Kαλησπερα!
Φυσικά, το Μουσείο της Π.Α. πρέπει να το επισκέπτεται κάθε φίλος της αεροπορίας και της αεροπορικής ιδέας, μόνο που θα πρέπει, γιά να αναπτυχθεί περισσότερο, να γινουν καποιες περαιτερω ενέργειες κατά την γνώμη μου:
Α) Να αποκτήσει περισσότερο τον χαρακτήρα ενός Μουσείου Αεροπορίας (Aviation Museum) και να είναι λιγότερο το Μουσείο της Π.Α. Ας μην ξεχνάμε ότι το Τατόι είναι το παλαιότερο αεροδρόμιο της χώρας και δικαιούται να ονομαστεί το λίκνο της αεροπορίας στην Ελλάδα. Άσχετα λοιπόν αν φιλοξενεί τη Σχολή Ικαρων, είναι και ο χώρος που θα έπρεπε να προβάλλεται και να διαδίδεται η αεροπορική ιδέα σε νέους/νέες διαμέσω των αεραθληματων, της γενικής αεροπορίας αλλά και της Π.Α.
Β) Λόγω του Α, θα πρέπει να εμπλουτιστεί με σκόρπια εκθέματα ανά την Ελλάδα που δεν ανήκουν μόνο στον χώρο της Π.Α, αλλά και της πολιτικής/ γενικής αεροπορίας και του αεραθλητισμου. Παραδείγματα: τα Boeing της Ο.Α. που σαπίζουν στο Ελληνικό. Το αντίγραφο του αεροπλάνου Farman του Καμπερου που βρίσκεται στο πολεμικό Μουσείο στην Αθήνα κρεμασμένο στην είσοδο. Αποσυρμενα εκπαιδευτικά αεροσκάφη κι ελικόπτερα της Π.Α. που σκουριάζουν σε βάσεις της. Ιδιοκατασκευές κατασκευαστών ή Αερολεσχών που έχουν δωρηθεί στο Μουσείο ( χαρακτηριστικά θυμάμαι μικρός, κάτω από 10, που με πήγαινε ο πατέρας μου στο Μουσείο της Π.Α., κρεμοτανε από την οροφή του Hangar το μυοκινητο πειραματικό αεροσκάφος του Αλ. Αυτή, το Ελληνικό Πνεύμα. Δεν θα πλατιασω άλλο ποιος ήταν ο Αυδης, αλλά δεχτείτε ότι το χέρι του έπιασε στις αεροπορικές κατασκευές, για να το θέσω ήπια!). Αλήθεια τι έγιναν αυτά τα εκθέματα; Γιατί αποσύρθηκαν και τα έφαγε η μαρμάγκα;;;
Γ) Έκδοση λευκωμάτων, βιβλίων, κλπ, με στοιχεία για ιστορικά αεροσκάφη κλπ. Λειτουργία μικρού καταστήματος εντός του Μουσείου με αντικείμενα αεροπορικού ενδιαφέροντος. Το μόνο που υπάρχει σήμερα είναι ένα μικρό ΚΨΜ, που καλύτερο είχα στον Έβρο όταν ήμουν φαντάρος...
Δ) Διάδοση της αεροπορικής ιδέας σε παιδιά με διαδραστικά εκθέματα που εξηγούν πως πετάει το αεροπλάνο ή το ελικόπτερο, πλαισιωμένα με αερομοντελα για να κάνουν την θεωρία πράξη. Επίσης, ένα αποσυρμενο εκπαιδευικο α/π θα μπορούσε να είναι επισκέψιμο στο κόκπιτ του, ώστε ο,ποιο παιδί ή μεγάλος ενδιαφέρεται να κάθεται μέσα και να βλέπει πως είναι και πως λειτουργεί ένα αεροπλάνο.
Ε) Εμπλουτισμός του Μουσείου με εκθέματα πολεμικών ή μη αεροσκαφών κι ελικοπτέρων από τις διπλανές μας βαλκανικές χώρες, που ανήκαν στο άλλο μπλοκ και έχουν διαφορετικά, πιο σπάνια, αεροσκάφη από εμάς. Το MiG 15 ήταν το σωστό βήμα. Γιατί δεν επακολούθησε ένα Mig 17, ένα Mig 21 ΚΟΚ, τα οποία θα ανταλλάσσαμε με δικά μας αεροσκάφη για να εμπλουτίζονται με νατοϊκά εκθέματα τα Μουσεία της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Αλβανίας για παράδειγμα;
Ζ) Συντήρηση κι έκθεση ΟΛΩΝ των ευρημάτων αεροσκαφών από τον Β Π.Π... αν είναι δυνατόν να έχουν μόνο το Blenheim ως εκθεμα και το Junkers ή το Stuka να είναι παρατημένα στο διπλανό Hangar μέσα στο δάσος!!!
Αυτα κι άλλα θα μπορούσα να γράφω. Η αποκατάσταση του Spitfire σε πτησιμη κατάσταση ήταν ένα βήμα σωστό, καταπληκτικό θα έλεγα, ένεκα και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Το Μουσείο επιτέλους απόκατεστησε ένα από τα πιο σημαντικά του εκθέματα και το καμαρώνουμε όλοι και μπράβο. Μένουν όμως να γίνουν πολλά άλλα βήματα,για να αποκτήσει το Μουσείο αυτό την αίγλη που του πρέπει στην χώρα που γέννησε την ιδέα της Πτησης. Βήματα που θα προωθήσουν κιόλας την αεροπορική ιδέα στους νέους ανθρώπους από όπου η Π.Α. και η πολιτική αεροπορία θα άντλησουν μεθαύριο ικανά στελέχη!