Τέλος του Dornier 728

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Γενικά, η χωρητικότητά του δεν ήταν τέτοια που να αντέχει σε ανταγωνισμό. Και όταν λέμε ανταγωνισμό, εφόσον μιλάμε για μικρές μέχρι μεσαίες αποστάσεις, εννοούμε κυρίως τα τρένα υψηλών ταχυτήτων. Τελικά ήταν θέμα κόστους.
 
Εννοείς ότι δεν είχαν ζήτηση τα αεροσκάφη μικρών και μεσαίων αποστάσεων; Δηλαδή πλέον υπάρχει χώρος μόνο για μεγάλα αεροπλάνα; Ήταν όντως θέμα κόστους ή ελλιπούς χρηματοδότησης;
 
Last edited:
Όχι, δεν εννοώ ότι φταίνε οι αποστάσεις που κάλυπτε, μολονότι στις αποστάσεις αυτές υπάρχει έντονος ο ανταγωνισμός από τα επίγεια μέσα. Κυρίως φταίει η χωρητικότητά του σε επιβάτες, που σημαίνει ότι το υψηλό κόστος του αεροσκάφους δεν μπορεί να κατανεμηθεί ώστε να δώσει ανταγωνιστικό εισιτήριο. Γιαυτό επικράτησαν και σε αυτές τις αποστάσεις αεροσκάφη τύπου Β737 / Α320, που γενικά έχουν ικανοποιητική χωρητικότητα ώστε να ανταγωνιστούν τα επίγεια μέσα (που γενικά είναι φθηνότερα).
 
Εντάξει, στην ουσία αυτό που μου λες είναι ότι τα μικρότερα αεροσκάφη περιφεριακής εμβέλειας έχουν πεθάνει. Θα ήθελα να πιστεύω ότι δεν ισχύει αλλά ίσως να έχεις δίκαιο. Ο χρόνος θα δείξει.
 
Για όλα τα μεγέθη υπάρχουν ανάγκες , απλά το Do728 το 'έφαγαν' οι Βραζιλιανοαμερικάνοι (Εmbraer). Kαι γενικά η Dornier δεν είχε στήριξη, πρακτικά ούτε απο τους ίδιους τους Γερμανούς παρόλο που εξαγοράστηκε από την Daimler. Τα λάθη κατά τη συγχώνευση φάνηκαν με μια αναδιοργάνωση που κατακερμάτισε την Dornier αλλά και με την εξαγορά της ολλανδικής Fokker που επίσης οδηγήθηκε σε πτώχευση. Mε την τελική εξαγορά από την Fairchild ήρθε και το τέλος του αεροπορικού κομματιού της Dornier μετά από σχεδόν 100 χρονια ιστορίας.
Όσο ήμουν φοιτητής στη Γερμανία ένα μεγάλο ποσοστό από συμφοιτητές μου πήγανε για πρακτική εξάσκηση στη Dornier και ΜΒΒ και λιγότεροι στην ΜΤU και σε άλλες μικρότερες τοπικές βιομηχανίες/suppliers (εγώ πήγα τεχνική βάση ΟΑ...).
 
Η αλήθεια είναι ότι υπήρχαν και υπάρχουν κάποιου είδους "μονοπώλια". Ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός αεροσκάφους είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία. Θα πρέπει να το λέει η καρδούλα σου, το στομάχι και τα νεύρα σου. Απλά το έχω δει πολλές φορές σε σχέδιο και με είχε εντυπωσιάσει, τόσο από σχήμα όσο και από χαρακτηριστικά. Κρίμα πάντως, θα μπορούσε να είχε επιτυχία πιστεύω, αν όχι στο οικονομικό κομμάτι σίγουρα σε προτιμήσεις επιβατικού κοινού και επιχειρισιακά χαρακτηριστικά.
 
Έπρεπε να συνεχίσουν την παρουσία τους στα turboprop (με το Dornier 328 ) και μετά να δουν τι γίνεται με χρηματοδότηση και ανάπτυξη regional jet....
 
Νομίζω έτσι το πήγαν, μετά το 328 ήρθε το 328jet και μετά τα υπόλοιπα
 
Last edited by a moderator:
Nαι μάλλον ετσι πήγανε....αλλα μεγαλύτερη 'βλακεία' από ένα jet μικρής χωρητικότητας (30-50 θεσεων) δεν υπάρχει. Εκεί βασιλιάς είναι το turboprop. . . μόνη εξαιρεση τα corporate
 
Αυτό προοριζόταν για 80 θέσεις. Ο καθένας κρίνει τι είναι κατάλληλο και τι όχι ανάλογα με την εκπαίδευσή του και το περιβάλλον που μεγάλωσε. Αν μεγάλωσες κάπου όπου το Α320 είναι "θεσμός" θα θεωρείς ότι το μίνιμουμ είναι 180 θέσεις. Είναι σαν το εισόδημα. Αν Ο μισθός σου είναι 500 ευρώ θα θεωρείς άλλους που κερδίζουν 200 ευρώ φτωχούς (παρόλο που οι ίδιοι ίσως δεν θεωρούν έτσι τους εαυτούς τους) και άλλους που κερδίζουν 5000 ευρώ πλούσιους (ενώ ίσως πληρώνουν 10πλάσιο ενοίκιο από σένα). Γι' αυτό δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ. Για να κατασκευάστηκαν jet 50 θέσεων προφανώς κάποτε θα υπήρχε ανάγκη ή ζήτηση για αυτά. Ίσως με τον καιρό κατέστησαν περιττά ή δεν χρησιμοποιούνταν πλέον. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι ήταν "βλακεία" κατά την άποψή μου. Όπως και δε συμφωνώ με τη μεγαλομανία μερικών (βλέπε Concorde και A380). Νομίζω απλά ότι οι κατασκευαστές προσαρμόζουν την ανάπτυξη αεροσκαφών ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής.
 
Top