Συντριβή Boeing 737 της China Eastern στην Κίνα

Το προηγουμενο σχολιο μου αφορα τους παντελως ασχετους που σχολιαζουν με ζηλο τα παντα σε facebook και twitter και οχι εμας, που γνωριζουμε και 5 πραγματα παραπανω για τα αεροπλανα και συζηταμε σε αεροποτικο φορουμ, αν δεν σχολιασουμε εμεις, ποιος θα σχολιασει; Πολυ περιεργο ομως το ποσο γρηγορα εχασε υψος οπως δειχνει στο flightradar και επιβεβαιωνεται στο βιντεο που κυκλοφορησε. Μηπως καταρρίφθηκε κατα λαθος; μηπως οι πιλοτοι ηθελαν να αυτοκτονησουν; και ξαφνικη απωλεια στυριξης να ειχε, δεν θα φαινοταν καποια προσπαθεια επαναφορας; μυστηριο
 
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω τους γνώστες του αντικειμένου το εξής: Πόσο ακριβή είναι τα δεδομένα του flightradar24? Από μια πρόχειρη αναζήτηση, βρήκα ότι τα δεδομένα αντλούνται από τα αεροπλάνα μέσω της τεχνολογίας Automatic dependent surveillance-broadcast technology(ADS-B). Ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί με βάση το flightradar και τα δεδομένα της μοιραίας πτήσης , η ταχύτητα του αεροπλάνου κατά την βουτιά από τα 30000 πόδια(455Kts) όχι μόνο δεν αυξάνεται αλλά μειώνεται(376Kts στα 3200 πόδια) . Πώς εξηγείται; Αν υπήρχε βλάβη στον μεταδότη δεν θα έπρεπε να λείπουν πλήρως αυτά τα δεδομένα;
Ευχαριστώ
 
Aπο σχολια στο The Aviation Herald "Based on ADS-B data from a well known flight tracking website, it looks to me like the plane, from level flight at 29,000 ft, abruptly entered a steep dive (~30-40 nose down) and descended at about 30,000 fps.
At about 18,000 ft(estimated Mach 0.9) it pulled up to about 20 degrees nose down, then recovered to about level flight at about 10,000 ft, which was maintained for about 30 seconds. Then it entered the final dive.
This makes me think of a sudden decompression at cruise altitude with a rapid descent to about 10,000 feet.
Maybe whatever caused the decompression also compromised pitch control, leading to loss of control.",
"The plane appears to climb after an initial dive only to suddenly dive again until impact. The crew may have recovered from a stall causing structural damage."
 
Κάποιο παρόμοιο "ατύχημα" με Β707 δυτικά της Κεφαλλονιάς το 1974 οφειλόταν σε βόμβα, ενώ ένα Ιαπωνικό Β747 οφειλόταν σε μηχανική βλάβη (αποκόλληση του θόλου ουράς της ατράκτου). Βέβαια μιλάμε για ατυχήματα αεροσκαφών παλαιάς τεχνολογίας που δεν γνωρίζω αν έχουν εφαρμογή στη συγκεκριμένη περίπτωση (η περίπτωση της βόμβας έχει βέβαια πάντα εφαρμογή, αλλά θα μου φαινόταν περίεργο σε εσωτερική πτήση της Κίνας).
 
Οι δύο επικρατέστερες, κατ εμέ, αιτίες είναι ή πρόβλημα αποσυμπίεσης (τύπου Helios) ή καταστροφική ζημιά σε -πιθανώς - εξωτερικό εξάρτημα του αεροσκάφους. Θα συμφωνήσω δηλαδή με το AvHerald. Αυτοκτονία δύσκολο καθώς δε συνάδει με την προσωρινή ανάκαμψη ύψους και όσο για την περίπτωση κατάρριψης στη μέση της Κίνας μάλλον απίθανο.
Σε κάποιο μέσο άκουσα ότι ο κυβερνήτης ανέφερε πριν τη συντριβή ότι δεν μπορεί να ελέγξει το αεροσκάφος, αλλά δεν το έχω επιβεβαιώσει κάπου αλλού.
 
Με Incapacitated χειριστές θα περίμενε κανείς το αεροπλάνο να συνεχίσει να πετά τουλάχιστον μέχρι τον προορισμό του, στο ίδιο ύψος, όπως έγινε στο ατύχημα τη Helios. Εκτός και για κάποιο λόγο (αναταράξεις κλπ) έγινε disengage ο αυτόματος πιλότος. Και πάλι όμως θα περίμενε κανείς το αεροσκάφος, σε αρχικό στάδιο τουλάχιστον, να μεταβάλει στάση και ύψος σταδιακά και όχι τόσο ακραία.... Κάτι άλλο που σκέφτομαι είναι ότι ακόμη και αν υπήρξε υποξία, η κάθοδος ήταν τόσο απότομη που είναι απίθανο να συνήλθε κάποιος τόσο γρήγορα όσο θα απαιτούσε η κατάσταση, ώστε να προσπαθήσει να οριζοντιωσει ....
 
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω τους γνώστες του αντικειμένου το εξής: Πόσο ακριβή είναι τα δεδομένα του flightradar24? Από μια πρόχειρη αναζήτηση, βρήκα ότι τα δεδομένα αντλούνται από τα αεροπλάνα μέσω της τεχνολογίας Automatic dependent surveillance-broadcast technology(ADS-B). Ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί με βάση το flightradar και τα δεδομένα της μοιραίας πτήσης , η ταχύτητα του αεροπλάνου κατά την βουτιά από τα 30000 πόδια(455Kts) όχι μόνο δεν αυξάνεται αλλά μειώνεται(376Kts στα 3200 πόδια) . Πώς εξηγείται; Αν υπήρχε βλάβη στον μεταδότη δεν θα έπρεπε να λείπουν πλήρως αυτά τα δεδομένα;
Ευχαριστώ
Καλησπέρα. Η ταχύτητα αυτή που βλέπετε στο fr24 είναι groundspeed, δηλαδή η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος.
Η ταχύτητα σίγουρα είχε αυξηθεί, αλλά επειδή το αεροπλάνο πήγαινε προς τα κάτω, μειώθηκε η groundspeed.
Σκεφτείτε έναν πύραυλο που πέφτει ίσια στο έδαφος, έχοντας διαρκώς το ίδιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος. Αν και ίσως υπερηχητικός, έχει μηδενική groundspeed.
 
Βρέθηκε λένε και το δεύτερο μαύρο κουτί. Α να δούμε τι πόρισμα θα βγάλουν. Δυό φορές στο παρελθόν έχω ταξιδεύσει με την συγκεκριμένη πτήση.
Πηγή: China Eastern Airlines flight MU5735: second black box found
 
  • Like
Reactions: AGV
Γιατί μετά από τόση πρόοδο συμβαίνουν θανατηφόρα ατυχήματα;
 
Γιατί τίποτε δεν είναι τέλειο! Γιατί η πρόοδος της τεχνολογίας μας εξωθεί σε όλο και μεγαλύτερη χρήση της (σήμερα έχουμε πολλαπλάσιες πτήσεις από εκείνες που γινόντουσαν πριν από 50 χρόνια)! σε όλο και περισσότερο αντίξοες συνθήκες! Και όσες χιλιάδες πτήσεις και αν γίνονται κάθε ημέρα σε ολόκληρο τον πλανήτη, πάντα το ατύχημα που συμβαίνει σπάνια, μαγνητίζει το ενδιαφέρον από τη στιγμή που σε ένα μόνο ατύχημα, χάνονται εκατοντάδες άνθρωποι, χωρίς κανένας να επιβιώνει!
Αυτό είναι το αντίτιμο της τεχνολογίας!

[Σημ. : και επειδή πολύ στο Μελό το ρίξαμε, σαν άνθρωπος της τεχνολογίας, θαυμάζω ιδιαίτερα τα τεχνολογικά επιτεύγματα του ανθρώπου που αντέχουν στον χρόνο, όπως για παράδειγμα η γκλίτσα (< αγγλίτσα < αγγυλίτσα < αγγύλη) ! Δέκα χιλιάδες χρόνια τώρα, και ακόμα αντέχει - έγινε και σύμβολο εξουσίας με τη μορφή του σκήπτρου - )! Άει σαλάγατ' ! ]
 
Top