αεροδρόμιο, είτε να κάνετε μια βόλτα στην πόλη. Ο σταθμός του τραίνου στο αεροδρόμιο, όχι το ίδιο το αεροδρόμιο, απέχει από τον κεντρικό σταθμό στο κέντρο 6 λεπτά. Κάπου τόσο, ίσως και παραπάνω απέχει το terminal από το σταθμό.

Αυτήν τη φορά έκατσα στο αεροδρόμιο. Ένα ενδιαφέρον σχετικά μέρος βρίσκω την καφετέρια μεταξύ των πυλών A10 και A11. Έχει ορατότητα προς τις γειτονικές θέσεις στάθμευσης, το δορυφορικό terminal, που εξυπηρετεί κυρίως την Easyjet και περιορισμένη προς το διάδρομο. Είναι γενικά άνετα, self-service (οπότε δεν έχεις συνέχεια κάποιον πάνω από το κεφάλι σου) και έχει ωραία σάντουιτς. Ένας χώρος με καλύτερη ορατότητα προς το διάδρομο και γενικότερα στο airfield είναι ο καινούργιος χώρος αναμονής που άνοιξε πρόσφατα στον επάνω (από το επίπεδο των αναχωρήσεων) όροφο. Είναι ήσυχα, αλλά κατά τ’ άλλα τελείως αδιάφορος.

Το A320 που θα εκτελούσε την πτήση μας βρισκόταν ήδη από τις 10:40 στην Α10, έχοντας γυρίσει αν δεν κάνω λάθος από τη Βαρκελώνη. Επρόκειτο για το HB-IJN και η επιβίβασή μας σε αυτό άρχισε στις 11:00. Μπαίνοντας μέσα, μας καλωσόρισε ο Maître de Cabine, ένα παλικάρι γύρω στα 30, που 3-4 εκατοστά ψηλότερος να ήταν δεν θα χωρούσε στο αεροπλάνο. Πέρασα τις 8 (!) σειρές business, συνέχισα μέσα σε μια ανησυχιτκά άδεια καμπίνα μέχρι τη 32 που ήταν και η θέση μου. Κάθισα και σκέφτηκα ότι οι υπόλοιποι ως συνήθως θα έχουν αργήσει, αλλά τότε ακριβώς ήρθε το boarding completed από το στόμα μιας αεροσυνοδού. Η πληρότητα ήταν γύρω στο 50%.

Να κάνω μια παρένθεση, αφού πολύς λόγος γίνεται στο φόρουμ τον τελευταίο καιρό για τα κριτήρια επιλογής των πληρωμάτων καμπίνας στην Ελλάδα, για να σας περιγράψω την εμφάνιση του πληρώματος της πτήσης μας. Εκτός από τον Maître το πλήρωμα αποτελούσαν ακόμα 2 γυναίκες και ένας άντρας. Η μια αεροσυνοδός ήταν συνέχεια στη business και δεν τη θυμάμαι καλά, αλλά φορούσε παντελόνι, κάτι που είναι και το σύνηθες στη Swiss. Η αεροσυνοδός σε εμάς ήταν μια πολύ συμπαθητική κυρία, γύρω στα 45, που φορούσε (στη διάρκεια της πτήσης τουλάχιστον) κάτι απλά και ισόγεια παπούτσια. Ο αεροσυνοδός, και αυτός πολύ συμπαθητικός και εξυπηρετικότατος, αν και Ελβετός, από ύψος θα ήταν στο κατώτερο ακόμα και για Μεσόγειος τύπος. Όλα αυτά τα πιθανώς άχρηστα για να καταλήξω στο ότι η εμφάνιση έρχεται σε κάποια από τις τελευταίες θέσεις. Το σημαντικό είναι ότι η ατμόσφαιρα σε αυτήν, αλλά και στις άλλες πτήσεις που είχα με την εταιρεία, είναι φιλική, απλή και κυρίως μη επιτηδευμένη. Το κλίμα επίσης μεταξύ του πληρώματος πολύ ζεστό και φαίνονται να αγαπάνε αυτό που κάνουν. Εδώ να σημειώσω ότι τα πληρώματα καμπίνας και cockpit μιλάνε μεταξύ τους στον ενικό. Έτσι ευτυχώς δεν ακούμε τα «δεσποινίς μου δίνετε τον καφέ» και «συνάδελφε έχετε…» που ακούγονται αλλού.

Τέλος της παρένθεσης και επιστροφή στην πτήση. Τροχοδρομούμε προς τον 23, ο κυβερνήτης μας καλωσορίζει σύντομα και αυτός, είμαστε νούμερο 3 για απογείωση μας λέει, η οποία αναμένεται σε 4-5 λεπτά. Ο καιρός ακόμα ο ίδιος, χαμηλά νέφη, η απογείωση ομαλή και μετά από πολύ λίγο βλέπουμε ήλιο.

Το φαγητό περιλαμβάνει ρύζι με σπαράγγια και τυρί, αρκετά νόστιμο, για γλυκό κέικ σοκολάτας με ανανά. Μετά το φαγητό, σειρά είχε ο καφές και τσάι και μετά τα γνωστά και πολύ νόστιμα σοκολατάκια της Swiss. Η πληρότητα χαμηλή και έτσι όλα αυτά (φαγητό, χυμοί, γλυκό, καφές) δεν παίρνουν και πολύ ώρα· έχουν μαζευτεί όλα και είμαστε ακόμα βόρεια στη Ιταλία, σε ύψος μεταξύ Βενετίας και Rimini. Έτσι οι αεροσυνοδοί επανέρχονται με δίσκους με χυμό, cola και νερό, η ώρα περνάει λίγο ακόμα μέχρι την ανακοίνωση του κυβερνήτη ότι η προσγείωση μας αναμένεται σε περίπου σαράντα λεπτά, ο καιρός στην Αθήνα 5βαθμοί και χαμηλές ορατότητες.

Όταν πέρασε ο M/C για να μαζέψει κάτι ποτήρια που είχαν μείνει και να ρωτήσει αν κανείς θέλει κάτι ακόμα, βρήκα την ευκαιρία να τον ρωτήσω το όνομα του συγκυβερνήτη, μπας και είναι ένας γνωστός, μιας και στην επιβίβαση η πόρτα του cockpit ήταν κλειστή και δεν τον είδα. Χωρίς να ρωτήσει γιατί ρωτάω, τι τον θέλω κ.λ.π. βγάζει τη λίστα από το γιλέκο του και μου απαντάει Alexander … . Έχοντας αρχίσει την κάθοδο και λίγο πριν ανάψει η ένδειξη για τις ζώνες πάω πίσω για να βγάλω μια τελευταία φωτογραφία της καμπίνας. Ο ευγενέστατος αεροσυνοδός που βρισκόταν τότε στη galley προσφέρεται να τραβήξει εκείνος τη φωτογραφία για να φαίνομαι και εγώ· τον ευχαρίστησα, αλλά το πλάνο θα ήταν καλύτερο χωρίς τη φάτσα μου. Γύρισα στη θέση μου και μετά από περίπου 10 λεπτά οι τροχοί μας ακουμπούσαν στον 03L τον οποίο έπρεπε και να διασχίσουμε μέχρι το τέλος του σε ρυθμούς χελώνας, μιας και ο τροχόδρομος B χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης/έκθεσης αεροσκαφών.

Ακόμα και έτσι δεν αργούμε σημαντικά να φτάσουμε στη θέση μας που αντιστοιχεί (στην επιβίβαση) όπως πάντα στη B03. Το πλήρωμα αφού μας αποχαιρετά, αποβιβάζεται και αυτό. Το νέο πλήρωμα είναι ήδη στην πύλη, οι βαλίτσες μας δεν αργούνε, στον ίδιο ιμάντα μετά από λίγα λεπτά θα φτάσουν και οι βαλίτσες από την πτήση της Baboo επίσης από τη Γενεύη, που αναχωρούσε 5’ μετά από εμάς. Να πω την βλακεία αμαρτία μου επειδή η ώρα άφιξης στον πίνακα ήταν ίδια με τη δικιά μας, νόμισα στην αρχή ότι ήταν κοινός κωδικός με τη Swiss, ευτυχώς μετά συνήλθα και θυμήθηκα ότι είναι άλλη πτήση.
Ένα όμορφο ταξίδι έφτασε στο τέλος του.

(Έρχονται και μερικές φωτογραφίες)

MUC1
MUC2
MUC3
 
Top