OA B747/1992

Mary C

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
02/03/2013
Μηνύματα
3
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ACA
Ξερει κανεις για το περιστατικο, νομιζω Αυγουστος του 1992, με Β747 Ολυμπιακης Αεροποριας απο Αθηνα προς Σιγκαπουρη. Κατα την απογειωση ειχε χασει τον κινητηρα (απο το Ελληνικο μεχρι το Φαληρο επεφταν κομματια). Αν καποιος εχει πληροφοριες για το περιστατικο θα ηθελα να μαθω λεπτομεριες.
Ευχαριστω
 
Μόλις κοίταξα ένα κουτί με αποκόμματα εφημερίδων πού έχω.Βρήκα μία σελίδα από τα ΝΕΑ,25 Αυγούστου 1990 με τίτλο <Φύλλο και φτερό το "Ολυμπιακό Πνεύμα"> (SX-OAC)
Τα γεγονότα: Στις 7.07´χθές το πρωί το αεροσκάφος Μπόινγκ 747(τζάμπο) της Ολυμπιακής Αεροπορίας με το όνομα "Ολυμπιακό Πνεύμα" με 352 επιβάτες και 21 μέλη ως πλήρωμα απογειώνεται για να εκτελέσει τήν πτήση 471 πρός Σιγκαπούρη-Σίδνεϊ.
Αμέσως μετά τήν απογείωση ο κυβερνήτης κ.Ε.Λ.(το παραλείπω) αντιλαμβάνεται ότι κάτι συμβαίνει στον ένα από τούς τέσσερις κινητήρες τού αεροπλάνου(το νούμερο 3).Αντιλαμβάνεται δηλαδή αυτό πού βλέπουν και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών από το έδαφος: Να αποκολλώνται και να πέφτουν στη γή κομμάτια από το κάλυμμα τού κινητήρα τού αεροπλάνου πού διασκορπίζονται σε περιοχές τού Αλίμου,ενώ ένα μεγάλο κομμάτι πέφτει στη διασταύρωση τών οδών Φλέμινγκ και Πλάτωνος στο Μοσχάτο.
Ο κυβερνήτης παίρνει εντολή να εφαρμόσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες,δηλαδή απόρριψη στη θάλασσα μεγάλου μέρους τών καυσίμων και επιστροφή στο Ελληνικό.Για κάθε ενδεχόμενο,κατά τήν προσγείωση τού αεροσκάφους το πλησιάζουν πυροσβεστικά οχήματα,αφού το αεροδρόμιο έχει τεθεί σε κατάσταση συναγερμού. Η προσγείωση ήταν ομαλή.Οι επιβάτες αποβιβάστηκαν και στις 10.45 πμ. αναχώρησαν με άλλο τζάμπο τής εταιρείας για το ταξίδι τους.
Πάντως: Το αεροσκάφος είχε περάσει από τήν καθιερωμένη τεχνική επιθεώρηση προχθές το βράδυ και βρέθηκε εντάξει,ενώ ήταν κανονικά θεωρημένο και το ειδικό δελτίο επιθεώρησής του.
Ό,τι και να συνέβη,γεγονός είναι ότι τα καλύμματα τού κινητήρα έφυγαν τελείως και διασκορπίστηκαν και η συνολική ζημιά υπολογίζεται σε περίπου δύο εκατομμύρια δολάρια.Η επισκευή τού κινητήρα θα γίνει στο εξωτερικό (Ισπανία ή Σουηδία).
 
Πράγματι κάτι τέτοιο είχε συμβεί. Από ότι θυμάμαι όμως τα κομμάτια που έπεσαν δεν ήταν από το κυρίως κάλυμμα του κινητήρα και τελικά δεν χρειάστηκε καν δοκιμή σε ειδικό δοκιμαστήριο ο κινητήρας, που σημαίνει ότι η ζημιά ήταν μερικές χιλιάδες δολλάρια και πολύ κάτω από εκατομμύριο.
Βέβαια τέτοια συμβάντα όσο σοβαρά και αν ακούγονται είναι από εκείνα που συμβαίνουν και θεωρούνται ανεκτά. Απλά ο ημερήσιος τύπος βρήκε την αγαπημένη του ευκαιρία να διασύρει για μιαν ακόμα φορά το όνομα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η ΟΑ δυστυχώς ανεχόταν τέτοιες συμπεριφορές με αποτέλεσμα το διασυρμό του ονόματός της.
 
".......Εν τούτοις η διοίκηση τής εταιρείας δεν επέτρεψε στους δημοσιογράφους να μιλήσουν με τούς επιβάτες ούτε και τούς φωτορεπόρτερ να φωτογραφίσουν το Μπόινγκ πού αναστάτωσε χτές τήν Αθήνα.Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις,υπάλληλοι απαντούσαν ότι αυτό πού συνέβη είναι συνηθισμένο και δεν επιτρέπεται η είσοδος στούς δημοσιογράφους διότι..."θα μειωθεί η κίνηση τής εταιρείας κατά 20% "!
Αντίθετα,στα γραφεία τής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας οι αρμόδιοι υπάλληλοι δεν αρνήθηκαν να μιλήσουν και εξηγούσαν τίς πιθανές αιτίες τού ατυχήματος:
Όπως μάς είπε ο Διοικητής τής ΥΠΑ κ.Σ.Λ.(το παραλείπω),δεν υπήρχε κανένας λόγος πανικού,ιδίως μάλιστα για ένα αεροσκάφος σαν τα 747 τής Ολυμπιακής πού μπορούν να προσγειωθούν και με δύο από τούς 4 κινητήρες.
"Πιθανόν η βλάβη να προήλθε από ελάττωμα σε εξάρτημα τού κινητήρα.Ίσως κάποιο ρουλεμάν ή ο στρόβιλος να παρουσίασαν βλάβη με αποτέλεσμα να σπάσει ο άξονας στον οποίο στηρίζονται όλα τα εξαρτήματα τού κινητήρα.Αυτό ίσως προκάλεσε και τήν αποκόλληση τμημάτων τού εξωτερικού περιβλήματος".
Τεχνικοί τής Ολυμπιακής Αεροπορίας έλεγαν χθές ότι το συμβάν μπορεί να οφείλεται σε κάποια από τις παρακάτω αιτίες:
-Να αναπτύχθηκαν στον κινητήρα ισχυρές τριβές πού σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες να προκάλεσαν κάποια εσωτερική έκρηξη.
-Να έσπασε κάποιο από τα πτερύγια τής τουρμπίνας τού κινητήρα ή να παρουσιάστηκε κάποιο απρόβλεπτο πρόβλημα στην τουρμπίνα.
-Να υπήρξε πρόβλημα στον θάλαμο καυσίμων.
Μηχανικός εδάφους,ο οποίος πάντως θέλησε να διατηρήσει τήν ανωνυμία του,είπε στα ΝΕΑ πώς κατά τη διάρκεια τής απογείωσης παρατήρησε μία ασυνήθιστη φλόγα στον κινητήρα πού κατά τη γνώμη του ήταν έκρηξη.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι ηλικίας 11 ετών,αγοράστηκε πριν 6 χρόνια από τήν "Σίγκαπουρ Αιρλάινς" και από σήμερα θα ξαναπετάξει αφού ήδη τού τοποθετήθηκε άλλος κινητήρας..."
 
Ευχαριστω παρα πολυ για την αμεση απαντηση.
 
Uncontained Engine Failure. Αυτή είναι η ορολογία. Και, όσο 'ενοχλητικό' κι αν είναι να το αναφέρουμε, συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Βλέπε QF A 380.

Tώρα, το ποιος είναι αρμόδιος να αποφανθεί, 5 λεπτά ή μισή ώρα μετά το συμβάν για το τι φταίει, σίγουρα δεν είναι ούτε οι 'αυτόπτες μάρτυρες', ούτε οι 'υπάλληλοι' οποιασδήποτε υπηρεσίας, μυστικής ή φανερής. Ο κινητήρας εξετάζεται από ειδικούς, και σε συνεργασία με τις ελεγκτικές υπηρεσίες, βγαίνει πόρισμα. Άρα, ο διοικητής της ΥΠΑ, πιθανολογούσε, δεν εξηγούσε. Και οι δημοσιογράφοι, πάνω στον 'τρόμο' παίζουν, και όχι στα γεγονότα. Στο 99% των περιπτώσεων ό,τι αναφέρεται ως 'είδα, άκουσα, νομίζω' λίγο μετά το συμβάν είναι είναι υπερ-απλοποιήσεις είτε φαντασιώσεις που αναπαράγονται, περιπλέκονται, και μεγαλοποιούνται. Και όχι μόνο στον εγχώριο τύπο, για να τα λέμε σωστά.

Λόγος πανικού? Κανένα ΑΦ δεν παίρνει άδεια να κυκλοφορήσει καν αν δεν αποδείξει ότι μπορεί να προσγειωθεί με μείον ένα κινητήρα. Δεν είναι χάρισμα, είναι απαίτηση. Κανείς χειριστής δεν παίρνει σειρήτια αν δεν αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει.

Ηλικία? δεν παίζει ρόλο η ηλικία του ΑΦ. Η ηλικία του κινητήρα έχει σημασία, και, φυσικά, το κατά πόσο έχουν ελεγθεί πλήρως (τοις πράγμασι, όχι τοις τύποις) όσα έπρεπε να έχουν ελεγχθεί.

Συμπέρασμα: πολύς 'τρόμος' για το τίποτα. Συνέβη η στατιστική πιθανότητα. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.
 
Το θυμάμαι το αεροσκάφος εκείνο το απόγευμα στο υπόστεγο της OA. Είχε "διαλυθεί" όλο το πίσω μέρος του κινητήρα. Κρίμα που τότε δεν υπήρχαν ψηφιακές, κινητά....
 
Θυμάμαι πού είχα δεί το ρεπορτάζ στην τηλεόραση.Δεν άφησαν τούς δημοσιογράφους να μπούν αμέσως στο υπόστεγο,η αλλαγή κινητήρα όπως ξέρετε χρειάζεται πέντε ώρες,το πλάνο πού έδειξαν στην τηλεόραση ήταν μετά τήν αντικατάσταση τού κινητήρα,μετά το πέρας τής εργασίας.Τον προβληματικό κινητήρα φυσικά δεν τον έδειξαν.
Και η εφημερίδα συνεχίζει: Πολλά έχουν δεί και έχουν πάθει οι κάτοικοι τών περιοχών γύρω από το αεροδρόμιο Ελληνικού αλλά κομμάτια αεροπλάνου στην πόρτα τους δεν είχαν ξαναπέσει.Η κα Α.Σ. έζησε χτές το πρωί και αυτή τήν εμπειρία.
"Άκουσα ένα δυνατό θόρυβο στην αυλή μου.Αμέσως ξύπνησα τον γιό μου γιατί νόμιζα ότι ήταν κλέφτες. Βγήκαμε έξω και είδαμε ένα μεγάλο μεταλλικό κομμάτι να έχει πέσει στην αυλή.Αργότερα μάθαμε ότι ήταν από ένα αεροπλάνο.Δεν φτάνει ο θόρυβος,τώρα πλέον απειλείται και η ζωή μας.Πείτε μου τι θα έλεγε η Ολυμπιακή αν αυτό το κομμάτι έπεφτε στο σπίτι μου;"
Τα κομμάτια πού έσπειρε χτες το αεροσκάφος τής Ολυμπιακής περισυνελέγησαν από ειδικά συνεργεία τής εταιρείας αλλά αρκετοί κάτοικοι στο Μοσχάτο και στον Άλιμο κράτησαν μικρά τμήματά τους έτσι...για ενθύμιο! Άλλοι κάτοικοι μιλούσαν για τούς κινδύνους πού περικλείει η λειτουργία αεροδρομίου δίπλα από τα σπίτια τους....
 
Και στον παππού μου που ήταν κυβερνήτης στα 747 της Ο.Α. είχε συμβεί παρόμοιο σκηνικό αλλά στην απογείωση απο την Σιγκαπούρη.

Τώρα για τους κατοίκους και τις δηλωσεις τους τι να πει κανεις...όταν πρωτοάνοιξε το Ελληνικό δεν υπήρχαν σπίτια τριγύρω,ας μην πηγαίνανε να μείνουν δίπλα του.. :wall:
 
Top