ΗER-ATH με το Ιπτάμενο Αγρινό και πάντα…SMI

tasos-SMI

Business-Class-Member
Εγγραφή
17/01/2010
Μηνύματα
319
Likes
8
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Γειά σας αγαπητοί σύντροφοι στην αεροπορική τρέλα και καλώς ορίσατε στο δεύτερο trip-report μου!

Αρχικά να ευχηθώ καλή χρονιά σε όλους έστω και με κάποια καθυστέρηση…

Δεν πάει πολύς καιρός από εκείνη την ημέρα του Σεπτέμβρη, που η Cyprus Airways μας ανακοίνωνε ότι μετά το επιτυχημένο πείραμα της έναρξης πτήσεων στο ATH-SKG, θα ενίσχυε το HER-RHO, θα έμπαινε στο SKG-HER και θα ερχόταν η πολυαναμενόμενη επέκταση της στους άλλους 2 μεγάλους προορισμούς εσωτερικού από Αθήνα (HER,RHO).
Στα τρία τελευταία δρομολόγια, από τις πρωινές ώρες της 28ης Οκτώβρη 2012, οι Κυπριακές Αερογραμμές θα βρωντοφώναζαν «ΟΧΙ» στο μονοπώλειο!
Έως εκείνη την ημέρα είτε θα συνέχιζαν να παίζουν μόνα τους τα συνεταιράκια της ΟΑ3 (ATH-RHO),είτε ο ανταγωνισμός θα ήταν ελάχιστος (ΑΤΗ-HER)
όπου η Sky Express – The Airline of Crete είναι περισσότερο επιλογή της τελευταίας στιγμής με τις στάνταρ τιμές των 69€/84€,παρά υπολογίσιμος αντίπαλος.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης για έναν ανερχόμενο aviation-enthusiast είναι το log-άρισμα της Cyprus Airways και κάποιων νέων registrations.
Σημαντική επίσης είναι η απορία για το service της εταιρίας και εν τέλει η σύγκριση της με τους δύο αντιπάλους…

Με τις υποχρεώσεις που είχαν «πλακώσει» στο πανεπιστήμιο, μόνη δυνατή περίοδος που θα μπορούσα να ανέβω στο Ιπτάμενο Αγρινό ήταν αυτή των Χριστουγέννων.
Με τελικό προορισμό τη Σάμο, στο παιχνίδι μπαίνουν και οι Πέντε Κύκλοι για ένα αεροδρόμιο πού είναι πάντα ενδιαφέρον!

Αρχές Νοεμβρίου πια, ψαχνόμουν για φθηνά εισιτήρια στην περίοδο των εορτών…
Το δύσκολο σκέλος ήταν το ATH-SMI,που ο συνδυασμός βολικής ώρας/φθηνού εισιτηρίου έμοιαζε με mission impossible ήδη 1,5 μήνα πριν…Για καλή μου τύχη και μετά τη φαϊνή ιδέα να ψάξω μόνο σε oneway τιμές, εμφανίστηκε ένα τελευταίο 83άρι (επόμενη τιμή τα 100€) για τις 19 Δεκέμβρη με ώρα αναχώρησης τις 15.05’, το οποίο κλείστηκε με συνοπτικές διαδικασίες απ΄το site της εταιρίας… (Σχόλια περί φάρδους κτλ παρακαλώ να αποφευχθούν!)
Έχοντας ξεμπερδέψει με αυτό, επισκέφθηκα το site της Cyprus Airways με διαφορετικό αέρα από τις άλλες φορές. Με τον αέρα του μελλοντικού επιβάτη κι όχι απλά του περίεργου! Έτσι λοιπόν κλείστηκε το HER-ATH στην αρκετά καλή τιμή των 39€,στην ίδια ημερομηνία με πριν και ώρα αναχώρησης 6.45’!
Το μεγάλο κενό θα καλυπτόταν με παρέα, καφεδάκι και φαγητό στο αεροδρόμιο…

Οι πτήσεις τις επιστροφής κλείστηκαν μέσω γραφείου,με συνολικό κόστος τα 110€ για το SMI-ATH-HER στις 4 Ιανουαρίου.
Κάτι που σημαίνει οτι το κόστος ανά σκέλος για όλο το ταξίδι διαμορφωνόταν στα 58€! Θα μπορούσε να είναι και καλύτερα,αλλά και πολύ χειρότερα
καθώς μιλάμε για περίοδο των εορτών...

Τέλος αξίζει να αναφέρω ότι η Sky Express με τα όμορφα Jetstream 41,δίνει το HER-(RHO)-SMI με 160€ rtn, αλλά σε μία κρίση εξυπνάδας νόμιζα ότι η τιμή αυτή ισχύει MONO αν κλείσεις το εισιτήριο με επιστροφή και δεν με βόλευε η μέρα της επιστροφής των Κρητών.. Δεν το έψαξα βέβαια και τόσο πολύ για να δώ ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, μιάς και η «καούρα» μου για τη Cyprus ήταν μεγαλύτερη… Το Jetstream 41 το έχω ήδη στο logbook μου, αλλά επιφυλάσσομαι να το μοιραστώ και μαζί σας με ένα trip report στο μέλλον…

Μικρό διάλειμμα για διαφημίσεις και επανέρχομαι με τις πτήσεις και αρκετές φωτογραφίες! Τα σχόλια σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα...
 
Περιμένουμε με αγωνία!!!! :)
 
Το διαφημιστικό διάλειμμα κράτησε λίγο περισσότερο του αναμενόμενου λόγω υποχρεώσεων…

Πάμε όμως για το κυρίως πιάτο ©gcmaps,με το πρώτο σκέλος να εκτελείτε από την Cyprus!

Οι μέρες πέρασαν αρκετά γρήγορα και έτσι φτάσαμε στην 19η του Δεκέμβρη…

Το ξυπνητήρι σήμανε το εγερτήριο στις 5 το πρωί και παρά τον σύντομο ύπνο,η υπερένταση για την πρώτη επαφή με την Cyprus Airways ήταν αρκετά μεγάλη…

Σύντομο πρωινό και μισή ώρα μετά ήμουν στο αυτοκίνητο ενός φίλου με προορισμό το αεροδρόμιο! Σκοπός να φτάσω όσο το δυνατόν γρηγορότερα για την αγαπημένη μου θέση της τελευταίας σειράς στο παράθυρο…
Μία μικρή απροσεξία όμως,χάλασε το σχέδιο αυτό και τελικά έφτασα στο αεροδρόμιο με αρκετή καθυστέρηση! Ευτυχώς πρόλαβα το check-in!!
Μικρή αναμονή στην ουρά και σύντομο διάλογος με την ευγενέστατη κοπέλα στο counter που με πληροφόρησε ότι τα παράθυρα της τελευταίας σειράς είχαν δωθεί,αλλά ευτυχώς υπήρχε διαθέσιμο λίγο πιο μπροστά…Κανένα πρόβλημα!
Μέσα στο άγχος που μου είχε δημιουργηθεί και την πίεση του χρόνου,δυστυχώς δεν τράβηξα κάποια φωτογραφία landside του «Νίκος Καζαντζάκης»!
Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι η πτήση της AEGEAN με παρόμοια ώρα αναχώρησης είχε μεγάλη ουρά στο check-in…Πάνε καλά οι πρωινές δουλειές όπως φαίνεται!
Πέρασμα με ούριο άνεμο από τον έλεγχο…Ευτυχώς δεν πρόλαβαν οι επιβάτες της Α3 να «μπουκώσουν» το σύστημα!

Airside υπήρχε λίγος κόσμος καθισμένος ενώ το αεροσκάφος της Cyprus περίμενε στο apron,εκεί που περνάει όλο του το βράδυ!
Σύντομη επίσκεψη στο πεντακάθαρο WC και η επιβίβαση ξεκινάει ευθύς αμέσως…
Με την απροσεξία που ανέφερα παραπάνω έχασα αρκετό χρόνο και έτσι όλα έγιναν σε fast forward!

Η επιβίβαση ξεκίνησε στις 6.30 και με βρήκε στο πρώτο λεωφορείο προς το αεροσκάφος..
Βγαίνοντας στο apron ο ενθουσιασμός πλέον μπορούσε να εκτονωθεί!
Η πάντα απαραίτητη φωτογραφία κάτω απ’το φτερό και από την πίσω σκάλα ετοιμάζομαι για το μεγάλο βήμα στην καμπίνα,ενώ η AEGEAN περίμενε την επιβίβαση... Άλλη μία φωτογραφία για το reg του αγρινού αλλά και το σύμβολο του!
Προσφέρει τις υπηρεσίες του στην Cyprus με το όνομα «Τρόοδος» από 29/3/2011,όταν και πήρε μεταγραφή απ’την China Southern,όπου βρισκόταν απ’την αρχή της καριέρας του τον 12ο του 2004…Είναι ένα απ’τα συνολικά 7 Α320 του στόλου!


HER-ATH
Απόσταση 194mi/312km
CY628
Προγραμματισμένη 06:45- 07:35
A320 5B-DCM «Τρόοδος»
Economy Class
Θέση 26F

Ευγενέστατο καλωσόρισμα και χαλαρός διάλογος στην είσοδο με έναν εκ των σημερινών μας αεροσυνοδών!
Φαίνεται αρκετά ενθουσιασμένος με το άνοιγμα των νέων γραμμών από την εταιρεία,ενώ καταλαβαίνει και τον δικό μου ενθουσιασμό για την πρώτη αυτή επαφή με την Cyprus..
Moυ πρότινε μάλιστα να ζητήσει από τον πιλότο αν μπορώ να φωτογραφίσω το cockpit,κάτι όμως που δεν κατέστη δυνατό!
Αρχικά λοιπόν έμεινα έκπληκτος απ’τη φιλοξενία και τη θερμή υποδοχή!!
Η γαλάζια καμπίνα με υποδέχθηκε με τη σειρά της ενώ διέθετε και «κανονική» business class! Όχι για μένα όμως σήμερα…
Τακτοποίηση της πραμάτιας στο overhead locker που λέμε στο χωριό μου και βόλεμα στην 26F μου…
Ο χώρος για τα πόδια αρκετά καλός θα έλεγα! Μεγαλύτερος νομίζω από αυτόν στα αεροσκάφη της Α3…Άνετο κάθισμα,με μπλέ ύφασμα και ωραίες λεπτομέρειες
Όλα καθαρά και χωρίς προβλήματα…
Η επιβίβαση κράτησε αρκετή ώρα..Κάποια κακά προβατάκια έλειπαν και έτσι περιμέναμε λίγο…
Χρόνος και για την επιβεβαίωση λοιπόν! Registration πάνω στον «οδηγό ασφαλείας»! Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο…Όποιος ξέρει για ποιό λόγο συμβαίνει αυτό,ας μας το πεί!

Οι πόρτες έκλεισαν και ο Κύπριος κυβερνήτης μας καλωσόρισε στην πτήση των Κυπριακών Αερογραμμών δίνοντας κάποιες λεπτομέρειες για την πτήση μας…
Οι οθόνες κατέβηκαν και έγινε η καθιερωμένη επίδειξη των σωστικών μέσων από αυτές…Το πλήρωμα καμπίνας αποτελούταν από 3 άνδρες και και μία γυναίκα…
Όλοι τους έδειχναν ώριμοι και «ψημένοι» με το αντικείμενο…
Λίγο μετά κατηφορίζαμε στον 27 όπου και «ρολαριστοί» ξεκινήσαμε την απογείωση μας στις 6.59! 14 λεπτά μετά το προβλεπόμενο…
Ελαφρύ το αεροσκάφος σήμερα με 84 επιβάτες…Γύρω στο 60% η πληρότητα λοιπόν!

Ο καιρός αρχικά δεν ήταν και τόσο φιλόξενος…Εν μέσω καταιγίδας η πτήση μας για 15 περίπου λεπτά και με κάποιες αναταράξεις όπως είναι φυσιολογικό…
Η ένδειξη προσδεθείτε παρέμενε αναμένη αλλά το service ξεκίνησε
Τότε άρχισε να καθαρίζει και ο καιρός
Σύντομα το καροτσάκι έφτασε στη σειρά μου και μαζί με το χυμό μήλο που διάλεξα ήρθε και μία μικρή τυρόπιτα!
Αρκετά γευστική θα έλεγα και άκρως ικανοποιητική δεδομένης της διάρκειας της πτήσης! Συγχαρητήρια στην CY! Ήττα κατά κράτος εδώ service των ΟΑir και ΑEGEAN …

Ο κυβερνήτης ξανά στα ηχεία μας με χαλαρό ύφος. 26.000 πόδια το ύψος μας ενώ αναμενόταν και κάποιες ελαφρές αναταράξεις στην Αθήνα.
Τέλος μας ευχαρίστησε για την επιλογή της Cyprus… Άλλο ένα συν…

Το υπόλοιπο της πτήσης κύλησε ήρεμα με κάποιες ακόμα φωτογραφίες,ενώ απ’τις οθόνες ένας παλιόφιλος έκανε την εμφάνιση του! Ευχάριστη νότα,αλλά σίγουρα προτιμότερο για εμάς κάποιο airshow moving map!
Σύντομα ξεκίνησε και η κάθοδος προς το αεροδρόμιο των Αθηνών…
Πρωινές ομορφιές στην ήρεμη θάλασσα και…traffic!
Σχεδόν φτάσαμε
Δυνατό και άτσαλο πάτημα στα 4000 μέτρα του O3R…Η ώρα 7.35 που σημαίνει ακριβώς στην ώρα μας!!
Σύντομη βόλτα μέχρι τη θέση parking μας στο apron δίπλα σε μια γλαροφωλιά
Λίγο μετά έλεγα ευχαριστώ και αντίο στο ευγενέστατο πλήρωμα και άφηνα το αεροσκάφος κάτω από το όμορφο πρωινό φως…
Το τέλειο service ολοκληρώθηκε όταν έλαβα mail για να "βαθμολογήσω" τις υπηρεσίες της Cyprus Airways!

Συμπέρασμα:
Η πρώτη επαφή με την Cyprus ήταν άριστη!! Καλές τιμές εισητηρίων,άψογο service για πτήσεις εσωτερικού,άνετες θέσεις και στην δική μου πτήση εξαιρετικό προσωπικό!! Έμεινα απόλυτα ευχαριστημένος και νομίζω ότι ανεβάζει αρκετά ψηλά τον πήχη στον ελληνικό χώρο…
Εύχομαι να βγεί ζωντανή απ’τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ώστε να την επιλέξω ξανά στο μέλλον…

Βαθμολογία:
Άνεση 9/10
Πλήρωμα 10/10
Service 10/10
On-time 9/10

Σύνολο 9,5/10

Ακολουθεί η πτήση για Σάμο με το Dash 8 Q400 και μία πολύ όμορφη προσέγγιση…
 
Το κενό μεταξύ των δύο πτήσεων άγγιζε τις 7,5 ώρες,οι οποίες όμως πέρασαν αρκετά γρήγορα με ωραία παρέα,καφέ και φαγητό. Σύντομα λοιπόν πέρναγα ξανά τον έλεγχο,που κι αυτή τη φορά ήταν ευτυχώς γρήγορος και βρισκόμουν airside.
Παρατήρησα ότι μία ανακαίνιση ήταν σε εξέλιξη στις αίθουσες των εξόδων.
Αρκετά πιο όμορφο το σκηνικό πλέον με μοκέτα στο έδαφος - που δεν θα χρειάζεται και συχνά καθάρισμα με την κατιούσα που έχει πάρει το «Ελευθέριος Βενιζέλος». To αρκετά πιο ενδιαφέρον όμως στεκόταν έξω δεμένο σε μία φυσούνα. Ήταν το retrojet της Lufthansa!

Η επιβίβαση ξεκίνησε στις 14.45’. Από τους τελευταίους συμμετέχοντες στην ουρά μπροστά από την έξοδο. Με λεωφορείο προς το αεροσκάφος και παρότι σκεφτόμουν μήπως υπάρξει κάποια αλλαγή σε Airbus λόγω εορτών και αύξησης της κίνησης,ένα Q400 μας περίμενε στο apron. 11η φορά με τον τύπο αυτό και ευτυχώς νέο registration με το SX-BIT! Ξεκίνησε την καριέρα του στη FlyBe τον 04/2007 και από τον 9/2009 φοράει τα χρώματα της Olympic Air. Ένα από τα 10 συνολικά Q400 της εταιρείας.

ATH-SMI
Απόσταση 166mi/268km
OA 754
Προγραμματισμένη 15:05-16:00 (ειδοποίηση με SMS για νέα ώρα αναχώρησης 15:20,λόγω απεργιών)
Dash8 Q400 SX-BIT
Economy Class
Θέση 21D

Ευγενικό καλωσόρισμα στην είσοδο από την αεροσυνοδό και μετά από κάποιο μποτιλιάρισμα στον διάδρομο του αεροσκάφους,βρισκόμουν στη θέση μου. Οι κλασσικές γιαγιάδες που προσπαθούν να βολέψουν την πραμάτια τους!
Ο χώρος για τα πόδια ικανοποιητικός,αλλά πάντα η έντονη καμπύλη της καμπίνας δυσκολεύει το πόδι από την πλευρά του «τοίχου». Ακολούθησε η επίδειξη των σωστικών μέσων με μαγνητοφωνημένη περιγραφή ενώ αρχικά ο κυβερνήτης δεν έκανε κάποια ανακοίνωση.
Το πλήρωμα καμπίνας αποτελούταν από δύο κοπέλες γύρω στα 25. Ευγενέστατες και χαμογελαστές και οι δύο.
Η πληρότητα γύρω στο 80% με κάποιες κενές θέσεις εδώ κι εκεί.
Τροχοδρόμηση προς τον 03L και σύντομα η Olympic Air με το Q400 εκτοξευόταν απ’τα 3800 μέτρα του με προορισμό τη Σάμο.
15.25, 5 λεπτά μετά το καθορισμένο. Πάντα εντυπωσιακή η γωνία ανόδου αυτού του αεροσκάφους. Αρκετά σύννεφα και κάποιες ελαφρές αναταράξεις αρχικά ενώ βρεθήκαμε ανάμεσα σε δύο επίπεδα νεφών που έγιναν λίγο απειλητικότερα.
Τελικά ο καιρός «άνοιξε» λίγο μετά δίνοντας μας όμορφες ζωγραφιές στον γαλάζιο καμβά του Αιγαίου.
Ένα πολύ μεγάλο μειονέκτημα των προ-NextGen μοντέλων είναι η έλλειψη σκιαδίου στα παράθυρα! Μάλλον εκεί στον Καναδά δεν έχει ήλιο ούτε πάνω από τα σύννεφα. Κάτι που είναι αρκετά ενοχλητικό και μπορεί να σε φτάσει πολύ εύκολα σε σημείο βρασμού. Νομίζω φαίνεται η ένταση του ήλιου.
Το service ξεκίνησε και σύντομα είχα μπροστά μου το κλασσικό πακετάκι με ξηρούς καρπούς,ένα χυμό και το μαντηλάκι για τα λαδωμένα χέρια. Δυστυχώς δεν υπήρχαν μελομακάρονα όπως πέρσι,την ίδια περίοδο ενώ και η πρωινή τυρόπιτα της Cyprus με κακόμαθε!
Εδώ και η επιβεβαίωση του αεροσκάφους.
Ο κυβερνήτης έκανε την εμφάνιση του από τα ηχεία δίνοντας μας αναλυτικά πληροφορίες για την πτήση,τη «ρότα» μας αλλά και τον καιρό.
19.000 πόδια (αν άκουσα σωστά) με πορεία πάνω από τη Μύκονο,αριστερή στροφή προς την Ικαρία και μετά προσέγγιση στη Σάμο. Άστατος καιρός με καταιγίδες αλλά άπνια στο αεροδρόμιο «Αρίσταρχος».
Περνώντας λοιπόν πάνω από την κρυμμένη Ικαρία κι ενώ φάνηκαν και οι Φούρνοι βαλθήκαμε να παίζουμε με την έντονη συννεφιά που καλύπτει συνήθως τη Σάμο αυτή την περίοδο του χρόνου. Ο ήλιος χαμένος κάπου ψηλά. Χαμένοι κι εμείς ξανά μέχρι που άρχισε τελικά να φαίνεται η θάλασσα αλλά και η Μικρά Ασία στο βάθος.
Μία δεξιά στροφή έδειξε ότι αυτή τη φορά θα προσεγγίσουμε τον διάδρομο 27. Κάτι που δεν συμβαίνει συχνά στη Σάμο.
Οι τροχοί κατέβηκαν και κλείδωσαν ενώ η βροχή έκανε την εμφάνιση της. Τα βουνά της Μικράς Ασίας ήταν πλέον πολύ κοντά,όπως και αυτά της Σάμου όταν αρχίσαμε την αριστερή στροφή μας για τον 27.
Η κλίση έγινε έντονη έως αρκετά έντονη και ξαναχαλάρωσε λίγο,μέχρι που πάνω από το Πυθαγόρειο ευθυγραμιστήκαμε. Έρημο φαίνεται! Και εδώ το πολύ όμορφο κτίριο του δημοτικού σχολείου. Σχεδόν πατήσαμε!
Απαλό σχετικά πάτημα,αλλά δυνατό φρενάρισμα! Πολύ δυνατό,με την αίσθηση ότι ίσως τελικά ο διάδρομος φανεί μικρός! Όλα καλά όμως. 16.03',ουσιαστικά πάνω στην προκαθορισμένη ώρα ακόμα και πριν την αλλαγή. Η ταχύτητα του Q400 βλέπετε!
Σύντομα άφηνα το αεροσκάφος υπό τον χειμωνιάτικο ουρανό,γεμάτος ικανοποίηση από αυτή την ξεχωριστή ακόμη και για μένα προσέγγιση!

Συμπέρασμα
Μία κλασσική,από πλευράς service,πτήση της Οlympic Air με το Q400. Στα θετικά το ευγενικό και χαμογελαστό πλήρωμα,η ειδοποίηση με SMS για έστω και μικρή αλλαγή της ώρας αναχώρησης και φυσικά ο τύπος του αεροσκάφους. Στα αρνητικά η περίεργη θέση για τον επιβάτη,
η έλλειψη σκιαδίων και τα αδιάφορα ξηροκάρπια!
Στην προκειμένη όμως υπήρχε και μία πανέμορφη προσέγγιση..Ίσως πρόκειται και για το ελληνικό Kai-Tak! Τι λέτε;;

Σχόλια και διορθώσεις είναι σαφώς ευπρόσδεκτα!

Ελπίζω να απολαύσατε το δεύτερο report μου και ας αρχίσουν οι ετοιμασίες για το τρίτο,αν όλα πάνε καλά! Φαίνεται ότι η Sky Express και το Jetstream 41 κέρδισαν το στοίχημα αυτή τη φορά!
 
Top