N 63° 50' 12" , E 20° 15' 22" : Umeå

  • Thread starter Thread starter SomethingWild
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

SomethingWild

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
31/03/2010
Μηνύματα
99
Likes
16
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
NDC
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Umeå 2014, Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2014



1η πτήση:

15/03/2013
SK 024 : ARN ---> UME
BOEING 737-600
LN–RRD
Θέση 20A



Και ενώ όλος ο μήνας Φεβρουάριος πέρασε με έντονες χιονοπτώσεις, ε με το που μπήκε ο Μάρτης (ο γδάρτης) τα χιόνια φύγανε και τα κρύα ήρθανε για να μείνουν για τα καλά!
Καλό και άγιο το κρύο, αλλά μόνο -10 βαθμοί βρε αδερφέ μου; Κάποιοι άλλοι έχουν -20 και ναι το ομολογώ, εγώ ζηλεύω !
Ύστερα από βαθυστόχαστες συζητήσεις με τους υπόλοιπους και με δημοκρατικές διαδικασίες, έλαβα την οριστική απόφαση να ανέβουμε μέχρι την Umeå για ένα σαββατοκύριακο.
Ωραία θα πάμε μέχρι εκεί πάνω αλλά το ερώτημα είναι με μια από όλες τις αεροπορικές εταιρίες.
Η Malmö Aviation ήταν πολύ ακριβή. Δεύτερη η SAS και τρίτη η Norwegian, από άποψη τιμών. Η πλάστιγγα τελικά έγειρε προς τη μεριά της SAS και τα εισιτήρια κλείστηκαν με γοργές διαδικασίες.
Φτάσαμε στο Arlanda μία ώρα πριν την ώρα επιβίβασης. Pendeltåg και αστικό χρησιμοποιήσαμε, αλλά τώρα τελευταία δεν είναι και πολύ να βασίζεσαι το pendeltåg. Ποτέ δεν ξέρεις αν θα έρθει στην ώρα του λόγω των συχνών πυκνών καθυστερήσεων τώρα τελευταία.

Όλες οι πτήσεις εσωτερικού των SAS και Norwegian αναχωρούν από το Terminal 4.
Όλα τα εστιατόρια και τα καφέ ήταν φυσικά γεμάτα από κόσμο.
(Είναι “έθιμο” για κάποιους λαούς πριν από το ταξίδι τους πχ για την Τενερίφη είτε την Αλικάντε που αναχωρεί στις έξι το πρωί, αυτοί να είναι στο αεροδρόμιο από τις 4 το πρωί και να πίνουν μπύρες. Είναι μια κουλτούρα διαφορετική από την δική μας, που οφείλουμε όμως να την σεβόμαστε εμείς ως άτομα με παιδεία.)

Η επιβίβαση στο αεροσκάφος έγινε από την πίσω σκάλα με την αεροσυνοδό να περιμένει υπομονετικά και κουκουλωμένη με το παλτό της στην ανοικτή πόρτα με την εξωτερική θερμοκρασία να είναι στους -12 βαθμούς.
Γρήγορη επιβίβαση και γρήγορα γρήγορα έκλεισαν και οι πόρτες, για να ζεσταθεί και λίγο το κοκαλάκι μας!
Η επίδειξη των σωστικών μέσων έγινε από το προσωπικό της καμπίνας (μερικοί το προτιμούν “ζωντανό”, άλλοι το θέλουν σε βιντεάκι).
Αναχώρηση από τον 01L/19R με μέτωπο προς τα νότια και φύγαμε!

Μετά από πορεία πάνω από Märsta και Sigtuna, δεξιά στροφή για να ανέβουμε προς τα βόρεια.
Αφού περάσαμε πάνω από την Uppsala και το Gävle ήρθε και η ώρα του πρωινού.
Ναι, η SAS προσφέρει πρωινό στα εσωτερικά δρομολόγια που αναχωρούν πριν τις 9 το πρωί. Γιαουρτάκι, πορτοκαλαδίτσα, ψωμάκι, κασεράκι, σαλαμάκι και καφεδάκι.
Πορεία λοιπόν παράλληλα με την ακτογραμμή και μετά από μία ώρα πτήσης άρχισε η διαδικασία της προσγείωσης.
Οι εικόνες μαγικές! Από κάτω το παγωμένο τμήμα της θάλασσας κοντά στην ακτή που υπενθυμίζει πόσο βόρεια έχεις ανέβει.
Η διαδικασία της προσγείωσης ήρεμη με πανέμορφη θέα.
Από την ζέστη του αεροπλάνου ποιος βγαίνει τώρα στους -22 βαθμούς;
Μπουφάν, σκούφος και έξοδος από την πίσω πόρτα.

Γενικές παρατηρήσεις
1. Δεν μου άρεσαν τα βρόμικα παράθυρα του αεροσκάφους. Ποίος τα καθαρίζει; Κάθε πότε το καθαρίζουν;
2. Οι αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το δρομολόγιο πετάνε περίπου και οι 3 τις ίδιες ώρες με διαφορά 10 με 20 λεπτά η μια από την άλλη. (Όχι σαν σε κάτι άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που τα έχουν “προσαρμοσμένα”.)
 
Όσοι έχουν ζήσει στην πόλη της Ξάνθης ως φοιτητές (και φυσικά και οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης) ίσως να βρουν κάποιες αντιστοιχίες με την πόλη Umeå.
Μια πόλη που χωρίζεται από ένα ποτάμι, ένα μεγάλο Πανεπιστήμιο, ένα μικρό κέντρο πόλης, πολλά καφέ, πολλά ποδήλατα και κυρίως ο “χαρακτήρας και η ταυτότητα της πόλης”.
Οι μέρες ήταν ηλιόλουστες και ό,τι το καλύτερο για ποδηλατάδα στους χιονισμένους δρόμους της πόλης και τις πολυάριθμες γέφυρες.
Αντιθέτως τα βράδια ήταν αρκετά κρύα και καλά θα κάνετε να μείνετε μέσα στην ζέστη!
Έλα όμως που ο ουρανός ήταν ξάστερος και εγώ δεν κρατιόμουν να μείνω μέσα!
Ο “χορός” εκεί έξω είχε ήδη αρχίσει!
Πραγματικά το θέαμα είναι μαγικό και εξελίσσεται σε χρόνο dt.
Πότε δεν ξέρεις πότε θα ξεκινήσει και πότε θα τελειώσει!


2η πτήση:

17/03/2013
SK 2013 : UME ---> ARN
BOEING
ΟΥ–KKS
Θέση 20F


Το αεροδρόμιο της Umeå βρίσκεται περίπου 5 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης.
Η διαδρομή είναι σχετικά απλή και κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει τον ποδηλατόδρομο για να πάει και με τα πόδια.
Πάντως ήταν και μια ευχάριστη τελευταία βόλτα στα προάστια της πόλης πριν πέσει ο ήλιος.

Τα τελευταία δρομολόγια των 3 εταιριών αναχωρούν με μια διαφορά της τάξης των 15 με 30 λεπτών η μια από την άλλη.
Το αεροδρόμιο ήταν γεμάτο από κόσμο.
Η μετάβαση από το κτήριο στο αεροσκάφος γίνεται με τα πόδια παντός καιρού (το ίδιο ισχύει και για το αεροδρόμιο Bromma της Στοκχόλμης).
Πόρτες κλείνουν, φώτα σβήνουν και φύγαμε.


ΥΓ

Προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ των κλασηάτων εταιριών και των low-cost σε μια πτήση μιας ώρας και για ένα ΣΚ με λίγα πραγματάκια.
Τι να ζηλέψω;
Τα 2 ποτηράκια καφέ;
Τα καθίσματα των αεροσκαφών της SAS είναι χειρότερα από της Ryanair και πολύ πιο χάλια από αυτά της Norwegean.
Η απόσταση των καθισμάτων είναι περίπου η ίδια.
Το ίδιο εύκολο που μπορείς να κάνεις check-in στο site της SAS, το ίδιο εύκολο είναι και με το site της Ryanair (απλά πρέπει να εκτυπώσεις το εισιτήριο σε μια Α4).
Πραγματικά για ένα δρομολόγιο διάρκειας 1 με 2 ώρες και για ένα ΣΚ με λίγα πραγματάκια προσωπικά η επιλογή θα εξαρτηθεί από την τιμή και από τις ώρες αναχώρησης (+ τον χρόνο ταξιδιού από το αεροδρόμιο στον τελικό προορισμό).
 
Top