ΝΕΑ BOEINGS ΜΕ HUD

  • Thread starter Thread starter flying_sotoman
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

flying_sotoman

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/02/2006
Μηνύματα
155
Likes
0
Τα νέα μοντέλα της boeing εχουν HUD.
αυτο το γυαλάκι με πρασινα πράγαμτα πανω.αυτό που εχουν και τα F-16.
Πιστέυω ότι δεν ειναι και τόσο χρήσιμο καθώς ο πιλότος ενός 737 δεν χρειαζεται να αντιδρα οσο γρήγορα όσο ενας ενος f16 οποτε εχει αρκετο χρόνο(και εναν συγκυβερνήτη) για να ελενξει τα παντα.

η boeing λέει πως βοηθάει την προσγείωση κατω απο κακές συνθήκες.

γενικά το βρίσκω απλά περιττό σε ενα τεράστιο αργοκίνητο αεροπλάνο που πιλοτάρουν 3 ατομα(2+1 ο αυτόματος).

χάζευα την σύγκριση της boeing 737NG-A320 διαπίστωσα πως μονο το fly-by-wire της airbus αξίζει περισσότερο απο όλα τα άλλα τα φρου φρου και αρώματα της boeing.

hud κλπ
 
Το HUD σε πολιτικά αεροσκάφη δεν είναι πολυτέλεια. Οι πολυτέλειες (λόγω κόστους) τα τελευταία χρόνια μειώνονται δεν αυξάνονται.

Το 737 μπορεί να προσγειωθεί με ελάχιστη ορατότητα 200 μέτρα και ελάχιστη βάση νεφών τα 50 πόδια. Για να το κάνει αυτό πρέπει να υπάρχουν 10-15 προυποθέσεις.

Μία από αυτές τις προυποθέσεις είναι ότι το αεροπλάνο πρέπει να κάνει την προσγείωση μόνο του και με τους δύο αυτόματους πιλότους σε λειτουργεία. Αυτό σημαίνει ότι με την παραμικρή βλάβη οποιουδήποτε συστήματος που έχει άμεση σχέση με την λειτουργεία του ενός ή και των δύο αυτομάτων (υδραυλική, ηλεκτρική κ.α.) το αεροπλάνο περιορίζεται αισθητά από τις καιρικές συνθήκες.

Το HUD, δίνει την δυνατότητα στον χειριστή να κάνει ο ίδιος την προσγείωση σε χειρότερες συνθήκες ορατότητας από το κανονικό. Αυτό συμβαίνει διότι του επιτρέπει να κοιτά έξω "ψαχνοντας" για τα φώτα του διαδρόμου χωρίς να χρειάζεται να κοιτάει μέσα, στα κανονικά όργανα για να δεί αν πετά σωστά.

Οι μόνες εταιρείες που έχουν ή θα έχουν τέτοιο σύστημα, είναι αυτές που πετούν πολύ συχνά σε αεροδρόμια επιρρεπή σε ομίχλη και χαμηλές νεφώσεις. Το "όπλο" αυτό γλιτώνει την εταιρεία από το υψηλό κόστος των ματαιώσεων-καθυστερήσεων κλπ κλπ.
Μία εταιρεία που το κάνει ήδη είναι η Southwest. Τέλη δεκαετίας 80 το είχαν η Swissair και η SAS στα MD80.

:wink:
 
gonso":3qkydloh said:
Το HUD σε πολιτικά αεροσκάφη δεν είναι πολυτέλεια. Οι πολυτέλειες (λόγω κόστους) τα τελευταία χρόνια μειώνονται δεν αυξάνονται.

Το 737 μπορεί να προσγειωθεί με ελάχιστη ορατότητα 200 μέτρα και ελάχιστη βάση νεφών τα 50 πόδια. Για να το κάνει αυτό πρέπει να υπάρχουν 10-15 προυποθέσεις.

Μία από αυτές τις προυποθέσεις είναι ότι το αεροπλάνο πρέπει να κάνει την προσγείωση μόνο του και με τους δύο αυτόματους πιλότους σε λειτουργεία. Αυτό σημαίνει ότι με την παραμικρή βλάβη οποιουδήποτε συστήματος που έχει άμεση σχέση με την λειτουργεία του ενός ή και των δύο αυτομάτων (υδραυλική, ηλεκτρική κ.α.) το αεροπλάνο περιορίζεται αισθητά από τις καιρικές συνθήκες.

Το HUD, δίνει την δυνατότητα στον χειριστή να κάνει ο ίδιος την προσγείωση σε χειρότερες συνθήκες ορατότητας από το κανονικό. Αυτό συμβαίνει διότι του επιτρέπει να κοιτά έξω "ψαχνοντας" για τα φώτα του διαδρόμου χωρίς να χρειάζεται να κοιτάει μέσα, στα κανονικά όργανα για να δεί αν πετά σωστά.

Οι μόνες εταιρείες που έχουν ή θα έχουν τέτοιο σύστημα, είναι αυτές που πετούν πολύ συχνά σε αεροδρόμια επιρρεπή σε ομίχλη και χαμηλές νεφώσεις. Το "όπλο" αυτό γλιτώνει την εταιρεία από το υψηλό κόστος των ματαιώσεων-καθυστερήσεων κλπ κλπ.
Μία εταιρεία που το κάνει ήδη είναι η Southwest. Τέλη δεκαετίας 80 το είχαν η Swissair και η SAS στα MD80.

:wink:

συμφωνώ αλλα το hud δεν ειναι ενα μιγμα attitude/altitude/speed/verical speed indicators που στα δείχνει όλα μπροστά???

αν υποθέσουμε πως χρησιμοποιείται σε συνθήκες μηδενικής ορατότητας ποια η διαφορα του απο
untitled1copy8sm.jpg
ΑΥΤΟ???

και ενα αλλο θεμα ειναι πως η boeing το έχει standard εξοπλισμο και το παρουσιαζει ως πλεονέκτημα εναντι του A320
 
Το ΑΥΤΟ της φωτογραφίας, για να δεί ο πιλότος καλά καλά τί λέει, πρέπει το βλέμα του να πέσει χαμηλά (να κοιτάξει μέσα αντί έξω).

Εκείνη την ώρα όμως πρέπει ο χειριστής να κοιτά μόνο έξω ψάχνοντας για οπτική επαφή με το διάδρομο ή τα φώτα του.

Πιό νωρίς γράφεις ότι στα μαχητικά χρειάζεται να αντιδρούν γρήγορα. Ε, και στα πολιτικά το ίδιο χρειάζεται αν το αεροπλάνο είναι στα 70 πόδια και απομένουν λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα για να αποφασιστεί εάν θα συνεχιστεί η προσγείωση ή θα ματαιωθεί.

Πρέπει να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στην προσεγγιση και ταυτόχρονα συνεχές βλέμμα μπροστά.
 
sigoura omos auto to systima tha einai option pou tha kostizi parapano.

(ligo off: edo petane B737NG pou den ehoun kan CAT III )
 
alex2":2wy1q7s0 said:
sigoura omos auto to systima tha einai option pou tha kostizi parapano.

(ligo off: edo petane B737NG pou den ehoun kan CAT III )
den nomizo.mallon einai sto vasiko eksoplismo

α!και εχεις εναν συγκυβερνητη να σε βοηθάει.
 
Top