Ακούγοντας το mp3 του Mernion, μόνο μία σκέψη είχα, χρονιάρες μέρες....ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΛΙΚΙΑ.
Οι γνωστές Ελληνικές χαζομάρες, που δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο. το πρώτο αεροπλάνο και το πρώτο καράβι και το πρώτο αερόστατο. Πώς κρατήθηκαν τα πληρώματα της ΟΑ και δεν "απογείωσαν" τον ελεγκτή είναι αξιοθαύμαστο. Άκουσον άκουσον :
"Κόψτε ταχύτητα όσο μπορείτε για να μήν μπείτε στο holding, γιατί πρέπει να προσγειωθεί το αεροπλάνο με τα πιτσιρίκια πρώτα."
Και άν η Α3 είχε 10 λεπτά παραπάνω καθυστέρηση τί θα γινότανε? Και ποιός είναι ο ελεγκτής (οι προιστάμενοί του δηλαδή) που ζητάει να μπεί στο holding ένα αεροπλάνο για το θεαθήναι? Γελοίες καταστάσεις.
Όπως (πάλι) γελοία ήταν η φάση με το πανυγηράκι στο κέντρο της Αθήνας, με τον δήμαρχο να βγάζει λόγο για το τι θα κάνει η παράταξή του το 2007 και άλλαξε ο χρόνος και αυτός έλεγε ακόμα το ποιηματάκι του. Όπως τα περασμένα χρόνια δηλαδή.
Για να επιστρέψω στο θέμα και στο πόσο σημασία πρέπει να δίνουμε σε όλα αυτά τα ευτράπελα. Κάποτε είχαν μία κάποια σημασία μόνο και μόνο επειδή ήταν αυθόρμητα και πραγματικά ήταν όπως κάτσει. Τώρα έχουν μπεί οι δημόσιες σχέσεις των εταιρειών και των καναλιών στην μέση και το πράγμα έχει απολύτως ξεφτιλιστεί. Όχι τώρα. Εδώ και πολλά χρόνια. Θα σας πώ μία πέρα ώς πέρα πραγματική ιστορία.
Είναι πρωτοχρονιά 1996. Στο Ελληνικό προσεγγίζει MD-83 της Venus από το Παρίσι και είναι στό Δίδυμο στις 23:42. Ο κυβερνήτης είναι πρώην ΟΑ και μετέπειτα Κρόνος. Χαρακτήρας ιδιαίτερα μιντιολάγνος. Όπου φωτογραφίες-κανάλια κλπ, πρώτος και καλύτερος. Ανακοινώνει λοιπόν στους επιβάτες ότι αποφάσισε να πάει στο holding στην Αίγινα και να προσγειωθούν με τον καινούριο χρόνο, πράγμα που συνοδεύεται με γιορτούλα και λοιπά στο τέρμιναλ. Για να το κάνει πιό ελκυστικό το πακέτο τους λέει ότιαν προσγειωθούν αμέσως, στην καλύτερη περίπτωση να τους βρεί ο καινούριος χρόνος στην αναμονή για βαλίτσες, και στην χειρότερη μέσα στην "νταλίκα".
Δεν υπήρχε φυσικά καμμία αντίδραση από τους επιβάτες. Μετά από συννενόηση με την προσέγγιση και το απαραίτητο χτένισμα του μαλλιού και το σφίξιμο της γραβάτας, το MD "έπιασε" στις 00:02 (για να μήν υπάρχουν αμφιβολίες!
Το follow me "πιάνει" το αεροπλάνο και το οδηγεί στην πίστα. Να σημειωθεί ότι εκείνο το βράδυ υπήρχε μέσα στο Tipo (μάρκα του follow me εκείνη την εποχή) ένα κιβώτιο σαμπάνιες για την περίσταση, το οποίο θα έπρεπε ο οδηγός του follow me να ανέβαινε και να έδινε στον κυβερνήτη για τα περαιτέρω.
Με το που σβήνει το αεροπλάνο, το follow me ....καπνός. Κατευθείαν χάθηκε στην φωλιά του. Στο τέρμιναλ ....ησυχία. Ούτε φανφάρες ούτε κάμερες ούτε τίποτα. Ο κυβερνήτης πέρα από απογοητευμένος, είχε απορήσει ιδιαίτερα και φαντάστηκε ότι λόγω λιτότητας το έθιμο καταργήθηκε.
Στις μεσημεριανές και βραδυνές ειδήσεις, είδε ολόκληρη κάλυψη της πρώτης προσγείωσης και όλης της μεγάλης γιορτής που είχε στήσει το αεροδρόμιο (με τα κανάλια πρώτη μούρη) γιά την ....πρωινή άφιξη της Virgin από Λονδίνο.....(περίπου στις 5 το πρωί !)
Τότε ...τα πήρε χοντρά. Τηλέφωνα στον πύργο να ελέγξει τα logbook κλπ κλπ. Δεν είχε πάρει χαμπάρι οτι το PR department της Virgin είχε πλήρως υποσκελίσει το αντίστοιχο της ... Venus.
από κεί και πέρα ...τί σηζητάμε?
ΥΓ. Τον διάλογο του ελεγκτή με το πλήρωμα της Ιμπέρια τον άκουσε κανείς στο μπ3? Ο ελεγκτής ήθελε να μάθει από την συχνότητα πληροφορίες από τους ισπανούς για τον...καιρό στο Πόρτο Ρίκο (ή Κόστα Ρίκα) γιατί θα πήγαινε με έναν φίλο του!!!!
(Σκεφτόταν προφανώς αν θα έπρεπε να πάρουν ζακέτες μαζί ή όχι.) Όταν ο Ισπανός του είπε ότι δεν ξέρει, ό ελεγκτής ήθελε να μάθει ότι ήξερε ο καπετάνιος....γενικώς για τον προορισμό!!! Priceless.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ