Miles & Bonus

  • Thread starter gm747
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι με αναβαθμιση αλλά πιστεύω πως οι περισσότεροι είναι απλά κάτοχοι κάρτας. Το βλέπεις άλλωστε και στο boarding.
Σίγουρα δεν γίνεται να είναι μεγάλο το κόστος για upgrade σε πτήσεις εσωτερικού της μισής ώρας δεδομένου πως δεν πρόκειται για κατι ιδιαίτερο από θέμα άνεσης. Είναι μια economy θέση. Αν είχε κανονικές business και όχι european τότε ναι θα μπορούσε να χτυπήσει.
 
Στην Θεσσαλονίκη πάντως, όπου και δεν υπάρχουν περιορισμοί στην πρόσβαση, θα τύχει σε πτήση για Αθήνα να είμαστε πχ 4 στην business (στην οποία business και εγω με κουπόνι είμαι) και κάπου 20-30 ακόμα επιβάτες για επιβίβαση στην ίδια πτήση.
Λόγω του οτι στην Θεσσαλονίκη η πρόσβαση γίνεται απ'ευθείας απο το lounge στο αεροσκάφος υπάρχει άμεση εικόνα (και στατιστικό) για το πόσοι περίπου επιβάτες ανα σκέλος Θεσσαλονίκης-Αθηνών έχουν πρόσβαση στο lounge χωρίς να είναι business.

Αρα αντιστρέφουμε την κατάσταση και καταλαβαίνουμε το γιατί "μπούκωσε" το lounge των Αθηνών. Αν 20 επιβάτες μέσα στο lounge ήταν για πτήση προς Θεσσαλονίκη, καταλαβαίνετε με τόσους άλλους προορισμούς απο την Αθήνα το τί γινόταν πριν μπουν οι περιορισμοί.

Πάντως λόγω αδυναμίας εξαργύρωσης στην Αθήνα τότε τα κουπόνια πρόσβασης αναγκαστικά θα εξαργυρωθούν στο lounge της Θεσσαλονίκης οπότε ίσως και γι αυτό να φαίνονται εκεί περισσότεροι επιβάτες αναλογικά ανα πτήση.
 
Κοίταξε είτε με κουπόνι είτε με upgrade ή με τον ίδιο τον Business ναύλο ο αριθμός των θέσεων στο αεροπλάνο δεν αλλάζει οπότε η εταιρία θα έπρεπε να μπορεί να εξυπηρετήσει όλους τους business class επιβάτες για όλες τις πτήσεις. Τώρα δεν ξέρω αν στο κουπόνι πρόσβασης (silver) αναφέρει την διαθεσιμότητα, ότι μπορεί να σου πει πως είναι γεμάτο δηλαδή.

Οπότε και το παράδειγμα λιγο παραπάνω με τους φίλους που έκαναν Upgrade με πολύ λίγα χρήματα για το Lounge δεν δημιουργεί θέμα. Θα μπορούσε να ήταν άλλοι στη θέση τους που είχα κλέισει εξαρχής Business.

Επίσης βρίσκω πολύ λογικό η εταιρία να δέχεται τα upgrades στην τιμή των 35 ευρώ (εντός Ελλάδος) μιας και μένουν κενές θέσεις. Είναι προτιμότερο να πάρεις τα 35 ευρώ και να μη μείνει κενή θέση απελευθερώνοντας μία economy η οποία μπορεί να πουληθεί πιο ακριβά την τελευταία στιγμή που ο κάτοχός της δεν θα προτιμούσε την πανάκριβη business που θα κόστιζε 220 ευρώ.

Σχετικά πρόσφατα σε ένα Business trip, (Bah- Ath), δοκίμασα το upgrade challenge με κάρτα που είχε πολύ μικρό ποσό (στη revolut) για να δω τι προσφέρει, το Max bid ήταν 955 και το min 355 το οποίο και αποδέχτηκαν, άσχετα αν δεν έγινε ποτέ αφού δεν ολοκληρώθηκε η πληρωμή. Οπότε για μια long haul business με lie flat που κοστίζει 2,5 χιλιάρικα τα 355 είναι τα αντίστοιχα 35 της A3 για μια πτήση της μισής ώρας.
 
Συμφωνώ για το χαμηλό κόστος των business εσωτερικού. Εξάλλου δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο πλην της πρόσβασης στο Lounge.
Επίσης, συμφωνώ ότι το Lounge της Θεσσαλονίκης είναι πιο κατάλληλο για εξαγωγή συμπερασμάτων για τους λόγους που ανέφερες.
Ανεξαρτήτως λόγου για τον οποίο το ΑΤΗ Intra Lounge είναι υπερφορτωμένο, αυτό παραμένει γεγονός για το οποίο η Aegean οφείλει να κάνει κάτι. Αυτό μπορεί να είναι ένα δεύτερο Lounge. Αυτό όμως δεν βλέπω να γίνεται.

Να σημειώσω και κάτι άλλο: προσεχώς θα πάψουν να είναι Gold πολλοί που έγιναν Gold πριν την μεγάλη αύξηση των ορίων αναβάθμισης/διατήρησης. Συνεπώς πιθανόν σύντομα η κατάσταση να βελτιωθεί.
Από την άλλη σύντομα θα μπει στη Star Alliance η ΙΤΑ κάτι που σημαίνει αρκετοί περισσότεροι Star Alliance επιβάτες στο Intra - Schengen.

Και μία ερώτηση (αν γνωρίζει κανείς): το Goldair lounge στην Intra - Schengen ζώνη του Ελ. Βενιζέλος είναι εφάμιλλο της Aegean; ή πολύ υποδιέστερο; Αντιμετωπίζει κι αυτό προβλήματα χωρητικότητας λόγω και αυτών που στέλνει η Agean εκεί;
Κάνω την ερώτηση γιατί πρόσφατα που επισκέφτηκα αυτό της Aegean, το είδα δίπλα (από την πόρτα) γεμάτο! ...και ήταν 3:30 το πρωί!
 
Μπορεί να γεμίσει κι αυτό όπως και είδες αλλά εξαρτάται ίσως τη μέρα και το πόσοι gold πετάνε ταυτόχρονα. Εγώ αρχές Ιουλίου Δευτέρα που πήγα την ίδια ώρα γιατί πέταγα 04:35 ήταν άδειο πχ

Για το αν είναι υποδεέστερο νομίζω είναι υποκειμενικό. Από φαγώσιμα/ποτά για μένα τουλάχιστον έχει εντάξει ποικιλία, είναι πιο μεγάλο από της Α3. Το design πάλι, προσωπικα δε μου αρέσει αλλά νταξει αυτό είναι υποκειμενικό όπως είπα.

Πάντως σε κάθε περίπτωση η τυχόν προσθήκη βαθμίδας και αλλαγή των προνομίων από του χρόνου δεν έχει να κάνει με τα lounge γιατί όταν με το καλό σε 3-4 χρόνια λογικά θα έχει φτιαχτεί η επέκταση της ιντρα και τόσο η Α3 όσο και η Goldair θα φτιάξουν νέα lounge
 
Eίναι υποδιέστερο αλλά ελαφρώς, κυρίως στο ντιζάιν. Το φαγητό ποιοτικά είναι σχεδόν το ίδιο.

Μερικές παροχές δεν γίνονται να αλλάξουν, πχ οι gold θα έχουν ότι προβλέπεται για την πρόσβαση σε lounge, priority κλπ λόγω *Α. Το αν το κάνουν πιο δύσκολο δεν το γνωρίζω, θα είναι όμως λίγο ήττα να ξαναλλάξουν τα όρια μέσα σε μερικούς μήνες, θα ήταν παραδοχή ότι κάναν την πλάκας υπολογισμούς.

Δεν ξέρω αν σκέπτονται την αγορά που όντως πετάει συνεχώς μαζί τους. Όπως είπε η Ulrike είναι σχετικά εύκολο αν είσαι Έλληνας (που σημαίνει ότι έχεις 2-3 ταξίδια τον χρόνο προς/από Ελλάδα) να πιάσεις το μίνιμουν των πτήσεων μαζί τους και τα υπόλοιπα να τα συμπληρώσεις με άλλες πτήσεις. Εγώ έχω ανανεωθεί σε 5 μήνες και ζήτημα αν έχω δώσει 500Ε σε πτήσεις με Aegean. Αυτοί κάνουν τους κανόνες σαφώς και αν το δυσκολέψουν, απλά θα πάω στους Τούρκους ή τους Αιθίοπες ή ότι βολεύει τον καθέναν και πάλι η Α3 θα έχει υποχρέωση να σε βάλει στο lounge. Έτσι και αλλιώς χρήμα βγάζει από αυτά τα μίλια των άλλων εταιρειών στην εξαργύρωση, δεν κάνει χάρη. Tα κουπόνια αναβάθμισης, έχουν μικρή προστιθέμενη αξία για επιβάτες που έτσι και αλλιώς έχουν βαλίτσα και πρόσβαση σε όλες τις επίγειες παροχές business. Υπάρχουν όμως επιβάτες που παίρνουν το αεροπλάνο 2-3 μέρες την εβδομάδα, κάθε εβδομάδα, και αυτοί προφανώς έχουν άλλη αξία για την εταιρεία.

Ίσως να κάνουν κάτι σαν το Hon Circle στο πιο φτωχικό, που είναι 2 σκαλιά πάνω από το Senator, το αντιστοιχο Gold της LH. Ίσως να δούμε και εφ' όρου ζωής στάτους, όπως επανέφερε η LH :p
 
Το να αναβαθμισει μια αεροπορική το πρόγραμμά της είναι σωστή κίνηση. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν 4 βαθμίδες. Το να γίνεις gold στην aegean είναι πολύ εύκολο και ακόμη πιο εύκολο να διατηρήσεις τη βαθμίδα με λίγες πτήσεις ή ένα aegean pass. Αυτό έχει προσελκύσει πολλούς επιβάτες εκτός Ελλάδος και Ευρώπης που απλά στοχεύουν σε ένα εύκολο *S gold. Επίσης είναι άδικο να μην υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ επιβατών που πετάνε συχνά και αυτών που πετάνε σχεδον εβδομαδιαία ή και καθημερινά.
 
Γι'αυτό και ανέβασε σε 70 000 τα μιλια αναβαθμισης για την διατήρηση της gold για να απομακρύνει αυτούς που είπες. Για μένα θα έπρεπε να προσθέσει άλλες 4 πτήσεις σύνολο 8 για την διατήρηση γι αυτούς που κυνηγούν την gold - star alliance.
Τα 70 000 είναι πάρα πολλά για ένα μέσο επιβάτη εκτός Ελλάδος χωρις πτησεις A3.
Επίσης και για ένα μέσο επιβάτη στην Ελλάδα που κάνει 1 ταξίδι το χρόνο εξωτερικό και κανένα εγχώριο είναι δύσκολο.
Για αυτούς που πετάνε συχνά είναι όντως εύκολο και αυτό είναι το point οπότε δεν μου φαίνεται περίεργο να είναι εύκολο.
Μην ξεχνάμε ότι δεν έχει long haul πτήσεις και δεν πάει Αμερική. Οπότε πόσα να ζητάει πια?
 
Είναι μια λεπτή ισορροπία που σίγουρα αναλύουν με τα δεδομένα που έχουν. Π.χ τα 500Ε που έχω δώσει θα μπορούσαν να είχαν πάει στη Sky, αφού πετάνε πλέον από Γερμανία. Δεν τα έδωσα επειδή η βαθμίδα με ''εξώθησε'' προς την Α3, γιατί ξέρω ότι θα έχω τα έξτρα για το μέλλον. Η gold σίγουρα δεν απευθύνεται σε οτιδήποτε κοντά στον μέσο επιβάτη, ούτε η σίλβερ. Ο μέσος επιβάτης ζήτημα να κάνει 2-3 πτήσεις την χρονιά, αν ζει σε νησί. Αν δεν πετάς με Α3 δε, τα 70000 δεν μπορείς να τα κάνεις εκτός αν πετάς υπερατλαντικές business (οι οποίοι προφανώς είναι χιλιάδες αλλά αυτοί γεμίζουν τα ταμεία και για αυτούς υπάρχει το πρόγραμμα). Δεν υπάρχουν πολλοί που κάνουν 10-15 πτήσεις υπερατλαντικές economy την χρονιά και αν υπάρχουν παίζουν με αναβαθμίσεις, πιστωτικές κλπ, οπότε συνήθως έχουν συμφέρον τα μίλια τους να τα μαζεύουν στον carrier που πετάνε συχνότερα.
 
Να θυμίσουμε εδώ πως το qualification των 12Κ / χρόνο μπήκε το 2014 (αν δεν απατώμαι). Μέσα σε 10 χρόνια η εταιρεία μεγάλωσε μεν αλλά δεν έγινε και Emirates για να δικαιολογεί έξτρα βαθμίδα (βέβαια εδώ είναι τόσο μίζεροι που χρεώνουν στα χρυσά μέλη την επιλογή θέσης). Εξάλλου σύμφωνα με τα πληρωμένα αντικειμενικά βραβεία Skytrax είναι περιφερειακή αεροπορική εταιρεία. Ας φτιάξει την υπάρχουσα Gold βαθμίδα και ας δώσει κάτι παραπάνω στην έρμη τη Silver (π.χ. σε AF/KL τα Silver μέλη έχουν δωρεάν αποσκευή και priority checkin/boarding) και ας αφήσει "την αγορά να το ρυθμίσει".

Σίγουρα δε βοηθάει πως η *Α δεν έχει αντίστοιχη βαθμίδα (gold είναι η υψηλότερη) ενώ ας πούμε η OW έχει το Emerald που είναι αντίστοιχο του Platinum. Επίσης, τίποτα δεν τους εμπδίζει να τηρούν τις συμμαχικές τους υποχρεώσεις προς *Α Gold αλλά να τις περιορίζουν στα δικά τους μέλη (π.χ. η UA δε δίνει πρόσβαση σε πτήσεις εσωτερικού στα δικά της χρυσά μέλη αλλά ως *Α Gold έχεις κανονικά πρόσβαση αν πετάς Ντένβερ-Γουίτσιτα)
 
Top