Παραλίγο σύγκρουση Α320 της Air Canada στο SFO

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.639
Likes
2.897
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40610319
A320 της Air Canada στη φάση της προσγείωσης πέρασε 30 μόλις μέτρα πάνω από 4 αεροσκάφη που περίμεναν στον παράλληλο τροχόδρομο για απογείωση, προφανώς επειδή μπέρδεψε τον διάδρομο με τον τροχόδρομο. Η όλη ιστορία που περιγράφεται στο link πιο πάνω έχει αρκετό ενδιαφέρον.

Τους έσωσε ο ελεγκτής που ψυλιάστηκε τελευταία στιγμή την πατάτα του Καναδού και του έδωσε εντολή για go around
 
Μιλάμε για μεγάλη πατάτα...
Ευτυχώς πάντως διότι θα μιλούσαμε για μεγάλη τραγωδία...
 
Νομίζω ότι ο χειριστής του πρώτου αφους είπε στον πυργο "this guy is aligned with the taxiway," Το είδα σε ένα βίντεο από το cnn. Το περίεργο είναι γιατί δεν ακολουθούσε το ίχνος του. ΙLS
 
Εδώ ένα βιντεάκι με τις συνομιλίες μεταξύ πύργου και αεροσκαφών: https://youtu.be/ZW-ETmZU0u8

Edit: βιντεάκη σε βιντεάκι ;)
 
Δεν είμαστε στα καλά μας. Εντωμεταξύ πέρασε 30 μέτρα πάνω από το πρώτο.
 
ωραιος ο βιντεακης...... :D
 
Ο ελεγκτής δεν αντιλήφθηκε κάτι παρά μόνο όταν κυβερνήτης αεροσκάφους στον τροχόδρομο επισημάνε ότι η άφιξη είναι ευθυγραμμισμένη με τον τροχόδορμο και όχι με τον διάδρομο. Αντέδρασε σωστά μεν κι έδωσε οδηγία για go around αλλά φαίνεται από την απάντηση της Air Canada "In the go around" αντί για "going around" (με επιφύλαξη μήπως είναι αμερικάνικη ιδιαίτερότητα) ότι η επισήμανση περί ευθυγράμμισης με τον τροχόδρομο τους κινητοποίησε και αυτούς και ήδη ξεκίνησαν go around πριν την οδηγία του πύργου.

Το αεροσκάφος ήταν σε εξ όψεως προσέγγιση για τον διάδρομο οπότε δεν υπήρχε υποχρέωση να ακολουθεί το ίχνος του ILS.

Η κλήση του πιλότου οτι βλέπει φώτα στον διάδρομο και ζήτησε επιβεβαίωση ότι είναι "καθαρός" θα έπρεπε να συνεγείρει τον ΕΕΚ πως κάτι δεν πάει καλά αλλά και πάλι χωρίς να ξέρουμε τι έχει προηγηθεί στις συνομιλίες τους αλλά και στον φόρτο εργασίας τους δεν αξίζει να σταθούμε τόσο πολύ σε αυτό όσο στους λόγους που οδήγησαν τον πιλότο να μην αντιληφθεί ότι ευθυγραμμίστηκε με τον τροχόδρομο.
 
http://avherald.com/h?article=4ab79f58&opt=0
Ενα update απο το συμβαν..
Εντυπωση κανει οτι ενω ειχε αναφερθει ρητως απο NOTAM οτι ο 28L ηταν κλειστος και χωρις φωτισμο, οι χειριστες ανεφεραν στην καταθεση τους οτι νομιζαν πως τα approach lights που εβλεπαν ηταν του 28L και συνεχισαν την προσεγγιση τους. Επισης εφτασαν
μεχρι και τα 59ft AGL!!! Δεν θα ηθελα να ημουν εκεινη τη στιγμη στο holding point του C.......
 
Screenshots απο κάμερα ασφαλείας. Δειτε ποσο χαμηλά πέρασε πανω απο το πρωτο 787 της United, ενω το 340 της philippines του παιζει landing lights μπας και καταλάβει ποσο ηλίθιος ειναι:

https://www.ntsb.gov/investigations/Pag ... IA148.aspx

Θα κυκλοφορήσει και το video καποια στιγμη.
 
Top