George
V.I.P.-Class-Member
- Εγγραφή
- 29/03/2003
- Μηνύματα
- 1.432
- Likes
- 123
Η διοίκηση της Speedwing ήταν η μόνη προερχόμενη από "έξω" διοίκηση που έχει περάσει από την ΟΑ. Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που αποχώρησε, ώστε ο πολύς θόρυβος να έχει καταλαγιάσει, αλλά η όλη ιστορία είναι ακόμη σχετικά πρόσφατη και δεν έχει ξεχαστεί. Θα ήθελα, λοιπόν, τη γνώμη σας για το κατά πόσον η Speedwing τελικά βοήθησε ή έβλαψε την Ολυμπιακή.
Κατά τη δική μου γνώμη, στα θετικά μπορούμε να κατατάξουμε την προσπάθεια ανανέωσης της εικόνας της εταιρίας (ανακαίνιση εσωτερικού α/φών, relaunch της διακεκριμένης θέσης εσωτερικού) και τη διαφορετική νοοτροπία που εισήγαγε στο σχεδιασμό των δρομολογίων (περισσότερες και καθημερινές πτήσεις στους κύριους προορισμούς), ενώ προσπάθησε να αυξήσει και τη μεταφορά φορτίου. Τα νούμερα που τότε δημοσιεύονταν έδειχναν ότι στους τομείς αυτούς υπήρχε επιτυχία (αύξηση επιβατών Business Class και μεταφοράς cargo) και πιστεύω ότι κάποια αντίστοιχη προσπάθεια δεν είχε γίνει στο πρόσφατο παρελθόν από άλλη διοίκηση. Ενδιαφέρον επίσης είναι ότι η ΟΑ υπό την Speedwing πάντα πρόβαλε τα "επιτεύγματά" της (με συχνά δελτία τύπου κ.λ.π.), γεγονός που δεν το έχω δει να συμβαίνει ξανά τα τελευταία χρόνια (π.χ. παρουσίαση των α/φών με τα χρώματα του Αθήνα2004 αμφιβάλλω αν θα γίνει...). Ας μην ξεχνάμε επίσης την προσπάθεια συνεργασίας με άλλες αεροπορικές εταιρίες (κυρίως την ΒΑ) και το στόχο της εισόδου στην oneworld. Το θέμα βέβαια είναι πόσα από τα θετικά αυτά κατάφεραν να περάσουν στην Ολυμπιακή της μετά Speedwing περιόδου.
Ωστόσο, η διοίκηση Speedwing δε νομίζω ότι έκανε καμία από τις σημαντικές παρεμβάσεις που ήταν απαραίτητες για τη βιωσιμότητα της εταιρίας (π.χ. οργανωμένο λογιστήριο, μείωση του κόστους) ούτε έφερε καμία εντυπωσιακή αλλαγή στη λειτουργία της εταιρίας (π.χ. χρήση νέων τεχνολογιών, internet κ.λ.π.), περιμένοντας προφανώς ότι αυτές θα δρομολογούνταν μετά την είσοδο της British Airways στην εταιρία. Βέβαια αυτά τα υπολόγιζαν με την τότε διοίκηση της ΒΑ, που έκανε επενδύσεις σε πολλές ζημιογόνες εταιρίες της Ευρώπης, προσπαθώντας (συχνά μάταια) να τις κάνει κερδοφόρες...
Η ερώτησή μου, λοιπόν, είναι: ήταν ουσιώδεις, αποδοτικές, χρήσιμες (και σε ποιο βαθμό) οι ενέργειες της Speedwing ή ήταν απλώς κινήσεις για τη βελτίωση της εικόνας της Ολυμπιακής και μόνο
Και για να το πω και διαφορετικά: ήταν επιτυχημένη η διοίκηση της Speedwing στο -μικρό αυτό- διάστημα που έμεινε στην ΟΑ 
Κατά τη δική μου γνώμη, στα θετικά μπορούμε να κατατάξουμε την προσπάθεια ανανέωσης της εικόνας της εταιρίας (ανακαίνιση εσωτερικού α/φών, relaunch της διακεκριμένης θέσης εσωτερικού) και τη διαφορετική νοοτροπία που εισήγαγε στο σχεδιασμό των δρομολογίων (περισσότερες και καθημερινές πτήσεις στους κύριους προορισμούς), ενώ προσπάθησε να αυξήσει και τη μεταφορά φορτίου. Τα νούμερα που τότε δημοσιεύονταν έδειχναν ότι στους τομείς αυτούς υπήρχε επιτυχία (αύξηση επιβατών Business Class και μεταφοράς cargo) και πιστεύω ότι κάποια αντίστοιχη προσπάθεια δεν είχε γίνει στο πρόσφατο παρελθόν από άλλη διοίκηση. Ενδιαφέρον επίσης είναι ότι η ΟΑ υπό την Speedwing πάντα πρόβαλε τα "επιτεύγματά" της (με συχνά δελτία τύπου κ.λ.π.), γεγονός που δεν το έχω δει να συμβαίνει ξανά τα τελευταία χρόνια (π.χ. παρουσίαση των α/φών με τα χρώματα του Αθήνα2004 αμφιβάλλω αν θα γίνει...). Ας μην ξεχνάμε επίσης την προσπάθεια συνεργασίας με άλλες αεροπορικές εταιρίες (κυρίως την ΒΑ) και το στόχο της εισόδου στην oneworld. Το θέμα βέβαια είναι πόσα από τα θετικά αυτά κατάφεραν να περάσουν στην Ολυμπιακή της μετά Speedwing περιόδου.
Ωστόσο, η διοίκηση Speedwing δε νομίζω ότι έκανε καμία από τις σημαντικές παρεμβάσεις που ήταν απαραίτητες για τη βιωσιμότητα της εταιρίας (π.χ. οργανωμένο λογιστήριο, μείωση του κόστους) ούτε έφερε καμία εντυπωσιακή αλλαγή στη λειτουργία της εταιρίας (π.χ. χρήση νέων τεχνολογιών, internet κ.λ.π.), περιμένοντας προφανώς ότι αυτές θα δρομολογούνταν μετά την είσοδο της British Airways στην εταιρία. Βέβαια αυτά τα υπολόγιζαν με την τότε διοίκηση της ΒΑ, που έκανε επενδύσεις σε πολλές ζημιογόνες εταιρίες της Ευρώπης, προσπαθώντας (συχνά μάταια) να τις κάνει κερδοφόρες...
Η ερώτησή μου, λοιπόν, είναι: ήταν ουσιώδεις, αποδοτικές, χρήσιμες (και σε ποιο βαθμό) οι ενέργειες της Speedwing ή ήταν απλώς κινήσεις για τη βελτίωση της εικόνας της Ολυμπιακής και μόνο

