Uncontained Engine Failure. Αυτή είναι η ορολογία. Και, όσο 'ενοχλητικό' κι αν είναι να το αναφέρουμε, συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Βλέπε QF A 380.
Tώρα, το ποιος είναι αρμόδιος να αποφανθεί, 5 λεπτά ή μισή ώρα μετά το συμβάν για το τι φταίει, σίγουρα δεν είναι ούτε οι 'αυτόπτες μάρτυρες', ούτε οι 'υπάλληλοι' οποιασδήποτε υπηρεσίας, μυστικής ή φανερής. Ο κινητήρας εξετάζεται από ειδικούς, και σε συνεργασία με τις ελεγκτικές υπηρεσίες, βγαίνει πόρισμα. Άρα, ο διοικητής της ΥΠΑ, πιθανολογούσε, δεν εξηγούσε. Και οι δημοσιογράφοι, πάνω στον 'τρόμο' παίζουν, και όχι στα γεγονότα. Στο 99% των περιπτώσεων ό,τι αναφέρεται ως 'είδα, άκουσα, νομίζω' λίγο μετά το συμβάν είναι είναι υπερ-απλοποιήσεις είτε φαντασιώσεις που αναπαράγονται, περιπλέκονται, και μεγαλοποιούνται. Και όχι μόνο στον εγχώριο τύπο, για να τα λέμε σωστά.
Λόγος πανικού? Κανένα ΑΦ δεν παίρνει άδεια να κυκλοφορήσει καν αν δεν αποδείξει ότι μπορεί να προσγειωθεί με μείον ένα κινητήρα. Δεν είναι χάρισμα, είναι απαίτηση. Κανείς χειριστής δεν παίρνει σειρήτια αν δεν αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει.
Ηλικία? δεν παίζει ρόλο η ηλικία του ΑΦ. Η ηλικία του κινητήρα έχει σημασία, και, φυσικά, το κατά πόσο έχουν ελεγθεί πλήρως (τοις πράγμασι, όχι τοις τύποις) όσα έπρεπε να έχουν ελεγχθεί.
Συμπέρασμα: πολύς 'τρόμος' για το τίποτα. Συνέβη η στατιστική πιθανότητα. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.