latris aeroporias
Economy-Class-Member
Aegean Airlines
Θεόδωρος Βασιλάκης: Γιατί πρέπει να φορολογηθούν οι επιβάτες;
Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2005
"Η Ελλάδα δεν θα έπρεπε να φορολογήσει με πρόσθετα τέλη τους αεροπορικούς επιβάτες, με σκοπό την παροχή βοήθειας σε αναπτυσσόμενες χώρες εκτός Ευρωπαϊκού χώρου διότι υπάρχουν πολύ πιο άμεσοι και λογικοί τρόποι" τόνισε σε χτεσινές δηλώσεις του ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlines.
Την ώρα που ο Υπουργός Οικονομίας της Ελλάδος μελετά το κατά πόσο η Ελλάδα θα έπρεπε να υποστηρίξει την προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αντλήσει χρήματα για την ανάπτυξη αναπτυσσόμενων χωρών φορολογώντας τους αεροπορικούς ταξιδιώτες, ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι "οι αεροπορικές εταιρίες εργάζονται πάρα πολύ σκληρά για να κρατήσουν τους ναύλους χαμηλά παρά την δραματική άνοδο όλων των παραγόντων κόστους, έτσι ώστε οι διάφορες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ηπείρου να αναπτύσσονται. Αυτό είναι ήδη ένας πολύ δύσκολος στόχος, τον οποίο μία αδικαιολόγητη φορολογία θα καταστήσει απολύτως απραγματοποίητο. Ειδικότερα δε για τις ελληνικές εταιρίες, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού Τουρισμού αυτό θα είναι καταστροφικό, αφού ως γνωστόν η Ελλάδα έχει τους πλέον βεβαρημένους ναύλους από πλευράς φόρων και τελών υπέρ τρίτων σε όλη την Ευρώπη".
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ήδη πολύ υψηλής φορολόγησης των αεροπορικών επιβατών στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο κ. Βασιλάκης, είναι το ακόλουθο: "Με βάση το μέσο ναύλο για τις πτήσεις εσωτερικού, ο επιβάτης πληρώνει 84 ευρώ από τα οποία μόνο τα 55 ευρώ (65%) είναι έσοδα της αεροπορικής εταιρίας, ενώ τα υπόλοιπα 29 ευρώ (35%) είναι φόροι και τέλη υπέρ τρίτων. Στους εκπτωτικούς ναύλους προσφοράς, η εικόνα είναι πολύ πιο χαρακτηριστική, αφού ο επιβάτης πληρώνει 62 ευρώ, από τα οποία μόνο τα 35 ευρώ (56%) είναι έσοδα της αεροπορικής εταιρίας, ενώ τα υπόλοιπα 27 ευρώ (44%) είναι φόροι και τέλη υπέρ τρίτων".
Χαρακτηριστικά, μάλιστα, ο κ. Βασιλάκης διερωτάται "γιατί να επιλέγεται η φορολόγηση των αεροπορικών επιβατών και όχι π.χ. των καπνιστών;".
Η Aegean Airlines προτείνει στον Υπουργό Οικονομίας να υποστηρίξει σχέδια για ενίσχυση των αερομεταφορών στην Ευρώπη. Συνεχίζοντας ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης τονίζει ότι "η Ευρωπαϊκή Ένωση θα έπρεπε να σκεφτεί τρόπους με τους οποίους οι Ευρωπαϊκές Αερομεταφορές θα μπορούσαν να βοηθήσουν και να τονώσουν την ανάπτυξη των αερομεταφορών στις αναπτυσσόμενες χώρες".
Ο κλάδος της αεροπορικής βιομηχανίας έχει ήδη προτείνει αρκετούς πρακτικούς τρόπους. Αυτοί θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, κατά τον κ. Βασιλάκη, τα εξής:
Την παροχή εκπαίδευσης με οικονομικούς όρους, ιδιαίτερα επί θεμάτων ασφάλειας πτήσεων, στο προσωπικό που εργάζεται στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Ευρωπαϊκές επενδύσεις για την παροχή και ανάπτυξη αεροναυτιλιακών υπηρεσιών σε αναπτυσσόμενες χώρες πράγμα που θα είναι διπλά ωφέλιμο. Θα αυξηθεί η ασφάλεια των πτήσεων σε αυτές τις χώρες και παράλληλα και η ασφάλεια πτήσεων των Ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών, που είτε υπερίπτονται, είτε προσγειώνονται σε αυτές τις χώρες.
Τέλος, ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης υπογράμμισε ότι "ακόμα και η αναφορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί του θέματος είναι πολύ σαφής - ένας νέος φόρος επί των αεροπορικών επιβατών θα μειώσει ακόμη περισσότερο την Ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα". Ενώ, όπως συνέχισε "η Ελλάδα και ειδικά η μεγαλύτερη της βιομηχανία, που είναι ο τουρισμός, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αερομεταφορές, κάτι που αναγνωρίζει και η ίδια η Επιτροπή. Είναι δε γνωστό και σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ ότι το 81% της τουριστικής κίνησης εξαρτάται από τις αερομεταφορές και τα εν λόγω μέτρα θα μπορούσαν να την επηρεάσουν εξαιρετικά άσχημα με αποτέλεσμα την περαιτέρω απώλεια θέσεων εργασίας".
source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
Θεόδωρος Βασιλάκης: Γιατί πρέπει να φορολογηθούν οι επιβάτες;
Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2005
"Η Ελλάδα δεν θα έπρεπε να φορολογήσει με πρόσθετα τέλη τους αεροπορικούς επιβάτες, με σκοπό την παροχή βοήθειας σε αναπτυσσόμενες χώρες εκτός Ευρωπαϊκού χώρου διότι υπάρχουν πολύ πιο άμεσοι και λογικοί τρόποι" τόνισε σε χτεσινές δηλώσεις του ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlines.
Την ώρα που ο Υπουργός Οικονομίας της Ελλάδος μελετά το κατά πόσο η Ελλάδα θα έπρεπε να υποστηρίξει την προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αντλήσει χρήματα για την ανάπτυξη αναπτυσσόμενων χωρών φορολογώντας τους αεροπορικούς ταξιδιώτες, ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι "οι αεροπορικές εταιρίες εργάζονται πάρα πολύ σκληρά για να κρατήσουν τους ναύλους χαμηλά παρά την δραματική άνοδο όλων των παραγόντων κόστους, έτσι ώστε οι διάφορες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ηπείρου να αναπτύσσονται. Αυτό είναι ήδη ένας πολύ δύσκολος στόχος, τον οποίο μία αδικαιολόγητη φορολογία θα καταστήσει απολύτως απραγματοποίητο. Ειδικότερα δε για τις ελληνικές εταιρίες, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού Τουρισμού αυτό θα είναι καταστροφικό, αφού ως γνωστόν η Ελλάδα έχει τους πλέον βεβαρημένους ναύλους από πλευράς φόρων και τελών υπέρ τρίτων σε όλη την Ευρώπη".
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ήδη πολύ υψηλής φορολόγησης των αεροπορικών επιβατών στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο κ. Βασιλάκης, είναι το ακόλουθο: "Με βάση το μέσο ναύλο για τις πτήσεις εσωτερικού, ο επιβάτης πληρώνει 84 ευρώ από τα οποία μόνο τα 55 ευρώ (65%) είναι έσοδα της αεροπορικής εταιρίας, ενώ τα υπόλοιπα 29 ευρώ (35%) είναι φόροι και τέλη υπέρ τρίτων. Στους εκπτωτικούς ναύλους προσφοράς, η εικόνα είναι πολύ πιο χαρακτηριστική, αφού ο επιβάτης πληρώνει 62 ευρώ, από τα οποία μόνο τα 35 ευρώ (56%) είναι έσοδα της αεροπορικής εταιρίας, ενώ τα υπόλοιπα 27 ευρώ (44%) είναι φόροι και τέλη υπέρ τρίτων".
Χαρακτηριστικά, μάλιστα, ο κ. Βασιλάκης διερωτάται "γιατί να επιλέγεται η φορολόγηση των αεροπορικών επιβατών και όχι π.χ. των καπνιστών;".
Η Aegean Airlines προτείνει στον Υπουργό Οικονομίας να υποστηρίξει σχέδια για ενίσχυση των αερομεταφορών στην Ευρώπη. Συνεχίζοντας ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης τονίζει ότι "η Ευρωπαϊκή Ένωση θα έπρεπε να σκεφτεί τρόπους με τους οποίους οι Ευρωπαϊκές Αερομεταφορές θα μπορούσαν να βοηθήσουν και να τονώσουν την ανάπτυξη των αερομεταφορών στις αναπτυσσόμενες χώρες".
Ο κλάδος της αεροπορικής βιομηχανίας έχει ήδη προτείνει αρκετούς πρακτικούς τρόπους. Αυτοί θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, κατά τον κ. Βασιλάκη, τα εξής:
Την παροχή εκπαίδευσης με οικονομικούς όρους, ιδιαίτερα επί θεμάτων ασφάλειας πτήσεων, στο προσωπικό που εργάζεται στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Ευρωπαϊκές επενδύσεις για την παροχή και ανάπτυξη αεροναυτιλιακών υπηρεσιών σε αναπτυσσόμενες χώρες πράγμα που θα είναι διπλά ωφέλιμο. Θα αυξηθεί η ασφάλεια των πτήσεων σε αυτές τις χώρες και παράλληλα και η ασφάλεια πτήσεων των Ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών, που είτε υπερίπτονται, είτε προσγειώνονται σε αυτές τις χώρες.
Τέλος, ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης υπογράμμισε ότι "ακόμα και η αναφορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί του θέματος είναι πολύ σαφής - ένας νέος φόρος επί των αεροπορικών επιβατών θα μειώσει ακόμη περισσότερο την Ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα". Ενώ, όπως συνέχισε "η Ελλάδα και ειδικά η μεγαλύτερη της βιομηχανία, που είναι ο τουρισμός, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αερομεταφορές, κάτι που αναγνωρίζει και η ίδια η Επιτροπή. Είναι δε γνωστό και σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ ότι το 81% της τουριστικής κίνησης εξαρτάται από τις αερομεταφορές και τα εν λόγω μέτρα θα μπορούσαν να την επηρεάσουν εξαιρετικά άσχημα με αποτέλεσμα την περαιτέρω απώλεια θέσεων εργασίας".
source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3