Τα χρώματα της Aegean (livery)

  • Thread starter alex2
  • Ημερομηνία δημιουργίας

TOGA

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
235
Likes
55
panosvelo":6ntfi85z said:
Εγώ θα ήθελα να γίνουν ολα Olympic air... Νομίζω πιο αναγνωρίσιμη είναι αυτή η εταιρεία

Και βέβαια είναι πιο αναγνωρίσιμη. Χιλιάδες τουρίστες θυμούνται ακόμα τις καθυστερήσεις και τα πληρώματα καμπίνας που κάπνιζαν στις τουαλέτες (δεν το βγάζω απ'το μυαλό μου).

Στην Ελλάδα επικρατεί (και σε αυτό το θέμα) μια έλλειψη κριτικής σκέψης. Η ΟΑ δεν σημαίνει έξω ό,τι σημαίνει μέσα (σε κάποιους τουλάχιστον). Η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών από Ευρώπη γνωρίζει πολύ καλύτερα - και πολύ θετικότερα - την Aegean παρά την ΟΑ.
 

panosvelo

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
02/05/2018
Μηνύματα
14
Likes
21
Δυστυχώς όλοι τα θυμόμαστε αλλά καλή ή κακή ανάμνηση και αν έχουν οι τουρίστες, η αναγνωρισιμότητα είναι ένα χαρτί το οποίο η Αιγαίου μπορεί να το αξιοποιήσει κάποια στιγμή και εύχομαι σύντομα. Από την άλλη, το όνομα και μόνο είναι κρίμα να μην αξιοποιηθεί αν σκεφτούμε και μόνο ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να το χρησιμοποιεί ανά τον κόσμο. Αυτή την εταιρεία πρέπει να να την χτίσουν από την αρχή και νομίζω έχει την ικανότητα η Αιγαίου να το κάνει.
 

joker2013

Economy-Class-Member
Εγγραφή
08/12/2013
Μηνύματα
236
Likes
234
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KOR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDB
Παιδιά κάποια στιγμή πρέπει να ξεπεράσουμε τα φετίχ μας με την Ολυμπιακή. Οι ξένοι ως "κυρια" ελληνική εταιρία έχουν μάθει την Aegean. :rolleyes:

Εμένα θα μου άρεσε αντιστροφή των χρωμάτων στην ουρά. Είδα χθες το νεο livery της LH και μου άρεσε, παρότι απουσιάζει το κλασικό κίτρινο, φαίνεται σύγχρονο. Το λευκό ως κύριο χρώμα στην ουρά είναι πιο αδιάφορο...
 

TOGA

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
235
Likes
55
Το θέμα του graphic design γενικότερα είναι κάπως περίεργο, κι ίσως ακόμα περισσότερο όταν μιλάμε για liveries.

Ένα design γενικά πρέπει να είναι και αισθητικά καλαίσθητο και λειτουργικό. Πρέπει, δηλαδή, να είναι και όμορφο και να εξυπηρετεί ορισμένους πρακτικούς σκοπούς—επιγραμματικά να αναφέρω: αναγνωρισιμότητα, συμβατό με το κοινό στο οποίο απευθύνεται, διαφοροποίηση από ανταγωνιστές (αλλά και εμφανή τον τομέα επιχειρήσεων), κλπ.

Το πρόβλημα, για όσους τυχόν δεν το συνειδητοποιούν, είναι το ότι το αισθητικό κομμάτι είναι εντελώς υποκειμενικό. Εμένα, ας πούμε, μου αρέσει το σημερινό livery της Aegean γιατί είναι απλό. Σε άλλους δεν αρέσει για τον ίδιο λόγο.

Το design των liveries ειδικότερα, έχει και άλλα προβλήματα. Όταν φτιάχνεις ιστοσελίδα, πρέπει μεν να διαλέξεις ορισμένα πράγματα έτσι ώστε να εξυπηρετούν τον σκόπό του design, αλλά είναι σχετικά εύκολο να τα αλλάξεις έπειτα από κριτικές κλπ. Τέτοιες πολυτέλειες δεν υπάρχουν με τα liveries. Φαντάζομαι κάθε αεροπορική εταιρία που σέβεται τον εαυτό της έχει test groups κλπ, αλλά κακά τα ψέμματα, δεν είναι το ίδιο.

Επιπλέον, αν πάρεις την απόφαση να αλλάξεις το livery, ε, δεν γίνεται να το αλλάξεις πάλι μετά από κανα χρόνο. Δηλαδή γίνεται, αλλά δεν είναι και φοβερή ιδέα.
 

Στέφος

First-Class-Member
Εγγραφή
15/04/2012
Μηνύματα
705
Likes
147
Περιοχή
Γερμανία
Website
hellenicaviationhistory.blogspot.de
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDMA
Κατι το οποιο αγνοειτε πολλοι εδω μεσα, αλλα ειναι ενας πολυ σημαντικος παραγοντας. Το βαρος. Σημερα που οι εταιρειες υπολογιζουν μεχρι και το τελευταιο γραμμαριο, το livery δεν αποτελει εξαιρεση. Η βαση ενος livery ειναι παντα το ασπρο. Πρωτα ολο το αεροσκαφος θα βαφτει ασπρο, μετα θα μπουν ολα τα επιλεον χρωματα, σχεδια. Αναλογα με το μεγεθος του αεροσκαφους ειναι και και το επιπλεον βαρος. Και μιλαμε για βαρη της κατηγοριας των 200+ κιλων (αναλογα με τυπο, επιφανεια, πολυπολοκοτητα κλπ - για παραδειγμα στα Α380 της ΕΚ ειναι περιπου 1,1 τονοι!), τα οποια ενα αεροσκαφος τα κουβαλαει μαζι του και δεν παραγουν χρημα στην ουσια. Απο τη μια βολευει η κουραμπιεδοποιηση γιατι μπαμ βαζεις ενα στικερ και τελος, απο την αλλη μπαμ βαζεις ενα στικερ και τελος. Δειτα τα νοικιαρικα της Aegean. Δεν αποτελουν εξαιρεση. Παλιοτερα παιρνανε πληρες livery, οπως τα ATR απο την Swiftair, για παραδειγμα. Σημερα, κουραμμπιες, ενα στικερ, next please!

Just my 2¢.
 

Aris1979

Economy-Class-Member
Εγγραφή
19/08/2017
Μηνύματα
133
Likes
113
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDL
Τότε η ryanair που βγάζει από τη μύγα ξύγκι γιατί δεν έχει ούτε ένα κουραμπιέ;
 

Air Greece

Business-Class-Member
Εγγραφή
23/03/2014
Μηνύματα
291
Likes
44
Μη μιλάτε συνεχώς για κουραμπιέδες, μού ανοίξατε την όρεξη! Κουραμπιεδάκια Σύρου, είναι τα καλύτερα, ποιά Aegean....όσο για τη Ryanair, αυτή πιά είναι σωστό μελομακάρονο!
 

Στέφος

First-Class-Member
Εγγραφή
15/04/2012
Μηνύματα
705
Likes
147
Περιοχή
Γερμανία
Website
hellenicaviationhistory.blogspot.de
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDMA
Γιατί μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί η Ryanair, και εδώ δεν είναι το κατάλληλο νήμα για να στο αναλύσω!... :wall:
 

Aris1979

Economy-Class-Member
Εγγραφή
19/08/2017
Μηνύματα
133
Likes
113
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDL
Η ερώτησή μου δεν αφορούσε γιατί η ryanair δεν έχει leasing αεροσκάφη βαμμένα απλώς άσπρα, αλλά γιατί ξοδεύει τόσα χρήματα στο να βάφει τα αεροπλάνα της, αφού αυτό έχει μόνο κόστος και κανένα οικονομικό όφελος.
Και ξαναγυριζοντας στην aegean, ας πει κάποιος πόσο θα κοστίσει η αλλαγή ενός livery και τι προσδοκούν οι εταιρείες με τέτοιου είδους επένδυση, αφού σύμφωνα με τις απόψεις που διατυπώθηκαν ουσιαστικά δεν θα υπάρχει κάποιο οικονομικό όφελος.
 

YCNZ

Business-Class-Member
Εγγραφή
05/05/2007
Μηνύματα
390
Likes
151
Όταν ξεκίνησε η Aegean διάλεξε μία εικόνα είτε λόγω εταιρικής φιλοσοφίας, είτε λόγω κόστους, είτε ως κάτι που θα ταίριαζε στα αεροπλάνα που είχαν στον στόλο τους τότε, είτε γιατί ίσως αυτό τότε να ήταν ό,τι καλύτερο είχαν διαθέσιμο είτε τελος γιατι πολύ απλα, τοσο ήξεραν ή μπορούσαν, τόσο έκαναν.

Τα χρόνια πέρασαν, η εταιρεία γιγαντώθηκε, οι τάσεις άλλαξαν, το ίδιο και τα οικονομικά μεγέθη κλπ. Στο μεταξύ έχουν ήδη εξελιχθεί και έχουν αλλάξει άλλα πράγματα (πχ κάρτες επιβίβασης / έντυπο υλικό, στολές, ιστοσελίδα κλπ.). Καθαρά απο όρους μάρκετινγκ και μόνο, στα 20-25+ χρόνια κάθε εταιρείας είναι απαραίτητη μία αναμόρφωση.

Και όσον αφορά το επιπλέον βάρος στα αεροπλάνα, είναι γεγονός πως το επιπλέον βάψιμο βαραίνει. Όμως επίσης γεγονός είναι πως αν πραγματικά θέλεις να κάνεις κάτι τότε δεν σε εμποδίζει τίποτα, όπως μας δειχνουν τα Α380 της ΑΝΑ, ή το Στρουμφοπλάνο και τα λοιπά ανάλογα παραδείγματα της Brussels.
 
Top