Όρια - χρεώσεις αποσκευών / χειραποσκευών

joker2013

Economy-Class-Member
Εγγραφή
08/12/2013
Μηνύματα
235
Likes
234
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KOR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDB
Greg.CHQ":1a85n57t said:
Παιδιά, το OTP (on time performance) είναι βασικός στόχος όλων των εταιρειών. Οι περισσότερες (για να μην γράψω όλες) έχουν στα GOM (Ground operational manual) τους την διαδικασία την συλλογή χειραποσκευών στο Gate. Δεν θεωρώ ότι να ζυγίζουν τις αποσκευές είναι λάθος, αντιθέτως είναι θέμα safety και δεν θα χαρακτηρίσω την κίνηση αυτή ως LCC πρακτική.
Δεν μπορεί κάποιος να μεταφέρει χειραποσκευή πάνω από το επιτρεπόμενο όριο που ορίζει ο κάθε αερομεταφορέας. Οι παράγοντες αρκετοί, ας μην τους αναλύσουμε εδώ ... σκεφτείτε μόνο την περίπτωση μιας έντονης ανατάραξης όπου μία χειραποσκευή ζυγίζει παραπάνω από το επιτρεπόμενο όριο πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει για τον επιβάτη που κάθετε από κάτω. Κακά τα ψέματα, αρκετοί ταξιδεύουν με μια χειραποσκευή και βάζουν μέσα διάφορα πράγματα και στο τέλος η χειραποσκευή ζυγίζει 15 - 16κιλά. Υπάρχει κόσμος που δεν μπορεί να την σηκώσει και να την τοποθετήσει μόνος του πάνω στα overhead lockers με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές τα πληρώματα να αναγκάζονται να τις σηκώσουν και να τις τοποθετήσουν σωστά. Θυμηθείτε, δεν είναι η δουλεία τους.

Συνοψίζοντας: Gate bags = μια έξυπνη λύση για τις αεροπορικές ώστε να βελτιώσουν το ΟΤP, και για να αυξήσουν το revenue.

Θελει τεραστια προσπαθεια να κανεις τη χειραποσκευη 15-16κ. Το εχω κανει μια φορα και ηταν λογω μινι μετακομισης. Απο τοτε ταξιδευω συνεχεια, με γεματη τη βαλιτσουλα και παντα ειμαι στο πολυ στα 10-11κ κι αυτο χειμωνα με βαρια ρουχα μεσα. Επισης δε ξερω αν αυτο με το βαρος οντως επηρεαζει την ασφαλεια, γιατι η Easyjet δεν εχει οριο βαρους στις χειραποσκευες. :!:
 

Greg.CHQ

First-Class-Member
Εγγραφή
14/11/2010
Μηνύματα
541
Likes
61
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
YOUTUBE
nil
Δεν θέλει αρκετή προσπάθεια μπορώ να σε διαβεβαιώσω για αυτό, ειδικά σε πτήσεις από/προς Κύπρο :p :D για παράδειγμα

Πράγματι η EZY δεν έχει όριο στο ένα κομμάτι που έχει, απλά επιτρέπει λίγες χειραποσκευές στα overhead lockers 60 κομμάτια στο 319, 70 στο 320 και 90 στο Α321.

Οι διαδικασίες στις χειραποσκευές διαφοροποιούνται από εταιρεία σε εταιρεία. Προσωπικά θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει έλεγχος στις χειραποσκευές κατά την διάρκεια του boarding
 

TOGA

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
235
Likes
55
Αυτό που χρειάζεται είναι νομοθεσία εκ των άνω (κρατική παρέμβαση δηλαδή, που στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία :wall: σημαίνει υπερεθνικούς οργανισμούς και οντότητες) που να σταματήσει τους επιβάτες από το να προσπαθούν να μην πληρώσουν επιπλέον, και τις εταιρίες από το να προσπαθούν να χρεώσουν επιπλέον.

Να το πω πιο απλά, χρειάζεται νομοθεσία που να περιγράφει ακριβώς τι μπορεί να συμβεί, που να ισχύει για ΟΛΟΥΣ, κι όχι επιλεκτικά.

Απο τη στιγμή που αναγράφεται στην κράτηση ότι δικαιούμαι χειραποσκευή, είναι δικαίωμά μου να έχω χειραποσκευή (εντός των ορίων βάρους και διαστάσεων). Τι θα πει «είναι γεμάτο το αεροπλάνο»; Αν δεν υπάρχει χώρος, ας βγάλουν ξεχωριστό ναύλο, Go Light με χειραποσκευή και Go Ultra Light με προσωπικό αντικείμενο (ή μικρότερη χειραποσκευή).

Δε με νοιάζει να πληρώσω παραπάνω (εντός λογικών ορίων), αλλά πρέπει ως επιβάτης αφενός να ξέρω τι να περιμένω, κι αφετέρου να αντιμετωπίζομαι ισονομικά – όχι δηλαδή με τυχαίο έλεγχο, που ο υπάλληλος στο gate τριγυρίζει σαν όρνιο να βρει «θύμα» να του πάρει τη χειραποσκευή. Μπορεί εγώ να μη θέλω να τη δώσω για checked luggage – γιατί την θέλω μαζί μου, γιατί βιάζομαι να φύγω από το αεροδρόμιο χωρίς να περιμένω στον ιμάντα, γιατί δε γουστάρω ρε παιδί μου.

Αυτά θα λυθούν μόνο με τον τρόπο που είπα. Με νομοθεσία που να περιγράφει τα δικαιώματα και των επιβατών και της εταιρίας.
 

joker2013

Economy-Class-Member
Εγγραφή
08/12/2013
Μηνύματα
235
Likes
234
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KOR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDB
Τι υπερεθνικες νομοθεσιες, σιγα μη βγαζει φιρμανια κι η παγκοσμια κυβερνηση.

Αυτο που περιγραφεις γινεται ηδη σε αρκετες εταιριες (LH group). Βγαζουν ανακοινωση στην πυλη κι οποιος θελει την παραδιδει. Επειδη οι πρωινες γαλαταδικες τους ειναι φισκα, μου τυχαινει καθε φορα, κι επειδη παω με ενδιαμεσο, προφανως τη δινω. Συμφωνω πως απο τη στιγμη που λες χειραποσκευη included, ειναι λαθος να στην παιρνουν με το ζορι, μου εχει τυχει στην EZY και ειχα λαπτοπ μεσα χωρις να εχω εξτρα τσαντα να το βαλω αμα μου την επαιρναν.

Το πιο σωστο ειναι αυτο που περιεγραψε ο φιλος στη Eurowings. Σε ειδοποιουν νωρις αν θες να την παραδωσεις στο γκισε.

Παντως η Aegean πρεπει να ξεκινησει μια σταθερη πολιτικη για τις χειραποσκευες, για το ποσες επιτρεπονται, ποιες, μεχρι τι βαρος κλπ. Τωρα ειναι οπως κατσει. Τελευταια φορα περασε μπροστα μου ενα ζευγαρι στην επιβιβαση με μια χειραποσκευη ο καθενας, απο ενα σακο γιγας στην πλατη λες και θα πηγαιναν να σκαρφαλώσουν στα Ιμαλάια και ειχε και μια τσαντα λαπτοπ ο αντρας. Κι η υπαλληλος απλα τους εβαλε ενα χαρτακι "cabin baggage". Ενταξει χαιρω πολύ, μετά αισθανόμουν ηλίθιος που ήμουν μέσα στα όρια.
 

TOGA

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
235
Likes
55
Υπερεθνική νομοθεσία λέγεται και κάθε απόφαση υπέρ του καταναλωτή (και συχνότερα κατά!) που βγάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό σημαίνει «υπερεθνική».

Το ότι άλλοι το κάνουν προαιρετικά κι άλλοι υποχρεωτικά είναι μέρος του προβλήματος, και γιατί δημιουργέι αθέμιτο ανταγωνισμό και γιατί παραβιάζει τα δικαιώματα των επιβατών.

Συμφωνούμε.

Όσα αναφέρεις τα έχω ζήσει και τα ξέρω. Γι' αυτό λέω ότι χρειάζονται αυστηρότερα πλαίσια, που να ενοποιούν τους κανονισμούς ώστε να ξέρει ο καθένας τι να περιμένει και να μη νιώθει σαν άντε μη το πω που του παίρνουν το μικρό σακίδιο ενώ ο Έντμουντ Χίλαρι περνάει με 80 λίτρα σάκο από δίπλα.
 

lewton

First-Class-Member
Εγγραφή
03/08/2007
Μηνύματα
908
Likes
93
Περιοχή
Hamburg, Deutschland
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDHI
YAHOO
dimitris_xp
Νομίζω ότι πρέπει και η Aegean να εισάγει κάτι σαν τη νέα πολιτική της Ryanair, όπου πληρώνεις 8€ για να πάρεις την χειραποσκευή σου εγγυημένα μέσα στο αεροπλάνο.
 

polman

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
30/11/2016
Μηνύματα
26
Likes
8
Δεν ξέρω αν είναι το σωστό θέμα εδω.
Σήμερα στο Βενιζέλος είχα μια βαλίτσα μεγάλη και η κοπέλα μου μια χειραποσκευη.
Φτάνοντας να παραδώσουμε, υπήρχε ένας κύριος στην είσοδο ο οποίος με το ζόρι μας πήγε αριστερά που παραδίδεις μόνος σου την βαλίτσα.. Ελα όμως που έτσι δεν θα έδινα την χειραποσκευη!
Και να μην με αφήνει με τπτ να πάω από την άλλη όπου εκεί πήγαιναν λέει μόνο όσοι θελαν να πληρώσουν κάτι ή είχαν ευαίσθητες βαλίτσες (!)
Πραγματικά ότι ναναι πλέον η aegean, η διαφορά της με τις low cost πλέον είναι ότι πληρώνεις 3-4 φορές παραπάνω εισητήρειο...
 

joker2013

Economy-Class-Member
Εγγραφή
08/12/2013
Μηνύματα
235
Likes
234
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KOR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDB
Δε κατάλαβα ακριβώς τι έγινε. Περίμενες να δώσεις και την χειραποσκευή στο γκισέ; Σόρρυ αμα δε διάβασα κάτι καλά...
 

VassilisT

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
10/07/2014
Μηνύματα
19
Likes
14
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EGBB
Απ' ότι καταλαβαίνω ο polman ήθελε να δώσει βαλίτσα και χειραποσκευή στο check-in και τον προώθησαν στο Self Baggage Drop-off το οποίο δεν παίρνει χειραποσκευες χωρίς χρέωση. Όντως ο υπάλληλος έχει δίκιο στο ότι το desk στο οποίο ήθελε να πάει ο polman είναι για όσους έχουν να πληρώσουν για υπερβαρα/έξτρα κομμάτια.

Ουσιαστικα θέλουν να προωθήσουν τα SBDO points, γι αυτό και η παραπομπή σε αυτά.

Κατά τη γνώμη μου, άσχετο το σχόλιο για τις low cost. Ούτως ή άλλως, η χειραποσκευή μπορεί να παραδώσει στο gate.
 

polman

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
30/11/2016
Μηνύματα
26
Likes
8
Όπως είπε ο Βασίλης, ναι με προώθησαν (υποχρεωτηκά) στο SBDO.
Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι είμαι άνθρωπος της τεχνολογίας και χαίρομαι γενικώς με τους αυτοματισμους.
Αλλά παρόλα αυτά επιτρέψτε μου να γκρινιάξω. Όταν χρησιμοποιείς μια εταιρεία έχεις στο μυαλό σου κάποιες δεδομένες υπηρεσίες. Γενικώς βλέπουμε τα τελευταία χρόνια μια συνεχής μείωση των "δωρεάν" υπηρεσιών (βαλίτσα, επιλογή θέσης) και τώρα να έχεις και πλήρως αυτοματοποιημένο check in. Έχοντας στο μυαλό μου ότι κλείνω εισητήριο με την aegean ξέρω ότι φτάνοντας στο αεροδρόμιο θα μπορέσω να κάνω εκεί το check in μου και να αφήσω και την βαλίτσα. Ταυτόχρονα θα άφηνα και την χειροαποσκευή για να μην την κουβαλάω (έλεγχος αποσκευών κλπ). Και έχοντας πληρώσει και 132 ευρώ one way ticket για 30 λεπτά πτήση υπήρχε ένας αγενής υπάλληλος ο οποίος επέμενε να πάω στο sbdo. Και ενώ του εξηγούσα δεν άλλαζε γνώμη με τίποτα. Αυτό εγώ προσωπικά δεν το βρίσκω σε καμία περίπτωση αντιμετώπιση εταιρείας "premium" κατηγορίας. Δηλαδή αν πετούσε η Ryanair, Μυτιλήνη, ποια είναι η διαφορά ακριβώς; Ότι μου έδωσαν ένα ποτήρι πορτοκαλάδα? Γιατί και την βαλίτσα πλήρωσα, και την θέση πλήρωσα και έφτασα και με μια ώρα καθυστέρηση.
Δεν έχω κανένα θέμα με το sbdo, το έχω χρησιμοποιήσει κι άλλες φορές και μάλιστα πας και πιο γρήγορα. Αλλά το υποχρεωτικό και το ξαφνικό το βρίσκω φτηνιάρικο από την πλευρά τους, προσπαθώντας να γλιτώσουν μερικούς μισθούς υπαλλήλων...

Παράλληλα βέβαια στο gate, εκτός ότι είχε μια ώρα καθυστέρηση έβλεπες να μπαίνουν με χειροαποσκευή ότι μεγέθη ήθελες, δηλαδή πλήρες χάος.

υ.γ. Πριν μια βδομάδα είχα ξανακάνει ακριβώς το ίδιο και πήγα στο κανονικό check in χωρίς θέμα. Και τώρα μου έλεγε ότι αυτό ισχύει ένα χρόνο τώρα (!)
 
Top