Speedwing και ΟΑ: απολογισμός

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Η διοίκηση της Speedwing ήταν η μόνη προερχόμενη από "έξω" διοίκηση που έχει περάσει από την ΟΑ. Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που αποχώρησε, ώστε ο πολύς θόρυβος να έχει καταλαγιάσει, αλλά η όλη ιστορία είναι ακόμη σχετικά πρόσφατη και δεν έχει ξεχαστεί. Θα ήθελα, λοιπόν, τη γνώμη σας για το κατά πόσον η Speedwing τελικά βοήθησε ή έβλαψε την Ολυμπιακή.

Κατά τη δική μου γνώμη, στα θετικά μπορούμε να κατατάξουμε την προσπάθεια ανανέωσης της εικόνας της εταιρίας (ανακαίνιση εσωτερικού α/φών, relaunch της διακεκριμένης θέσης εσωτερικού) και τη διαφορετική νοοτροπία που εισήγαγε στο σχεδιασμό των δρομολογίων (περισσότερες και καθημερινές πτήσεις στους κύριους προορισμούς), ενώ προσπάθησε να αυξήσει και τη μεταφορά φορτίου. Τα νούμερα που τότε δημοσιεύονταν έδειχναν ότι στους τομείς αυτούς υπήρχε επιτυχία (αύξηση επιβατών Business Class και μεταφοράς cargo) και πιστεύω ότι κάποια αντίστοιχη προσπάθεια δεν είχε γίνει στο πρόσφατο παρελθόν από άλλη διοίκηση. Ενδιαφέρον επίσης είναι ότι η ΟΑ υπό την Speedwing πάντα πρόβαλε τα "επιτεύγματά" της (με συχνά δελτία τύπου κ.λ.π.), γεγονός που δεν το έχω δει να συμβαίνει ξανά τα τελευταία χρόνια (π.χ. παρουσίαση των α/φών με τα χρώματα του Αθήνα2004 αμφιβάλλω αν θα γίνει...). Ας μην ξεχνάμε επίσης την προσπάθεια συνεργασίας με άλλες αεροπορικές εταιρίες (κυρίως την ΒΑ) και το στόχο της εισόδου στην oneworld. Το θέμα βέβαια είναι πόσα από τα θετικά αυτά κατάφεραν να περάσουν στην Ολυμπιακή της μετά Speedwing περιόδου.

Ωστόσο, η διοίκηση Speedwing δε νομίζω ότι έκανε καμία από τις σημαντικές παρεμβάσεις που ήταν απαραίτητες για τη βιωσιμότητα της εταιρίας (π.χ. οργανωμένο λογιστήριο, μείωση του κόστους) ούτε έφερε καμία εντυπωσιακή αλλαγή στη λειτουργία της εταιρίας (π.χ. χρήση νέων τεχνολογιών, internet κ.λ.π.), περιμένοντας προφανώς ότι αυτές θα δρομολογούνταν μετά την είσοδο της British Airways στην εταιρία. Βέβαια αυτά τα υπολόγιζαν με την τότε διοίκηση της ΒΑ, που έκανε επενδύσεις σε πολλές ζημιογόνες εταιρίες της Ευρώπης, προσπαθώντας (συχνά μάταια) να τις κάνει κερδοφόρες...

Η ερώτησή μου, λοιπόν, είναι: ήταν ουσιώδεις, αποδοτικές, χρήσιμες (και σε ποιο βαθμό) οι ενέργειες της Speedwing ή ήταν απλώς κινήσεις για τη βελτίωση της εικόνας της Ολυμπιακής και μόνο :?: Και για να το πω και διαφορετικά: ήταν επιτυχημένη η διοίκηση της Speedwing στο -μικρό αυτό- διάστημα που έμεινε στην ΟΑ :?:
 
den mporo na ekfero gnomi epi tis ousias - nomizo oti paihtikan polla sto paraskinio pou ge gnorizo - omos tha ithela na kano mia episimansi.

to kalytero management me ta kalytera shedia DE mporei na epityhei an:
a) den ehei HRONO na efarmosei ta shedia
b) den ehei to perithorio na efarmosei ta shedia OPOS thelei, alla anagkazetai na symvivazetai kai
c) den afethei horis PIESEIS

fovamai, oti aneksertita apo to an i Speedwing kai ta plana tis itan kala i ohi, oi parapano proypotheseis den ypirksan.

Gerasimos
 
H Speedwing eitan oti kalutero gia tin Olympic, alla oi sindikalistes kai oi Politikoi den afisan tous Agglous na kanoun ti douleia tous.
H Speedwing eithele na afksisi to ergo tis OA kai oxi na to siriknosi, nea aeroplana eixan idi paraggili (11 B737-700, 4 B737-800) me leasing eno apoblepan stin sfksisi ton A340 kai antikatastasi ton ATR me regional jets.
Simera i Olympic tha eixe nea sixrona aeroplana, tha eitan melos tis OneWorld kai eimai sigouros oti den tha eixame ta problimata pou exoume tora. H British Airways den pire pososto stin OA giati den eithele na balei lefta se mia eteria pou koumanto tha ekanan oi politikoi. H BA exei akoma 25% stin Qantas, 10% stin Iberia, apo 50% stin Comair kai stin Regional Airlines pou petane os Brtish Airways stin Afriki, eno exei 80% stin Aggliki GB Airways.
H BA apoxorise apo tis zimiogones DeutscheBA kai Air Liberte.
H Olympic moni tis den mporei na paei pouthena kai etsi opos einai simera den mporei na ginei dekti se kamia simaxia kai xoris simaxia h eteria olo tha siriknonete gia na ginei sto telos mia regional eteria pou tha petaei gia logariasmo mias apo tis megales eteries apo ta mikra Ellinika kai Balkanika aerodromia sto Athens Hub tis mamas tis, pou pistepste me tha apoktisi!!!
 
Όντως η Speedwing δήλωνε ότι ήθελε να αυξήσει το έργο της ΟΑ. Μάλιστα έλεγαν ότι στόχος τους ήταν οι γραμμές της Αυστραλίας, του Καναδά και του Γιοχάννεσμπουργκ να γίνονταν καθημερινές (άρα θα χρειάζονταν και τις 2 options για Α340 που είχε η ΟΑ, μία για το 2002 και μία το 2004). Δήλωναν, επίσης, ότι η ΟΑ θα είχε ανάγκη από 8 περίπου αεροσκάφη Β737-900 ή Α321 και πως σκόπευαν να αποκτήσουν και κάποια Α330 (προφανώς για την αντικατάσταση των Α300-600), ώστε ο στόλος των long haul αεροσκαφών να ξεπερνά τα 8.

Δεν αμφιβάλλω ότι ήθελαν πραγματικά η ΟΑ να αναπτυχθεί, ιδίως όταν ο Rod Lynch δήλωνε πως η ΟΑ έχει χαμηλότερο λειτουργικό κόστος κατά 40% σε σχέση με τις βορειοευρωπαϊκές εταιρίες, κάτι που η British Airways θα μπορούσε κάλλιστα να εκμεταλλευθεί (βλέπε το προτεινόμενο δρομολόγιο ATH-BOS via MAN).

Από την άλλη, όμως, η Speedwing έφυγε από την ΟΑ μόλις η BA δήλωσε ότι δεν ενδιαφερόταν να αποκτήσει το 20% της εταιρίας. Και αυτό έγινε μόλις η BA απέκτησε ως CEO τον Rod Eddington, ο οποίος ανέλαβε να επαναφέρει την εταιρία στην κερδοφορία, οπότε αποφάσισε την απόσυρση από τις ζημιογόνες εταιρίες που είχε ποσοστό η ΒΑ (π.χ. Air Liberte). Υποψιάζομαι, λοιπόν, ότι η BA αναμίχθηκε στην Ολυμπιακή με την ίδια λογική που είχε αναμιχθεί στην DeutscheBA, στην Air Liberte κ.λ.π., αλλά έφτασε σε σημείο να μην μπορεί να αντέξει οικονομικά την ανάμιξή της αυτή σε κάποιες ζημιογόνες εταιρίες. Ίσως δηλαδή να μην εισερχόταν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΑ έτσι κι αλλιώς, εφόσον η ΟΑ ήταν ζημιογόνος. Ή ίσως να αποσυρόταν από την Ολυμπιακή με την ίδια ταχύτητα που αποσύρθηκε από την Air Liberte...

Βέβαια, το ότι εκδιώχθηκε η Speedwing από την ΟΑ κάπως...βίαια, νομίζω ότι ήταν μια απόφαση που υπαγορεύτηκε από πολιτικές σκοπιμότητες και όχι βάσει του όποιου έργου όντως προσέφερε...
 
Όντως η Speedwing δήλωνε ότι ήθελε να αυξήσει το έργο της ΟΑ. Μάλιστα έλεγαν ότι στόχος τους ήταν οι γραμμές της Αυστραλίας, του Καναδά και του Γιοχάννεσμπουργκ να γίνονταν καθημερινές (άρα θα χρειάζονταν και τις 2 options για Α340 που είχε η ΟΑ, μία για το 2002 και μία το 2004). Δήλωναν, επίσης, ότι η ΟΑ θα είχε ανάγκη από 8 περίπου αεροσκάφη Β737-900 ή Α321 και πως σκόπευαν να αποκτήσουν και κάποια Α330 (προφανώς για την αντικατάσταση των Α300-600), ώστε ο στόλος των long haul αεροσκαφών να ξεπερνά τα 8.

Δεν αμφιβάλλω ότι ήθελαν πραγματικά η ΟΑ να αναπτυχθεί, ιδίως όταν ο Rod Lynch δήλωνε πως η ΟΑ έχει χαμηλότερο λειτουργικό κόστος κατά 40% σε σχέση με τις βορειοευρωπαϊκές εταιρίες, κάτι που η British Airways θα μπορούσε κάλλιστα να εκμεταλλευθεί (βλέπε το προτεινόμενο δρομολόγιο ATH-BOS via MAN).

Από την άλλη, όμως, η Speedwing εκδιώχθηκε από την ΟΑ μόλις η BA δήλωσε ότι δεν ενδιαφερόταν να αποκτήσει το 20% της εταιρίας. Και αυτό έγινε μόλις η BA απέκτησε ως CEO τον Rod Eddington, ο οποίος ανέλαβε να επαναφέρει την εταιρία στην κερδοφορία, οπότε αποφάσισε την απόσυρση από τις ζημιογόνες εταιρίες που είχε ποσοστό η ΒΑ (π.χ. Air Liberte). Υποψιάζομαι, λοιπόν, ότι η BA αναμίχθηκε στην Ολυμπιακή με την ίδια λογική που είχε αναμιχθεί στην DeutscheBA, στην Air Liberte κ.λ.π., αλλά έφτασε σε σημείο να μην μπορεί να αντέξει οικονομικά την ανάμιξή της αυτή σε κάποιες ζημιογόνες εταιρίες. Ίσως δηλαδή να μην εισερχόταν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΑ έτσι κι αλλιώς, εφόσον η ΟΑ ήταν ζημιογόνος. Ή ίσως να αποσυρόταν από την Ολυμπιακή με την ίδια ταχύτητα που αποσύρθηκε από την Air Liberte...

Βέβαια, το ότι εκδιώχθηκε η Speedwing από την ΟΑ κάπως...βίαια, νομίζω ότι ήταν μια απόφαση που υπαγορεύτηκε από πολιτικές σκοπιμότητες και όχι βάσει του όποιου έργου όντως προσέφερε...

Υ.Γ. Συγγνώμη για τη διπλή καταχώρηση :oops:
 
George":1s3xsov1 said:
Από την άλλη, όμως, η Speedwing εκδιώχθηκε από την ΟΑ μόλις η BA δήλωσε ότι δεν ενδιαφερόταν να αποκτήσει το 20% της εταιρίας.

και εδώ παίχτηκε παιχνίδι εντυπώσεων. Διότι η Speedwing διώχτηκε ένα μήνα πριν τελειώσει το συμβόλαιο έτσι κι αλλιώς, και ήταν στην ευχέρεια της κυβέρνησης, αν θα ανανέωνε τη συνεργασία. Αλλά κάποιοι θέλησαν να κάνουν τους σκληρούς και προστάτες των συμφερόντων του λαού.

Δεν είμαι σίγουρος αν η Speedwing θα ήθελε να ανανεωθεί η συνεργασία. Ίσως το μυρίστηκαν κάποιοι αυτό και θέλησαν να προλάβουν να "εκθέσουν" για να μην εκτεθούν.

Γεράσιμος
 
Αυτό πιστεύω κι εγώ Γεράσιμε και αυτό εννοούσα όταν έλεγα νωρίτερα ότι:
"το ότι εκδιώχθηκε η Speedwing από την ΟΑ κάπως...βίαια, νομίζω ότι ήταν μια απόφαση που υπαγορεύτηκε από πολιτικές σκοπιμότητες και όχι βάσει του όποιου έργου όντως προσέφερε"
Οι Άγγλοι έφυγαν αφενός για να μην "εκτεθεί" η κυβέρνηση όπως είπες από το ενδεχόμενο να φύγουν μόνοι τους και αφετέρου γιατί και η αντιπολίτευση πίεζε να απομακρυνθούν, εκμεταλλευόμενη το όλο κλίμα απογοήτευσης όταν η BA αποφάσισε να μην αναμιχθεί περαιτέρω στην ΟΑ.
 
Signomi thn British Airways ti theorite gia xazi eteria?
Einai dinaton na ebazan lefta se mia eteria pou oi sindikalistes kai oi Politikoi kanoun koumanto? Otan analabe i Speedwing ypirxe apo Ellinikis Kybernisis i diabebeosi oti den tha anakateuontan kai tha afeine thn Speedwing na kanei ti douleia tis. Pragma pou den egine. Sunexeia ypirxan oi kybernitikes parembaseis me tis opies ekneurizontan o Rod Lynch!
P.X. Ta B717 den ta eithelan, den tous afisan na akirosoun omos to sumbolaio gia to leasing (miza?), den teriazoun sto stolo elege o Lynch, as paroume 737-500 gaiti na fortothoume allo ena typo?
Oi fasaries gia to dromologio tis Australias pou ithelan na kopsun th Melbourne oute ekei tous afisan (gia na kopsoun ola to dromologio argotera).
Na aneksartopioithoun ta dromologia tis Thessalonikis apo tin Athina, na paramenoun aeroplana se Hraklio, Rhodo kai allou gia ti nyxta giati ta poli proina apo Athina kai ta nyxterina pros thn Athina ginontai sxedon xoris epibates. Ta crew omos ths OA theloun na koimountai spiti tous to bradi kai oxi se Hotel! An kai meta kapoia ta ekanan kai oi idioi meta. Se kathe periptosi omos me parembasei tou YME allazan ta sxedia.
Pos na parei pososto i BA xazi einai? Kanenas apo esas tha ebaze lefta sthn Olympic etsi opos einai me ton Bereli na kanei koumanto?
 
CaptainChris":3s8r6qc7 said:
Signomi thn British Airways ti theorite gia xazi eteria?

Καθόλου! Οι κρατικές παρεμβάσεις ήταν ένας πολύ καλός λόγος για να αποσυρθεί οικειοθελώς η Speedwing (και άρα και η British Airways) από την Ολυμπιακή. Οι πολιτικοί μας ενδεχομένως το υποπτεύτηκαν και έσπευσαν να διώξουν τους Άγγλους συμβούλους με αφορμή την άρνηση της ΒΑ να πάρει ποσοστό στην ΟΑ, πριν οι Άγγλοι αποχωρήσουν από μόνοι τους.

Από την άλλη, πιθανότατα η ΒΑ δεν είχε και το περιθώριο από οικονομικής πλευράς να αναμιχθεί στην ελλειμματική ΟΑ, όσο κι αν διέβλεπε δυνατότητες κερδοφορίας για το μέλλον (αν βέβαια είχε δει κάτι τέτοιο). Η εταιρία βρέθηκε σε φάση αναδιοργάνωσης και αυτός ίσως να ήταν ένας επιπλέον λόγος να μη θέλει ανάμιξη στην ΟΑ.

Αναρωτιέμαι, όμως, γιατί η έλευση των συμβούλων της Speedwing -που ήταν επαγγελματίες του χώρου- συνάντησε τόσο μεγάλες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους στην ΟΑ. Ήταν καθολική η δυσαρέσκεια ανάμεσα στους εργαζόμενους :?: Ή ήταν μόνο τα συνδικάτα που αντιδρούσαν τόσο έντονα (και άρα προκαλούσαν και την επέμβαση του Υπουργείου Μεταφορών...), θεωρώντας ότι θίγονταν ζωτικά συμφέροντά τους (και δεν εννοώ ως "ζωτικό συμφέρον" το να διανυκτερεύουν οπωσδήποτε στην Αθήνα...) :?:
 
EEE EDO POULAEI OTI EXEI H BA SIGA NA MHN KATHOTAN NA PAREI APO OA POSOSTO .
 
Top