Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την ελληνική και κυπριακή Αεροπορία
Άβαταρ μέλους
BlindG
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 94
Εγγραφή: 25 Ιαν 2006, 09:15
Επικοινωνία:

Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό BlindG » 18 Οκτ 2007, 11:44

Πριν ξεκινήσω, να θυμίσω πως είμαι άσχετος με το χώρο, οπότε αν δείτε κανένα γερό μαργαριτάρι, μη σπαταλήσετε ντομάτες για πάρτη μου, είναι απλά λόγω άγνοιας :D

Στις αρχές του φετινού καλοκαιριού, πρωτοδιάβασα για το Beriev 200. Οφείλω να ομολογήσω οτι έμεινα έκπλικτος από 2 βασικά του χαρακτηριστικά:
α) Ταχύτητα (λόγω jet κινητήρων)
β) Χωρητικότητα (λόγω μεγέθους).
Εκείνη την περίοδο ήμουν σχεδόν πεπεισμένος πως θα ήταν ότι καλύτερο για να ενισχύσουμε -επιτέλους- αυτόν τον ταλαίπωρο στόλο από Canadair.
Όταν -δε- έμαθα πως θα έρθει ένα "δανεικό" από τη Ρωσία για να βοηθήσει (και προφανώς για να το τεστάρουμε) είπα "να η ευκαιρία! Άντε να πάρουμε καμιά χιλιάδα (:P) τέτοια για να ησυχάσουμε".

Το καλοκαίρι πέρασε, οι φωτιές μας κατάκαψαν (τα γιατί και τα πως για τις φωτιές, δεν είναι επί του παρόντος) και πριν λίγες μέρες έπεσε στα χέρια μου το τελευταίο RBF (έχω δηλώσει οτι τα παίρνω σε τούβλα -τώρα μάλιστα μου τα στέλνουν και σε αδιαφανή μπουκάλια ketchup), όπου (η κα Ανεμοδουρά -αν θυμάμαι καλά) γράφει ένα άρθρο καταπέλτη για τα Beriev και τις δυνατότητες προσφοράς τους στον τομέα της δασοπυρόσβεσης στη χώρα μας, αφού -ευθέως- τα βγάζει ακατάλληλα. Η επιχειρηματολογία του άρθρου όμως, μου φάνηκε σωστή παρ'όλο που απέκλειε τα Beriev.

Ουσιαστικά έλεγε πως ένα μεγάλο αεροσκάφος, έχει από μόνο του χαμηλό maneuverability και ακόμα παραπάνω όταν είναι κινούμενο από κινητήρες jet και άρα έχει μεγαλύτερες ταχύτητες.
Κάτι τέτοιο το καθιστά ασύμφορό για το δικόμας ανάγλυφο που θέλει πολύ εστιασμένες και ακριβείς ρίψεις, τις οποίες μόνο μικρότερα αεροσκάφη όπως τα Canadair, μπορούν να κάνουν. Επίσης, αναφερόταν και στην μειωμένη αντοχή των κινητήρων jet σε σχέση με τους συμβατικούς (? ) κινητήρες, στις δύσκολες συνθήκες της δασοπυρόσβεσης.

Προσωπικά μου φάνηκαν λογικότατα τα παραπάνω, όσο και αν δεν μου "άρεσαν" (αφού τελικά δεν φαίνεται να μας κάνει το Beriev ή ένα άλλο αντίστοιχο).

Θα με ενδιέφερε όμως να δω και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα, καθώς και απόψεις πάνω στο θέμα δασοπυρόσβεση από αέρα.

Για το παρόν, θεωρώ κάπως άσχετο το να εστιάσουμε στο θέμα *ΠΡΟΛΗΨΗ* χωρίς αυτό να σημαίνει πως η πρόληψη δεν έχει τον πρώτο λόγο σε τέτοιες καταστάσεις. Απλώς το θέμα αυτό έχει ουσιαστικά εξαντληθεί από πολλούς και είναι λίγο-πολύ γνωστά αυτά που πρέπει να γίνουν.
0 x
Good... Bad... I'm Tha Guy With Tha Gun...


Άβαταρ μέλους
gonso
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1577
Εγγραφή: 23 Απρ 2005, 15:16
Τοποθεσία: 52N00W
x 128

Δημοσίευσηαπό gonso » 18 Οκτ 2007, 12:43

Χωρίς να έχω διαβάσει το άρθρο, από αυτά που μεταφέρεις, συμφωνώ 100%.

Ένα Beriev σε ανάγλυφο στέπας και έχοντας να καλύψει αρκετές εκατοντάδες μίλια στην ενδοχώρα ώστε να φτάσει στην πυρκαγιά, είναι ιδανικό.

Στο δικό μας ανάγλυφο και στις αποστάσεις που πρόκειται να διανυθούν, τα πλεονεκτήματά του απαλείφονται από τα μειονεντήματα.

Προφανώς όταν έχεις στόλο Beriev, τα "κομμάτια" θα είναι σαφώς λιγότερα από ένα στόλο Canadair. Δηλαδή αν έχεις Canadair θα έχεις 20 αεροσκάφη, αν έχεις Beriev θα έχεις 8. Αν τα Canadair τα έχεις στρατηγικά τοποθετημένα στην χώρα, θα φτάσουν πιό γρήγορα στην φωτιά.

Το πλεονέκτημα που λέγεται "πολύ νερό", νομίζω ότι είναι "φούσκα". Καλύτερα ένας τόνος νερό από τα 100 πόδια, παρά τέσσερις από 1000 πόδια ! (Εκτός και αν έχεις το περιβόητο τζάμπο που πετάει 80 τόνους).

Οι φωτιές του καλοκαιριού απέδειξαν το εξής. Και 35 Canadair να είχαμε (που τα είχαμε στα μεγάλα ζόρια, έστω και με δανεικά) η δουλειά μας δεν γίνεται. Όχι ότι το αεροπλάνο είναι ακατάλληλο, ούτε ότι χρειαζόμαστε 50 κομμάτια. Δεν είναι αυτό.

Νομίζω ότι συδυασμός Canadair με Εricsson σε λόγο 5 πρός 2 είναι ο κατάλληλος. Και για να επιστρέψω στο αρχικό σου ερώτημα, για μένα το καταλληλότερο μέσο αεροπυρόσβεσης είναι το ....Huey!

Νομίζω ότι ένα all around ελικόπτερο που να έχει μέσα επιβάτες: 1) έναν πιλότο αεροπυρόσβεσης που να συντονίζει τα εναέρια μέσα 2) έναν ανώτερο αξιωματικό πυροσβεστικής, που να συντονίζει τις επίγειες δυμάμεις, είναι αυτό που μας λείπει και φαίνεται.

Για τους παλιούς, προτείνω επιστροφή στα παλιά. Το περιβόητο Huey του στρατού που, όπου υπήρχε πυρκαιά, υπερίπτατω στα 1000 πόδια και έκανε δουλειά.

Τώρα, χρησιμοποιούμε τα μέσα αεροπυρόσβεσης σαν "μάτια", για να έχουμε εικόνα της φωτιάς. Αυτός είναι ό λόγος που πολλές φορές βλέπουμε ελικόπτερα ή αεροπλάνα να κάνουν πολλές βόλτες πάνω από την φωτιά, ώστε να μεταφέρουν την εικόνα στούς ...όποιους είναι κάτω. Δεν είναι δουλειά του αεροπλάνου αυτή αλλά ούτε και του πιλότου. Σαφώς και θα κάνει ένα πέρασμα να δεί πώς θα βουτήξει, αλλά όχι και να κάνει συνεχείς βόλτες, ώστε να δεί κατά πού πάει η φωτιά ή για να δεί τί αποτέλεσμα είχε η ρίψη. Αυτό είναι χάσιμο χρόνου.
0 x
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Άβαταρ μέλους
pingu
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: 31 Αύγ 2006, 11:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό pingu » 18 Οκτ 2007, 12:51

Τις ντομάτες τις έχω στο τελάρο ακόμα μην ανησυχείς ! :D

Θα ήθελα να πω κατ'αρχήν ότι τα "Canadair" (= Bombardier 215 και 415, η Canadair ως εταιρεία δεν υπάρχει καμιά 20ετία τώρα) δεν είναι ακριβώς ταλαίπωρα ! Ορισμένα από τα 215 έχουν μια κάποια παλαιότητα, αλλά τα 415 είναι πολύ up-to-date αεροπλάνα, με glass cockpit και πολλούς κύκλους ακόμα στο ενεργητικό τους.

Για το Beriev δεν γνωρίζω πολλά, οπότε...I'm μόκο. :4: Για τα "Canadair", ένας φίλος δουλεύει στην Bombardier και μπορεί να παρέχει ένα σωρό στοιχεία γι'αυτά αν τα θέλει κάποιος...(όχι διαφήμιση, τεχνικά).

Τέλος, για τον τομέα της αεροπυρόσβεσης εγώ δεν τον πολυπίστευα μέχρι που - όντας διακοπές στην Κεφαλλονιά - ήρθανε 2 από αυτά και κάνανε ρίψεις σε μια πυρκαγιά σχεδόν μπροστά μου...Από εκείνη τη μέρα πείστηκα ότι το close air support είναι πλέον υπερ-απαραίτητο στις επίγειες δυνάμεις ! Η Ελλάδα έχει έναν ικανότατο στόλο και έμπειρους χειριστές (οι πιο πολλοί εθελοντές και εν ενεργεία ιπτάμενοι στα jet της ΠΑ). Πολλές φορές όμως υπάρχει πρόβλημα συννενόησης στα κέντρα επιχειρήσεων. Με τον κ. Στοϊλίδη συνομιλούσαμε και σε άλλο forum και δικά του λόγια είναι ουσιαστικά αυτά.

Τελικά λείπει η πρόληψη - και η θέληση ίσως γι'αυτήν. Όταν υπάρχουν τόσα μέτωπα όπως φέτος, που να πρωτοστείλεις αεροπλάνα...
0 x
Just my 2 cents !
Γιώργος

Άβαταρ μέλους
BlindG
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 94
Εγγραφή: 25 Ιαν 2006, 09:15
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό BlindG » 18 Οκτ 2007, 15:59

gonso έγραψε:Νομίζω ότι συδυασμός Canadair με Εricsson σε λόγο 5 πρός 2 είναι ο κατάλληλος. Και για να επιστρέψω στο αρχικό σου ερώτημα, για μένα το καταλληλότερο μέσο αεροπυρόσβεσης είναι το ....Huey!


:shock:

Δεν έχω μπροστά μου το περιοδικό, αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά πως το άρθρο συμφωνούσε μαζί σου...
Μα, δεν μπορώ ΚΑΘΟΛΟΥ όμως, να καταλάβω σε τι ακριβώς μπορεί να βοηθήσει ένα ελικόπτερο...
Είναι πολύ αργό.
Η ποσότητα υγρού που μπορεί να κουβαλήσει, είναι ελάχιστη.
Δεν μπορεί να σταθεί πάνω απ'την εστία (που θα ήταν το πλεονέκτημά του ως ελικόπτερο) λόγω των ανέμων της φωτιάς.

Γιατί λοιπόν είναι καλό? :o


pingu έγραψε:Τις ντομάτες τις έχω στο τελάρο ακόμα μην ανησυχείς ! :D


Να σαι καλά :)
Εννοείται πάντως οτι το close air support μας είναι απαραίτητο. Δυστυχώς όμως, αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα που έχουμε στην δασοπυρόσβεση :(
Επίσης, μην πιάνεις το ζήτημα "πρόληψη" γιατί όλοι θα έχουμε να πούμε ΤΟΣΑ πολλά που θα ξεφύγει εντελώς το θέμα :( Άσε που -για εμένα τουλάχιστον- δεν έχει κλείσει το ζήτημα με τις πυρκαγιές... Οπότε καταλαβαίνεις οτι είμαστε στα όρια να βγούμε ΠΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΡΑ πολύ off, γι'αυτό προσπάθησα απ'την αρχή να το περιορίσω λίγο :oops:

Για τα στοιχεία πάντως, θα με ενδιέφερε πολύ :) Όχι οτι μπορώ να καταλάβω τίποτα αλλά σαν μια πρώτη επαφή να δω κάποια πράγματα :)
0 x
Good... Bad... I'm Tha Guy With Tha Gun...


Άβαταρ μέλους
landlover
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 21:14
Τοποθεσία: NEO ΦΑΛΗΡΟ

Δημοσίευσηαπό landlover » 18 Οκτ 2007, 23:26

BlindG έγραψε:
Μα, δεν μπορώ ΚΑΘΟΛΟΥ όμως, να καταλάβω σε τι ακριβώς μπορεί να βοηθήσει ένα ελικόπτερο...
Είναι πολύ αργό.
Η ποσότητα υγρού που μπορεί να κουβαλήσει, είναι ελάχιστη.
Δεν μπορεί να σταθεί πάνω απ'την εστία (που θα ήταν το πλεονέκτημά του ως ελικόπτερο) λόγω των ανέμων της φωτιάς.

Γιατί λοιπόν είναι καλό?


και όμως φίλε μου η δουλειά που έκανε το ERICSON (Τουλαχιστον στη φωτιά της ΑΧΑΙΑΣ οπου και το παρακολούθσα) ήταν απίστευτη.

Χειρουργική ακρίβεια, υδροληψία ακόμα και μέσα από κουβά σφουγκαρίματος (άρα εύκολα δίπλα στη φωτιά) καί κυβερνήτες μάγκες...

Πάντως θεωρώ σκηνή συγκλονιστική τουλαχιστον για μένα το CL να κάνει βύθιση, ξαφνικά να χάνεται από τα μάτια μας μέσα στο καπνό και όλοι να κρατάμε την ανάσα μας μέχρι να το ξαναδούμε να παίρνει ύψος.

(Δεν είμαι από αυτούς που χειροκροτούνε μέσα στη καμπίνα μετά το touch down αλλά βλέποντας το CL να γλύφει τα δέντρα και μετά να σηκώνεται το χειροκρότημα μου έβγαινε αυθόρμητο)
0 x

Άβαταρ μέλους
mitsubishi
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 10 Φεβ 2007, 01:27

Δημοσίευσηαπό mitsubishi » 19 Οκτ 2007, 00:21

:6:

Έτσι ακριβώς. Οι "ακρίδες" είναι απίστευτα αποτελεσματικές, κάνοντας 2 και 3 συνεχόμενα περάσματα κατά τη διάρκεια της ίδιας ρίψης. Όσο για τα CL... το ότι έχω ακόμη σπίτι και όχι τα 3000 ευρώ οφείλεται σε αυτά και στους εθελοντές που έπεσαν αμέσως μετά στη φωτιά.

Το Beriev είναι αρκούντως εντυπωσιακό σαν θέαμα (ειδικά αν κάνει ρίψη σχεδόν πάνω από το κεφάλι σου!), αλλά αυτό που προσωπικά είδα ήταν ότι σε ορεινό ανάγλυφο μπορεί να προσφέρει λίγα πράγματα σε σχέση με τα CL.

Το "χρυσό βατόμουρο" από εμένα πηγαίνει όμως στα γνωστά ρώσικα Ε/Π μετά κάδου, μεγάλου ή μικρού μεγέθους, δεν έχει σημασία. Παντελώς (μα εντελώς όμως!) αναποτελεσματικά - σε σημείο εξοργιστικό όταν τα βλέπεις από κάτω και ελπίζεις σε πραγματική βοήθεια.
0 x

Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Δηλώσεις Γάλλων πιλότων

Δημοσίευσηαπό OA701 » 27 Αύγ 2009, 15:41

Το εντάσσω εδώ λόγω σχετικότητας και για να μην ανοίγω νέο θέμα...

Πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ στο οπισθόφυλλο της χθεσινής Καθημερινής, όπου μιλάνε πιλότοι Γαλλικών Canadair με εμπειρία πλέον στον Ελλαδικό χώρο.

Προσωπικά ξεχώρισα 3 πραγματάκια:

1)
Εξηγούν ότι υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που Ελληνες και Γάλλοι αντιμετωπίζουν τις δασικές πυρκαγιές: «Στόχος μας είναι η άμεση προσβολή της φωτιάς με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό εναέριων και επίγειων μέσων. Ρίχνουμε το βάρος στον άμεσο εντοπισμό. Γι’ αυτό τις ημέρες με υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς τα αεροσκάφη περιπολούν έμφορτα με επιβραδυντικό υγρό»


Στον ελλαδικό χώρο πάλι, περιπολούν "έμφορτα" F-16 και Μ-2000... Δεν έχει τύχει πότε μα ποτέ να δώ Canadair να περιπολούν, τουλάχιστον στη Ρόδο.. Απο τα άλλα όμως δεν έχουμε παράπονο... Κάθε μέρα περνάνε...

2)
Σύμφωνα με τους Γάλλους πιλότους ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών αριθμεί συνολικά 12 Canadair, 8 μικρά αναγνωριστικά και 2 αεροσκάφη τύπου DASH, καθένα από τα οποία μπορεί να μεταφέρει 10 τόνους νερό


Υπάρχει πυροσβεστικό DASH? Μήπως εννοεί για περιπολίες?

3)
...τα προηγούμενα χρόνια οι γαλλικές αρχές (όπως συμβαίνει στη χώρα μας) συνήθιζαν να μισθώνουν ελικόπτερα, από φέτος έπαψαν να εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη στρατηγική αξιοποιώντας την Ευρωπαϊκή Μονάδα Πολιτικής Προστασίας που διαθέτει δικό της στόλο αεροσκαφών...


Γνωρίζει κάποιος περισσότερα για αυτή την μονάδα και ενδεχομένως αν είμαστε μέλη?

Το πλήρες θέμα όπου αναφέρει και "τεχνικά-επιχειρησιακά" σχέδια, που σαν άσχετος αδυνατώ να σχολιάσω:
:arrow: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_26/08/2009_326857
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan


Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3759
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 126

Re: Δηλώσεις Γάλλων πιλότων

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 27 Αύγ 2009, 16:12

OA701 έγραψε:Υπάρχει πυροσβεστικό DASH? Μήπως εννοεί για περιπολίες?


Βέβαια και υπάρχει!
0 x

Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Re: Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό OA701 » 27 Αύγ 2009, 16:28

Eυχαριστώ xristo...

Πολλά ενδιαφέροντα (και φωτό) για το Q400 εδώ
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan

M!ke
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 12 Απρ 2009, 19:58

Re: Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό M!ke » 27 Αύγ 2009, 16:46

Νομίζω το πλέον κατάλληλο ελικόπτερο - μετά το Skycrane φυσικά - είναι το K-max στην έκδοση Firemax: http://www.kamanaero.com/images/PDFs/022309%20FIRE-MAX%20card.pdf

Αντί του Beriev μια καλή επιλογή θα ήταν το Shinmaywa US-2: http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/museum_us2_04.htm
0 x


Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2068
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 213

Re: Δηλώσεις Γάλλων πιλότων

Δημοσίευσηαπό flesland » 27 Αύγ 2009, 19:10

OA701 έγραψε:1)
Εξηγούν ότι υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που Ελληνες και Γάλλοι αντιμετωπίζουν τις δασικές πυρκαγιές: «Στόχος μας είναι η άμεση προσβολή της φωτιάς με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό εναέριων και επίγειων μέσων. Ρίχνουμε το βάρος στον άμεσο εντοπισμό. Γι’ αυτό τις ημέρες με υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς τα αεροσκάφη περιπολούν έμφορτα με επιβραδυντικό υγρό»




Δεν θα έλεγα ότι οι περιπολίες θα μπορούσαν να "σώσουν" κάτι παραπάνω. Συνήθως τα δάση μας έρχονται πακέτο με σπιτάκια που δεν θα έπρεπε να έιναι εκεί αλλά λειτουργούν καλά ως παρατηρητές :wall: Πέρα από το τεράστιο κόστος (η Γαλλία μπορεί να πληρώσει κάτι τέτοιο, εμείς?) οι αδυναμίες είναι τεράστιες κ στην οργάνωση κ στον αριθμό του εξοπλισμού - εδώ λέγαν αρχή καλοκαιριού οτι λείπουν καμιά 15αρια Ε/Π , δεν έχω ακούσει κάτι για αυτό τελευταία..
0 x

Άβαταρ μέλους
OA701
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 4079
Εγγραφή: 27 Απρ 2009, 22:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KTTS
x 104

Re: Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό OA701 » 27 Αύγ 2009, 20:05

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω αγαπητέ fleshland...

Έστω και με τα μέσα (εξοπλισμό, manpower, χρήματα) που διαθέτει η χώρα μας αυτή τη στιγμή μπορεί σίγουρα να γίνει αποτελεσματικότερη.

Ένα Canadair πχ αν πετάει πάνω απο μια περιοχή και εντοπίσει άμεσα την φωτιά και ιδιαίτερα τις πρώτες φλόγες και καπνούς, τότε μπορεί να βοηθήσει τόσο το ίδιο άμεσα όσο και καλώντας πάλι άμεσα ενισχύσεις τόσο από αέρος όσο και από την γή. Έτσι μέχρι να φτάσουν οι πρώτες σοβαρές επίγειες δυνάμεις το Canadair ήδη θα έχει κάνει μία τουλάχιστον ρίψη ενώ και σε σύντομο διάστημα μπορεί να έχει επιπλέον εναέρια υποστήριξη.

Επίσης, το να είναι διασκορπισμένα αλλά airborn βοηθάει στην γρηγορότερη ανταπόκριση και αντιμετώπιση συμβάντων σε όλη την χώρα μας, που είναι μικρή σε έκταση...

Βέβαια, συμφωνώ μαζί σου και άλλωστε είναι κάτι που είπαν και οι Γάλλοι πιλότοι, ότι με τόσα κτίρια στα δάση στο τέλος είναι απο δύσκολη εώς και αδύνατη η ρίψη απο άποψη επικινδυνότητας.

Παρ'όλα αυτά, το να έχεις 5-6 Canadair να περιπολούν καθημερινά δεν είναι κακό... Στην τελική, ας αφήσουν τα μαχητικά καθηλωμένα αφού οι καθημερινές αερομαχίες δεν οδηγούν πουθενά και με τα χρήματα που θα εξοικονομίσουν ας υποστηρίξουν την δασοπροστασία...

Και ένα τελευταίο σχόλιο...

Κάπου διάβασα ότι δύο δικηγόροι έκαναν/θα κάνουν μήνυση στην Πυρ. Υπ. για μεειωμένη απόδοση και άλλα τέτοια κουραφέξαλλα...
Μήπως, λέω, μήπως και η Πυροσβεστική να άρχιζε τις μηνύσεις σε συνεργασία με τα δασαρχεία και με πλήρη πολιτική κάλυψη? :5: λέω αλλά λέμε τώρα...
0 x
"Well, opinions are like a$$holes. Everybody has one. "
Harold Francis Callahan

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1263
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 244
Επικοινωνία:

Re: Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 27 Αύγ 2009, 22:56

Όσον αφορά την περιπολία από πυροσβεστικά αεροσκάφη, αυτή γίνεται καθημερινά κατά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Ένα CL-215 κάνει την περιπολία Νοτίου Τομέα (προς Πελοπόννησο) και ένα την περιπολία Βορείου Τομέα (προς Μαντούδι).
0 x


Άβαταρ μέλους
cavo_paradiso
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 25 Δεκ 2005, 15:40
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AUA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LHBP
Τοποθεσία: Budapest / Stockholm
Επικοινωνία:

Re: Δηλώσεις Γάλλων πιλότων

Δημοσίευσηαπό cavo_paradiso » 28 Αύγ 2009, 00:55

xristos έγραψε:
OA701 έγραψε:Υπάρχει πυροσβεστικό DASH? Μήπως εννοεί για περιπολίες?


Βέβαια και υπάρχει!


Πως προσθαλασσώνεται? δεν βλέπω πλωτήρα(-ες)? :with:
0 x

Άβαταρ μέλους
redhell
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 120
Εγγραφή: 04 Ιουν 2006, 20:22
x 2

Re: Καταλληλότερα αεροπορικά μέσα για δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό redhell » 28 Αύγ 2009, 02:37

Κανένα εναέριο μέσο αεροπυρόσβεσης ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο δεν μπορεί να ρίξει νερό χωρίς προηγούμενη άδεια - οδηγία - συντονισμό - όπως θέλετε πείτε το - από επίγειες δυνάμεις, άρα και το "πετάω για να ρίξω μόλις δω τη φωτιά" δεν παίζει, γιατί πρέπει να φτάσει ο "επι τόπου" επίγεια..

Ο λόγος είναι απλός, ίσως και για αυτό δεν το σκέφτηκε κανείς...

... Έχετε φάει ποτέ φορτίο απο ρίψη Canadair στο κεφάλι ή ακόμα και απο PZL ? Αυτό το σπρέυ που βλέπετε στην TV δεν είναι καθόλου αθώο... Σκοτώνει...
Και ένα αεροπλάνο δεν μπορεί να ξέρει πάντα αν υπάρχουν άνθρωποι εκεί που ρίχνει... Ακόμα και αν είναι οι εμπρηστές...
0 x



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης