Olympic Β737-200 mystery flight

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (και Ολυμπιακή Αεροπορία, Αεροπλοΐα, Μακεδονικές Αερογραμμές)
nmakris
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 05 Μαρ 2006, 14:42
Τοποθεσία: Πειραιάς

Olympic Β737-200 mystery flight

Δημοσίευσηαπό nmakris » 29 Ιαν 2007, 22:27

Αγαπητοί φίλοι,

αυτή είναι η πρώτη φορά που γράφω στο Forum, καίτοι το παρακολουθώ ανελιπώς κάθε μέρα εδώ και ένα χρόνο. Ο λόγος για το post μου αυτό είναι ένα παλαιότερο περιστατικό που μου προκάλεσε τρομερή εντύπωση και για το οποίο μέχρι τώρα δεν έχω κάποια εξήγηση.

Πριν από οκτώ περίπου χρόνια, παραθέριζα στο εξοχικό μου στο νησί των Σπετσών. Πρέπει καταρχήν να διευκρινίσω ότι στην περιοχή η κίνηση αεροπλάνων ειδικά σε χαμηλό ύψος είναι ιδιαίτερα σπάνια και περιορίζςται σε μικρά μονοκινητήρια ή δικινητήρια ελίκοφόρα που απογειώνονται ή προσγειώνονται στο μικρό αεροδρόμιο του Πορτοχελίου (LGHL) στην Αργολίδα, ακριβώς απέναντι από τις Σπέτσες.

Ένα αυγουστιάτικο λοιπόν μεσημέρι, ενώ βρισκόμουν στο μπαλκόνι του σπιτιού μου (στην πλαγιά του νησιού με πολύ καλή θέα όλης της περιοχής), είδα στον βορειονανατολικό ορίζοντα, από την πλευρά της Ύδρας, κάτι που πετούσε σε χαμηλό ύψος, χωρίς ωστόσο να μπορώ να διακρίνω τι ήταν ακριβώς. Σε κάθε περίπτωση κατευθυνόταν προς την πλευρά μου. Πολύ σύντομα διαπίστωσα, με ανάμεικτα συναισθήματα, αρχικά έκπληξης και εν συνεχεία φόβου/τρόμου, ότι ήταν ένα Β 737-200 της Ολυμπιακής το οποίο πετούσε με χαμηλή ταχύτητα σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, το πολύ 800-1000 πόδια (!!!) κατά μήκος του στενού που χωρίζει τις Σπέτσες από τις ακτές της Πελοποννήσου. Δεν κρύβω ότι για μια στιγμή ήμουν βέβαιος ότι εντός των επόμενων δευτερολέπτων θα παρακολουθούσα αναγκαστική προσθαλάσσωση ή συντριβή σε κάποια πλαγιά. Τελικά, το αεροπλάνο συνέχισε την ίδια οριζόντια πτήση προς τα δυτικά και λίγο αργότερα πήρε ύψος και εξαφανίστηκε στον ορίζοντα.

Με δεδομένο ότι αποκλείεται το αεροπλάνο να βρισκόταν σε διαδικασία προσγείωσης σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο (το κοντινότερο ήταν το LGAT, τουλάχιστον 100-150 χλμ μακριά), το μόνο που μπορώ να υποθέσω για αυτό που έιδα ήταν ότι επρόκειτο, έιτε για κάποια εκπαιδευτική πτήση, είτε για κάποιο emergency. Πρέπει να πω ότι λόγω της ταραχής μου δεν πρόσεξα εάν το αεροπλάνο βρισκόταν σε διαμόρφωση προσέγγιησης / προσγείωσης (flaps down / slats κλπ). Σίγουρα, όμως, δεν είχε gear down.

Γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό για να με διαφωτίσει;
0 x


Άβαταρ μέλους
TAKIS
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 409
Εγγραφή: 23 Απρ 2004, 23:17
Τοποθεσία: Athens
x 1

Δημοσίευσηαπό TAKIS » 29 Ιαν 2007, 22:33

Δυσκολο να απαντησει κανεις για κατι που εγινε πριν 8 χρονια...
Αλλα σκεψου τι θα ελεγε κανεις αν καθοταν αμεριμνος στην αυλη του σπιτιου του χωρις να ξερει κατι και να εβλεπε στο βαθος μακρια την αναπαρασταση της ΟΑ στο Γραμματικο (βλεπε ΗΛΙΟΣ)...
Τι θα φανταζοταν κατευθειαν;;; :wink:
0 x

stamatakas
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 119
Εγγραφή: 30 Ιουν 2005, 11:54
Τοποθεσία: Lausanne
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό stamatakas » 29 Ιαν 2007, 22:52

Ean thimamai kala ipirxe/iparxi kapio restricted area eki pera pou proorizotane gia training flights tis OA (LGR-???). Den exo tora xarti mprosta mou na sas to po sigoura alla opios exi to AIP as riksi mia matia. Isos mporoune na voithisoune kai i piloti tou forum.
0 x

Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2714
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 71
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό MerNion » 30 Ιαν 2007, 00:54

Η μόνη περιορισμένη περιοχή που υπάρχει εκεί κοντά είναι η LGR7 αλλά ξεκινάει κάτω από τις Σπέτσες και φτάνει μέχρι το ύψος των Κυθήρων..

(Ετσι δείχνει ένας χάρτης που έχω τουλάχιστον.. Αν έχει "μπει" και καμία άλλη που δεν την έχει ο χάρτης δεν ξέρω αλλά μπορώ να κοιτάξω αύριο στο AIP)
0 x


stamatakas
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 119
Εγγραφή: 30 Ιουν 2005, 11:54
Τοποθεσία: Lausanne
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό stamatakas » 30 Ιαν 2007, 12:04

Ego vlepo mia LGD84 kai LGD85 eki konta, episis iparxi kai pio notia i LGD76 kai LGD83.
To R gia restricted mallon lathos diko mou itane. Isos einai palios o xartis mou alla isai sigouros
oti pires ton xarti gia lower airspace;

Apla den exo AIP gia na do kai tin perigrafi ton LGDs, ean exis tin kalosini rikse mia matia.
0 x

Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2714
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 71
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό MerNion » 30 Ιαν 2007, 14:13

stamatakas έγραψε:Ego vlepo mia LGD84 kai LGD85 eki konta, episis iparxi kai pio notia i LGD76 kai LGD83.
To R gia restricted mallon lathos diko mou itane. Isos einai palios o xartis mou alla isai sigouros
oti pires ton xarti gia lower airspace;

Apla den exo AIP gia na do kai tin perigrafi ton LGDs, ean exis tin kalosini rikse mia matia.


Ο χάρτης μου έχει μόνο της περιορισμένες και όχι τις επικίνδυνες γι' αυτό δεν είδα τπτ άλλο στην περιοχή.
Θα κοιτάξω στο AIP αυτές που είπες και θα σου πω.
0 x

Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2714
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 71
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό MerNion » 30 Ιαν 2007, 16:49

Λοιπον.. οι επικίνδυνες περιοχές αυτές έχουν να κάνουν όλες με βολές ναυτικού ή/και αεροπορίας. Η μόνη περιορισμένη περιοχή που είδα εκεί κοντά και είναι για training flights είναι κοντά στην Ραφήνα..
0 x


stamatakas
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 119
Εγγραφή: 30 Ιουν 2005, 11:54
Τοποθεσία: Lausanne
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό stamatakas » 30 Ιαν 2007, 20:47

euxaristo poli, opote akiri i theoria mou :-(
0 x

Άβαταρ μέλους
makedonas
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5934
Εγγραφή: 06 Σεπ 2003, 14:33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDM
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό makedonas » 30 Ιαν 2007, 22:26

MerNion έγραψε: Η μόνη περιορισμένη περιοχή που είδα εκεί κοντά και είναι για training flights είναι κοντά στην Ραφήνα..


Λίγο παρατραβηγμένο αλλα ίσως πιθανό: Μήπως πριν από 8 χρονια υπήρχανε (και) αλλα restricted areas???
0 x
.oO(Στέφος)Oo.
[AVNews]

nmakris
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 05 Μαρ 2006, 14:42
Τοποθεσία: Πειραιάς

Δημοσίευσηαπό nmakris » 30 Ιαν 2007, 23:48

Παιδιά εκτιμώ ιδιαίτερα την άμεση ανταπόκρισή σας στο post μου. Θα πρέπει, ωστόσο, να διευκρινίσω ότι η συγκεκριμένη περιοχή όπου είδα την εν λόγω μυστηριώδη πτήση μόνο restricted για εκπαιδευτικές πτήσεις ή ασκήσεις δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Το Β737 ουσιαστικά πέταξε στο ύψος που αναφέρω πάνω από το στενό μεταξύ Σπετσών και Κόστας (πλάτους 1,5 ν. μιλίου περίπου), το οποίο είναι πυκνοκατοικημένη περιοχή, ιδίως το καλοκαίρι, ακριβώς δίπλα δε βρίσκεται το αεροδρόμιο του Πορτοχελίου το οποίο παρουσιάζει κάποια κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες. Με άλλα λόγια, το μόνο πράγμα που δεν θα περίμενα ποτέ να δω στην περιοχή ήταν ένα πολιτικό τζετ σε αυτό το ύψος. Ασ σημειωθεί ότι και τα αεροπλάνα της ΠΑ που κάνουν συχνές διελεύσεις από την περιοχή, περνούν σχεδόν πάντα από τη νότια πλευρά του νησιού. Συνεπώς, το μυστήριο εξακολουθεί να υφίσταται.Ίσως την απάντηση θα μπορούσε να μας δώσει κάποιος από την ΟΑ.
0 x


Άβαταρ μέλους
MerNion
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2714
Εγγραφή: 20 Αύγ 2006, 14:58
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
x 71
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό MerNion » 31 Ιαν 2007, 01:30

nmakris έγραψε:Ίσως την απάντηση θα μπορούσε να μας δώσει κάποιος από την ΟΑ.


8 χρόνια πριν..? Δύσκολο..
0 x

Άβαταρ μέλους
Hastaroth
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2271
Εγγραφή: 28 Ιουν 2004, 23:53
Τοποθεσία: Urantia

Δημοσίευσηαπό Hastaroth » 31 Ιαν 2007, 08:57

nmakris έγραψε:Παιδιά εκτιμώ ιδιαίτερα την άμεση ανταπόκρισή σας στο post μου. Θα πρέπει, ωστόσο, να διευκρινίσω ότι η συγκεκριμένη περιοχή όπου είδα την εν λόγω μυστηριώδη πτήση μόνο restricted για εκπαιδευτικές πτήσεις ή ασκήσεις δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Το Β737 ουσιαστικά πέταξε στο ύψος που αναφέρω πάνω από το στενό μεταξύ Σπετσών και Κόστας (πλάτους 1,5 ν. μιλίου περίπου), το οποίο είναι πυκνοκατοικημένη περιοχή, ιδίως το καλοκαίρι, ακριβώς δίπλα δε βρίσκεται το αεροδρόμιο του Πορτοχελίου το οποίο παρουσιάζει κάποια κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες. Με άλλα λόγια, το μόνο πράγμα που δεν θα περίμενα ποτέ να δω στην περιοχή ήταν ένα πολιτικό τζετ σε αυτό το ύψος. Ασ σημειωθεί ότι και τα αεροπλάνα της ΠΑ που κάνουν συχνές διελεύσεις από την περιοχή, περνούν σχεδόν πάντα από τη νότια πλευρά του νησιού. Συνεπώς, το μυστήριο εξακολουθεί να υφίσταται.Ίσως την απάντηση θα μπορούσε να μας δώσει κάποιος από την ΟΑ.


Πράγματι μού φαίνεται κι'εμένα περίεργο.Εχω βρεθεί στίς Σπέτσες πρίν από 6 χρόνια,Αύγουστο,καί το μόνο που είχα δεί ήταν ένα μικρό μονοκινητήριο που πετούσε αρκετά ψηλά,προφανώς πηγαίνοντας κάπου.Το σημείο που αναφέρεις είναι όντως όχι μόνο πυκνοκατοικημένο αλλά και μέ συνεχή κυκλοφορία πλοίων και πλοιαρίων καί το ύψος στό οποίο αναφέρεις οτι πετούσε το 732 είναι πολύ χαμηλό ακόμα και γιά "χαμηλή διέλευση" στρατιωτικού αεροπλάνου στην περιοχή αυτή.Επομένως ακόμα και γιά training (που δέν νομίζω οτι θά έκαναν,αφού υπήρχε-καί υπάρχει ακόμα-το σχετικό simulator στο LGAT) δέν πιστεύω οτι επιτρέπεται τόσο χαμηλή πτήση στο σημείο αυτό.

ΥΓ.Τό LGHL είναι ιδιωτικό αεροδρόμιο (έχω γνωρίσει τον ιδιοκτήτη του).Εδώ και αρκετό καιρό είναι ανενεργό,αφού η ΟΑ -που τής είχε δοθεί άδεια να το χρησιμοποιή- έχει καταργήσει το δρομολόγιο τού Πορτοχελιού,ο δέ ιδιοκτήτης έχει πουλήσει το αεροπλάνο του (όχι σέ μένα,δυστυχώς :D )και ασχολείται πλέον μέ ελικόπτερα.....
0 x
Αρθρουν πρωτουν,ου κυβερνητς ιεχει δικαιουμα ζωης και θανατ στου πλερωμα και στς επιβατς

Άβαταρ μέλους
crazy pilot
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 25 Σεπ 2006, 01:57
Τοποθεσία: Κοντά στο αείμνηστο LGAT....

Δημοσίευσηαπό crazy pilot » 31 Ιαν 2007, 13:57

Δύο τινά πρέπει να συνέβαιναν:Ή ήταν εκπαιδευτική πτήση χωρίς επιβάτες (τοπική, όπως λέγεται), ή acceptance flight μετά από βαριά συντήρηση (Check D, συνήθως) για επιστροφή του α/φους στις γραμμές. Και τα δύο περιλαμβάνουν χαμηλές διελεύσεις για διάφορους λόγους. Οι περιοχές δεσμεύονταν, εκείνα τα χρόνια της αθωότητας, με επί τόπου συνομιλία Κέντρου Ελέγχου και αεροπλάνου, αν και το Σχέδιο Πτήσης υποδείκνυε συγκεκριμένα μέρη. Πλην, όμως, για πρακτικούς λόγους και ανάλογα πολιτικής και στρατιωτικής κυκλοφορίας - ενεργοποιημένα πεδία βολής κλπ - γινόταν επί τόπου συννενόηση για το ποια σημεία και ύψη θα δεσμευθούν. Πχ, σου έλεγε "κρατηθείτε νότια του 38ου παραλλήλου, ανατολικά 23ου μεσημβρινού, όχι πιο κοντά στη Μήλο από 25 μίλια, ανάμεσα 1000 και 8000 πόδια. Αν χάσουμε επαφή κατευθείαν Δίδυμο στο 150 τάδε ώρα". Κάπως έτσι γινόταν η δουλειά κι ήταν όλοι ευχαριστημένοι!
Όπως γίνεται αντιληπτό, οι περιοχές του νότιου Αργολικού, Μυρτώου, θάλασσας Κυθήρων, μέχρι νότια από SOKRI ήταν αγαπημένες, γιατί και πολύ άνοιγμα είχε και όχι πολύ κυκλοφορία εκείνο το καιρό.
Εδώ οφείλω να ομολογήσω πώς να δει κανείς αεροπλάνο 1000 πόδια πάνω από το στενό της Κώστας και μάλιστα με πορεία προς τα μέσα, προς τον Αργολικό, είναι τουλάχιστον παράξενο και σίγουρα όχι εγκεκριμένο!
Τι ήταν λοιπόν; Θα πιθανολογήσω μια άποψη, γνωρίζοντας πώς είμαι 99% σωστός. Παιχνίδι! Αυτό ήταν.
Δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ πιλότος στον κόσμο, που θα του δοθεί η ευκαιρία να ξεφύγει από το πνίξιμο των κανονισμών και να μην "παίξει" λίγο. Αν υπάρχει τέτοιος, δεν είναι πιλότος και δεν το ξέρει.
Ειδικά για τους χειριστές γραμμών η χαρά και η ανακούφιση είναι τεράστια. Κατά κάποιο τρόπο απελευθερώνεσαι εσύ και απελευθερώνεις και το πολυαγαπημένο σου "μηχάνημα", κάνοντας πράγματα ανήκουστα στην καθημερινότητα, μ' ένα χαμόγελο μέχρι τ' αυτιά!
Και, σας παρακαλώ, ας μην αναλωθούμε σε συζητήσεις του τύπου "ήταν ασφαλές;" ή "αν γινόταν κάτι;"!!! Γιατί εκεί είναι όλη η ομορφιά. Να μην μπορείς να δώσεις οριστική απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα. Να ζεις για λίγο έξω από την παγωμένη αποστείρωση των 35000 ποδών ενός αεροδιαδρόμου ή του localizer ενός ILS. Να ανακαλύπτεις κατάπληκτος πόσο σοφά φτιαγμένος είναι ο πιστός σου σύντροφος και πόσα μπορεί να κάνει, εκτός από τα καθημερινά!
Τι; Υπάρχουν τα ελαφρά γι' αυτά; Θα αστειεύεστε, βέβαια!!! (Με όλη την αγάπη και τον σεβασμό μου προς τους ερασιτέχνες αεροπόρους και τους μεγάλους κινδύνους που ενίοτε εκτίθενται από το πάθος τους για το αεροπλάνο).
0 x


Άβαταρ μέλους
CONFIG2
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 366
Εγγραφή: 04 Δεκ 2006, 17:09
Τοποθεσία: 30W

Δημοσίευσηαπό CONFIG2 » 01 Φεβ 2007, 01:11

Aκριβως οπως τα λεει ο crazy pilot.
Υπηρχε μια περιοχη νοτια των Σπετσων, οπου πηγαιναμε τα αεροσκαφη μετα απο chech c και D, για TEST FLIGHT, το οποιο ειχε ακομα και "emergency descent" απο 310. Αρκετοι πεταξαν και 100 ποδια (πες το παιχνιδι). Τριμαρεις Nose up, κρατας το χειριστηριο με πιεση, 300 kts, αφηνεις, και βρησκεσαι στα 14000 στο "πιτσ φυτιλι". Γινοντουσαν αυτα τοτε (καμμια 10ρια χρονια πριν). Τωρα πια, οχι. Σε οτι αφορα την πτηση μεταξυ Σπετσων Κωστας, μου φαινεται λιγο παραξενο, διοτι ειδικα τετοια εποχη, μια χαμηλη τετοιου ειδους, θα μπορουσε ανετα να μαθευτει, και ο χειριστης να κατσει στο εδαφος, για αρκετο καιρο.
0 x
4 engines are safer than 2

loner
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 07 Φεβ 2007, 16:43

Δημοσίευσηαπό loner » 15 Φεβ 2007, 21:22

Καλησπερα κινούριος στο γρουπ σε εκείνη την περιοχή (ή καπου εκει γύρω) υπήρψε η περιοχή της ΒΕΛΟΠΟΥΛΑΣ όπου γίνονταν οι δοκιμαστικές πτήσεις της ΟΑΛ ήταν δεσμεύμενες αποκλειστικά και μόνο για αυτό τον σκοπό τώρα αν καταφερε και το εφερε ετσι το σκάφος πρέπε 8) ι να είναι και πολύ μάγκας 8)
0 x



Επιστροφή σε “Olympic Airways & Airlines”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης