Παρ´ολιγον CFIT για 737 της Ryanair

  • Thread starter Thread starter seven4seven
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.287
Likes
838
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Μήπως ο δαίμων τού πληκτρολογίου τού συντάκτη τού εν λόγω report έβαλε την ουρίτσα του κι'αντί γιά 320 έγραψε 3200;

Οχι ότι 320fpm είναι φυσιολογική τιμή γιά vertical speed κατά την τελική προσέγγιση αλλά 3200 παραείναι αφύσικη ......
 
Hastaroth":zx5pkfj0 said:
3200 παραείναι αφύσικη ......

....εύκολα επιτυγχάνεται, παρά την αφυσικότητά της. Εξάλλου το γράφημα στο άρθρο είναι κατευθείαν βγαλμένο από τη "ρουφιάνα" και δεν επιδέχεται αμβισβήτιση.

Η πλάκα ήταν η τελική ανακοίνωση της εταιρείας που λέει ότι κατά τη στροφή, "they encountered unexpectedly high tail-winds". Η ρουφιάνα δείχνει συνισταμένη ούριου ανέμου της τάξης των πολύ χάι ...8 κόμβων. Υπήρξε μία αλλαγή της τάξης των 180 μοιρών στη διεύθυνση του ανέμου (από +20 σε -8 κόμβους), σε μιά υψομετρική διαφορά της τάξεως των 2000 ποδών, που είναι θέμα, αλλά έγινε πολύ περισσότερο προβληματική η απότομη αλλαγή του ανέμου, λόγω της πολύ μεγάλης βύθισης, που έκανε την αλλαγή πολύ απότομη.

Το θέμα είναι άλλο. Η πολύ μεγάλη ταχύτητα με την οποία ερχότανε το αεροπλάνο. Σε ένα σημειό που δε θα έπρεπε να έχει πάνω από 170 κόμβους, αυτό πήγαινε με 210+. Κλειστή στροφή, μάτια έξω ψάχνοντας το διάδρομο, μεγάλη ταχύτητα, αλλαγή ανέμου, εεε, πάλι καλά να λέμε!
 
Μήπως λοιπόν τους άρπαξε στα σαγόνια του ο καρχαρίας που λέγεται windshear;Η απότομη άλλαγή 180 μοιρών στην κατεύθυνση τού ανέμου κάτι τέτοιο υπαινίσσεται-τα υπόλοιπα μάλλον απλώς έβαλαν την σάλτσα.

Το ότι το αεροπλάνο ερχόταν με ταχύτητα 40Κ πάνω απ'το επιτρεπτό είναι βεβαίως ένα θέμα,αλλά μήπως είχαν κάποια προειδοποίηση γιά windshear και είπαν να έρθουν με λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα-οπότε παρέλειψαν το "λίγο" και έμειναν στο "μεγαλύτερη";
 
Top