northwest dc10":2a5v5qr7 said:Στα γενικά που αναφέρονται για τρεις γενιές νασαι σίγουρος ότι τα ιδια συνέβηκαν σ όλα τα "επιστημονικά" επαγγέλματα
Σίγουρα, δεν το συζητάμε αυτό.
Hastaroth1":2a5v5qr7 said:το να γίνης πιλότος σήμερα έχει ένα απ’τα χαμηλώτερα ROI (=Return On Investment,γιά να το πώ κι’εγώ όπως οι οικονομολόγοι) ανά την υφήλιο
Ακριβώς, όταν για την πρώτη γενιά είχε ένα από τα υψηλότερα, αν όχι το υψηλότερο. Και να μήν πούμε για την ευθύνη που έχει η πρώτη γεννιά για την κατάντια της τρίτης (όπως πολλές φορές έχω πέι σε διάφορα threads στο παρελθόν).
Hastaroth1":2a5v5qr7 said:Το ίδιο υπερσύγχρονο αεροπλάνο με τα υπεραυτόματα συστήματα μπορεί να είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο μεταφοράς στα χέρια ενός σοβαρού επαγγελματία ή δολοφονικό όπλο στα χέρια ενός ανίδεου ή απρόσεχτου.Δεν έχει νόημα λοιπόν να διαπληκτιζώμαστε γιά το ποιάς γενιάς οι πιλότοι είναι/ήταν οι καλύτεροι.
Εκεί το πήγαινα και εγώ.
Hastaroth1":2a5v5qr7 said:Οσο γιά τον «εθνικό διερευνητή»,δέν νομίζω ότι η ΥΠΑ θα διώριζε ποτέ έναν άσχετο με την αεροπορία σε μιά τόσο εξειδικευμένη θέση όπως αυτή τού προέδρου τής ΕΔΑΑΠ.
Όπως ειπώθηκε ήδη, αυτό είναι δουλειά Υπουργείου. Ασχέτως αυτού, είναι τουλάχιστον αφελές να λέμε ότι η ΥΠΑ δεν διορίζει άσχετους, όταν μέχρι και Διοικητή καρδιολόγο έφτασε να έχει στο παρελθόν! Με άλλα λόγια, η "σφραγίδα της ΥΠΑ", δεν είναι εγγύηση εμπιστοσύνης, πόσο μάλλον η "σφραγίδα του Υπουργείου Μεταφορών".
Hastaroth1":2a5v5qr7 said:Και όπως και να το κάνουμε,δέν είναι πάντα εύκολο να εξηγήσης κάτι τόσο πολύπλοκο με απλά λόγια.Ούτε είναι φιλόλογος ο άνθρωπος,να μπορή να βρίσκη πάντοτε τήν κατάλληλη Ελληνική λέξη γιά κάθε αγγλικό τεχνικό όρο.
Όπως η αγαπημένη του έκφραση "Μόστ πρόπαμπλυ" ?
nanas44":2a5v5qr7 said:Η αεροπορία .............τα πρώτα της χρόνια. ................. Γίνανε όμως και πολλά ατυχήματα και τα πορίσματα έδειξαν ότι κατά 80% ήταν από ανθρώπινο παράγοντα σε συνδυασμό με άλλους λόγους και κυρίως της καιρικές συνθήκες..
Μπορεί να γίνονται λιγότερα ατυχήματα τώρα, αλλά αν το πάρουμε ώς ποσόστοση αιτιών, τη σημερινή εποχή ο πιλότος είναι μακράν περισσότερο ο κατ'αρχήν υπαίτιος από ότι ήταν τότε. Τις παλιές εποχές ο πιλότος δούλευε σε πολύ μπαμπέσικα αεροπλάνα και υποδομές. Και στα σφάλματα που έκανε τότε, πολλές φορές ήταν δευτερογενής αιτία.
nanas44":2a5v5qr7 said:Οι ικανότητες των πιλότων παραμένουν οι ίδιες χειριστικά, προσγειώνουν και απογειώνουν το αεροπλάνο και επεμβαίνουν όταν οι αυτοματισμοί δεν λειτουργούν σωστά. ..
Σε αυτό θα βρείς πολλούς να διαφωνούν. Σαφώς μία προσγείωση με ισχυρούς ριπαίους ανέμους και δυνατή βροχή στο Ηράκλειο ήταν το ίδιο απαιτητική με 727 το 1970 όσο είναι με 737-800 το 2014, αλλά αυτό έχει να κάνει με μία μόνο φάση της πτήσης. Σε γενικές γραμμές ο σημερινός πιλότος πάσχει από σοβαρό σκούριασμα βασικών πτητικών ικανοτήτων. Όχι επειδή δεν είναι καλός σε αυτές, απλά επειδή του έχουν αφαιρεθεί οι ευκαιρίες εξάσκησης και τίποτε άλλο. Αν πχ, βγεί μία απόφαση ότι για το μήνα Απρίλιο του 2014, και μόνο γι'αυτόν, απαγορεύεται η χρήση αυτομάτου πιλότου και όλες οι ευκολίες ναυσιπλοοίας, πιστεύω ότι την 1η Μαίου του 2014, οι πτητικές ικανότητες και οι δεξιότητες στη ναυσιπλοοία ΟΛΩΝ των εν ενεργεία χειριστών θα βελτιωθούν κατά 50% τουλάχιστον.
Η ερώτηση είναι : "Ωραία ιδέα! Και γιατί δεν εφαρμόζεται αυτό σαν νόμος, για ένα μήνα κάθε (πχ) δύο χρόνια?"
Και η απάντηση είναι : "Γιατί αυτός που θα ανακοινώσει τέτοια απόφαση (ICAO, IATA, FAA, ΕΑSA κλπ), θα είναι απόλυτα υπέυθυνος αν στις εκατομμύρια πτήσεις που θα γίνουν τον συγκεκριμμένο μήνα, γίνει καμμία στραβή και πέσει κανένα αεροπλάνο σε κανένα βουνό ή στολλάρει στην προσέγγιση στο Μόναχο. Για τέτοιες ευθύνες είμαστε τώρα?"
Και μήν ξεχνάμε και κάτι άλλο. Το κατά πόσο υπάρχει ακρίβεια χειρισμών (πετάω από Αθήνα-Νεα Υόρκη στο χέρι), είναι σαφώς ανάλογο των ορίων που δίνονται. Το 1964, αν πήγαινε το αεροπλάνο 300 πόδια πάνω-300 πόδια κάτω, δεν έτρεχε και τίποτε. Δε θα χτύπαγε κανέναν (και δε θα το έβλεπε και κανένας). Τη σημερινή εποχή με τους απίστευτα γεμάτους ουρανούς, τα περιθώρια είναι ελάχιστα. Οι αρχές αποφάσισαν σταδιακά από τη δεκαετία του 90 να διπλασιάσουν ουσιαστικά τον εναέριο χώρο πάνω από τα 29.000 πόδια, επιτρέποντας κάθετο διαχωρισμό χιλίων (αντί δύο χιλιάδων) ποδών μεταξύ των α/φών. Αυτό σημαίνει ότι αν ένα από τα δύο αεροπλάνα είναι 100 πόδια (ύψος τιώροφης πολυκατοικίας, δηλαδή ...το τίποτα) χαμηλότερα από το προκαθορισμένο ύψος, βαράνε καμπάνες και καμπαναριά και στα δύο αεροπλάνα αλλά και στο έδαφος όπου η οθόνη του ελεκτή περιοχής θα γίνει ....χριστουγεννιάτικο δέντρο! Έτσι ΕΠΕΒΑΛΕ τη χρήση αυτομάτου πιλότου κατά την πορεία του αεροπλάνου σε μεγάλα ύψη. Με άλλα λόγια, αν ένας πιλότος θελήσει να "γυαλίσει" τις χειριστικές του ικανότητες και να πετάξει "στο χέρι" από Αθήνα μέχρι το Λονδίνο, αυτό του...απαγορεύεται. Και μετά σαν αρχές που ήμαστε, τον κατηγορούμε ότι ξέχασε να ...πετάει! Πόση υποκρισία υπάρχει σε αυτό το χώρο?
redhell":2a5v5qr7 said:Φοβάμαι όμως πως με βάση τη λογική του Ελληνικού Δημοσίου, ο λεγάμενος Κ1 θα είναι ίσως απλά μέλος της επιτροπής. (ή ένας από τους αφανείς 'υπαλληλίσκους' που γράφω στο άλλο ποστ, γιατί μην μου πει κανείς πχ ότι όλη η έρευνα για το Helios πχ έγινε από του 5 υπογράφοντες...). ..
Υπάρχουν πολλοί (και αυτό φάνηκε και στο άλλο thread), που πιστέυουν ότι ο Τσολάκης...έκανε τη διερεύνηση! Εγώ που πιστεύω ότι σαφώς προήδρευε, αλλά δεν ήξερα μέχρι πιό σημείο είχε εμπλοκή, μετά τις τελευταίες εμφανίσεις προσδιόρισα την εμπλοκή του στο PR κομμάτι και στο μελάνι της υπογραφής. Άλλοι κάνανε τη λάτρα.
goodfella":2a5v5qr7 said:Η δικιά μου αίσθηση είναι ότι το σύστημα αεροσκάφος-αεροναυτιλία-αεροδρόμιο είναι πλέον εκτός από εξαιρετικά αυτοματοποιημένο και εξαιρετικά πολύπλοκο. Σε αυτό να προσθέσουμε ότι η αεροπορία είναι και από τους πιο heavily regulated τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Οι σελίδες νομοθεσίας που πρέπει να γνωρίζει κάποιος είναι χιλιάδες. Μοιραία σε αυτό το περιβάλλον πρέπει να έχεις πολύ περισσότερες δεξιότητες από το παρελθόν ή μάλλον οι δεξιότητες σου να αφορούν πολύ περισσότερους τομείς. Αυτό όμως σου αφήνει μικρότερα περιθώρια να αναπτύξεις κάποια από αυτές σε μέγιστο βαθμό. Τί θέλω να πω; Ότι λίγο πολύ είμαστε όλοι αναγκασμένοι να είμαστε καλοί σε πολλά πράγματα αλλά για αυτό δεν προλαβαίνουμε να είμαστε άριστοι σε αρκετά από αυτά αν όχι σε κανένα.
Σοφή κουβέντα είπες. Με άλλα λόγια δηλαδή, μπορούμε να πούμε ότι οι παλιοί πιλότοι ήταν άριστοι στο χειριστικό κομμάτι, αλλά παντελώς ανίδεοι στο θέμα διαχείρησης δυναμικού, διαχείρισης φόρτου εργασίας, επικοινωνίας με τον διπλανό τους, αντίληψης καταστάσεως? Γιατί αυτά τα τελευταία είναι άκρως απαιτούμενα στον σύγχρονο πιλότο. Ίσως για να εξελιχθεί σε αυτά, έπρεπε να κάνει εκπτώσεις αλλού? Επίσης, αυτό που λες για heavy regulation, εννοούμε ότι παλιά ο φόβος του πιλότου ήταν μήν πέσει σε κανένα βουνό, ενώ τώρα ο φόβος του είναι μήν προσεγγίσει με 5-10 κόμβους παραπάνω, τον γράψει η "ρουφιάνα" και μετά τον καλέσουν για εξηγήσεις?
satcorfu":2a5v5qr7 said:Είμαι σίγουρος οτι το άγχος των σημερινών πιλότων έχει φύγει απο το καθαρά πτητικό μέρος και πάει στην επίτευξη των στόχων που του θέτει η εταιρεία του για όσο το δυνατό μεγαλύτερη οικονομία !! Δυστυχώς !
Αυτό που έγραψα πιό πάνω στον goodfella. Απλά δεν είναι μόνο η οικονομία, είναι η γενική εμμονή των διοικήσεων να πετάνε τα αεροπλάνα σε μία πολύ λεπτή γραμμή με μηδενικά περιθώρια παρέκλησης σε οποιαδήποτε από τις τρείς διαστάσεις.
Hastaroth1":2a5v5qr7 said:Ενας π.χ. πιλότος που θ'αποφάσιζε ν'ανοίξη αεροπορική εταιρία δέν θα δεχόταν ποτέ ...............................
Hastaroth, σε αυτό διαφωνώ. Κάθετα. Δεν έχει να κάνει με το επάγγελμα, έχει να κάνει με τον άνθρωπο. Τα παραδείγματα πάρα πολλά. Πιλότοι που έφτασαν στις ανώτατες διοικητικές θέσεις, έθαψαν τα πάντα για να γίνουν αρεστοί στο αφεντικό. Πιλότοι που άνοιξαν εταιρείες, έθαψαν τα πάντα ώστε να βγάλουν κέρδος ή για να γίνουν ανταγωνιστικοί ή απλά για να επιβιώσουν στην αγορά. Το τρανότερο των παραδειγμάτων είναι η περιβόητη σχολή CTC στη Μεγάλη Βρετανία. Η κιμαδομηχανή που εφήυρε, οργανώνει, προωθεί και έχει εν τέλει ορίσει ώς θέσφατο, το σκλαβοπάζαρο των νέων πιλότων. Η σχολή που άνοιξε το δρόμο για τις εταιρείες (και τις αρχές

Mε άλλα λόγια, "πρόθυμοι" βρίσκονται πάντα, σε όλους τους τομείς.