Θαυματουργή» μπογιά μειώνει τις δαπάνες καυσίμων

KARTER

Business-Class-Member
Εγγραφή
14/02/2004
Μηνύματα
321
Likes
0
Περιοχή
HELLAS
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
BCS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGEL
Η βρετανική εταιρεία πειραματίστηκε με αυτή την μπογιά, η οποία προέρχεται από τη στρατιωτική τεχνολογία.

Έβαψε ένα από τα αεροσκάφη της, ένα από τα Airbus A318 που πραγματοποιεί την πτήση Λονδίνο-Νέα Υόρκη, με την εν λόγω μπογιά και διαπίστωσε σε διάστημα ενός χρόνος ότι είχε καταναλώσει λιγότερα καύσιμα από ένα άλλο A318, βαμμένο με συμβατικές μπογιές, που έκανε την ίδια πτήση.

Η «στρατιωτική» μπογιά βελτιώνει την αεροδυναμική και εμποδίζει την εναπόθεση σκόνης και μικροσκοπικών θραυσμάτων στα αεροσκάφη.

Η British Airways θα επεκτείνει τώρα την εμπειρία σε ένα μεγαλύτερο αεροσκάφος, ένα Boeing 777, και ελπίζει έτσι να εξοικονομήσει 100.000 στερλίνες από την εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Εάν η δοκιμή είναι επιτυχής και αυτή η νέα μπογιά χρησιμοποιηθεί για το σύνολο του στόλου, η εταιρεία ελπίζει να εξοικονομήσει «εκατομμύρια λίρες από τις δαπάνες για τα καύσιμα», αναφέρει σε ανακοίνωση της.

http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 53&catid=7
 

OveLix

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.011
Likes
531
Περιοχή
Elbonia
Τι να πρωτοθαυμάσω σε αυτή την είδηση.... :thx:

:mrgreen:
 

KARTER

Business-Class-Member
Εγγραφή
14/02/2004
Μηνύματα
321
Likes
0
Περιοχή
HELLAS
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
BCS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGEL
Το μονο σιγουρο παντως ειναι οτι πρεπει να μας δωσουν και σε μας για να βαψουμε τα αυτοκινητα ετσι οπως εχει παει η βενζινη....
 

Hastaroth

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
28/06/2004
Μηνύματα
2.271
Likes
0
Περιοχή
Urantia
Δέν ήξερα ότι η BA κάνει το LHR-NYC μέ A318.. :thx: :wall:

Γηράσκω αεί διδασκόμενος.

Πάντως,μιά ειδική επικάλυψη που μπορεί να "επουλώνη" μικρορωγμές σε μεταλλικές επιφάνειες έχει αναπτυχθεί από επιστήμονες τού ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ στην ταπεινή Ελλαδίτσα μας.Θα βρώ το link (το έχω σε κάτι σημειώσεις στο γραφείο) και θα το ανεβάσω εδώ.

Edit: Το βρήκα!
 

mxnk

First-Class-Member
Εγγραφή
15/02/2008
Μηνύματα
936
Likes
35
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV

giorgosk

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/07/2008
Μηνύματα
1.044
Likes
99
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGLR
off topic: με διαμόρφωση όλων των θέσεων σε business class.
 

Hastaroth

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
28/06/2004
Μηνύματα
2.271
Likes
0
Περιοχή
Urantia
Και έχει το 318 την εμβέλεια να κάνη υπερατλαντική πτήση;

Πάντως άν η εξοικονόμηση καυσίμων ανά αεροπλάνο είναι τής τάξης τού 1%, δέν νομίζω να συμφέρη η μπογιά αυτή.
 

mxnk

First-Class-Member
Εγγραφή
15/02/2008
Μηνύματα
936
Likes
35
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Αν θυμάμαι καλά το Α318 κάνει στάση στην Ιρλανδία όταν πάει προς US και στην επιστροφή το κάνει direct.

Γιατί να μην συμφέρει; Το 1 ή 2 % της κατανάλωσης είναι πολλά λευτά και θα διατηρούνται και τα αεροσκάφη τους πιο καθαρά!
 

spinal

First-Class-Member
Εγγραφή
23/10/2008
Μηνύματα
610
Likes
68
Επειδή ασχολήθηκα στο πρόσφατα ολοκληρωθέν μεταπτυχιακό μου και με αυτό το θέμα, ίσως η British μάλλον άργησε λίγο ή καλύτερα ακολουθεί την Easyjet. Kαι αυτό γιατί η Easy εδώ και σχεδόν 1 χρόνο ήδη έχει τοποθετήσει το υλικό σε 8 από τα αεροσκάφη της
http://www.flightglobal.com/news/articles/easyjet-turns-to-nanotechnology-to-save-fuel-353148/.
Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία είναι :
:arrow: Πρόκειται για ακρυλικό (πολυμερικό) επίχρισμα
:arrow: Σκοπός του επιχρίσματος είναι να επιτευχθεί ομαλοποίηση της επιφάνειας του αεροσκάφους με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση συγκέντρωσης ρύπων και κατά συνέπεια τη μείωση της οπισθέλκουσας
:arrow: Αυτό το βασισμένο στη νανοτεχνολογία πολυμερές γεμίζει τα μικροσκοπικά αυλάκια και κοιλώματα στο ανώτερο στρωμα βαφής του αεροσκάφους με σκοπό να αποτρέψει οποιαδήποτε συσσώρευση σκόνης ή υπολοιμμάτων καύσης σ’ αυτά τα σημεία και να δημιουργήσει μια ομαλή επιφάνεια
:arrow: Η υγρή αυτή επεξεργασία εφαρμόζεται με το χέρι σε ολόκληρη την εξωτερική επιφάνεια του αεροσκάφους και έχει πάχος λιγότερο από 1μm (0,001mm) αν και στις επιφάνειες προσβολής το στρώμα είναι παχύτερο για μεγαλύτερη διάρκεια
:arrow: Το επίχρισμα προσθέτει περίπου 113g στο βάρος του αεροσκάφους, αλλά ο κατασκευαστής του λέει ότι θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων από 1-2% (σημαντική εξοικονόμηση αν και φαινομενικά μικρή πόσο μάλλον για low-cost)
:arrow: Το επίχρισμα έχει χρησιμοποιηθεί ήδη σε στρατιωτικά αεροσκάφη στις ΗΠΑ
Και τέλος :arrow: Η Easyjet μέχρι στιγμής αρνήθηκε να αποκαλύψει το κόστος της εφαρμογής του επιχρίσματος και τα αποτελέσματα αυτού
 

Hastaroth

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
28/06/2004
Μηνύματα
2.271
Likes
0
Περιοχή
Urantia
Πάντως και η EZ ακόμα στίς "κλινικές δοκιμές" βρίσκεται,οπότε δέν ξέρουμε κατά πόσον η "θαυματουργή" μπογιά είναι όντως θαυματουργή ή απλώς μπογιά.

Βέβαια το να εξοικονομήση κάποιος ακόμα κι'έναν τόννο καύσιμα στους εκατό,κάτι είναι-αρκεί να μήν χρειάζεται να δίνη κάθε τόσο τα εξοικονομούμενα λεφτά στο εν λόγω "μπογιάτισμα".
 
Top