Πτώση προεδρικού αεροσκάφους στην Δυτικη Ρωσία

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/europ ... tml?hpt=T1
να και κάτι από αμερικάνικα πρακτορεία
http://www.cnbc.com/id/36355369

Τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν την καύση άτρακτο και τα θραύσματα του αεροπλάνου διάσπαρτα στο δάσος. Το δυστύχημα συνέβη περίπου 2 χλμ. (1,3 μίλια) από το αεροδρόμιο Smolensk και γύρο στις 10.30
 
Από την άλλη όμως πως είναι δυνατόν με 500μ ορατότητα να είναι δύσκολη η προσγείωση και να καταλήξει σε αυτό το σημείο? Τίποτα δεν μας λέει για δυνατούς ανέμους , αστραπές. Το μόνο που είναι σημαντικό είναι η ορατότητα και η βροχή, και σε αυτό το σημείο η προσγείωση εκτελείτε κανονικά! Μήπως πρέπει να δούμε λίγο και τις πτητικές ικανότητες του πιλότους μας? :|
 
τραγικό , και είχαμε καιρό να ακούσουμε για δυστύχημα...
KOSTASX κι εγώ το αφιέρωμα στην τενερίφη έβλεπα και τό χασα με το έκτακτο...
:shock: πραγματικά τεράστια ειρωνεία
RIP
 
Εδώ υπάρχουν όλα τα στοιχεία του μοιραίου Tupolev...
 
Οι ειδικοί θα βγάλουν τα σχετικά ασφαλή συμπεράσματα για τα αίτια της πτώσης, αλλά με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί από τα ΜΜΕ, πρόχειρες και ανεύθυνες βεβαίως εκτιμήσεις μπορεί να γίνουν στο φόρουμ ( ως συνήθως ) από όλους μας, ειδικούς και μη.
Πιθανώς το αεροπλάνο ( ξεπερασμένο και παμπάλαιο, όπως διάβασα σε ανάλογα άρθρα που είχαν δημοσιευτεί στη Πολωνία, καθώς και για την αντικατάστασή του ), να είχε κάποιο σοβαρό πρόβλημα ( που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα για πολλούς προφανείς λόγους ) και έπρεπε οπωσδήποτε να προσγειωθεί. Διάβασα επίσης αντιφατικές πληροφορίες ως προς τις καιρικές συνθήκες. Δεν μπορώ να κατανοήσω ότι ο μακαρίτης Κ1 ήταν επιπόλαιος, αφού του εδόθησαν εναλλακτικές προσγείωσης στη Μόσχα ή Μίνσκ και αυτός να προσπαθεί να το κατεβάσει, αγνοώντας και ρισκάροντας την ασφάλεια των συγκεκριμένων VIP που μετέφερε.. Δεν πιστεύω επίσης ότι «πιέστηκε» από τους σημαντικούς επιβάτες του να το προσγειώσει στο Σμολενσκ , είτε για λόγους αποφυγής όποιας ταλαιπωρίας είτε για λόγους prestige των επίσημων επιβατών του ( είτε ως σύνολο του Polish Air Force One )
Ακόμα και σε αυτή τη περίπτωση σίγουρα οι Κ1 γνώριζε ότι αυτός είναι ο Αρχηγός του Α/φους που αποφασίζει και όχι ο Πρόεδρος ( πράγμα απίθανο για να πιέστηκε από το Πρόεδρο ή όποιον άλλο ), όπως επίσης άπαντες μετά του Κ2 και μηχανικού του 154 θα ήταν φαντάζομαι ιδιαίτερης επιλογής και εμπειρίας. Πιστεύω ο μακαρίτης Κ1 να μην έπαιρνε μόνος του τέτοιο ρίσκο για το δικό του prestige ( υπερεκτιμώντας τις ικανότητές του ) να το κατεβάσει αγνοώντας τις δυσχερείς καιρικές συνθήκες, επιχειρώντας 4 φορές προσγείωση. Άρα με αυτά τα δεδομένα ( αποκλείοντας κάποια τρομοκρατική ενέργεια ή δολιοφθορά ), όλα είναι στο τραπέζι των πιθανών αιτιών του δυστυχήματος.
Ας μας μας πουν καμιά γνώμη οι πλέον ειδικότεροι συμφορουμίτες στο χώρο.
 
500 μέτρα ορατότητα για προσέγγιση μη ακριβείας είναι πολύ λίγα !!!!!!
 
Εχει το Topulev -154 δυνατοτητα για CAT II approach???
 
Με τα γνωστά έως τώρα δεδομένα ρώτησα ένα τ. ΟΑ Κ1 και ως πρώτη εκτίμηση μου είπε, ότι αν η ορατότητα ήταν 500 μ. όπως αναφέρει και ο didis είναι πολύ λίγα ( άνευ ILS /CAT II 154??), άλλωστε οι 4 προσπάθειες προφανώς επιβεβαιώνουν την ανωτέρω εκτιμώμενη κακή ορατότητα των 500 μ. που είναι μάλλον η αιτία του δυστυχήματος ( και όχι άλλες δυσμενείς εκτός ορίων καιρικές συνθήκες , διότι "θα έπιανε"/ ή έστω λόγω ομίχλης σε συνδυασμό με βροχή /αέρα,με αποτέλεσμα την κακή ορατότητα), οπότε η υπερεκτίμηση των ικανοτήτων του Πολωνού Κ1 "αυτοκτόνησε" τους ατυχείς επιβάτες ,τον εαυτό του και όλο το υπόλοιπο πλήρωμα,δυστυχώς ΑΝΕΥΘΥΝΟΣ + ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ο μακαρίτης, "κυνηγούσε τη μοίρα του"
Τελικά αν είναι έτσι μου φαίνεται ότι οι υποτιθέμενα ικανότεροι πιλότοι, είναι αυτοί που κάνουν τα τραγικά λάθη/δυστυχήματα και όχι οι τυπικοί και υπεύθυνοι 'σπασίκλες' που ακολουθούν τις διαδικασίες και μελετούν δια βίου. Κι αυτοί δυστυχώς, στατιστικά οι περισσότεροι είναι οι προερχόμενοι από την Πολεμική Αεροπορία, αρκετοί εκ των οποίων ακυρώνουν τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους, λόγω χαρακτήρα και φιλοσοφίας εκπαίδευσης!
(Συγνώμη αν δεν κατάλαβα κάτι καλά από τα ανώτέρω που ρώτησα και τα μετέφερα λάθος )
 
Η απλή λογική λέει: "Αμα στην δεύτερη προσπάθεια δέν έχεις καταφέρει νά προσγειωθής εκεί που θέλεις,τά παρατάς και πάς αλλού.Δέν πρόκειται ν'ανοίξη ο καιρός έτσι ξαφνικά στο πεντάλεπτο που θα κάνης τον κύκλο γιά να ξανάρθης στην αρχή τής τρίτης προσέγγισης".

Δυστυχώς,ώς άνθρωποι που είμαστε,πολλές φορές υποκύπτουμε στο λεγόμενο Zeigarnick effect,ήτοι "πρέπει οπωσδήποτε να ολοκληρώσω την δουλειά που ανέλαβα".Τό να φύγουν και να πάνε στό Μίνσκ ή στην Μόσχα σήμαινε γιά τόν Κ1 (και τό υπόλοιπο πλήρωμα) περισσότερη ώρα στόν αέρα,περισσότερη δουλειά,προετοιμασία γιά προσγείωση σέ ένα άλλο αεροδρόμιο-και αυτοί ήταν ήδη κουρασμένοι από την πολύωρη πτήση που είχαν κάνει γιά να φτάσουν μέχρι τό Σμολένσκ.

"Φάγαμε τόν γαϊδαρο και θά κολλήσουμε στην ουρά;" η κλασσική παροιμία,που λέμε όλοι μας,ακόμα και γιά μιά δουλειά στό γραφείο.Ακόμα κι'άν το αεροπλάνο είχε κάποιο πρόβλημα,δέν πρέπει να ήταν κάτι σοβαρό,αλλιώς θα είχαν διακόψει την πτήση νωρίτερα και θα είχαν κατέβει σέ κάποιο άλλο αεροδρόμιο.

Θά μάθουμε βέβαια τί πραγματικά συνέβη όταν δημοσιοποιηθή το πόρισμα,όμως το φαινόμενο που ανέφερα παραπάνω σίγουρα έπαιξε σημαντικώτατο ρόλο στο δυστύχημα αυτό.

Πάντως,δέν συμφωνώ μέ την "εκτίμηση" ότι οι υποτιθέμενα ικανότεροι πιλότοι, είναι αυτοί που κάνουν τα τραγικά λάθη/δυστυχήματα και όχι οι τυπικοί και υπεύθυνοι 'σπασίκλες' που ακολουθούν τις διαδικασίες και μελετούν δια βίου. Κι αυτοί δυστυχώς, στατιστικά οι περισσότεροι είναι οι προερχόμενοι από την Πολεμική Αεροπορία.Τέτοιες γενικεύσεις είναι άστοχες καί άδικες.Υπάρχουν πολλά παραδείγματα πιλότων που δέν προήλθαν από την -όποια- πολεμική αεροπορία και όμως έκαναν τραγικά λάθη που κόστισαν ανθρώπινες ζωές,όπως και πιλότων πρώην "πολεμικών" που έσωσαν καταστάσεις και αεροπλάνα γεμάτα επιβάτες από σίγουρη καταστροφή.
 
Top