ΝΑΤΟΣ ΠΑΛΙ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ...ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΑΝ ΤΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ !!!

  • Thread starter Thread starter flying Doc
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

flying Doc

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
22/04/2007
Μηνύματα
1.760
Likes
181
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EBBR
Είναι κάποια τηλεφωνήματα που σου χαλάνε τη διάθεση και κάποια άλλα που πραγματικά σε ανεβάζουν στον έβδομο ουρανό. Ένα τέτοιο τηλεφώνημα δέχτηκα πριν από 20 μέρες περίπου , από τη γυναίκα μου, όσο ήμουν στη δουλειά
- Έχεις κανονίσει τίποτα μέχρι τις 22 του μήνα ?
- Όχι, γιατί ?
- Γιατί πάμε Βιέννη, τα κανόνισα όλα….

Από εκείνη τη στιγμή το μυαλό μου άρχισε να δουλεύει στους ρυθμούς του επερχόμενου , αναπάντεχου, ταξιδιού. Πτήσεις, θέση, ξενοδοχείο πρόγραμμα. Μιας και θα ήταν η 4η επίσκεψή μου στην πάλαι ποτέ πρωτεύουσα των Αψβούργων, είχα αποφασίσει να ασχοληθώ με κατανάλωση καφέδων και γλυκών επισκεψη σε επιλεγμένα μουσεία, φυσικά spotting και επίσκεψη στη γειτονική Μπρατισλάβα. Οι μέρες κυλούσαν σιγά σιγά και έφτασε η πολυπόθητη 18/10 οπότε κάλεσα ταξί για το αεροδρόμιο

18/10/2008 SKG-VIE OS810 B737-8Z9 “FALCO” ΟΕ-LNJ (Lauda Air)
SEAT : 9A (web check-in) CAPTAIN: SCHTULER
Take off Rwy: 16
Landing Rwy: 11
Flight Duration: 102 min

Έχοντας κάνει check-in από την προηγούμενη, αφήσαμε τις βαλίτσες παρακάμπτοντας την ουρά και μετά τις καθιερωμένες εφημερίδες περάσαμε το security check περιμένοντας την ώρα της επιβίβασης. Είπα να εκμεταλλευτώ την αναμονή αλλά δυστυχώς στο apron υπήρχαν λίγα πράγματα: ο «ΠΛΑΤΩΝ» τροχοδρομούσε άρτι αφιχθείς από Λήμνο ενώ λίγο πιο πέρα το Α319της Air Berlin φορτώνονταν για το ταξίδι του.
Επιβίβαση λοιπόν από την 1L και βόλεμα στην που θα με φιλοξενούσε για τα επόμενα 102 λεπτά της πτήσης. Ομαλή απογείωση από τον 16 και στα 30 λεπτά πτήσης, άρχισε το σερβίρισμα του φαγητού , ένα πολύ νόστιμο χοιρινό με σάλτσα μανιταριών και πατάτα, συνοδεία μους σοκολάταςκαι κόκκινου κρασιού . Τα δισκάκια μαζεύτηκαν σχετικά γρήγορα (άλλωστε πόση ώρα χρειαζόταν να φαγωθεί το νόστιμο αλλά λιγοστό φαγητό) και έγειρα πίσω απολαμβάνοντας την πτήση ψάχνοντας απεγνωσμένα τον ουρανό για overfly, underfly ή flyby χωρίς ιδιέταιρη επιτυχία. Σε κάποια στιγμή ξεπρόβαλε η λίμνη Balaton και ο κυβερνήτης έδωσε στοιχεία της πτήσης από τα μεγάφωνα, ενημερώνοντας πως σε λίγο θα ξεκινούσε η κάθοδος προς τη Βιέννη. Η Αυστριακή πρωτεύουσα φάνηκε ηλιόλουστη και μετά από λίγο μια παράξενη σκιά άρχισε να μας ακολουθεί καθώς πλησιάζαμε στο διάδρομο .Σταυροκοπήθηκα 3 φορές, έφτυσα τον κόρφο μου να φύγει το φάντασμα και ξαφνικά αντίκρισα έναν πράσινο καλικάντζαρο να μας περιμένει….
Το αεροπλάνο ακούμπησε μαλακά στο tarmac του 11 και μετά από περίπου 30 λεπτά επιβιβαζόμασταν στο λεωφορείο που μας περίμενε για να μας οδηγήσει στο ξενοδοχείο μας.

Η εταιρία που είχε οργανώσει το ταξίδι φρόντισε να μας ευχαριστήσει για την πολύχρονη συνεργασία μας, κλείνοντας δωμάτια στο ξενοδοχείο BRISTOL που βρίσκεται ακρίβώς απέναντι από την Όπερα . Τo δωμάτιo ήταν τεράστιo με διακόσμιση του προηγούμενου αιώνα αλλά με όλες τις σύγχρονες ανέσεις . Η αυτοκράτειρα του σπιτιού μου σε στιγμές μεγαλείου . Μετά από το καθιερομένο ψάξιμο κάθε γωνιάς του δωματίου βγήκαμε για μια μικρή βόλτα στην Kartnerstrasse περιμένοντας να έρθει η ώρα για το δείπνο που έγινε σε ένα παραδουνάβιο χωριό αρκετά έξω από τη Βιέννη.

Τέλος πρώτης ημέρας. Ως απολογισμός , ένα μεγάλο 10 στην Austrian για την ποιότητα των υπηρεσιών της ακόμα και στην οικονομική θέση. Ακολουθεί : Βόλτα στην πόλη, planespotting και βόλτα στη Μπρατισλάβα. Keep in touch
 
να σου κανω μια αδιακριτη ερωτηση?
Στο Bristol ποσο σου στοιχησε η βραδια?
 
To υπερπλήρες, χορταστικό και νοστιμότατο πρωϊνό μας γέμισεενέργεια για τη βόλτα που θα ακολουθούσε.

Πρώτη στάση στην Αλμπερτίνα όπου φιλοξενούνταν μια έκθεση έργων του Βικέντιου Βαν Γκογκ με έργα του από προσωπικές συλλογές ανά τον κόσμο ( άρα όχι και πολύ γνωστα και ειδωμένα). Χορτασμένοι από τέχνη κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία του Αγίου Στεφάνου με την καθιερομένη επίσκεψη στον ομόνυμο καθεδρικό ναό για να θαυμάσουμε για ακόμα μια φορά τον περιτεχνό άμβωνά του (λεπτομέρεια) ακολουθούμενη από καφέ και φαγητό στο εστιατόριο DO & CO που βρίσκεται στον 8ο όροφο του Haas Haus (μια όμορφη παραφωνία στο αρχιτεκτονικό στυλ της πλατείας).
Η μέρα ήταν αφιερωμένη στα μουσεία και σειρά είχε το Belvedere με την μόνιμη έκθεση του Κλιμτ και των Αποσχιστών. Για χώνεψη (και για γυμναστική) πήγαμε με τα πόδια (περίπου 40-45 λεπτά με τις απαραίτητες στάσεις) περνώντας από την Karlsplatz με την ομόνυμη εκκλησία. Η κομψότατη Γαλλική πρεσβεία και το μνημείο της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς (sic) τράβηξαν λίγο από το χρόνο μας. Η επιστροφή στο ξενοδοχείο έγινε πάλι με τα πόδια μιας και το μετρό δε βόλευε αλλά και ο καιρός ήταν καταπληκτικός και έτσι ήρθε η ώρα για την βραδυνή έξοδο με φαγητό στο Drei Husaren και ποτό στο ΑΠΙΘΑΝΟ American Bar ( αμφότερα σε κάθετα στενά της Kartnerstrasse λίγο πρίν την πλατεία του Αγίου Στεφάνου)

M' αυτά και μ'αυτά ξημέρωσε η Δευτέρα, η σύζυγος πήγε στο Συνεδριακό Κέντρο για δουλειά κι εγώ στο αεροδρόμιο για τη δική μου δουλειά. Τρόποι για να πάει κανείς στο αεροδρόμιο υπάρχουν πολλοί. Λεωφορεία (δεν το συνιστώ), ταξί ( Αυτό πια απαγορεύεται), το CAT και το S-Bahn (S7). To CAT αυτοδιαφημίζεται ότι φτάνει σε 16 λεπτα και κοστίζει €9/ διαδρομή (σύνολο 18). Το S-Bahn έκανε 25 λεπτά και κόστισε €3,70/διαδρομή (η απόφαση δική σας). Το τρένο ήταν πεντακάθαρο με απίθανη τουαλέτα (είμαι άρρωστος το ξέρω :mrgreen: ).
Δυστυχώς στο αεροδρόμιο δεν προσφέρεται για τα spotting places του και μόνη επιλογή για κάποιον που δεν έχει αυτοκίνητο για να αρχίσει να τριγυρνάει είναι τα Parking P4 & P3 ( και στα δυό στον 8ο όροφο με θέα στο μεν Ρ4 στο apron και στο Ρ3 στο Pier B). Πάμε λοιπόν:

Ρ4 Spotting
Airbus A310-325ET TAROM
De Havilland DHC-8-402Q Austrian Arrows
Fokker F100 Montenegro Airlines
B737-3S1 Bulgaria Air
Boeing 737-76N Sky Europe
Fokker F100 Austrian Arrows STAR ALLIANCE LIVERY
Canadair CRJ-900 Σκοπιανό ( Συγχωρέστε με αλλά είμαι Σαλονικιός)
ATR 42-512 TAROM
Boeing 737-341 Ukarine International

Η ώρα περνούσε, το apron άδειασε και έτσι κατευθείνθηκα προς το Ρ3 περνώντας μπροστά από τον κομψό πύργο ελέγχου. Εκεί τα πράγματα κάπως βελτιώθηκαν από χρωματικής άποψης αλλά και γιατί εβλεπα όλες τια απογειώσεις από τον 11-29. Ιδού λοιπόν τι ψάρεψα

Airbus A320-214 Iberia
Τα διδυμάκια
Airbus A319-111 Aeroflot
Έναν μικρό κλόουν
SAAB 340B Central Conect Airlines.
DHC-8-Q402 Croatia Airlines
Ανάμεσα σ'αυτά και αρκετά 319, 320 και F100 της Austrian και ένα 777 της που ρυμουλκούνταν νωχελικά προς την αρχή το 29. Αυτό προτίμησα να το χαζέψω μέχρι και την απογείωση, από το να το φωτογραφίσω. Πραγματική απόλαυση.

Θέλω να ζητήσω συγγνώμη για την ποιότητα των φωτογραφιών αλλά ήταν πρωί, με σχετική ομίχλη και τον ήλιο κόντρα.

Καθώς πλησίαζε μεσημέρι πήρα το δρόμο του γυρισμού μιας και σειρά είχε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και Μoi όπου δέχτηκα την απροκάλυπτη επίθεση ενός λέοντος και ενός ψάρακα. Εντυπωσιακοί δεινόσαυροι και πόδια αυτών καθώς και πάμπολλες απολιθωμένες αράχνες, μύγες και διάφορα άλλα έντομα τεραστίων διαστάσεων μας κράτησαν παρέα μέχρι το απόγευμα.

Στη συνέχεια Μπρατισλάβα και πτήση επιστροφής.
 
Η προτελευταία μέρα του ταξιδιού ήταν αφιερωμένη στην Μπρατισλάβα. Το είχα αποθημένο να επισκευτώ την Σλοβακική πρωτεύουσα από την τελευταία φορά που επισκέφτηκα τη Βιέννη το 2005. Άλλωστε απέχει μόλις 65 χιλιόμετρα από τη Βιέννη ή 1 ώρα με το τρένο.

Άφιξη λοιπόν στον Sudbahnhoff, έκδοση του εισητηρίου (€ 11 με επιστροφή) και βουρ για την αποβάθρα 7 όπου περίμενε το τρένο (το trainspotting δεν πείραξε ποτέ κανέναν, μάλιστα έγινε και πολύ καλή ταινία). Το τρένο υπερσύγχρονο, πεντακάθαρο και άδειο (ζήτημα αν ανέβηκαν 30 άνθρωποι) έφτασε μετά από 1 ώρα στον σταθμό PETRLZALKA της Μπρτατισλάβα. Για το κέντρο της πόλης παίρνουμε το λεωφορείο 80 ακριβώς έξω από το σταθμό (€.98 με επιστροφή) και κατεβαίνουμε στην 5η στάση απ' όπου κατευθυνόμαστε στην παλιά πόλη. Η είσοδος γίνεται απο την Πόρτα του Μιχάλη (Michalska Brana)όπου ακολουθώντας την ομόνυμη οδό κατευθυνόμαστε προς την πλατεία της παλιάς πόλης και την πλατεία του εθνικού θεάτρου. Στη διαδρομή συναντά κανείς διάφορα απίθανα αγάλματα και συμπαθητικά στενά με έντονα τα σημεία της εγκατάλειψης.
Μετά από ένα δυναμωτικό καφέ κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία της Αντίστασης με το Υπουργείο Πολιτισμού με σκοπό να κατευθυνθούμε προς το κάστρο από όπου έχει κανείς πανοραμική θέα της πόλης. Στο δρόμο της επιστροφής χαζέψαμε το ΚΙΤΣ παρατηρητήριο UFO και διασταυρωθήκαμε με ένα από τα παλιά αλλά κομψά τραμ της πόλης. Επόμενη στάση το προεδρικό μέγαρο με τους τσολιάδες του και ένα από τα εντυπωσιακά κατάλοιπα της Σοβιετικής εποχής , το Μέγαρο της Τηλεόρασης με το γειτονικό Υπουργείο Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Η Μπατισλάβα αν και θυμίζει την Πράγα στην αρχιτεκτονική (τόσο στην Παλιά όσο και στη Νέα Πόλη) δεν αφήνει την ίδια αίσθηση παραμυθιού με την Τσέχικη πρωτεύουσα. Επιστροφή λοιπόν στον PETRLZALKA για το τρένο της επιστροφής.

22/10/2008 VIE-SKG OS809 Fokker 100 OE-LVL "ODESSA"
Seat : 4A
T/O Rwy: 29
L/D Rwy: 34
Duration: 90 min

Έχοντας περίπου 2 ώρες μέχρι την αναχώρηση και έχοντας βαρεθεί τους καφέδες του αεροδρομίου είπα να χαζέψω λίγο την κίνηση στο apron μέχρι να περάσει η ώρα . Το μόνο αξιόλογο κομμάτι ήταν αυτό το 737-500 της Estonian που το απόλαυσα γαι περίπου 50 λεπτά, όλη τη διαδιακασί αφορτώματος μέχρι το pushback. Τελικά η C53 άνοιξε και μεσα απο τις γρίλιες τσάκωσα το A320-214 της Air Malta στο γειτονικό stand. H 4A σχετικά άνετη για τα δεδομένα του αεροσκάφους και τελικά ξεκίνησε η τροχοδρόμηση για τον 29 περνώντας δίπλα από ένα 319 της Finnair. Ομαλότατη απογείωση αν και με αναμονή 15 λεπτων λόγω κίνησης, στα 20 λεπτά πτήσης μοιράστηκε το φαγητό (μακαρόνια με άσπρη σάλτσα, γιαούρτι φράουλα, κρασί και καφές) και τελικά προσγείωση στον 34 του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Συμπερασματικά : Άψογη η AUSTRIAN σε όλα της, απολαυστικότατο το ξενοδοχείο και η Βιέννη όπως πάντα μια πανέμορφη πρωτεύουσα που ποτέ δε σε κουράζει.
 
Φοβερό τριπ ρηπόρτ, καταπληκτικές και ενδιαφέρουσες φωτογραφίες.
Έξτρα βαθμοί για τις φωτογραφίες σου μαζί με τα διάφορα θηρία (λιοντάρια, ψάρια και δε συμμαζεύεται), γιατρέ μου!

Και εις άλλα με υγεία!
 
απο τα λιγα ατομα που σου αρεσει η Μπρατισλαβα. Ολοι μου λενε οτι ειμαι αρρωστος που μου αρεσει μια κομουνιστικου-τυπου πολη. μπορει μερεικα σημεια της να ειναι ολιγο μακαβρια (ωπος το αεροδρομιο ή ο σηδιροδρομικος σταθμος ( λες και ο δικος μας ειναι καλυτερος)) αλλα και παλι δε παυει να ειναι ομορφη πολη
 
Thanasis_U2":1rxjodls said:
απο τα λιγα ατομα που σου αρεσει η Μπρατισλαβα.

Θανάση, δεν είπα ότι τρελλάθηκα. Είναι μια συμπαθητική πόλη, που συγκρινόμενη με την Πράγα χάνει στα σημεία. Έχει σίγουρα τη γοητεία της, όπως κάθε πόλη στον κόσμο, αλλά σίγουρα δε θ αξαναπήγαινα παρά μόνο για αυστηρά επαγγελματικούς λόγους. Για σύγκριση, στην Πράγα πήγα 2 φορές και θ αξαναπήγαινα.

Ευχαριστώ για τα σχόλια.

Επόμενο trip report το Δεκέμβρη αφού γυρίσω από Στρασβούργο (μέσω Ζυρίχης, Παρισιού, Λονδίνου και Βρυξελλών :mrgreen: )
 
Δεν ειναι ολες οι πολεις Κρακοβια, Βουδαπεστη ή Πραγα. Αλλα για μονοημερη εκδρομη απο την βιεννη να δεις μια πολη διαφοεριτκη αξιζει
 
Θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφέρω ένα μοναδικό γεγονός της τελευταίας βραδυάς στη Βιέννη.

Το αποχαιρετηστήριο δείπνο έγινε στο Piaristenkeller ένα υπόγειο εστιατόριο του 1698, στο κελλάρι μοναστηριού στο κέντρο της Βιέννης.
Πέρα από το πολύ καλό φαγητό, η ατραξίον του μαγαζιού είναι ότι το γεύμα γίνεται φορώντας καπέλα εποχής από το υπάρχον μουσείο και στο τέλος γίνεται ξενάγηση στο κελάρι με τα κρασιά υπό το φως των κεριών.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
 
Top