Τα χόρτα στα ελληνικά αεροδρόμια

astronautofemotion

Business-Class-Member
Εγγραφή
24/03/2015
Μηνύματα
479
Likes
131
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Μετά απο τα σχόλια όπου έχω διαβάσει στο forum και όντας κατευθυνομενος από την έκταση που έχει πάρει η κατάσταση, η οποία δεν είναι τόσο επικίνδυνη όσο αστεία, είπα να ανοίξω αυτό το νέο θέμα το οποίο αφορά το κούρεμα των χόρτων (και όχι του χρέους) στα αεροδρόμια μας. Πραγματικά τα αεροδρόμια μας θυμίζουν σε κάποια σημεία αυτά της Αφρικής, η δρόμους μέσα σε δάση και ζούγκλες που έχουν μετατραπεί σε διαδρόμους και πεδία προσγείωσης. Με σημαντική διαφορά περιποίησης να βρίσκονται στην πρώτη θέση το Ελευθέριος Βενιζέλος και στην συνέχεια το Μακεδονία. Κάθε πιλότος που έχει πετάξει νύχτα στο αεροδρόμιο της Χίου θα έχει δει πως πέφτουν τα landing lights πάνω στις καλαμιές παύλα χόρτα παύλα θάμνους παύλα γειτονιά όταν κάνει backtrack συμβάλλοντας σε ένα μοναδικό θέαμα. Let the comments begin!
 
Ίσως τα post που αφορούν τα χόρτα μπορούν να μεταφερθούν εδώ. Όσο αστεία και αν φαίνεται η κατάσταση, είναι και αρκετά σοβαρή. Στα επίπεδα επικινδυνότητας (του Safety) το νούμερο 1 στην Κέρκυρα είναι τα bird strikes(α, και η έλλειψη Runway End safety Area, αλλά μην αρχίσω τώρα :rant: ). 80+ αν θυμάμαι σωστά πέρσυ. Το 2012 (ή 2013; Δε θυμάμαι καλά απ'έξω) είχαμε bird strike με ερωδιό λίγο μετά το lift off, στα 100 πόδια, και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα έμεινε μόνο με τον ένα κινητήρα λόγω vibrations στον #2. Από τότε δεν έχω ξαναδεί αεροσυνοδό να αγκαλιάζει κυβερνήτη κλαίγοντας.
Μαντέψτε λοιπόν ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αποφύγεις bird strike... (το ξανάγραψα και κάπου αλλού) Grass Policy. Τελειώς κομμένο χόρτο και το κάνεις "αλάνα" για να προσγειώνονται και να λιάζονται. Πολύ μακρύ και το κάνεις ζούγκλα-παράδεισο για μεγάλα ιπτάμενα αλλά και ποντίκια, κουνάβια, λαγούς κλπ. Κρατάς το χορταράκι στα 15-20εκ και είσαι άρχοντας. Στα αεροδρόμια με λεφτά μάλίστα κάνουν grass engineering (δεν κάνω πλάκα), όπου γεωπόνοι κάνουν ανάλυση του εδάφους και δημιουργούν ποικιλία γρασιδιού που να ταιριάζει στο χώμα, να μεγαλώνει αργά και να είναι σκληρό (για να απωθεί πουλιά να προσγειωθούν επάνω του).
 
Δεν το είχα ξανακούσει το συγκεκριμένο birdstrike, μα και βέβαια υπάρχει runway end safety area, είναι η θάλασσα όπου το αεροσκάφος μπορεί να επιπλέει βασισμένο στις απίθανες ικανότητες του pilot in command όπως αυτουνού που το προσγείωσε στον Hudson River, και από την άλλη έχουμε τον δημόσιο δρόμο όπου τα διερχόμενα αυτοκίνητα και λεωφορεία μπορούν να γίνουν εμπόδια για μείωση της ταχύτητας, πέρα από την πλάκα υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι σε πολλά αεροδρόμια, βλέπε Σκιάθος, εκεί για runway end safety area ειναι τα πλοία, πάντως ο διάδρομος στο corfu το κάνει μοναδικό από άποψη ομορφιάς. Πάντως ερχόμαστε στο συμπέρασμα ότι για τα birdstrikes δεν ευθύνονται μόνο τα ατυχα τα πτηνά αλλά και τα αεροδρόμια που τα κάνουν το ορίστε και δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για αυτά.
 
Θεωρώ πιό ολοκληρωμένο σαν θέμα κάτι σχετικό με 'Οι ελλείψεις και τα τραγελαφικά στα Ελληνικά αεροδρόμια' καθώς είναι πάρα πολλά ακόμα που έχουν σχέση με την μή ασφάλεια των πτήσεων,εκτός απο τα ψηλά χόρτα.

Για παράδειγμα,πρόσφατα διάβαζα τί συμβαίνει στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης και όπως τονίζεται στο άρθρο η κατάσταση είναι περίπου ίδια σε όλα τα περιφεριακά αεροδρόμια.

Σχετικά τώρα με τα χόρτα,που περιγράφει και ο lgkr,περιμένοντας πρίν λίγες βδομάδες το Airbus της Astra (λίγη ώρα πρίν φτάσει)το αυτοκίνητο της ΥΠΑ βγήκε για την καθιερωμένη 'βόλτα' στον διάδρομο.Ξεκίνησε απο τον 19 που ήταν σε λειτουργία κ ενώ το περίμενα να εμφανιστεί με κατεύθυνση τον 1 σε μισό με ένα λεπτό,τελικά μετά απο 5 λεπτά βλέπω δύο μεγάλα άσπρα πουλιά :mrgreen: να περνούν...με κατεύθυνση τον 1 :twisted: Δέν πέρασαν ούτε 10 δευτερόλεπτα και εμφανίστηκε το αυτοκίνητο της ΥΠΑ να τα ακολουθεί απο πίσω(εκείνη την ώρα δέν τα συνδύασα).

Περνούν ακόμα 5 λεπτά περιμένοντας αυτή την φορά να εμφανιστεί απο την βόλτα στον 1.Τελικά εμφανίζονται κ πάλι τα πτηνά πρώτα :p τα οποία χώνονται μέσα στα χόρτα ακριβώς στην μέση του διαδρόμου(απέναντι μου).Αμέσως εμφανίζεται και το κάρο ενώ ακούγεται έντονος ήχος απο κράξιμο πουλιών(κάποια ειδική σειρίνα προφανώς του αυτοκινήτου για να τα τρομάξει).

Tα πτήνα πήραν δρόμο και απο κεί - τα ξαναπήρε απο πίσω πάλι το safety car και τελικά μετά απο την τελευταία βόλτα στον 19,επέστρεψε στο parking :thx:

Σας επισυνάπτω κ μία φωτογραφία με το SX-OBE(ή όσο φαίνεται απο αυτό)για να δείτε το ύψος στα χόρτα/καλαμιές κοντά στο τέρμιναλ του JKH στις 30/4

download/file.php?mode=view&id=825
 

Attachments

  • asxobe.jpg
    asxobe.jpg
    458,3 KB · Προβολές: 2.094
Πολύ κατατοπιστικός ο jj εκ Κερκύρας και πολύ αντιπροσωπευτικό το παράδειγμα του dreamliner εκ Χίου, η δε συνημμένη φωτό του σαλαμοκόφτη θυμίζει την βάση του Ταν Σον Νχατ στο Βιετνάμ :D Σε λίγο οι αεροπορικές θα βάζουν grass surcharge για τα ελληνικά αεροδρόμια :rolleyes:
 
Ανεξαρτήτως ύψους χόρτων πάντως, ορισμένα πτηνά, μεταξύ των οποίων οι συχνά εμφανισθέντες γλάροι, δυστυχώς προτιμούν τις επιφάνειες του διαδρόμου, αντί των επιφανειών με χόρτα ( ψηλών ή κοντών ;) ). Κάποιος μου έχει πει οτι προτιμούν τις σκούρες επιφάνειες των διαδρόμων, επειδή λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας τους ( λόγω χρώματος), τους ανακουφίζουν τα... αρθρητικά των ποδιών τους ( δεν ξέρω κατά πόσο ευσταθεί). Η γενική εμπειρία πάντως θεωρώ έχει καταλήξει οτι ο αποτελεσματικότερος τρόπος εκδίωξης πτηνών από τα αεροδρόμια είναι ένας: τα εκπαιδευμένα γεράκια :) . Η καταδίωξη με το... αυτοκίνητο έχει μεν αποτέλεσμα, αλλά προσωρινό. Απαιτείται δε η συνεχής εκδίωξη τους από το διάδρομο, ακόμη και αν δεν υπάρχει αεροσκάφος ( να προσεγγίζει ή να αναχωρεί)...
 
Καλό αυτό με τα γεράκια, ταιριάζουν και στο concept του αεροδρομίου, τα πτηνά μαθαίνουν που συχνάζει το γεράκι και έτσι δεν ξαναπλησιαζουν, τα σκιαχτρα θα μπορούσαν να κάνουν τίποτα λέτε ? Εδώ στο SKG κατά καιρούς ακούγονται κανονιές, μου έχουν πει ότι είναι ήχοι για να διώχνουν τα πτηνά δεν ξέρω αν ησχυει.
 
Οι γλάροι είναι ιδιαίτερη περίπτωση, συνήθως στα αεροδρόμια πλησιάζουν μόνο για να τραφούν/πιουν, γιατί γενικά δεν τους αρέσει ο θόρυβος των κινητήρων. Τα γεράκια έχουν δοκιμαστεί αρκετά στο παρελθόν, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι δεν μπορείς να τα ελέγξεις αρκετά καλά ώστε να αποφεύγουν τα αεροπλάνα. Αφήστε που τα περιστέρια λόγω βλακείας δεν πτοούνται ιδιαίτερα από τα γεράκια. Τα σκιάχτρα δεν κάνουν τίποτα, γιατί τα πουλιά μετά από λίγο τα συνηθίζουν. Το ίδιο και για τα "κανονάκια", που έχουν όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας(μεγάλη παράλαβη ΥΠΑ πριν καμιά 20αριά χρόνια).
Τα μεγάφωνα που παίζουν ήχους πτηνών in distress είναι καλή μέθοδος, το grass policy που έλεγα, και από εκεί και μετά εξαρτάται από το ποιοι είναι οι πιο επικίνδυνοι τύποι πτηνών στο κάθε αεροδρόμιο. Κάνει δηλαδή ο operator ένα risk assesment, και βλέπει ότι τα πιο επικίνδυνα είναι πχ τα περιστέρια. Κοιτάει τα στοιχεία παρατήρησης του αεροδρομίου και βγάζει συμπέρασμα ότι τα περιστέρια έρχονται για να τραφούν. Οπότε κυνηγάει handlers, duty free κλπ να μην πετάνε σκουπίδια, φροντίζει να μην υπάρχουν κομμένα χόρτα παρατημένα (ώστε να μην τα τρώνε τα περιστέρια).
(Forum πτηνολογίας σας το έκανα πάλι!)
Όλα αυτά βέβαια απαιτούν μητρώο καταγραφής πτηνών, συχνές επιθεωρήσεις, και φυσικά...λεφτά. Ποιός τα έχει όλα αυτά; Ο ΕλΒεν.


george 150":2cb3713q said:
Απαιτείται δε η συνεχής εκδίωξη τους από το διάδρομο, ακόμη και αν δεν υπάρχει αεροσκάφος ( να προσεγγίζει ή να αναχωρεί)...
100% σωστό. Η UK CAA προτείνει τουλάχιστον κάθε δεκάλεπτο.
 
Ισχύει το κανονάκι, αλλά αποτελεί αρκετά παλιό και ξεπερασμένο, θα έλεγα, τρόπο εκδίωξης. Το μαθαίνουν τα πουλιά και δεν τρομάζουν. Μια λύση που εφαρμόζεται με σχετική επιτυχία, είναι η αναπαραγωγή ειδικού cd με ήχους διαφόρων πτηνών ( καταδιωκτικών... :cool: ), μέσα από το όχημα επιθεώρησης διαδρόμου με εξωτερικό μεγάφωνο. Τα πουλιά είναι πιο έξυπνα από όσο φανταζόμαστε. Συνήθως, αν υπάρχει συνεχή κίνηση αεροσκαφών, το... παιρνουν απόφαση και μετακινούνται. Γι αυτό πρέπει να υπάρχουν συνεχείς... καταδρομικές επιθέσεις απομάκρυνσης πτηνών, ακόμη και αν δεν υπάρχει κίνηση αεροσκάφους ;)
 
Ακόμη και ο Ελ Βελ έχει το πρόβλημα του τεράστιου πεδίου κινήσεων/ελιγμων που πρέπει να επιτηρείται, δεν είναι τόσο απλό. Για τα λοιπά αεροδρόμια, είναι θέμα καυσίμου των οχημάτων και διαθέσιμου προσωπικού γι αυτή τη δουλειά.
 
Top