Tugs and tows

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

OveLix

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.544
Likes
1.686
Περιοχή
Elbonia
Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς λειτουργούν και τι χαρακτηριστικά έχουν τα φορτηγάκια που κάνουν pushback τα αεροπλάνα?

Τα οχήματα λέγονται tugs, η λειτουργία λέγεται tow, και οι δύο λέξεις έχουν σχέση με τη ρυμούλκηση.

O πιο συνηθισμένος τρόπος ρυμούλκησης ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια το λεγόμενο "tug and towbar" στη οποία ένα όχημα με ισχύ εκατοντάδων ίππων και βάρος 20-30 τόνων για αντίβαρο (η αδράνεια ενός 744 στους 300 τόνους χρειάζεται μεγάλη δύναμη και πρόσφυση για να νικηθεί ενώ η αδράνειά του ενώ κινείται με 12χαω είναι τεράστια) "κοτσάρει" στο ρινιαίο σκέλος μια ράβδο (towbar, η ακριβής ορολογία στα ελληνικά μου διαφεύγει, αν μπορει καποιος να δώσει ακριβέστερη είναι ευπρόσδεκτος) και το σπρώχνει να πάει στο καλό.

Δυο χαρακτηριστικές φωτό εδώ http://www.airliners.net/open.file/109153/M/
http://www.airliners.net/open.file/327941/M/

Εδώ και λίγα χρόνια έχουν καθιερωθεί, κυρίως στην Ευρώπη, τα towbarless tugs. Αυτός ο τρόπος ρυμούλκησης όχι μόνο καταργεί την ανάγκη για αντίβαρο δεκάδων τόνων αλλά (όπως διάβασα στο tech/ops του airliners.net) δεν απαιτεί καν άνθρωπο στο κόκπιτ να πατάει φρένα.
http://www.airliners.net/open.file/461970/M/
http://www.airliners.net/open.file/391447/M/

Το tug έρχεται και "αγκαλιάζει" το σκέλος ανασηκώνοντάς το από το έδαφος. Ουσιαστικά το tug γίνεται το ρινιαίο σκέλος.

Η εταιρία που κατασκευάζει τα σημερινά towbarless tugs είναι η TLD και μπορείτε στο site της να δείτε πανέμορφα βίντεο για το πώς λειτουργούν και πώς ανασηκώνουν το σκέλος από το έδαφος.
http://www.tld-gse.com/videos/

Εκεί θα δείτε σε βίντεο και το tug που χρησιμοποιείται για να ρυμουλκεί το Α380. (το τρίτο βιντεάκι). Τέρας ρυμουλκεί τέρας. Το Α380 είναι ακόμα άβαφο. Αξίζει να το δειτε.

ΥΓ1
Credits στον seven4seven που μου έδωσε την ιδέα για το θρεντ

ΥΓ2 Οι πληροφορίες που παρέθεσα έρχονται απο το tech/ops forum του airliners.net με ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους μου να καθαρίσω τυχόν "φίδια". Αν δείτε κάτι χτυπητά λάθος εννοείται ότι με διορθώνετε.

ΥΓ3 Στο Ελ Βεν τι tugs έχουν?
 
Στο ΕλΒεν,που λες,έχουν κι απ τα δύο. Η Α3,νομίζω,έχει μόνο με μπάρα, η ΟΑ έχει κι απ τα 2 (το άλλο το "αγκαλιαστό" το έχουν για πιό βαριά πράγματα συνήθωσ) κ.ο.κ.
Στο ελληνικό,πάλι, είχαν μόνο "μπαράτα" (νέα λέξη, ευχαριστώ :P ).
Πάντως, είναι απο τα εντυπωσιακότερα οχήματα που μπορεί κανείς να δέι σ ένα αεροδρόμιο. Μικρό στο μάτι, μεγάλο στο towing (oχι, τί περιμένατε ν ακούσετε, πονηροί?). Έχω ακούσει για ιπποδυνάμεις της τάξης των 400-500 ίππων! Κτήνος! Θα ήθελα ένα τέτοιο για τις μετακινήσεις μου στην Αθήνα. Να δώ ποιός ταρίφας θα ξανακοκκαλώσει μπροστά μου :lol:
 
seven4seven":16vn0ga1 said:
Στο ΕλΒεν,που λες,έχουν κι απ τα δύο. Η Α3,νομίζω,έχει μόνο με μπάρα, η ΟΑ έχει κι απ τα 2 (το άλλο το "αγκαλιαστό" το έχουν για πιό βαριά πράγματα συνήθωσ) κ.ο.κ.
Στο ελληνικό,πάλι, είχαν μόνο "μπαράτα" (νέα λέξη, ευχαριστώ :P ).
Πάντως, είναι απο τα εντυπωσιακότερα οχήματα που μπορεί κανείς να δέι σ ένα αεροδρόμιο. Μικρό στο μάτι, μεγάλο στο towing (oχι, τί περιμένατε ν ακούσετε, πονηροί?). Έχω ακούσει για ιπποδυνάμεις της τάξης των 400-500 ίππων! Κτήνος! Θα ήθελα ένα τέτοιο για τις μετακινήσεις μου στην Αθήνα. Να δώ ποιός ταρίφας θα ξανακοκκαλώσει μπροστά μου :lol:
syntoma tha sas exo photos apo ta legomena push back ths a3 ths goldair ths swisport kaith oa :D :D :D
 
seven4seven":16vn0ga1 said:
Στο ΕλΒεν,που λες,έχουν κι απ τα δύο. Η Α3,νομίζω,έχει μόνο με μπάρα, η ΟΑ έχει κι απ τα 2 (το άλλο το "αγκαλιαστό" το έχουν για πιό βαριά πράγματα συνήθωσ) κ.ο.κ.
Στο ελληνικό,πάλι, είχαν μόνο "μπαράτα" (νέα λέξη, ευχαριστώ :P ).
Πάντως, είναι απο τα εντυπωσιακότερα οχήματα που μπορεί κανείς να δέι σ ένα αεροδρόμιο. Μικρό στο μάτι, μεγάλο στο towing (oχι, τί περιμένατε ν ακούσετε, πονηροί?). Έχω ακούσει για ιπποδυνάμεις της τάξης των 400-500 ίππων! Κτήνος! Θα ήθελα ένα τέτοιο για τις μετακινήσεις μου στην Αθήνα. Να δώ ποιός ταρίφας θα ξανακοκκαλώσει μπροστά μου :lol:
syntoma tha sas exo photos apo ta legomena push back ths a3 ths goldair ths swisport kaith oa :D :D :D
 
OveLix":4ove2zff said:
Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς λειτουργούν και τι χαρακτηριστικά έχουν τα φορτηγάκια που κάνουν pushback τα αεροπλάνα?

Τα οχήματα λέγονται tugs, η λειτουργία λέγεται tow, και οι δύο λέξεις έχουν σχέση με τη ρυμούλκηση.

O πιο συνηθισμένος τρόπος ρυμούλκησης ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια το λεγόμενο "tug and towbar" στη οποία ένα όχημα με ισχύ εκατοντάδων ίππων και βάρος 20-30 τόνων για αντίβαρο (η αδράνεια ενός 744 στους 300 τόνους χρειάζεται μεγάλη δύναμη και πρόσφυση για να νικηθεί ενώ η αδράνειά του ενώ κινείται με 12χαω είναι τεράστια) "κοτσάρει" στο ρινιαίο σκέλος μια ράβδο (towbar, η ακριβής ορολογία στα ελληνικά μου διαφεύγει, αν μπορει καποιος να δώσει ακριβέστερη είναι ευπρόσδεκτος) και το σπρώχνει να πάει στο καλό.

Δυο χαρακτηριστικές φωτό εδώ http://www.airliners.net/open.file/109153/M/
http://www.airliners.net/open.file/327941/M/

Εδώ και λίγα χρόνια έχουν καθιερωθεί, κυρίως στην Ευρώπη, τα towbarless tugs. Αυτός ο τρόπος ρυμούλκησης όχι μόνο καταργεί την ανάγκη για αντίβαρο δεκάδων τόνων αλλά (όπως διάβασα στο tech/ops του airliners.net) δεν απαιτεί καν άνθρωπο στο κόκπιτ να πατάει φρένα.
http://www.airliners.net/open.file/461970/M/
http://www.airliners.net/open.file/391447/M/

Το tug έρχεται και "αγκαλιάζει" το σκέλος ανασηκώνοντάς το από το έδαφος. Ουσιαστικά το tug γίνεται το ρινιαίο σκέλος.

Η εταιρία που κατασκευάζει τα σημερινά towbarless tugs είναι η TLD και μπορείτε στο site της να δείτε πανέμορφα βίντεο για το πώς λειτουργούν και πώς ανασηκώνουν το σκέλος από το έδαφος.
http://www.tld-gse.com/videos/

Εκεί θα δείτε σε βίντεο και το tug που χρησιμοποιείται για να ρυμουλκεί το Α380. (το τρίτο βιντεάκι). Τέρας ρυμουλκεί τέρας. Το Α380 είναι ακόμα άβαφο. Αξίζει να το δειτε.

ΥΓ1
Credits στον seven4seven που μου έδωσε την ιδέα για το θρεντ

ΥΓ2 Οι πληροφορίες που παρέθεσα έρχονται απο το tech/ops forum του airliners.net με ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους μου να καθαρίσω τυχόν "φίδια". Αν δείτε κάτι χτυπητά λάθος εννοείται ότι με διορθώνετε.

ΥΓ3 Στο Ελ Βεν τι tugs έχουν?

Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες!

Στήν δεύτερη φωτό μού έκανε εντύπωση οτι γιά να πάη ένα αεροπλάνο στο maintenance τής BA στο Heathrow,πρέπει να διασχίση έναν δημόσιο δρόμο (τουλάχιστον αυτό συμπεραίνω βλέποντας την εικόνα).

Φαντάζεστε να περιμένετε στο φανάρι με το αυτοκίνητο γιά να περάση μπροστά σας ένα 747?

Οσο γιά τα βιντεάκια στο site τής TLD,μεγαλούτσικα πρέπει νά είναι!Ακόμα περιμένω να κατέβη αυτό με το Α380....
 
OveLix":1hhpbfwd said:
"κοτσάρει" στο ρινιαίο σκέλος μια ράβδο (towbar, η ακριβής ορολογία στα ελληνικά μου διαφεύγει, αν μπορει καποιος να δώσει ακριβέστερη είναι ευπρόσδεκτος)...

... Αυτός ο τρόπος ρυμούλκησης όχι μόνο καταργεί την ανάγκη για αντίβαρο δεκάδων τόνων αλλά (όπως διάβασα στο tech/ops του airliners.net) δεν απαιτεί καν άνθρωπο στο κόκπιτ να πατάει φρένα.

Nomizw oti o ellinhkos oros einai "rabdos rymoulkhsews" alla ean to peis etsi mallon tha psaxnontai... emeis to leme "mpara" ('fere th mpara', 'kotsarhse th mpara', 'katse katw apo th mpara' klp)

O... anthrwpos sto cockpit (pou shmeiwsh, kanonika den mporei na einai o opoisdhpwte), einai ekai gia na pathsei ta frena EAN xreiastei. Opws se periptwsh pou bgei h mpara h spasei to shear pin. (Oi mpares exoun oles apo kataskeyhs ena ypologismeno adynato shmeio. Se periptwsh pou h dynameis pou dexetai h mpara ara kata synepeia kai to rhnaio skelos tou a/fous kseperasoun ena orio, tote spaei h mpara kai glytwnei apo pithanh zhmeia to a/fos. O mhxanikos sto cockpit pataei ta frena, emergency h normal, kai to a/fos stamataei.)
 
Πράγματι σήμερα που πήγα στο LGAV είδα και εγώ τα περίφημα towbarless tugs.Ενα μάλιστα το είδα να κάνη pushback το SX-BLC και φάνηκε όντως οτι ήταν "ανασηκωμένο" το ρύγχος τού αεροπλάνου καθώς εκινείτο πρός τα πίσω.Και όταν το έφερε clear of the jetway,είδα να "χαμηλώνη" το ρύγχος,καθώς ο ριναίος τροχός του ακουμπούσε πάλι στο έδαφος..
 
http://www.airliners.net/open.file/0306604/M/

Στον Καναδά εχουνε βρει πιο οικονομικες option για push back n towing.......... :great:

Edited: Υπάρχει και μικρότερο link για την φωτογραφία
 
Τί τραβάνε κι'αυτοί οι Καναδοί........ :D

Κάτι παρόμοιο πάντως είχα δεί και σέ βίντεο παλιότερα.

Δέν ξέρω βέβαια κατά πόσον είναι οικονομικώτερος τρόπος,πάντως γιά pushback δέν κάνει....
 
Top