Πτώση Piper Αερολέσχης Αθηνών το 1971

mimithem

First-Class-Member
Εγγραφή
21/11/2005
Μηνύματα
520
Likes
100
Περιοχή
Ιωάννινα - Παραμυθιά/Θεσπρωτία
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
HEJ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGIO
Παίδες, αναζητώ φωτογραφίες ή στοιχεία του αεροσκάφους SX-ADO, Piper PA-18 της Αερολέσχης Αθηνών το οποίο κατέπεσε μετά την απογείωση από το Τατόι στις 20/07/1971. Αν θυμάται κάποιος τα χρώματα, θα μου ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς θα κατασκευαστεί υπό κλίμακα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
 
Θα κατασκευάσεις κάτι που έπεσε και μάλιστα τόσο παλιά; Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος;

Η σωστή ημερομηνία του ατυχήματος ήταν 21/6/1971 και μάλλον θα είναι δύσκολο μετά από 40 και πλέον χρόνια να υπάρχουν φωτογραφίες.
Το μόνο μέρος που ίσως να υπάρχουν φωτογραφίες είναι σε κανένα αρχείο της αερολέσχης Αθηνών αφού εκεί ανήκε το αεροσκάφος (και μάλλον ασπρόμαυρες).
Το μόνο που είναι γνωστό και ίσως σε βοηθήσει να βρεις άλλα παρόμοια να βρεις δηλαδή το σχήμα του, είναι ο τύπος του, που ήταν Piper PA19-L18A,
Αρ. σειράς 18-4923.

Τώρα θα μου λύσεις την περιέργεια;
 
Ευχαριστώ πολύ! Μηπως τυχαινει να θυμάσαιτα χρώματα του αεροσκάφους; Έφερε στρατιωτικη παραλλαγή η όχι; Καποιες πληροφορίες που εχω μιλουν για λευκή άτρακτο με κάποια κόκκινη λωρίδα.

Οσο για το λόγο που θα κατασκευαστεί, είναι ιερός... Σ'αυτό το δυστύχημα σκοτώθηκε Ηπειρώτης πιλότος. Δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω...

Ευχαριστώ και πάλι!
 
Δυστυχώς δεν γνωρίζω τίποτε περισσότερο.

Σύμφωνα με το βιβλίο "Η ιστορία των Δημόσιων Αερομεταφορών στην Ελλάδα" εκδόσεις 11Aviation Δεκ-2009 σελ. 234, το ατύχημα αυτό συνέβη:

"ενώ το αεροσκάφος απογειωνόταν σε δοκιμαστική πτήση για ανανέωση του πιστοποιητικού πλωϊμότητας, μετά από εκτεταμένη τεχνική επιθεώρηση. Στην πτήση σκοτώθηκαν ο μηχανικός που πραγματοποίησε την τεχνική επιθεώρηση και ο χειριστής. Κατά την διερεύνηση βρέθηκε ανάστροφα συνδεδεμένο το συρματόσχοινο ελέγχου του πηδαλίου ανόδου-καθόδου, που θεωρήθηκε και το αίτιο της συντριβής. Παρόλα αυτά, στο γράμμα με αρ. πρωτ. 200/17-6-1971 της Αερολέσχης Αθηνών προς την Υ.Π.Α. με θέμα «Περί ανανεώσεως Πιστοποιητικού Πλωϊμότητος» σελ. 2 («Ιστορικό του αεροσκάφους Piper Club 19 με νηολόγιο SX-ADO») εδάφιο 5 («Παρελκόμενα του αεροσκάφους»), ο τεχνικός βεβαίωνε ενυπόγραφα ότι τα συρματόσχοινα προέρχονται από την κατασκευή του αεροσκάφους, χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί κανενός είδους εργασία πάνω σε αυτά."

Το βιβλίο αφήνει υπονοούμενο ότι αυτό ήταν δολιοφθορά και πρόβα για δολοφονία του Αριστοτέλη Ωνάσση. Σε τελείως παρόμοιο ατύχημα και κάτω από παρόμοιες συνθήκες σκοτώθηκε δυο χρόνια αργότερα ο γυιός του Ωνάσση Αλέξανδρος με το α/φος SX-BDC στο Ελληνικό.

Και το ίδιο βιβλίο αφήνει υπονοούμενο για ανάμειξη των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. Τόσο το Τατόι όσο και το Ελληνικό, διέθεταν βάσεις της 7106ης ομάδας υποστήριξης της USAF.
 
Δέν είναι όμως παράλογο να σκοτώθηκε ο μηχανικός που διενήργησε την τεχνική επιθεώρηση άν ήταν και ο ίδιος εν γνώσει τής δολιοφθοράς;

Προσωπικά δέν πιστεύω ότι τα δύο αυτά δυστυχήματα είχαν να κάνουν με δολιοφθορές και ίντριγκες,αλλά με ανθρώπινο λάθος κατά την διενέργεια τής επισκευής.Δέν είναι απίθανο να "μπλέξη" κάποιος το δεξί με το αριστερό,το πρόβλημα αυτό ονομάζεται laterality error.Ακόμα και πιλότοι όπως ο Saint-Exupery έχουν υποπέσει σε τέτοια σφάλματα.
 
Hastaroth, γνωρίζεις τις τεχνικές λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα το μήκος των συρματόσχοινων ελέγχου ή τα σημεία απο όπου περνούσαν και την διαμόρφωση τους? Κάποια βασικά εξαρτήματα στα αεροσκάφη είναι κατασκευασμένα με την λογική του fool proof... αυτό σημαίνει οτι και να θες ΔΕΝ μπορείς να κάνεις λάθος οπότε θεωρώ πως είναι δύσκολο να μπερδέψει κανείς το αριστερό με το δεξί, ειδικά σε επιφάνειες ελέγχου οι οποίες,αν μη τι άλλο, δοκιμάζονται και στο έδαφος αν και κατα πόσο λειτουργούν σωστά.
Προσωπικά θεωρώ δολιοφθορά το δυστύχημα του Αλέξανδρου και το έχω συζήτηση και με παλαιούς μηχανικούς της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής Αεροπορίας.. είναι όμως απορίας άξιο πως δεν το κατάλαβε ο Ωνάσης στον παραδοσιακό ελέγχο που γίνεται συνήθως κατά την τροχοδρόμηση όταν ελέγχουμε τις επιφάνειες.. :rolleyes:

Αυτό το τελευταίο ''στηρίζει'' και μια άλλη θεωρία,δεν ξέρω αν την έχετε ακούσει,που λέει πως μέσα στο αεροσκάφος υπήρχε και δεύτερο άτομο, πράκτορας πιθανώς των Αμερικανών, ο οποίος σκότωσε τον Ωνάση κτυπώντας τον με σφυρί στο κεφάλι... :?: :?: :?:
 
Αν κάποιος ήθελε να σκοτώση τον Αλέξανδρο Ωνάση κτυπώντας τον με σφυρί στο κεφάλι,δέν ήταν ανάγκη να περιμένη πότε ο Ωνάσης θα χρειαζόταν να πετάξη.Μπορούσε να τού την έχη στημένη σε μιά σκοτεινή γωνιά κάποιου δρόμου.

Αλλωστε,ο εν λόγω "πράκτορας τών Αμερικανών",ευρισκόμενος μέσα στο ίδιο αεροπλάνο,θα έπρεπε να είχε σκοτωθεί κι'αυτός και το πτώμα του θα είχε βρεθεί.Ομως δέν ξέρω να υπάρχουν πολλοί,ακόμα και πράκτορες,που θα δεχόντουσαν να πεθάνουν οι ίδιοι ΑΦΟΥ θα είχαν επιτύχει τον αντικειμενικό τους στόχο,δηλαδή να εξουδετερώσουν τον "αντίπαλό" τους.

Επίσης,μιλάμε γιά διαφορετικούς τύπους αεροπλάνων.Το αεροπλάνο τού Ωνάση ήταν Piaggio,τής αερολέσχης ήταν Piper.

Τέλος,ποιός ήταν ο πιλότος τού Piper τής Αερολέσχης και γιατί έπρεπε να σκοτώσουν κι'αυτόν "κάποιοι";Κι'επίσης,ούτε αυτός κατάλαβε τίποτε κατά την τροχοδρόμηση,όταν έκανε τον έλεγχο τών επιφανειών-ή μήπως τού ρίξανε κι'αυτουνού μιά κατακέφαλη με σφυρί;
 
Αγαπητοί κύριοι,

Ας ξεμπερδέψουμε λίγο τα πράγματα. Το ατύχημα του Ωνάσση σαφώς έχει να κάνει με δολιοφθορά. Σύμφωνα με το πόρισμα το αεροσκάφος είχε υποστεί ολόκληρη τροποποίηση προκειμένου να μπορέσουν να τοποθετηθούν τα συρματόσχοινα ανάστροφα.

Υπήρχε στη θέση του κυβερνήτη ένας αμερικάνος ο οποίος σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ήταν ανυποψίαστος για την όλη κατάσταση και ο οποίος μέχρι τα γεράματά του ισχυριζόταν την παντελή αθωότητά του. Αυτόν ήθελε να δοκιμάσει ο Αλέξανδρος για να προσληφθεί σαν προσωπικός πιλότος του Ωνάσση.

Η όλη κατάσταση ήταν πράγματι ίντριγκα, αφού είχε εκδοθεί από τον προγραμματισμό της ΟΑ εντολή εργασίας για την αντικατάσταση του χειριστηρίου χωρίς κάτι τέτοιο να απαιτείται, προφανώς για να μπορεί να αποδοθεί το αποτέλεσμα σε τεχνικό σφάλμα. Παρόλα αυτά οι τελευταίες δοκιμές των τεχνικών της ΟΑ έδειξαν πλήρως ομαλή λειτουργία των πηδαλίων ενώ είχε γραφτεί στο βιβλίο του α/φους ότι απαιτείται δοκιμαστική πτήση για την έκδοση πιστοποιητικού πλοϊμότητας. Η ΥΠΑ, που μέχρι τότε έστελνε δύο έμπειρους επιθεωρητές για την αναθεώρηση του πιστοποιητικού πλοϊμότητας, στην περίπτωση εκείνη έστειλε μόνο έναν και μάλιστα τον νεώτερο που είχε. Ο επιθεωρητής αυτός υπέγραψε το πιστοποιητικό πλοϊμότητας χωρίς να ζητήσει δοκιμαστική πτήση όπως απαιτείτο προφανώς για να μην γίνει ατύχημα πριν την προγραμματισμένη ώρα του.

Όσον αφορά το SX-ADO τώρα,σαφώς ο τεχνικός δήλωνε ενυπόγραφα στην ΥΠΑ, ότι δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μέχρι τότε κάποια εργασία στα συρματόσχοινα και ήταν όπως αυτά κατασκευάστηκαν από το εργοστάσιο παραγωγής. Φαντάζομαι ότι ο κατασκευαστής δεν τα είχε τοποτθετήσει ανάστροφα, ούτε ότι τόσο καιρό που πετούσε ήταν τα συρματόσχοινα ανάστροφα. Αν όμως δεν τα τοποθέτησε ο τεχνικός που έκανε την συντήρηση ανάστροφα (και για ποιό λόγο άλλωστε να δηλώσει ψευδώς κάτι τέτοιο;), τότε ποιός τα τοποθέτησε;

Με δεδομένο ότι ατύχημα λόγω ανάστροφα τοποθετημένων συρματοσχοίνων έχει συμβεί μονάχα 2 φορές στις ιστορία της Ελληνικής Αεροπορίας, με διαφορά 2 χρόνων, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι κάποιος το έκανε. Ποιός όμως;

Για όσους αγνοούν την ιστορία θα πρέπει να πούμε ότι στο ενδιάμεσο των 2 προαναφερθέντων ατυχημάτων, το προσωπικό αεροσκάφος του Ωνάσση το Learjet, συνετρίβη στη Νίκαια της Γαλλίας, κάτω από άγνωστες συνθήκες. Εκεί σκοτώθηκαν και οι 2 προσωπικοί πιλότοι του Ωνάσση, γιαυτό απαιτείτο και η πρόσληψη εκ νέου κάποιου προσωπικού πιλότου. Το σίγουρο είναι ότι μέχρι σήμερα η Γαλλική Υπηρεσία διερεύνησης ατυχημάτων αεροσκαφών αποφεύγει την δημοσιοποίηση των στοιχείων του συγκεκριμένου ατυχήματος. Αυτό μπορώ να το βεβαιώσω και προσωπικά αφού τους είχα ζητήσει το πόρισμα χωρίς καμμιά ανταπόκριση, αλλά το ίδιο αποτέλεσμα είχε και το ερώτημα της επίσημης ελληνικής αρχής για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων (ΕΔΑΑΠ) στην οποίαν όφειλαν να απαντήσουν.

Επίσης ο Αριστοτέλης Ωνάσσης πέθανε από μια σπάνια ασθένεια 2 χρόνια μετά το θάνατο του γυιού του. Από την ίδια σπάνεια ασθένεια αποδείχθηκε ότι πέθανε και η σύντροφός του Μαρία Κάλλας λίγα χρόνια αργότερα. Είναι δεδομένη η έρευνα κάποιων ισχυρών κρατών σε θέματα βιολογικού πολέμου.

Όσον αφορά το λόγο που κάποια ισχυρά κράτη ήθελαν να εξολοθρεύσουν τον Ωνάσση, ήταν ότι εκείνος έγραφε στα παλιά του τα παπούτσια τις διεθνείς ισορροπίες και τη διπλωματία. Έκανε μάλιστα τόσο επικίνδυνες για τη διεθνή ισορροπία κινήσεις, ώστε οι ενέργειες του πιο σύγχρονου Μπιν Λάντεν φαίνονται απλώς αστεία παιχνιδάκια.

Όλα αυτά βέβαια είναι οι προσωπικές μου απόψεις και μόνο, με βάση όμως τα πραγματικά γεγονότα.
 
Μερικά ερωτήματα και παρατηρήσεις λοιπόν από εμένα
Α.Γιά το δυστύχημα τού Αλέξανδρου Ωνάση:
1.Πότε και πού έγινε αυτή η "ολόκληρη τροποποίηση" τού αεροσκάφους;Από ποιούς;Πώς και δέν έτυχε κανείς από τους διενεργήσαντες την τροποποίηση να "ψυλλιαστή" κάτι και να αναφέρη το γεγονός στίς αρχές; Προφανώς την τροποποίηση δέν την διενήργησε ο μπακάλης τής γειτονιάς, αλλά κάποιος πιστοποιημένος μηχανικός αεροσκαφών τής OA.Και επίσης προφανώς η τροποποίηση δέν έγινε σε κάποιο φαναρτζίδικο,αλλά σε κατάλληλα εξοπλισμένη εγκατάσταση τής ΟΑ.
2.Είχε εκδοθεί από τον προγραμματισμό της ΟΑ εντολή εργασίας για την αντικατάσταση του χειριστηρίου χωρίς κάτι τέτοιο να απαιτείται και όμως κανείς δέν "ψυλλιάστηκε",δέν ρώτησε,δέν απόρησε;
3.Ο "νεώτερος" επιθεωρητής γιατί δέν ζήτησε να γίνη δοκιμαστική πτήση;Γνώριζε ότι το αεροπλάνο θα εχρησιμοποιείτο γιά να σκοτώση τον Ωνάση; (γιατί μόνον στην περίπτωση αυτή θα εδικαιολογείτο να παραβή τους κανονισμούς).
4.Ο Αμερικανός,γιά να φτάση στα γεράματά του,προφανώς επέζησε.Επομένως δέν ήταν απόλυτα εξασφαλισμένο ότι ο Ωνάσης (που καθόταν στην θέση τού συγκυβερνήτη) θα σκοτωνόταν.Ομως κάποιος ή κάποιοι που κάνουν τέτοιες "ίντριγκες" και "σκοτεινές δουλειές" δέν αφήνουν τίποτε-απολύτως τίποτε-στην τύχη....

Β.Το γεγονός ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης πέθανε δύο χρόνια μετά από μιά σπάνια ασθένεια και ότι από την ίδια ασθένεια πέθανε και η Μαρία Κάλλας μετά από λίγα χρόνια,δέν αποδεικνύει ότι αμφότεροι υπήρξαν θύματα βιολογικού πολέμου.Αλλωστε,ποιός ο λόγος να σκοτώση κάποιος την Μαρία Κάλλας;Τραγουδίστρια ήταν,δέν επηρέαζε τίς διεθνείς εξελίξεις.Και το γεγονός ότι η ασθένεια είναι σπάνια δέν αποκλείει την πιθανότητα να πεθάνουν δύο γνωστοί μεταξύ τους άνθρωποι από αυτήν με διαφορά λίγων ετών.Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι η ασθένεια ήταν μολυσματική και ο Ωνάσης την "μετέδωσε" στην Κάλλας γιατί τότε κι'εκείνη θα είχε πεθάνει με διαφορά ωρών ή ημερών,όχι ετών....

Γ.Στό Learjet δέν επέβαινε κανείς άλλος εκτός από τους δύο χειριστές (που ήταν αδέλφια με το επώνυμο Κουρής).Ποιός ο λόγος να τους σκοτώσουν;Γιά να προκύψη η ανάγκη πρόσληψης νέου πιλότου,ώστε όποιοι ήθελαν να σκοτώσουν τον Ωνάση να στείλουν κάποιον δικό τους;Θα μπορούσε απλώς κάποιος "μιλημένος" μέσα στην ΟΑ να τούς αποδεσμεύση από τά καθήκοντα τού προσωπικού πιλότου τού "αφεντικού" (διότι οι δύο πιλότοι ήταν εργαζόμενοι τής ΟΑ Αλλά κι'εδώ έπρεπε να υπάρχη "μιλημένος".Τόσοι πολλοί "μιλημένοι" σε μιά συνωμοσία;
Υπ'όψιν δέ ότι οι δύο πιλότοι είχαν και τρίτο αδελφό,επίσης πιλότο-το γεγονός μάλιστα ήταν τόσο περίεργο ώστε και οι τρείς είχαν προσκληθεί στην εναρκτήρια εκπομπή τής (τότε) ΕΙΡΤ με τίτλο "Πτήση στά 10000 πόδια",που παρουσίαζε ταξιδιωτικά θέματα.Ο εν λόγω αδελφός μετά την ευδόκιμη θητεία του στην ΟΑ έγραψε και τα απομνημονεύματά του,με τίτλο "Αεροπλανάκι,αγάπη μου".Το βιβλίο το είχα δεί σε βιβλιοπωλείο στην οδό Σταδίου αλλά δυστυχώς δέν είχα προλάβει να το πάρω.

Δ.Γιά το SX-ADO:
1.Ποιός ήταν ο πιλότος του και γιατί (οι ίδιοι;) κάποιοι ήθελαν να τον σκοτώσουν;Είχε καμμιά σχέση με τους Ωνάσηδες;
2.Το αεροπλάνο ήταν διαφορετικό από τού Ωνάση,δέν ανήκε στην ΟΑ και συνεπώς δέν ελεγχόταν από τεχνικούς της.Εγινε άραγε και σ'αυτό τροποποίηση;από ποιόν και πού;Αρα,πάλι καταλήγουμε σε "μιλημένους".

Εν γένει,εγώ βλέπω εδώ μιά "συνωμοσία" που εφαρμόζεται σε βάθος χρόνου χωρίς κάτι τέτοιο να έχη κάποιο νόημα:πρώτα "προβάρουμε" τον τρόπο εξόντωσης τού υιού τού "στόχου",μετά από κάποια χρόνια δημιουργούμε τίς προϋποθέσεις ώστε μετά από κάποια άλλα χρόνια να ολοκληρώσουμε το σχέδιο.Εν τώ μεταξύ πάρα πολλοί έχουν εμπλακεί στο "μυστικό σχέδιο" και διακινδυνεύουμε ότι όλο και κάποιος με έντομα στ'αυτιά θα βρεθή να μάς ξεμπροστιάση και θα καταλήξουμε πίσω απ'τα κάγκελα....

Μήπως τελικά όλα αυτά δέν ήταν παρά μιά σειρά από συμπτώσεις;
 
λίγο προσοχή με το θέμα Ωνάση γιατί βγαίνουμε εκτός θέματος. :3:
 
Top