benjamin
Νέο μέλος (Tourist)
- Εγγραφή
- 04/03/2013
- Μηνύματα
- 7
- Likes
- 0
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGAV
Διαβαζω πολυ καιρο το σαιτ και ετσι μου μπηκε η ιδεα να γραψω κι εγω ενα trip report.
Με τη διακοπη του δρομολογιου ATH-TXL απο την Α3 περισυ το χειμωνα, οι επιλογες οσων κανουν αυτο το route μειωθηκαν. Απευθειας εμεινε μονο η ευκολη που εκμεταλλευεται την περισταση και παει τα εισιτηρια στο Θεο. Μπροστα στην απελπισια του να ακριβοπληρωσεις την ευκολη, μπηκα απο περιεργεια στο σαιτ της Lufthansa, να δω τι τιμες μου δινει στο δρομολογιο εστω και με ανταποκριση. Τα 155€ για TXL-ATH-TXL ηταν αρκετα προκλητικα, και αφου η διαφορα στα δυο εισιτηρια σε συγκριση με την Easy ηταν τουλαχιστον 100€, δεν υπηρχε διλημμα. Τα εισιτηρια κλειστηκαν και οι ετοιμασιες για την φοβερη αποστολη μας στην ελληνικη πρωτευουσα αρχισαν. Οι μερες εφτασαν και τα αερολεωφορεια πηραν θεση.
TXL-FRA
LH0183
Airbus A321-100/200
Καθε φορα που ταξιδευω απο το ηρωικο αεροδρομιο Τεγκελ, σκεφτομαι ποσο πολυ θα μου λειψει οταν, λεμε οταν, ανοιξει το καινουριο αεροδρομιο. Ναι οκ μπορει να μην εχει πολλα καταστηματα ή υποδομες να φιλοξενησει πολλους επιβατες, δεκτα ολα αυτα. Ειναι ομως ενα απο τα πιο βολικα αεροδρομια της Ευρωπης. Το περπατημα ειναι ελαχιστο και η ταλαιπωρια μηδαμινη. Οι ουρες στον γκισε για την παραδοση αποσκευων στην Lufthansa ειχαν σχετικα λιγη κινηση, καθως η εταιρια χωριζει αρκετα καλα τις πτησεις της απο το Τεγκελ ωστε να μην προκαλειται συμφορηση. Η κοπελα μιλουσε αγγλογερμανικα (German English
, αγγλικα με γερμανικη προφορα) και πολυ γρηγορα αφου ειχαμε εκτυπωσει και boarding passes απο το σπιτι, ημασταν ετοιμοι. Το αεροδρομιο δεν εχει και πολλα να κανεις εδω που τα λεμε, οποτε πας ψιλο-οριακα στην ωρα, ισα για το ταξιδι σου, δν συγκρινεται και με το υπερ-hub των Αθηνων. Ο σωματικος ελεγχος ειναι ακριβως πισω απο τους γκισεδες, σε αποσταση 30''. Και ακριβως απο πισω ειναι και η πυλη. Η πτηση εχει αρκετο κοσμο, υπολογισα γυρω στο 70% πληροτητα. Υπηρχαν απο Αμερικανες που ταξιδευαν για ΛΑ με 3-4 πιτσιρικια η καθε μια, μεχρι Τουρκους που ξεκιναγαν το μεγαλο ταξιδι για την Ανατολη. Βεβαια η μεγαλη πλειοψηφια των επιβατων τετοια ωρα ειναι κουστουμαρισμενοι. Φαινεται ειναι απαραιτητο dress code για αυτη την πτηση. Με τζιν και T-Shirt αισθανοσουν αβολα διπλα σε αυτους που κρατωντας την Frankfurter Allgemeine στο ενα χερι και το σακακι στο αλλο πετουσαν διπλα σου. Απ οτι καταλαβα απο εναν συνταξιδιωτη που του επιασα κουβεντα στα 50λ που διηρκησε περιπου η πτηση, πολλα στελεχη εταιριων και τραπεζων πανε μονοημερο στη Φρανκφουρτη για καποια συνεδριο, συμβουλιο κλπ και μετα επιστρεφουν στο Βερολινο. Λογικο σκεφτηκα, απο τη στιγμη που η Lufthansa και η Air Berlin εχουν συνολικα μεχρι και 23 πτησεις τη μερα στο δρομολογιο TXL-FRA, αλλωστε ειναι ενα απο τα πιο busy της χωρας, και το 2010 μετακινηθηκαν περιπου 1.600.000 επιβατες μεταξυ των δυο πολεων.
Το Α321 ηταν σε αρκετα καλη κατασταση, καθαρο και τα καθισματα σχετικα καινουρια. Ηταν η πρωτη μου φορα με τετοιο αεροσκαφος καθως καθε φορα τυχαινε και πεταγα με Α320. Οι θεσεις ανετες και το γεγονος οτι πισω μου δεν καθοταν κανεις βοηθησε στην ανεση αυτου του τεραστιου ταξιδιου. Το φοβερο και τρομερο σνακ που μας προσεφεραν οταν μπηκαμε στο αεροσκαφος ηταν μια μπαρα δημητριακων με γαλα. Η αναχωρηση εγινε on-time, τα φωτα εσβησαν πολυ γρηγορα και ξεκινησε ο ανεφοδιασμος με υγρα, υπηρχαν φυσικα πορτοκαλαδες, χυμος μηλου, νερο, κοκα κολα, sprite και φυσικα Tomatensaft για τους πιο hard-core ταξιδιωτες. Οσο γρηγορα εσβησαν τα φωτα αλλο τοσο γρηγορα αναψαν καθως απο το παραθυρο αρχισαν να αχνοφαινονται οι ουρανοξυστες της οικονομικης πρωτευουσας της Γερμανιας. Ο καθαρος καιρος βοηθουσε στο να υπαρχει μια πολυ ωραια θεα απο τα παραθυρα του αερολεωφορειου. Η προσγειωση ηταν αρκετα ομαλη και το αεροσκαφος παρκαρε στο μεγαλυτερο hub της αστροσυμμαχιας. Φυσικα ενω στο Tegel το Α321 δειχνει κανονικο, στην Φρακφουρτη δειχνει αρκετα μικρο συγκρινομενο με τα 747, Α346 και Α330 που ηταν παρκαρισμενα γυρω μας. Σαν παιδικο δειχνει για την ακριβεια. Η αποβιβαση εγινε πολυ γρηγορα καθως μεγαλη μεριδα επιβατων δεν ειχαν χειραποσκευες. Ηρθε η ωρα για μια αναμονη γυρω στη μια ωρα μεχρι την πτηση για τον Βενιζελο. Φυσικα η αποβιβαση εγινε με φυσουνα, οπως στον πολιτισμενο κοσμο(εξαιρειται το SXF)
Βαθμολογια? Θα εδινα ενα 8/10 κυριως γιατι θα μπορουσαν να ειχαν κατι καλυτερο σαν σνακ, μια φετα κεικ για παραδειγμα. Την αλλη φορα που θα ξαναβρεθω στο ιδιο δρομολογιο θα φορεσω κουστουμια
Το αεροδρομιο της Φρανκφουρτης, ενω ειναι τεραστιο και οι ατελειωτες οθονες του προκαλουν δεος σε σχεση με οσους ειναι συνηθισμενοι απο αεροδρομιο τυπου Βενιζελος (αχ ποτε θα δουμε ATH-YVR), αντ'αυτου ειναι βαρετο. Η ωρα περασε κυριως χαζευοντας απο τα παραθυρα τα αεροπλανα που αναχωρουσαν καθως εφευγε ενα 767 της United κι ενα Α346 της LH εκεινη την στιγμη. Κανοντας μια βολτα αναμεσα στις πυλες, καθως φυσικα δν περνας ελεγχο, ειναι πολυ ευκολο να εντοπισεις την πυλη για Athen, μπορεις να το κανεις και χωρις να βλεπεις, ισα με την ακοη. Ειναι με διαφορα η πιο φασαριοζικη πυλη του αεροδρομιου. Στο δρομολογιο αυτο, ολο και καποιον γνωστο σου θα πετυχεις. Εξυπηρετουνται τοσοι προορισμοι απο το συγκεκριμενο αεροδρομιο, που ολο και καποιον θα βρεις. Εγω για την ακριβεια βρηκα 5. Η ωρα εφτασε για την αναχωρηση.
FRA-ATH
LH1282
Airbus A321-100/200
Αυτη τη φορα το αεροσκαφος ηταν γεματο. Και κατα κυριο λογο ηταν Ελληνες, Γερμανους ακουσα ελαχιστους. Οταν εκανα check-in το προηγουμενο βραδυ, δεν ξερω τι οραμα ειδα και εκλεισα τις θεσεις ακριβως πισω απο την Business. Αποτελεσμα να ταξιδεψουμε σχεδον 3 ωρες με τις κουρτινες μεσα στη μουρη μας. Την ευχαριστη αυτη νοτα ενισχυσε ο διπλανος μου, που αποφασισε να βγαλει τα παπουτσια του και να μας χαρησει απλοχερα μοναδικες μυρωδιες. Ευτυχως που μια γλυκια Γερμανιδα αεροσυνοδος τον τσεκαρε εγκαιρως και τα παπουτσια επανηλθαν εκει που επρεπε. Η αναχωρηση εγινε περιπου με 15' λεπτα καθυστερηση, αλλα σε ενα ταξιδι διαρκειας 4ω 50λ, αυτη η καθυστερηση δεν μας χαλασε κι ιδιαιτερα. Επιτελους ημασταν στον αερα με προορισμο τον θρυλικο LGAV κι οι επιβατες προφανως συγκινημενοι, δεν εβαλαν γλωσσα μεσα οσο διηρκησε το ταξιδι. Το φαγητο ηταν μια απογοητευση, περα απο την τυπικη ομελετα αεροπλανου, υπηρχε κι ενας δευτερος εκτος απο εμενα που ειδε οραμα εκεινη τη μερα. Κι ηταν ο υπευθυνος που διαλεξε το φαγητο διοτι ανακαλυψαμε τριμμενη πατατα απο κατω απο την ομελετα η οποια συνδυαζοταν αρμονικα με ενα τοματινι. Την κατασταση εσωσε μια μικρη σοκολατιτσα Milka. Αφου το φαγητο σχεδον εμεινε ανεγγιχτο, αποφασισα να κανω αποσβεση δοκιμαζοντας ο,τι υπηρχε απο υγρες προμηθειες, ηπια μεχρι και τοματοζουμο. Στο τελος η αεροσυνοδος σταματαγε στη σειρα μου να με ρωτησει χωρις να της το πω, μαλλον με καταλαβε. Οπως σε ολα τα short-haul αεροσκαφη της εταιριας, ετσι και το Α321 δεν εχει κανενος ειδους IFE, ουτε καν τις τυπικες και βαρετες οθονες της Α3, με τον υπερακριβη χαρτη της πορειας μας. Δεν βαριεσαι ομως, δεν ηταν μεγαλη η πτηση, και με κουβεντουλα περασε η ωρα. Μια επισκεψη στην τουαλετα του αεροσκαφους δειχνει την ποιοτητα της εταιριας, δειξε μου την τουαλετα σου να σου πω ποιος εισαι. Και η συγκεκριμενη ηταν μετρια, οπως γενικοτερα το αεροσκαφος που κατα περιοδους ακουγοντουσαν τριγμοι. Η πτηση ευτυχως δεν ειχε αναταραξεις και επιτελους αρχισαν να ξεπροβαλουν οι αθανατες πισινες των ελληνικων μονοκατοικιων εκτος Αθηνων, ναι αυτες που καλυψαν με υφασμα παραλλαγης για να μην τους τσιμπησουν απο τις αεροφωτογραφιες. Ακουστηκε και το φοβερο μηνυμα αποχωρησης της εταιριας και ηρεμα και ομορφα παρκαραμε στο Βενιζελος, θαμπωμενοι απο τα Α380 και τα 747 που εκεινη την ωρα κατεκλυζαν τον αερολιμενα (νταξει το παρακανα, συγγνωμη). Οι αποσκευες βγηκαν γρηγορα και το ταξιδι μας τελειωσε. Παραδοξως μετα απο αρκετες ωρες ταξιδιου ημασταν σε αρκετα καλη κατασταση
Βαθμολογια 6,5/10. Ηρεμο ταξιδι, καλη απογειωση και προσγειωση αλλα μας τα θαλασσωσαν στο μενου. Επισης ποσο θα κοστιζε στην εταιρια να παρει μια κοπελα και να ηχογραφησουν ενα μηνυμα της προκοπης???
Αν θα την ξαναδιαλεγα? Ναι, αρκει να κυμαινονται σε λογικα πλαισια οι τιμες κι οι ωρες. Οι αποσκευες, τα μιλια και το γεγονος οτι βολευει αρκετα καλυτερα το Τεγκελ ειναι τα υπερ της επιλογης αυτης αντι της Easy
Στο δευτερο μερος: Επιστροφη στο Βερολινο
Με τη διακοπη του δρομολογιου ATH-TXL απο την Α3 περισυ το χειμωνα, οι επιλογες οσων κανουν αυτο το route μειωθηκαν. Απευθειας εμεινε μονο η ευκολη που εκμεταλλευεται την περισταση και παει τα εισιτηρια στο Θεο. Μπροστα στην απελπισια του να ακριβοπληρωσεις την ευκολη, μπηκα απο περιεργεια στο σαιτ της Lufthansa, να δω τι τιμες μου δινει στο δρομολογιο εστω και με ανταποκριση. Τα 155€ για TXL-ATH-TXL ηταν αρκετα προκλητικα, και αφου η διαφορα στα δυο εισιτηρια σε συγκριση με την Easy ηταν τουλαχιστον 100€, δεν υπηρχε διλημμα. Τα εισιτηρια κλειστηκαν και οι ετοιμασιες για την φοβερη αποστολη μας στην ελληνικη πρωτευουσα αρχισαν. Οι μερες εφτασαν και τα αερολεωφορεια πηραν θεση.
TXL-FRA
LH0183
Airbus A321-100/200
Καθε φορα που ταξιδευω απο το ηρωικο αεροδρομιο Τεγκελ, σκεφτομαι ποσο πολυ θα μου λειψει οταν, λεμε οταν, ανοιξει το καινουριο αεροδρομιο. Ναι οκ μπορει να μην εχει πολλα καταστηματα ή υποδομες να φιλοξενησει πολλους επιβατες, δεκτα ολα αυτα. Ειναι ομως ενα απο τα πιο βολικα αεροδρομια της Ευρωπης. Το περπατημα ειναι ελαχιστο και η ταλαιπωρια μηδαμινη. Οι ουρες στον γκισε για την παραδοση αποσκευων στην Lufthansa ειχαν σχετικα λιγη κινηση, καθως η εταιρια χωριζει αρκετα καλα τις πτησεις της απο το Τεγκελ ωστε να μην προκαλειται συμφορηση. Η κοπελα μιλουσε αγγλογερμανικα (German English

Το Α321 ηταν σε αρκετα καλη κατασταση, καθαρο και τα καθισματα σχετικα καινουρια. Ηταν η πρωτη μου φορα με τετοιο αεροσκαφος καθως καθε φορα τυχαινε και πεταγα με Α320. Οι θεσεις ανετες και το γεγονος οτι πισω μου δεν καθοταν κανεις βοηθησε στην ανεση αυτου του τεραστιου ταξιδιου. Το φοβερο και τρομερο σνακ που μας προσεφεραν οταν μπηκαμε στο αεροσκαφος ηταν μια μπαρα δημητριακων με γαλα. Η αναχωρηση εγινε on-time, τα φωτα εσβησαν πολυ γρηγορα και ξεκινησε ο ανεφοδιασμος με υγρα, υπηρχαν φυσικα πορτοκαλαδες, χυμος μηλου, νερο, κοκα κολα, sprite και φυσικα Tomatensaft για τους πιο hard-core ταξιδιωτες. Οσο γρηγορα εσβησαν τα φωτα αλλο τοσο γρηγορα αναψαν καθως απο το παραθυρο αρχισαν να αχνοφαινονται οι ουρανοξυστες της οικονομικης πρωτευουσας της Γερμανιας. Ο καθαρος καιρος βοηθουσε στο να υπαρχει μια πολυ ωραια θεα απο τα παραθυρα του αερολεωφορειου. Η προσγειωση ηταν αρκετα ομαλη και το αεροσκαφος παρκαρε στο μεγαλυτερο hub της αστροσυμμαχιας. Φυσικα ενω στο Tegel το Α321 δειχνει κανονικο, στην Φρακφουρτη δειχνει αρκετα μικρο συγκρινομενο με τα 747, Α346 και Α330 που ηταν παρκαρισμενα γυρω μας. Σαν παιδικο δειχνει για την ακριβεια. Η αποβιβαση εγινε πολυ γρηγορα καθως μεγαλη μεριδα επιβατων δεν ειχαν χειραποσκευες. Ηρθε η ωρα για μια αναμονη γυρω στη μια ωρα μεχρι την πτηση για τον Βενιζελο. Φυσικα η αποβιβαση εγινε με φυσουνα, οπως στον πολιτισμενο κοσμο(εξαιρειται το SXF)
Βαθμολογια? Θα εδινα ενα 8/10 κυριως γιατι θα μπορουσαν να ειχαν κατι καλυτερο σαν σνακ, μια φετα κεικ για παραδειγμα. Την αλλη φορα που θα ξαναβρεθω στο ιδιο δρομολογιο θα φορεσω κουστουμια

Το αεροδρομιο της Φρανκφουρτης, ενω ειναι τεραστιο και οι ατελειωτες οθονες του προκαλουν δεος σε σχεση με οσους ειναι συνηθισμενοι απο αεροδρομιο τυπου Βενιζελος (αχ ποτε θα δουμε ATH-YVR), αντ'αυτου ειναι βαρετο. Η ωρα περασε κυριως χαζευοντας απο τα παραθυρα τα αεροπλανα που αναχωρουσαν καθως εφευγε ενα 767 της United κι ενα Α346 της LH εκεινη την στιγμη. Κανοντας μια βολτα αναμεσα στις πυλες, καθως φυσικα δν περνας ελεγχο, ειναι πολυ ευκολο να εντοπισεις την πυλη για Athen, μπορεις να το κανεις και χωρις να βλεπεις, ισα με την ακοη. Ειναι με διαφορα η πιο φασαριοζικη πυλη του αεροδρομιου. Στο δρομολογιο αυτο, ολο και καποιον γνωστο σου θα πετυχεις. Εξυπηρετουνται τοσοι προορισμοι απο το συγκεκριμενο αεροδρομιο, που ολο και καποιον θα βρεις. Εγω για την ακριβεια βρηκα 5. Η ωρα εφτασε για την αναχωρηση.
FRA-ATH
LH1282
Airbus A321-100/200
Αυτη τη φορα το αεροσκαφος ηταν γεματο. Και κατα κυριο λογο ηταν Ελληνες, Γερμανους ακουσα ελαχιστους. Οταν εκανα check-in το προηγουμενο βραδυ, δεν ξερω τι οραμα ειδα και εκλεισα τις θεσεις ακριβως πισω απο την Business. Αποτελεσμα να ταξιδεψουμε σχεδον 3 ωρες με τις κουρτινες μεσα στη μουρη μας. Την ευχαριστη αυτη νοτα ενισχυσε ο διπλανος μου, που αποφασισε να βγαλει τα παπουτσια του και να μας χαρησει απλοχερα μοναδικες μυρωδιες. Ευτυχως που μια γλυκια Γερμανιδα αεροσυνοδος τον τσεκαρε εγκαιρως και τα παπουτσια επανηλθαν εκει που επρεπε. Η αναχωρηση εγινε περιπου με 15' λεπτα καθυστερηση, αλλα σε ενα ταξιδι διαρκειας 4ω 50λ, αυτη η καθυστερηση δεν μας χαλασε κι ιδιαιτερα. Επιτελους ημασταν στον αερα με προορισμο τον θρυλικο LGAV κι οι επιβατες προφανως συγκινημενοι, δεν εβαλαν γλωσσα μεσα οσο διηρκησε το ταξιδι. Το φαγητο ηταν μια απογοητευση, περα απο την τυπικη ομελετα αεροπλανου, υπηρχε κι ενας δευτερος εκτος απο εμενα που ειδε οραμα εκεινη τη μερα. Κι ηταν ο υπευθυνος που διαλεξε το φαγητο διοτι ανακαλυψαμε τριμμενη πατατα απο κατω απο την ομελετα η οποια συνδυαζοταν αρμονικα με ενα τοματινι. Την κατασταση εσωσε μια μικρη σοκολατιτσα Milka. Αφου το φαγητο σχεδον εμεινε ανεγγιχτο, αποφασισα να κανω αποσβεση δοκιμαζοντας ο,τι υπηρχε απο υγρες προμηθειες, ηπια μεχρι και τοματοζουμο. Στο τελος η αεροσυνοδος σταματαγε στη σειρα μου να με ρωτησει χωρις να της το πω, μαλλον με καταλαβε. Οπως σε ολα τα short-haul αεροσκαφη της εταιριας, ετσι και το Α321 δεν εχει κανενος ειδους IFE, ουτε καν τις τυπικες και βαρετες οθονες της Α3, με τον υπερακριβη χαρτη της πορειας μας. Δεν βαριεσαι ομως, δεν ηταν μεγαλη η πτηση, και με κουβεντουλα περασε η ωρα. Μια επισκεψη στην τουαλετα του αεροσκαφους δειχνει την ποιοτητα της εταιριας, δειξε μου την τουαλετα σου να σου πω ποιος εισαι. Και η συγκεκριμενη ηταν μετρια, οπως γενικοτερα το αεροσκαφος που κατα περιοδους ακουγοντουσαν τριγμοι. Η πτηση ευτυχως δεν ειχε αναταραξεις και επιτελους αρχισαν να ξεπροβαλουν οι αθανατες πισινες των ελληνικων μονοκατοικιων εκτος Αθηνων, ναι αυτες που καλυψαν με υφασμα παραλλαγης για να μην τους τσιμπησουν απο τις αεροφωτογραφιες. Ακουστηκε και το φοβερο μηνυμα αποχωρησης της εταιριας και ηρεμα και ομορφα παρκαραμε στο Βενιζελος, θαμπωμενοι απο τα Α380 και τα 747 που εκεινη την ωρα κατεκλυζαν τον αερολιμενα (νταξει το παρακανα, συγγνωμη). Οι αποσκευες βγηκαν γρηγορα και το ταξιδι μας τελειωσε. Παραδοξως μετα απο αρκετες ωρες ταξιδιου ημασταν σε αρκετα καλη κατασταση
Βαθμολογια 6,5/10. Ηρεμο ταξιδι, καλη απογειωση και προσγειωση αλλα μας τα θαλασσωσαν στο μενου. Επισης ποσο θα κοστιζε στην εταιρια να παρει μια κοπελα και να ηχογραφησουν ενα μηνυμα της προκοπης???
Αν θα την ξαναδιαλεγα? Ναι, αρκει να κυμαινονται σε λογικα πλαισια οι τιμες κι οι ωρες. Οι αποσκευες, τα μιλια και το γεγονος οτι βολευει αρκετα καλυτερα το Τεγκελ ειναι τα υπερ της επιλογης αυτης αντι της Easy
Στο δευτερο μερος: Επιστροφη στο Βερολινο