twin vs 4 engines!!!

  • Thread starter Thread starter Imperator99
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Imperator99

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
08/04/2009
Μηνύματα
10
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OLY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Mετά τη διαμάχη boeing-EADS/Airbus στα αεροπορικά ζητήματα, πιστεύω ότι και εδώ αναδεικνύεται μια κάποια "αντιπαλότητα". Το θέμα έχει θιχτεί ως περιεχόμενο σε ποικίλα τόπικ εδώ, αλλά επιμέρους και περιπτωσιακά. Είπα να ανοίξω ένα τόπικ επί τούτου.

Δεν ασχολούμαι με την αεροπορία εξ επαγγέλματος, ούτε έχω εξειδικευμένες γνώσεις. Είμαι εντελώς ανίδεως από τεχνικά ζητήματα και λεπτομέρεις και γενικά με όσα έχουν να κάνουν με την αεροπορία ως επάγγελμα. Ασχολούμαι καθαρά ως εραστής της αεροπορίας ( κατά πρώτον) και ως χρήστης. Στο φόρουμ αυτό λοιπόν βρίσκομαι περισότερο για να μάθω.

Ως ανίδεος λοιπόν εκ πρώτης όψεως θεωρώ ότι καταρχήν οι 4 κινητήρες σε ένα αεροσκάφος όπως και να χει είναι πλεονέκτημα απέναντι σε 2. Ακόμη και αν το twin έχει άδεια ETOPS ακόμη και αν τεχνολογικά είναι προηγμένο αν αν αν.

Επειδή κατά καιρούς έχω δει υπστηρικτές ( αλλά βλέπω ότι και το αεροσκάφος Β777 είναι καλό "σκαρί" ) θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα το δικινητήριου έναντι του 4κινητήριου. Ίσως έχει σε οικονομία καυσίμων ή σε κάτι άλλο. Διαφορετικά μου φαίνεται δεδομένο σχεδόν ότι για πτήσεις μακρινών αποστάσεων ( ειδικά υπερατλαντικών που μεσολαβεί μεγάλος ωκεανός) το 4κινητήριο είναι προτιμότερο προφανέστατα. Το δικινητήριο στα αυτιά του ανίδεου ακούγεται πιο ριψοκίνδυνο. Γιατί ωστόσο έχει τόσο θερμούς "υποστηρικτές" ???
 
Για να σου λυθεί η "απορία", θα πρέπει λίγο να υπερβάλλω. Όπως κάποιος θεωρεί το 4κινητήριο, ασφαλέστερο του δικηνητηρίου, έτσι και κάποιος τρίτος θα έλεγε ότι ένα ...8κινητήριο είναι ασφαλέστερο του 4κινητήριου.

Τα δικηνητήρια, καθαρά από στατιστικής άποψης, έχουν περάσει πιά το τέστ του χρόνου και έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους σε σχεδόν απόλυτο βαθμό. Εξαίρεση αποτελεί το 777 της ΒΑ στο Χήθροου πέρυσι. Είναι η μοναδική περίπτωση πλήρους απώλειας ισχύος, η οποία μάλιστα (λόγω αυτών που γνωρίζουμε ώς τώρα), θα μπορούσε να συμβεί αυτούσια σε ένα 16κινητήριο αεροσκάφος, μιάς και το πρόβλημα ήταν στα καύσιμα και όχι ταυτόχρονη αστοχία των κινητήρων.

Όταν λοιπόν η αξιοπιστία αγγίζει τέτοια επίπεδα, οφείλουμε να κοιτάμε και την οικονομία. Οι δύο κινητήρες κοστίζουν λιγότερο από τους 4 ανά επιβάτη. Και στα καύσιμα αλλά κάι στην συντήρηση των ίδιων των κινητήρων και όλων των παρελκομένων τους. Επίσης, τα συστήματα των αεροσκαφών είναι λιγότερο πολύπλοκα, με άμεση επιδραση στην συντήρηση και το κόστος της καθώς και στην μείωση (σχεδόν κατά το ήμιση) των πιθανόν βλαβών, που προκαλούν καθυστερήσεις-ματαιώσεις και το ανάλογο κόστος αυτών.
 
Πιστεύω ότι απαιτούνται δύο κινητήρες και ... καρίνα!!

CL-215 FOR EVER!! lol
 
Τότε άμα οι 2 κινητήρες συμφέρουν την εταιρία πιο πολύ απότι οι 4, k ειδικά σε short haul, τότε πια η λογική του BAe 146??
 
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος κατασκευάστηκε για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα αεροδρόμια, τα οποία η απώλεια ενός κινητήρα (σε δικηνητήριο) κατά την απογείωση, δεν μπορούσε να εγγυηθεί ασφαλή απογείωση, είτε λόγω μήκους διαδρόμου, είτε λόγω βουνών ή και των δύο μαζί. Παραδείγματα? Σίτι Λονδίνου, Ίνσμπρουκ, Σιόν, Λουγκάνο και άλλα πολλά ανά τον κόσμο. Επίσης, αεροδρόμια μέσα σε πόλεις και αυστηρά επίπεδα θορύβου.

Συμπτωματικά, το μέγεθος του αεροσκάφους βόλεψε πολλά routes, αφού κάλυπτε ένα κενό μεταξύ του μικροτέρου διαθέσιμου τζέτ και του μεγαλυτέρου τουρμποπρόπ (το οποίο αφαιρούσε επίσης πόντους πρεστίζ). Το 737-200 πάλιωνε και έκανε θόρυβο καθώς και είχε περιορισμένες επιδόσεις.

Οι τέσσερεις κινητήρες ήταν αναγκάιο κακό. Για χάρη του βασιλικού που λένε......

Το κενό που δεν θέλησαν τότε να καλύψουν οι Μπόινγκ, Αιρπάς, ATR κλπ, το καρπώθηκε το 146 / RJ. Εκεί πιά βρήκαν χώρο επέκτασης η Bombardier και Embraer αλλά και το Α-318 στίς μέρες μας.

Η Μπόινγκ έκανε το σφάλμα που κράτησε τα νούμερα του 737-500 χαμηλά. Θα έβγαζε καλό "χαρτζιλίκι". Θα ήταν τέλειο γι'αυτήν την δουλειά αν και κάπως μεγάλο για μερικά αεροδρόμια που το Βae χωρούσε μιά χαρά.
 
Εννοείς το Βοeing 737-500 ότι μπορούσε να καλύψει το κενό που τελικά κατέλαβε το BA 146 AVRO? Πάντως η Aegean στέλνει αυτά τα αεροσκάφη εκεί που η ΟΑ στέλνει τα ATR κατά βάση.

Κύριο επιχείρημα πάντως είναι ότι εφόσον με τα υψηλά στάνταρ ασφαλείας ( συν το ETOPS ) η ασφάλεια είναι δεδομένη, υπάρχει πλέον χώρος και πολυτέλεια και για οικονομία στα καύσιμα και τη συντήρηση εν γένει.

Πάλι όμως τίθεται το ερώτημα : είναι άραγε οικονομικός ο κινητήρας θηρίο του Boeing 777 ή το 767 ( οποιασδήποτε εταιρείας είτε PR , GE ή RR)? Σε σχέση ακόμη και με τους 4 έστω αλλά μικρότερους του Α 340?

Το επιχείρημα περί οικονομίας ήταν αυτό που οδήγησε στον παραμερισμό σιγά σιγά του 747 ε??
 
Imperator99":15y33wwg said:
Εννοείς το Βοeing 737-500 ότι μπορούσε να καλύψει το κενό που τελικά κατέλαβε το BA 146 AVRO? Πάντως η Aegean στέλνει αυτά τα αεροσκάφη εκεί που η ΟΑ στέλνει τα ATR κατά βάση.

Για τις αποστάσεις των περισσότερων εσωτερικών δρομολογίων στην Ελλάδα και την κίνηση που έχουν, οικονομικά συμφορότερα αεροσκάφη είναι τα turboprpop. Η Aegean σκοπεύει να αντικαταστήσει τα ΒΑ 146 με ελικοφόρα.

είναι άραγε οικονομικός ο κινητήρας θηρίο του Boeing 777 ή το 767 ( οποιασδήποτε εταιρείας είτε PR , GE ή RR)? Σε σχέση ακόμη και με τους 4 έστω αλλά μικρότερους του Α 340?

Ναί, διότι ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι σχεδόν ή ίδια, οι απαιτήσεις συντήρησης και -κυρίως- γενικών επισκευών (που κοστίζουν πάρα πολύ) των μεγάλων κινητήρων είναι μικρότερες.
 
Nontas":3jcz852k said:
Για τις αποστάσεις των περισσότερων εσωτερικών δρομολογίων στην Ελλάδα και την κίνηση που έχουν, οικονομικά συμφορότερα αεροσκάφη είναι τα turboprpop. Η Aegean σκοπεύει να αντικαταστήσει τα ΒΑ 146 με ελικοφόρα.

Είναι επιβεβαιωμένη πληροφορία αυτή, φήμη ή καθαρά προσωπική άποψη; Προσωπικά, και χωρίς να έχω γνώση πάνω στο θέμα, μου φαίνεται απίθανο η Aegean, που πριν από κάποια χρόνια απέσυρε τα ελικοφόρα που είχε, να επαναφέρει turboprop. Ναι μεν είναι πιο συμφέροντα από οικονομικής άποψης, ωστόσο η αρνητική γνώμη (λανθασμένη ή μη, δεν έχει σημασία) που έχει το κοινό για τα ελικοφόρα, θα είχε ως αποτέλεσμα να χάσει μέρος της πελατείας της εξαιτίας μιας τέτοιας επιλογής. Πόσο μάλλον όταν αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται και τρίτη εταιρία, έστω και σε νηπιακή μορφή, που δρομολογεί αποκλειστικά jet αεροσκάφη προς περιφερειακά αεροδρόμια.
 
Δεν είναι φήμη ούτε προσωπική άποψη, έχει δημοσιευτεί στο Aegean Airlines company presentation 2007 (σελ 17).

Το πλάνο 2007-2010 προέβλεπε την ανανέωση του στόλου με Airbus 320 και turboprop. Οσον αφορά τα Α320 υλοποιήθηκε σύμφωνα με το σχέδιο, αν θα πραγματοποιηθεί τελικά αυτό που προβλέπει για τα ελικοφόρα ή όχι, δεν μπορώ να το ξέρω.
 
Λίγο προσοχή, μην φεύγετε off topic!!!
 
Top