Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Παρακουλουθω με μεγάλο ενδιαφέρον την μετοχή της Aegean που ανεβοκατεβαίνει 5 και 7% καθημερινά πλέον και αναρωτιέμαι ποιος πουλάει (υποψιαζόμαστε) και ποιος αγοράζει. Επίσης αναρωτιέμαι αν έχει να κάνει με τα δικαιώματα του Δημοσίου που αν δεν κάνω λάθος πρέπει να αποφασίσει τι θα κάνει με τα warrants...
 
Το δημόσιο έστειλε στις 3/11 επιστολή όπου ενημερώνει για την πρόθεσή του να ασκήσει τα warrants. Δηλαδή να πληρώσει 33,2 εκατ. ευρώ και να αποκτήσει το 10% των μετοχών της εταιρείας.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην εξαγορά τους (με έγκριση της ΓΣ) πληρώνοντας στο δημόσιο 85,4 εκατ. ευρώ.

-Η τιμή άσκησης των warrants εξαρτάται από την τιμή της μετοχής κατά την ΑΜΚ του 2011 (3,20 ευρώ ανά μετοχή).
-Η τιμή εξαγοράς των warrants την εξαρτάται από την τιμή της μετοχής και τον όγκο συναλλαγών της τις τελευταίες 60 μέρες πριν την ανακοίνωση της δήλωσης πρόθεσης (11,43 ευρώ ανά μετοχή).
 
Last edited:
Τελικά 33,2 ή 85,4 είναι τα εκατομμύρια;
 
Άλλο το ένα ποσό (να πληρώσει το Δημόσιο για το 10%) και άλλο το άλλο ποσό (να πληρώσει την εξαγορά η Aegean). Το εξηγεί και στην αρχή ο Ovelix αλλά και το διευκρινίζει κάτω με την τιμή ανά μετοχή
 
Ακριβώς έτσι. Και, φυσικά, το σωστό είναι "...η την τιμή της μετοχής κατά την ΑΜΚ του 2011 2021 (3,20 ευρώ ανά μετοχή)."
 
Tώρα θα γίνω κακός, αλλά ίσως να ήταν και τυχαίο γεγονός :p

1699281540258.png
 
Η πτώση φαίνεται να ξεκίνησε το Σεπτέμβριο. Συνέβη κάποιο ειδικό γεγονός που συνέβαλε στην απότομη πτώση; τα τελευταία προγνωστικά που είχα διαβάσει έδειχναν μάλλον αισιόδοξες εκτιμήσεις. Έχει να κάνει με τις εντάσεις στο Ισραήλ; αν είναι έτσι πιθανότατα η ανάκαμψη δε θα αργήσει. Επειδή δεν έχω πρόχειρα τα νούμερα, νομίζω όμως ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 έκλεισε με καλό κέρδος. Επομένως ίσως πρόκειται για μια προσωρινή και σύντομη κρίση, που αφορά ακόμη και τους μεγάλους ομίλους όπως Lufthansa κλπ. Ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος. Υποθέτω σε καιρούς πιέσεων όλοι αγχωνόμαστε και ίσως χάνεται προσωρινά η επαφή με σημαντικούς συνεργάτες, οπότε ίσως η απόγνωση έχει τέτοια αποτελέσματα. Η Aegean έχει καταφέρει ήδη πολλά, αν θέλει να επιβιώσει νομίζω θα το κάνει.
 
Ξαναλέω δεν θέλω να είμαι εντελώς κακοπροαίρετος, αλλά για την Ελλάδα μιλάμε και δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ. Δεν είμαστε η Φινλανδία ακόμα που έψαχναν το πρωινό της πρωθυπουργού πόσο κόστισε. Η εταιρεία (όντως με πολύ θετικές προοπτικές και ειδήσεις περί ρεκόρ κλπ) χάνει ένα 30% της αξιάς της 60 μέρες περίπου πριν την ανακοίνωση της απόφασης, που ναι μεν ακουλουθησε την διεθνή τάση αυτές τις εβδομάδες, αλλά σε καμία περίπτωση σε τέτοιο βαθμό. Η τιμή έπεσε επειδή κάποιοι πούλησαν, το ποιος το ξέρει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Μια Επιτροπή που στην Ελλάδα ήταν της πλάκας αλλά τώρα έχω ακούσει ότι μετά τα μνημόνια προσπαθεί να πάει με τα διεθνή στανταρντ. Βέβαια, επειδή ακριβώς στην Ελλάδα είμαστε, την Επιτροπή την ορίζει ουσιαστικά ο Υπουργός Οικονομικών, οπότε δεν θα μου έκανε εντύπωση αν καμιά φορά ξεχνάει να κοιτάξει.

Είναι μια εταιρεία η οποία έβαζε δωρεάν τσάρτερ πχ από Γερμανία σε προηγούμενες εκλογές για το κυβερνών κόμμα και προσελάμβανε ''μπλε'' κοπέλες ως αεροσυνοδούς. Η ίδια εταιρεία, έκανε συμφωνία με εταιρεία της συζύγου του πρωθυπουργού για μερικά εκατομμύρια Ευρώ, για να σχεδιάσει και να παράξει δεκάδες χιλιάδες στολές τα επόμενα 10-15 χρόνια. Τι θέλω να πω; Ότι επιβεβαιωμένα υπάρχει σχέση μεταξύ της κυβέρνησης και της Α3, και όσο και αν είμαστε αεροπορικό φόρουμ, δεν χρειάζεται να εθελοτυφλούμε. Σε μια πιο κανονική χώρα αυτό θα είχε ψαχτεί.

Το κράτος λοιπόν θα πάρει 50 εκ έξτρα (αφού 60 μέρες πριν έπεσε η τιμή), η κυβέρνηση θα το τρίψει στην μούρη της αντιπολίτευσης (και δίκαια, γιατί είχαν φαγωθεί ότι δεν υπάρχει λόγος στήριξης στην πανδημία), οι ιδιοκτήτες της Α3 θα συνεχίζουν να έχουν το κουμάντο της εταιρείας και να μην έχουν διάφορους αλεξιπτωτιστές στο σβέρκο τους και η μετοχή σήμερα και τις επόμενες μερικές εβδομάδες θα επανέλθει στην προ-60 ημερών τιμή. Κάποιος πιο κακοπροέραιτος θα έλεγε ότι ίσως υπήρχε και άλλη συναλλαγή, σε κρατικούς λειτουργούς για να γίνουν όλα ομαλά.

Τα γράφω αυτά και έχω βγάλει τα ευκολότερα και γρηγορότερα λεφτά με την μετοχή τους, προτομή θα κάνω στον Ευτύχη.
 
Last edited:
Η ίδια εταιρεία, έκανε συμφωνία με εταιρεία της συζύγου του πρωθυπουργού για μερικά εκατομμύρια Ευρώ, για να σχεδιάσει και να παράξει δεκάδες χιλιάδες στολές τα επόμενα 10-15 χρόνια.
Για την ιστορία, η Μαρέβα έχει αποχωρήσει από τη Zeus & Dione από το 2020 -> Εκτός Zeus + Dione η Μαρέβα Μητσοτάκη. Το πρακτικό της απόφασης

Επίσης, από περιέργεια, τα "μερικά εκατομμύρια Ευρώ" από που προκύπτουν;
 
Ξαναλέω δεν θέλω να είμαι εντελώς κακοπροαίρετος, αλλά για την Ελλάδα μιλάμε και δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ. Δεν είμαστε η Φινλανδία ακόμα που έψαχναν το πρωινό της πρωθυπουργού πόσο κόστισε. Η εταιρεία (όντως με πολύ θετικές προοπτικές και ειδήσεις περί ρεκόρ κλπ) χάνει ένα 30% της αξιάς της 60 μέρες περίπου πριν την ανακοίνωση της απόφασης, που ναι μεν ακουλουθησε την διεθνή τάση αυτές τις εβδομάδες, αλλά σε καμία περίπτωση σε τέτοιο βαθμό. Η τιμή έπεσε επειδή κάποιοι πούλησαν, το ποιος το ξέρει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Μια Επιτροπή που στην Ελλάδα ήταν της πλάκας αλλά τώρα έχω ακούσει ότι μετά τα μνημόνια προσπαθεί να πάει με τα διεθνή στανταρντ. Βέβαια, επειδή ακριβώς στην Ελλάδα είμαστε, την Επιτροπή την ορίζει ουσιαστικά ο Υπουργός Οικονομικών, οπότε δεν θα μου έκανε εντύπωση αν καμιά φορά ξεχνάει να κοιτάξει.

Είναι μια εταιρεία η οποία έβαζε δωρεάν τσάρτερ πχ από Γερμανία σε προηγούμενες εκλογές για το κυβερνών κόμμα και προσελάμβανε ''μπλε'' κοπέλες ως αεροσυνοδούς. Η ίδια εταιρεία, έκανε συμφωνία με εταιρεία της συζύγου του πρωθυπουργού για μερικά εκατομμύρια Ευρώ, για να σχεδιάσει και να παράξει δεκάδες χιλιάδες στολές τα επόμενα 10-15 χρόνια. Τι θέλω να πω; Ότι επιβεβαιωμένα υπάρχει σχέση μεταξύ της κυβέρνησης και της Α3, και όσο και αν είμαστε αεροπορικό φόρουμ, δεν χρειάζεται να εθελοτυφλούμε. Σε μια πιο κανονική χώρα αυτό θα είχε ψαχτεί.

Το κράτος λοιπόν θα πάρει 50 εκ έξτρα (αφού 60 μέρες πριν έπεσε η τιμή), η κυβέρνηση θα το τρίψει στην μούρη της αντιπολίτευσης (και δίκαια, γιατί είχαν φαγωθεί ότι δεν υπάρχει λόγος στήριξης στην πανδημία), οι ιδιοκτήτες της Α3 θα συνεχίζουν να έχουν το κουμάντο της εταιρείας και να μην έχουν διάφορους αλεξιπτωτιστές στο σβέρκο τους και η μετοχή σήμερα και τις επόμενες μερικές εβδομάδες θα επανέλθει στην προ-60 ημερών τιμή. Κάποιος πιο κακοπροέραιτος θα έλεγε ότι ίσως υπήρχε και άλλη συναλλαγή, σε κρατικούς λειτουργούς για να γίνουν όλα ομαλά.

Τα γράφω αυτά και έχω βγάλει τα ευκολότερα και γρηγορότερα λεφτά με την μετοχή τους, προτομή θα κάνω στον Ευτύχη.
Κάποιος έλεγχος πρέπει να υπάρχει, ακόμα και για τους κυβερνητικούς. Από όσο γνωρίζω είναι ιδιωτική επιχείριση, άρα η κυβέρνηση πιθανότατα έχει ενδιαφέρον και συμφέροντα, αλλά δεν είναι η μόνη. Η τελευταία σου φράση με μπερδεύει κάπως, θα σου άρεσε να τα βρίσκεις όλα έτοιμα; πιστεύω θα ήταν βαρετό και θα στερούσε τη χαρά της δημιουργίας, της εργασίας και της απόλαυσης των καρπών της.
 
Top