Συντριβή A320 germanwings στη νότια Γαλλία

redhell":2tcw5f8d said:
gonso":2tcw5f8d said:
alex96":2tcw5f8d said:
Αγαπητέ Gonzo,υπάρχει λόγος και λέγεται pilot incapatitation.

Τί εννοείς alex? Αν υπάρχει incapacitation, υπάρχει και πρόσβαση στο πιλοτήριο μέσω του υπάρχοντος συστήματος.

Καλησπέρα , όπως έγραψα και παραπάνω για να δουλέψει το σύστημα με τον κωδικό πρέπει η πόρτα να είναι σε Normal. Αν είναι σε locked (όπως έκανε ο Κ2) δεν μπαίνεις απ εξω... (τουλάχιστον άμεσα)


LOCK position : Once the button has been moved to this position, the door is locked ;
emergency access, the buzzer, and the keypad are inhibited for a
preselected time (5 to 20 min).

Note: 1. If the LOCK position has not been used by the pilot, for at least 5 to 20 min, the
cabin crew is able to request emergency access to open the cockpit door.
2. The UNLOCK position overrides and resets any previous selection.
3. In case of an electrical supply failure, the cockpit door is automatically unlocked,
but remains closed.


A318/A319/A320/A321
FLIGHT CREW
OPERATING MANUAL
AIRCRAFT SYSTEMS
EQUIPMENT
COCKPIT DOOR SECURITY SYSTEM -
COCKPIT DOOR LOCKING SYSTEM (CDLS)
RJA A318/A319/A320/A321 FLEET DSC-25-11-20 P 4/6
FCOM ← B → 15 FEB 13
πολυ σωστα, αλλα αν καποιος θελει να κρατησει κλειστη την πορτα στο 320 δεν χρειαζεται να ''παιζει'' με το CDLS(Cockpit Door Locking System)..απλα βαζει το DeadLock και τελος! Η πορτα δεν ανοιγει ουτε με ''super pass'' ουτε με τιποτε!
 
DeadBolt ειναι το συστημα, το εγραψα λαθος...ειναι ενα εντελως μηχανικο συστημα οπου ενας μεταλικος πυρος εκτεινεται και εμποδιζει το ανοιγμα της πορτας..
 
Εαν φύγουμε απο το αεροπορικο-τεχνικό πεδίο και περάσουμε στο ψυχιατρικό το ζήτημα κανει την συζήτηση ατελέσφορη δυστυχώς.Με κανονικη συνθεση πιλοτηρίου σε φάσεις κριτικές το διαταραγμένο ατομο κανει ολική ζημιά.Προσγείωση με 140 knots και 300 πόδια και ο ενας το "σπρωχνει τερμα δεξιά".η σε απογείωση το τραβαει όλο πίσω κι αριστερά Τι συζητάμε τώρα !!! Μια αναλαφρη ιστορία πριν πολλά χρόνια στο Heathrow.Συγκυβερνήτης της Ολυμπιακής δεν παρουσιαζόταν στην ώρα του στο πιλοτήριο πήγε τις τουαλέττες του αεροδρομίου, γδύθηκε ,εκανε κατακόρυφο, δήλωνε ασθενής δεν επιβιβαζόταν καθόλου και γενικά ειχε weird συμπεριφορά(σύμφωνα με εφημερίδες της εποχής βεβαια) οχι διασταυρωμένο .Εγινε σχετικός χαμός δεν υπήρχε διαθέσιμο πλήρωμα να επιστρέψει το αεροσκάφος -αναφορές -κακό δεν ξερω τι εγινε αργότερα .
 
Σωστό είναι αυτό για το Λονδίνο!Ο εν λόγω πήγε μετά στην άλλη ελληνική εταιρεία.
 
gonso":3000562m said:
Άρα λοιπόν, ο πιλότος που μέχρι σήμερα ήταν μόνος κατά την απουσία του άλλου πιλότου, θα έχει και παρέα. Ωραία. Ποιά είναι αυτή η παρέα? Μία αεροσυνοδός ή ένας φροντιστής. Και ποιοί είναι αυτοί? Γιατί κάποιος από αυτούς δεν μπορεί να αρπάξει την ευκαιρία και να τσεκουρώσει τον πιλότο και να καρφώσει αυτός/ή το αεροπλάνο? Από πότε οι πιλότοι έχουν το μονοπώλιο της σχιζοφρένειας? Γιατί ξαφνικά χάνεται η εμπιστοσύνη στον πιλότο και δίνεται απλόχερα στον/ην κάθε εποχιακό φροντιστή ή συνοδό που μπήκε στην εταιρεία «εχθές» και με σαφώς χαμηλότερου επιπέδου διαδικασία επιλογής?

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε μέρα, απογειώνονται 100.000 πτήσεις παγκοσμίως. Επί 365 μέρες το χρόνο. Ας πούμε χοντρικά ότι τα τελευταία 40 χρόνια έχουν γίνει 10 τέτοια ατυχήματα, άλλα με λιγότερους, άλλα με περισσότερους επιβάτες. Άλλα αποδεδειγμένα, άλλα με αμφιβολίες. Ας πούμε ότι γίνεται ένα τέτοιο κάθε 4 χρόνια κατά μέσο όρο. Ένα κάθε 146 εκατομμύρια πτήσεις, δηλαδή 0.00000068% ! Και για ένα τέτοιο ποσοστό, ανοίγει διάπλατη η πόρτα για να φυτευτεί ο οποιοσδήποτε καμικάζι σε ένα πιλοτήριο με μορφή συνοδού, έχοντας να αντιμετωπίσει μόνο έναν πιλότο. Είμαστε σοβαροί?

Για το συγκεκριμενο ατυχημα. Τα ειπε ολα ο gonso. Ολα τα αλλα ειναι εικασιες. Ακριβως τα ιδια ηθελα να γραψω.
 
Δηλαδή θεωρείτε προτιμότερο να βγαίνει ο ένας από τους δύο και ο άλλος να παραμένει μόνος του στο πιλοτήριο,σωστά;
 
Θεωρούμε ότι όπως μπορεί ο πιλότος να έχει τα ψυχολογικά του, μπορεί να τα έχει και μια κακοπληρωμένη ιπτάμενη συνοδός (είμαι στα κέφια μου σήμερα και δεν τις λέω αλλιώς) ή ένας εποχικός ιπτάμενος φροντιστής, ο οποίος θα έχει να αντιμετωπίσει μόνο τον έναν πιλότο.

Γενικά, η όλη συζήτηση γίνεται σε λάθος πλαίσιο.
 
gonso, άνοιξες ένα μεγάλο θέμα.
gonso":3pndpnvr said:
Αποδεικνύεται περίτρανα η ματαιότητα μέτρων όπως η απαγόρευση υγρών στους πιλότους ή αιχμηρών αντικειμένων, τη στιγμή που έχουν ένα ολόκληρο αεροπλάνο στα χέρια τους ή ένα ολόκληρο τσεκούρι πυρασφάλειας πίσω από το κάθισμά τους. (...) Γιατί ξαφνικά χάνεται η εμπιστοσύνη στον πιλότο και δίνεται απλόχερα στον/ην κάθε εποχιακό φροντιστή ή συνοδό που μπήκε στην εταιρεία «εχθές» και με σαφώς χαμηλότερου επιπέδου διαδικασία επιλογής?
Καλώς ή κακώς, στον αεροπορικό χώρο έχει χαθεί η εμπιστοσύνη σε όλους τους εργαζόμενους. Ο πιλότος είναι μία κατηγορία. Όντως έχει ένα αεροπλάνο με Χ ζωές στα χέρια του και μπορεί να το ρίξει κάπου. Το ίδιο έχει κι ο εργάτης που φορτώνει το αμπάρι σε αυτό και άλλα 20 αεροπλάνα μέσα στη μέρα. Εκείνος με ένα απαγορευμένο αντικείμενο επάνω του έχει 20Χ ζωές στα χέρια του. Πιθανότατα και οι δύο περνούν από τα ίδια background checks, μόνο που ο πιλότος περνάει συχνά και από ψυχολόγο. ΟΚ, τους ίδιους περιορισμούς σε απαγορευμένα αντικείμενα πρέπει να εφαρμόζουμε και στους δύο. Η αυτοκτονική διάθεση μπορεί και να μην ανιχνευτεί ποτέ από τον ψυχολόγο άλλωστε.
gonso":3pndpnvr said:
Το άνδρο της υποκρισίας που λέγεται airline industry, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει ποτέ.
Είναι λογικά όσα έγραψα παραπάνω; Μπορεί να μου πείτε πως όχι. Το μυαλό μας έχει συχνά την τάση να παίρνει σύνθετα ερωτήματα (π.χ. "Τι μέτρα security θεωρείτε ότι πρέπει να εφαρμόζονται στην αεροπορική βιομηχανία;") και να τα κάνει απλά. Για να απαντήσουμε στην παραπάνω ερώτηση, πρέπει να ξέρουμε τι απειλές υπάρχουν/θα υπάρχουν στο μέλλον, ποιό το πιθανό κόστος τους, ποιά η πιθανότητα να συμβούν, ποιά είναι τα κενά του υπάρχοντος συστήματος κλπ κλπ κλπ... Τεράστιος όγκος δεδομένων... Ελάχιστοι στον πλανήτη μπορούν να έχουν καλή εικόνα για όλα αυτά μαζί. Γι' αυτό ασυνείδητα απλοποιούμε το ερώτημα σε "Τι μέτρα security πρέπει να εφαρμόζονται σε μένα;" και τότε οι απαντήσεις του καθενός μας γίνονται διαφορετικές. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχουμε δίκιο.

Υπάρχει υποκρισία σε όσα έγραψα παραπάνω; Μπορείτε να το δείτε κι έτσι. Παρόλα αυτά, τις τελευταίες μέρες διαβάζω εντατικά κάθε έγκυρη πηγή που μπορώ να βρω και δεν έχω εντοπίσει καμία λύση που να καλύπτει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα. Είτε το θέλουμε είτε όχι, απόλυτη ασφάλεια (safety και security) στην αεροπορία δεν υπάρχει. Όλα βασίζονται σε εκτιμήσεις επικινδυνότητας. Κάθε πιθανή απειλή μπαίνει σε μια ζυγαριά. Κάποια στιγμή στο παρελθόν θεωρήθηκε ότι το να γίνει κατάληψη αεροσκάφους με παράνομη είσοδο στο πιλοτήριο είναι πιο πιθανή από το να βρεθεί πιλότος με αυτοκτονικές διαθέσεις. Η ζυγαριά έκλινε προς το να μπουν απόρθητες πόρτες στα πιλοτήρια. Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν ατυχήματα που αποδίδονται (ή πιθανώς αποδίδονται) σε αυτοκτονία του χειριστή. Μετά από ένα τόσο υψηλού προφίλ ατύχημα, η ζυγαριά γυρίζει. Είναι λάθος ότι δεν το σκέφτηκε κανείς νωρίτερα; Πιστεύω πως είναι. Αλλά και οι regulators (EASA, FAA, ...) πλέον κινούνται με διαδικασίες risk assessment, πράγμα που σημαίνει ότι πάντα θα διαπιστώνονται «τρύπες» και θα παραμένουν ανοιχτές όσο η εκτίμηση επικινδυνότητας βγαίνει πράσινη.

Τελικά, πιστεύω ότι πολλές φορές το να θεωρούμε ότι απλώς όλα είναι αποτέλεσμα υποκρισίας, είναι μια αναγκαία απλοποίηση, γιατί όποιος είτε αγαπάει τον αεροπορικό χώρό είτε απλώς αγαπάει το τομάρι του, δεν θέλει να δεχτεί ότι κίνδυνοι πάντα θα υπάρχουν. Η δε έννοια της εμπιστοσύνης δυστυχώς δε βλέπω πώς μπορεί να επανέλθει στον αεροπορικό χώρο μετά από ένα τέτοιο ατύχημα.
 
Αυτό δεν συμβαίνει προφανώς μόνο στον αεροπορικό χώρο, αλλά σε όλες τις κοινωνικές δραστηριότητες.

Είναι αυτό που μετά το ατύχημα του Τσέρνομπιλ εισήγαγε σαν όρο ο Γερμανός κοινωνιολόγος Ulrich Beck: την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΗΣ.
 
Το Α320 δεν εχει deadbolt στην πορτα του πιλοτηριου.
Επισης δεν εχει τσεκουρι εκτος πιλοτηριου.
 
Top