Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς λειτουργούν και τι χαρακτηριστικά έχουν τα φορτηγάκια που κάνουν pushback τα αεροπλάνα?
Τα οχήματα λέγονται tugs, η λειτουργία λέγεται tow, και οι δύο λέξεις έχουν σχέση με τη ρυμούλκηση.
O πιο συνηθισμένος τρόπος ρυμούλκησης ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια το λεγόμενο "tug and towbar" στη οποία ένα όχημα με ισχύ εκατοντάδων ίππων και βάρος 20-30 τόνων για αντίβαρο (η αδράνεια ενός 744 στους 300 τόνους χρειάζεται μεγάλη δύναμη και πρόσφυση για να νικηθεί ενώ η αδράνειά του ενώ κινείται με 12χαω είναι τεράστια) "κοτσάρει" στο ρινιαίο σκέλος μια ράβδο (towbar, η ακριβής ορολογία στα ελληνικά μου διαφεύγει, αν μπορει καποιος να δώσει ακριβέστερη είναι ευπρόσδεκτος) και το σπρώχνει να πάει στο καλό.
Δυο χαρακτηριστικές φωτό εδώ http://www.airliners.net/open.file/109153/M/
http://www.airliners.net/open.file/327941/M/
Εδώ και λίγα χρόνια έχουν καθιερωθεί, κυρίως στην Ευρώπη, τα towbarless tugs. Αυτός ο τρόπος ρυμούλκησης όχι μόνο καταργεί την ανάγκη για αντίβαρο δεκάδων τόνων αλλά (όπως διάβασα στο tech/ops του airliners.net) δεν απαιτεί καν άνθρωπο στο κόκπιτ να πατάει φρένα.
http://www.airliners.net/open.file/461970/M/
http://www.airliners.net/open.file/391447/M/
Το tug έρχεται και "αγκαλιάζει" το σκέλος ανασηκώνοντάς το από το έδαφος. Ουσιαστικά το tug γίνεται το ρινιαίο σκέλος.
Η εταιρία που κατασκευάζει τα σημερινά towbarless tugs είναι η TLD και μπορείτε στο site της να δείτε πανέμορφα βίντεο για το πώς λειτουργούν και πώς ανασηκώνουν το σκέλος από το έδαφος.
http://www.tld-gse.com/videos/
Εκεί θα δείτε σε βίντεο και το tug που χρησιμοποιείται για να ρυμουλκεί το Α380. (το τρίτο βιντεάκι). Τέρας ρυμουλκεί τέρας. Το Α380 είναι ακόμα άβαφο. Αξίζει να το δειτε.
ΥΓ1
Credits στον seven4seven που μου έδωσε την ιδέα για το θρεντ
ΥΓ2 Οι πληροφορίες που παρέθεσα έρχονται απο το tech/ops forum του airliners.net με ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους μου να καθαρίσω τυχόν "φίδια". Αν δείτε κάτι χτυπητά λάθος εννοείται ότι με διορθώνετε.
ΥΓ3 Στο Ελ Βεν τι tugs έχουν?
Τα οχήματα λέγονται tugs, η λειτουργία λέγεται tow, και οι δύο λέξεις έχουν σχέση με τη ρυμούλκηση.
O πιο συνηθισμένος τρόπος ρυμούλκησης ήταν μέχρι πριν λίγα χρόνια το λεγόμενο "tug and towbar" στη οποία ένα όχημα με ισχύ εκατοντάδων ίππων και βάρος 20-30 τόνων για αντίβαρο (η αδράνεια ενός 744 στους 300 τόνους χρειάζεται μεγάλη δύναμη και πρόσφυση για να νικηθεί ενώ η αδράνειά του ενώ κινείται με 12χαω είναι τεράστια) "κοτσάρει" στο ρινιαίο σκέλος μια ράβδο (towbar, η ακριβής ορολογία στα ελληνικά μου διαφεύγει, αν μπορει καποιος να δώσει ακριβέστερη είναι ευπρόσδεκτος) και το σπρώχνει να πάει στο καλό.
Δυο χαρακτηριστικές φωτό εδώ http://www.airliners.net/open.file/109153/M/
http://www.airliners.net/open.file/327941/M/
Εδώ και λίγα χρόνια έχουν καθιερωθεί, κυρίως στην Ευρώπη, τα towbarless tugs. Αυτός ο τρόπος ρυμούλκησης όχι μόνο καταργεί την ανάγκη για αντίβαρο δεκάδων τόνων αλλά (όπως διάβασα στο tech/ops του airliners.net) δεν απαιτεί καν άνθρωπο στο κόκπιτ να πατάει φρένα.
http://www.airliners.net/open.file/461970/M/
http://www.airliners.net/open.file/391447/M/
Το tug έρχεται και "αγκαλιάζει" το σκέλος ανασηκώνοντάς το από το έδαφος. Ουσιαστικά το tug γίνεται το ρινιαίο σκέλος.
Η εταιρία που κατασκευάζει τα σημερινά towbarless tugs είναι η TLD και μπορείτε στο site της να δείτε πανέμορφα βίντεο για το πώς λειτουργούν και πώς ανασηκώνουν το σκέλος από το έδαφος.
http://www.tld-gse.com/videos/
Εκεί θα δείτε σε βίντεο και το tug που χρησιμοποιείται για να ρυμουλκεί το Α380. (το τρίτο βιντεάκι). Τέρας ρυμουλκεί τέρας. Το Α380 είναι ακόμα άβαφο. Αξίζει να το δειτε.
ΥΓ1
Credits στον seven4seven που μου έδωσε την ιδέα για το θρεντ
ΥΓ2 Οι πληροφορίες που παρέθεσα έρχονται απο το tech/ops forum του airliners.net με ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους μου να καθαρίσω τυχόν "φίδια". Αν δείτε κάτι χτυπητά λάθος εννοείται ότι με διορθώνετε.
ΥΓ3 Στο Ελ Βεν τι tugs έχουν?