[What if…] Η Ολυμπιακή υπήρχε ακόμα.

  • Thread starter TOGA
  • Ημερομηνία δημιουργίας

TOGA

Economy-Class-Member
Εγγραφή
12/07/2006
Μηνύματα
235
Likes
55
Δεν ξέρω πώς μου ήρθε η ιδέα (τη νύχτα!) να ανοίξω τέτοιο θέμα—αποσπάσματα παρόμοιων συζητήσεων έχουν μάλλον ξαναγίνει στο παρελθόν—αλλά σκέφτηκα μια "What If…", εναλλακτική ροή της ιστορίας όπου είμαστε στην αρχή του 2020, και η Ολυμπιακή (η παλιά, η ορθόδοξη :mrgreen: ) δεν έπαψε να λειτουργεί, ούτε και συγχωνεύτηκε με την Aegean.

Παρόλο που, όπως είπα, τέτοιες συζητήσεις (πιθανόν σε μικρότερη έκταση) έχουν ξαναγίνει, νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον αφενός να δούμε την σύγχρονη πραγματικότητα των αερομεταφορών στην Ελλάδα/Ευρώπη (που σίγουρα έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία 10-15 χρόνια), κι αφετέρου να ελέγξουμε—σε αυτήν την… αηδιαστικά ευφάνταστη υπόθεση εργασίας—το τι θα σήμαινε η συνύπαρξη της Ολυμπιακής με την Αιγαίου.

Για να μπορέσουμε να εστιάσουμε στην αεροπορική πλευρά του σήμερα, ας μην προσπαθήσουμε να σκεφτούμε «πώς», «γιατί», κλπ η οικονομική της κατάσταση βελτιώθηκε—ας υποθέσουμε ότι βρέθηκε (σοβαρός) επενδυτής, ότι έγιναν διαρθρωτικές κινήσεις, ότι σταμάτησαν τα ζημιογόνα δρομολόγια, ότι χαρίστηκαν τα χρέη, ή οτιδήποτε άλλο, κι ότι η Ολυμπιακή «σήμερα», στην πόρτα του 2020, είναι μια εταιρία περίπου του μεγέθους της Αιγαίου που εξυπηρετεί παρόμοιους προορισμούς.

Ερωτήσεις/food for thought:

1) Χωρίς την ΟΑ, τι θα έκανε η Aegean σχετικά με μικρά εσωτερικά δρομολόγια; Θα έπαιρνε Dash/ATR για να ανταγωνιστεί σε επιδοτούμενα της άγονης γραμμής; Μήπως θα αρκούταν σε τίποτα A319 (A318?) για Σκιάθο, Μύκονο, κλπ;

2) Τι θα σήμαινε η (συν)ύπαρξη ΟΑ-Αιγαίου (από περίπου ισότιμες θέσεις) για ανταγωνισμό του στυλ Volotea, Ryanair, κλπ;

3) Εάν υποθέσουμε ότι η Aegean ήταν και σε αυτήν την εναλλακτική ιστορία μέρος της Star Alliance, τι θα γινόταν αν η ΟΑ γινόταν μέρος της One World? Εννοώ από άποψη feeder flights και connections στο εξωτερικό. Θα πήγαιναν σε τέτοιου είδους ανταγωνισμό οι συμμαχίες (με βάση υπάρχοντα προηγούμενα);

4) Ίσως η πιο σημαντική ερώτηση: Μπορούν να συνυπάρξουν 2 εταιρίες μεγέθους Αιγαίου στην Ελλάδα και να είναι και οι δυο κερδοφόρες;
 

AirNamibia

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
25/02/2016
Μηνύματα
1.282
Likes
240
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTT
Στο υποθετικό σενάριο, όποια ερώτηση και να θέσεις θα υπάρχουν οι υποστηριχτές της Αιγαίου που για να μην χάσουν την δουλειά τους θα κατακεραυνώνουν όποια άλλη άποψη.
Είναι δυνατόν να δεχτούν ότι η Ελληνική αγορά χωρά δύο εταιρείες;
Όταν αγοράσθηκε η νΟΑ θα μπορούσε να δημιουργηθεί αυτό το σχήμα αλλά αποδείχθηκε η αγορά το 2009 από την Marfin ήταν ένας δούρειος ίππος για να αγορασθεί η πΟΑ από την Α3 και να μην δημιουργηθούν αντιδράσεις.
Ξεχνάμε ότι είχαν δημιουργηθεί αεροπορικές εταιρείες (π.χ. Athens Aviation) μόνο και μόνο για να δικαιολογηθούν ότι η αγορά της πΟΑ από την Α3 δεν θα δημιουργούσε μονοπώλιο και να πάρουν την ΕΕ έγκριση;
Φυσικά καμμιά εταιρείας δεν της αρέσει ο ανταγωνισμός, βλέπεις και τώρα που τάχα στην Ευρώπη υπάρχει ανταγωνισμός θα παρατηρήσεις ότι υπάρχει χαλιναγώγηση του κόστους των εισιτηρίων, δεν κτυπά ο ένας τον άλλον.
Και οι LCC βγάζουν εισιτήρια κράχτες (παροδικά) αλλά στην πραγματικότητα παρατηρούν και ακολουθούν την αγορά. Πόσες φορές συμβαίνει το κόστος εισιτηρίων των LCC να είναι ίσο και μερικές φορές μεγαλύτερο των legend εταιρειών;
Εάν το ερώτημα σου είναι: εάν η Ελληνική αγορά χωρά μία ή δύο Ελληνικές LCC, δεν νομίζω ότι η πΟΑ θα μπορούσε να παίξει αυτό τον ρόλο, είδη η Α3 συμπεριφέρεται σαν LCC.
Οι Ryanair και Wizzair έχουν μοιράσει την Ευρωπαϊκή αγορά, δύο Ελληνικές τι να μοιράσουν;
Oύτε οι Μακεδονικές αερογραμμές δεν μπόρεσαν να επιβιώσουν. Προσωπικά νομίζω ότι η Ellinair παίζει τον ρόλο των Μακεδονικών Αερογραμμών. Μπορεί η Ellinair να έχει εβδομαδιαία δρομολόγια αλλά ο βασικός φόρτος της είναι η εξυπηρέτηση των τουριστών του ομίλου, άρα κοντά στον ρόλο του charter/provider.
Καλά που υπάρχει η Sky Express γιατί τα πράγματα θα ήταν χειρότερα. Αν και η GQ κατά κανόνα δεν είναι φτηνότερη στα εισιτήριά της, υπάρχει σαν εναλλακτική λύση. Αν τώρα διαμαρτύρονται τα νησιά και οι απομακρυσμένες πόλεις της Ελλάδας για το κόστος των εισιτηρίων, για φαντάσου σε μονοπωλιακό καθεστώς τι θα επικρατούσε.
Θεωρώ το Κράτος θα μπορούσε να κατεύθυνε τον ρόλο της πΟΑ για διείσδυση στην Τουριστική Αγορά. Δεν μπορείς να θέλεις να ανοίξεις υπερπόντιες αγορές και να περιμένεις από ξένες ιδιωτικές εταιρείες να σου κάνουν την δουλειά. Δεν υποστηρίζω ότι θα πρέπει να έχουμε το μοντέλο της κρατικής / κομματικής ΟΑ όπου κάθε εργαζόμενος συμπεριφερόταν σαν τσιφλικάς. Αλλά σε ένα κράτος που ο Τουρισμός είναι η μόνη σοβαρή βιομηχανία θα έπρεπε να υποστηριζόταν από αεροπορική εταιρεία που θα άνοιγε νέες αγορές.
Παραπονιόμαστε ότι η Ελληνική αεροπορική κίνηση έχει μεγάλη εποχικότητα, αλλά τι γίνεται για να αντιμετωπισθεί αυτό; Το ίδιο μοντέλο αναπαράγουμε…. Προσπαθούμε να πετάξουμε και στην κάθε Ευρωπαϊκή κωμόπολη.
Το μοντέλο των μετεπιβιβάσεων το σνομπάρουμε γιατί απαιτεί άλλη υποστήριξη αεροσκαφών. Οπότε δεν βλέπω να υπάρχει διέξοδο ή προοπτική στην Ελληνική αεροπορική αγορά γιατί έχει χαλιναγωγηθεί.
Πάντα η πΟΑ είχε καλές σχέσεις με την ΒΑ (από την εποχή των Comet 4B παγκόσμια πρωτιά του codeshare ) δεν ήταν τυχαίο στην εποχή των εξυγιάνσεων είχε έλθει η Speedwing θυγατρική της ΒΑ. Οπότε θα ήταν αναμενόμενο η πΟΑ να γινόταν μέλος της Oneworld.
Αλλά τώρα ας γίνει η GQ μέλος/affiliate της SkyTeam και πολύ μας είναι.
Το κακό είναι ότι η πΟΑ (1957-1975) δημιούργησε ένα μύθο, τώρα τι δημιουργήσαμε;
Τώρα θα μου άρεσε η πΟΑ γιατί κατά κανόνα θα είχε αεροσκάφη Boeing και Embraer, ενώ η Α3 δεν πρόκειται να αλλάξει τον στόλο της από την Airbus (άντε μετά βίας Bombardier) Όσο για τα ATR42 θα έπαιζαν και στις 2 εταιρείες. . Αλλά αυτό είναι personal wishful thinking.
Ξαναγυρίσαμε στο 1947 Τ.Α.Ε=Α3 / ΕΛΛ.Α.Σ=GQ / A.M.E.=EL
Ε…κάποτε θα ξαναγυρίσουμε στο 1951
Ας έχουμε όμως όραμα και όπως οι γραμμές
ATH-YUL-ORD είχαν αρχίσει το 1969 μέχρι το 1978 και
ATH-SINorBKK-MEL-SYD είχαν αρχίσει το 1972 μέχρι το 1977 και επανεκκίνησαν το 1984 με τα Β747, ΤΩΡΑ πάλι σχεδιάζονται νέα α/φ και οι Αυστραλοί ξυπνούν… μπορεί και εμείς να ξυπνήσουμε.
Μπορεί να φτάσουμε το 1990 τότε που πετούσαμε μέχρι Τόκυο. :great:
Πόσο λυπηρό να δούμε την ΟΑ424 ΥΥΖ-ΑΤΗ στις 29/09/09 τελευταία υπερπόντια Ελληνική πτήση. :cry:
 
Top