Υπερατλαντικά από SKG

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Φιλε μου αν επιτρέπεται μιας και ερχεσαι λογω ενοικιάσεων αυτοκινητων σε επαφή από πρώτο χέρι, αφορά Ελληνες ομογενείς της Β.Ελλάδας που έρχονται να επισκεφτούν τα πάτρια εδάφη ή μιλάς για Αμερικάνους επισκέπτες; Διότι έχω την εντύπωση πως οι Αμερικάνοι πέρα από το τρίπτυχο Ακρόπολη-Μύκονος-Σαντορίνη δεν έχουν και πολλές άλλες γνώσεις για τα υπόλοιπα.
Φιλε μου είναι και ομογενείς αλλά και παρα πολλοί τουρίστες . Παραδόξως γνωριζουν καλά τα μέρη όπως επίσης χρησιμοποιούν τη Θεσσαλονίκη ως ορμητήριο για να επισκεφθούν τοποθεσιες όπως η Βεργινα, τα Μετέωρα , το Πηλιο κλπ.
 
Αρκετές θα έλεγα: Πόρτο, Ζυρίχη, Γενεύη, Ντουμπρόβνικ, Νάπολι, Νίκαια, Στοκχόλμη, Κοπεγχάγη, Μάντσεστερ, Μπέργκεν, Ρέκιαβικ, Βουδαπέστη, Κρακοβία ακόμα και στο Σάννον των 10000 κατοίκων

Από τη λίστα θα πρέπει να αφαιρέσουμε τις πρωτεύουσες και τα οικονομικά σούπερ κέντρα. Άρα, μένουν Πόρτο, Ντουμπρόβνικ, Νάπολι, Νίκαια, Μάντσεστερ, Μπέργκεν, Κρακοβία, Σάννον. Δεν έχω χρόνο να ψάξω, αλλά πόσες από αυτές έχουν πτήσεις όλο το χρόνο; Υποψιάζομαι μόνο το ΜΑΝ, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.

Έχω ξαναγράψει εδώ ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει ούτε επιχειρηματικό ούτε τουριστικό βάθος για να συντηρήσει μόνιμη σύνδεση με τις ΗΠΑ. Επιπλέον, βρίσκεται πολύ κοντά στην Αθήνα. Δεν έχει και τόσο νόημα να στείλεις δύο αεροσκάφη σε δύο αεροδρόμια της ίδιας χώρας που απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 200 μίλια (εξαιρούνται, εννοείται, πρωτεύουσες και μεγάλα οικονομικά κέντρα).
Άσε που το SKG είναι μια χαρά προσβάσιμο από ATH, αλλά και από κάμποσα ευρωπαϊκά hub.

Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι για μια βιώσιμη αεροπορική σύνδεση δεν αρκούν οι τουρίστες προς SKG αλλά και οι ταξιδιώτες από SKG.
Και κάτι μου λέει ότι στη δεύτερη κατηγορία το αεροδρόμιο πάσχει σοβαρά.
 
Δεν έχει και τόσο νόημα να στείλεις δύο αεροσκάφη σε δύο αεροδρόμια της ίδιας χώρας που απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 200 μίλια
Εδώ διαφωνώ. Μόναχο και Φρανκφούρτη απέχουν το ίδιο και λιγότερο νομίζω και λειτουργούν συμπληρωματικά και λιγότερο ανταγωνιστικά. Ναι, μιλάμε για άλλα μεγέθη αλλά κι αυτά από κάπου ξεκίνησαν. Εκτός αν μένουμε στάσιμοι, τότε λογικός ο συλλογισμός.
Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι για μια βιώσιμη αεροπορική σύνδεση δεν αρκούν οι τουρίστες προς SKG αλλά και οι ταξιδιώτες από SKG.
Και κάτι μου λέει ότι στη δεύτερη κατηγορία το αεροδρόμιο πάσχει σοβαρά.
Νομίζω ότι σχεδόν κανείς δε θα έλεγε όχι σε ένα ταξιδάκι από Βόρεια Ελλάδα προς Αμερική. Προφανώς για τους περισσότερους είναι οικονομικό το θέμα. Άλλοι ίσως φοβούνται να βγουν εκτός συνόρων, ίσως δεν έχουν ποιον να φροντίσει/φυλάξει τα υπάρχοντά τους όσο θα λείπουν, μερικοί ίσως το θεωρούν πολυτέλεια, έχουν οικολογικές ανησυχίες, τέλος πάντων υπάρχουν πολλοί λόγοι. Υποθέτω κάποιοι θα μπορούσαν να υποκινηθούν, αλλά δεν ξέρω αν θα ήταν αρκετό για να γίνει μια μακροπρόθεσμη, βιώσιμη σύνδεση.
 
Πιστεύω ότι 1 η 2 δρομολόγια ανά εβδομάδα μπορεί να τα στηρίξει η Θεσσαλονίκη…Εάν όμως καταφέρουν και γίνουν feeder πχ για Βαλκάνια η νησιά (πχ φέτος είχε η GQ SKG-PAS) θα έχει καλές πληρότητες…Άλλα όλα ξεκινάνε από το τι κίνητρα θα δώσει το ίδιο το αεροδρόμιο…
 
Εδώ διαφωνώ. Μόναχο και Φρανκφούρτη απέχουν το ίδιο και λιγότερο νομίζω και λειτουργούν συμπληρωματικά και λιγότερο ανταγωνιστικά. Ναι, μιλάμε για άλλα μεγέθη αλλά κι αυτά από κάπου ξεκίνησαν. Εκτός αν μένουμε στάσιμοι, τότε λογικός ο συλλογισμός.
Μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Τα άλλα μεγέθη. Δηλαδή, μιλάμε για τεράστια διαφορά σε ΑΕΠ περιοχής (η Βαυαρία έχει τριπλάσιο ΑΕΠ απ' την Ελλάδα, η Έσση 50% περισσότερο), πληθυσμό (20 εκατομμύρια τα δύο κρατίδια), catchment area κ.λπ. ATH-SKG και FRA-MUC δεν θα έπρεπε καν να μπαίνουν στην ίδια πρόταση (pun intended).
 
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό η διασύνδεση ενός ελληνικού περιφερειακού αεροδρομίου με τη Βόρειο Αμερική και όχι με προορισμούς που ενδεχομένως να έχουν μεγαλύτερη δυναμική, όπως λόγου χάρη η Τασκένδη, η Τιφλίδα το Κουταΐσι, λόγω Ποντίων κλπ.

Η Θεσσαλονίκη είναι σε απόσταση 40 λεπτών από το hub της Κωνσταντινούπολης και δύο ωρών από τα hubs του Μονάχου της Βιέννης και της Φρανκφούρτης. Πιστεύω ότι και τα τέσσερα αεροδρόμια καλύπτουν τις ανάγκες των τοπικών πληθυσμών για διηπειρωτικές συνδέσεις και όχι μόνον. Αν κάτι λείπει, αυτό θα ήταν -κατά τη γνώμη μου- μία KLM που εκτός από το hub του Schiphol, έχει μία τάση να πετά προς αξιόλογα περιφερειακά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που δεν πάνε οι άλλοι.

Ας μην έχουμε λοιπόν αυταπάτες ή κρίσεις μεγαλείου, όταν το πραγματικό κέρδος είναι στην προσέλκυση περισσότερων επιβατών και όχι απαραίτητα μεγαλύτερων αεροσκαφών.
 
Απορώ που δε γράψατε ακόμα για εκείνη τη μαγική στιγμή που η SkyGreece είχε ξεκινήσει την πτήση SKG-BUD-YYZ. Ήταν ο κολοφώνας των υπερατλαντικών δρομολογίων της χώρας μας.
 
Και το άλλο, που έκαναν μέσω Zagreb. Νέα Υόρκη πήγαινε;
 
Όπως έγραψαν κι άλλοι: Αμερική δεν είναι μόνο Νέα Υόρκη. Δηλ., θα έχει codeshare / interlining με αμερικάνικες εταιρίες; Και ακόμα εάν έχει, με ίσως 1-2 δρομολόγια την εβδομάδα μια τέτοια ανταπόκριση μέσω NYC θα ήτανε ελκυστική, σε σύγκριση με άλλες εταιρίες που προσφέρουν καθημερινές ανταποκρίσεις μέσω Ευρώπης ή ακόμα 2-3 ανταποκρίσεις κάθε μέρα και πολύ περισσότερες επιλογές;

Και εάν το μόνο πλεονέκτημα που θα μπορούσε να προσφέρει είναι η χαμηλότερη τιμή, συμφέρει στη Emirates; Δεν είναι LCC που βασίζεται σ΄αυτή τη λογική....

Δεν θέλω να πω ότι δεν υπάρχει ζήτηση (δεν το γνωρίζω), αλλά προσωπικά το θεωρώ πιο σημαντικό να έχουμε καλύτερες συνδέσεις στα μεγάλα hubs της Ευρώπης (με ανταποκρίσεις σε όλο τον κόσμο), απ΄ότι 2 πτήσεις την εβδομάδα για Νέα Υόρκη το καλοκαίρι.
 
Last edited:
Top