1) Για το πτυχίο του χειριστού εναερίων γραμμών απαιτούνται 1500 ώρες (με ικανότητα επί τύπου, ώρες ταξιδίου, οργάνων, νύχτας κλπ).
2) Για το πτυχίο του επαγγελματίου χειριστού με θεωρητικές γνώσεις πτυχίου εναερίων γραμμών απαιτείται πτητική εμπειρία περίπου 185-220 ώρες ανάλογα το πρόγραμμα της σχολής δηλ modular ή integrated.
3) Από την πρώτη μέρα που δίνει κάποιος γραπτές εξετάσεις ATPL theoretical στην ΣΠΟΑ, πρέπει να τελειώσει τα γραπτά σε 18 μήνες.
4) Από την ημέρα που θα τελειώσει τα γραπτά πρέπει να πάει πρακτική εν πτήσει εξέταση για το επαγγελματικό πτυχίο (Commercial Pilot Licence-CPL), με ειδικότητα πτήσεως δι οργάνων (Instrument Rating-IR), με ικανότητα επί πολυκινητηρίων πιστονοφόρων αεροπλάνων (Multi Engine Piston Rating-MEP), εντός των προσεχών 3 ετών.
5) Το πως θα βάλει κάποιος τις ώρες είναι θέμα κυρίως της σχολής. Κάποιος μπορεί να έχει και τα λεφτά, και τον χρόνο και την όρεξη να τελειώσει γρήγορα. Εάν η σχολή έχει λίγα αεροπλάνα, εάν έχει πολλούς μαθητές, εάν δεν εγκρίνει η σχολή το ρυθμό που θέλει ο μαθητής, εάν είναι χειμώνας με κακοκαιρίες και διάφορα τέτοια βάσανα θα καταναλώσει περισσότερο χρόνο.
Φίλος μου έκανε modular δηλ πήρε το ερασιτεχνικό σε αερολέσχη με 18 πτήσεις σ ένα μήνα βάζοντας τις 45 ώρες -εκ των οποίων οι 20 σόλο και εκ των οποίων οι 15 ταξίδι.
Πέταξε τις 85 ώρες σόλο που του απέμειναν σε 22 πτήσεις σε 45 μέρες
Στη συνέχεια έκανε το Night Qualification σε μια νύχτα
Το IR σε 15 μέρες (10 μέρες επί 3 ώρες την ημέρα simulator=30 ώρες και τις 15 αεροπλάνου σε 5 μέρες, σύνολον 15 μέρες).
Σε 2 μέρες τις 6 ώρες για το Class rating ΜΕΡ
Σε 2 μέρες το ΜΕP/IR στο sim
Σε 1 μέρα το ΜΕP/IR επί αερ/νου.
Σύνολον από την ημέρα που άρχισε να πετάει: λιγώτερες από 100 μέρες