Ανανέωση ισχύοντος ερασιτεχνικού πτυχίου χειριστού

  • Thread starter C421
  • Ημερομηνία δημιουργίας

C421

Economy-Class-Member
Εγγραφή
25/05/2011
Μηνύματα
245
Likes
16
Προσοχή: Η ανανέωση -με εμπειρία- ενός ερασιτεχνικού πτυχίου χειριστού αεροπλάνων***, γίνεται:
1) Ο χειριστής έχει 12 ώρες πτήση το δεύτερο 12μηνο της 24μηνης ισχύος του πτυχίου του
2) Εκ των ανωτέρω 12ωρών οι 6 τουλάχιστον είναι κυβερνήτου (κι επειδή τα συνήθη ελαφρά μονοκινητήρια έχουν έναν χειριστή, χρειάζονται 12 ώρες κυβερνήτου)
3) Εντός των 6 ωρών κυβερνήτου να έχει 12 απογειώσεις και προσγειώσεις μετά πλήρους στάσεως του αερ/νου (όχι touch and go) σε αεροδρόμιο προορισμού (και όχι, απογειώθηκα από τα Μέγαρα, έμεινα στον κύκλο, προσγειώθηκα, ήρθα πάλι στην αρχή του διαδρόμου και απογειώθηκα και ούτω καθεξής).
4) Eντός των τελευταίων 90 ημερών ισχύος του πτυχίου του να πετάξει τουλάχιστον μία ώρα με εκπαιδευτή, όπου πχ αν λήγει το πτυχίο του τον Ιούνιο του 2015, την πτήση αυτή θα την γράψει στο logbook του solo δηλ κυβερνήτης ενώ την επόμενη πτήση τον Ιούνιο του 2017 θα την γράψει dual δηλ εκπαιδευόμενος, την πτήση του 2019 ως κυβερνήτης κ.ο.κ.
5) Ο εκπαιδευτής συμπληρώνει την ανάλογη φόρμα (521 για τα μονοκινητήρια) και ο πτυχιούχος υποβάλλει στην ΥΠΑ/Δ2
α) τη φόρμα αυτή,
β) φωτοτυπία το logbook του όπου φαίνονται οι ώρες του, οι προσγειώσεις του και η πτήση με τον εκπαιδευτή,
γ) φωτοτυπία το Πιστοποιητικό Υγείας,
δ) φωτοτυπία το Ραδιοτηλεφωνίας
ε) το παλιό πτυχίο του
στ) 4 ευρώ παράβολο για επανέκδοση πτυχίου.

* Kανείς (πλην των επιθεωρητών της ΥΠΑ) δεν έχει το δικαίωμα να γράψει οτιδήποτε πάνω στο ερασιτεχνικό πτυχίο. Δικαίωμα να γράψουν εξέταση επανεπικύρωσης -Revalidation LPC- έχουν μόνον οι εξεταστές και οι επιθεωρητές της ΥΠΑ και μόνο στα επαγγελματικά πτυχία -CPL, ATPL- γιαυτό και οι εξεταστές και επιθεωρητές δεν γράφουν τίποτε σε ληγμένο πτυχίο που κάνει ανανέωση με εξέταση -renewal skilltest- αφού την άλλη μέρα ο κάτοχος θα πάει στην Δ2 για επανέκδοση του ληγμένου πτυχίου του. Αρα, όταν κάνουμε ανανέωση με εμπειρία, αφού υποβάλλουμε το πτυχίο για επανέκδοση (γιατί έτσι πρέπει να κάνουμε), δεν έχει νόημα να γράψει κανείς οτιδήποτε πάνω στο πτυχίο. Προς το παρόν ισχύει αυτή η διαδικασία, μέχρι η ΥΠΑ να εκχωρήσει το δικαίωμα να γράφουν οι εκπαιδευτές πάνω στα ερασιτεχνικά πτυχία την ανανέωση -και την νέα διετή ισχύ-και να μη χρειάζεται να υποβάλλουμε στην ΥΠΑ φόρμες κλπ χαρτούρα. Πάντως ούτε στους επιθεωρητές της ΥΠΑ έχει εκχωρηθεί το δικαίωμα αυτό ακόμα.
** Εννοείται οτι οι ερασιτέχνες πολυκινητηριούχοι κάνουν ετήσια ανανέωση με εξέταση
*** Ερασιτέχνης λέγεται κατ οικονομίαν (να μη παρεξηγηθώ, καθότι υπάρχουν ερασιτέχνες που πετάνε πολύ καλύτερα από επαγγελματίες) ο κάτοχος πτυχίου χειριστού ιδιωτικών αεροπλάνων

Αυτά, μέχρι να επικρατήσουν και στη δύστυχη αγγλοκρατούμενη Ευρώπη τα FARs (FAA regulations), δηλ οι κανονισμοί της χώρας των ελευθέρων ανθρώπων (USA: The land of the free), όπου το ερασιτεχνικό δεν χρειάζεται καμμιά διαδικασία ανανέωσης...
 
Top