HER-RHO-SMI με Jetstream 41. (To χρωστούμενο trip report)

tasos-SMI

Business-Class-Member
Εγγραφή
17/01/2010
Μηνύματα
319
Likes
8
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Γειά σας αγαπητοί airliner-ίτες και καλώς ορίσατε στο trip-report μου!
Ένα trip report που σας το είχα τάξει μεν, μου πήρε 2,5 χρόνια για να το ολοκληρώσω και να το δημοσιεύσω δε. Συγγραφική δεινότητα δεν το λες αυτό.
Πριν με βρίσετε,με προπηλακίσετε και με αφορίστε θα σας δελεάσω λέγοντας οτι οι φωτογραφίες και οι σημειώσεις υπάρχουν ακόμα. Αν προσθέσουμε και το αίσθημα “θέλω να το γράψω εκείνο το t.r.” γίνεται το σημαντικό βήμα.


Backround
Μέσα Μάρτη 2013. Φοιτητής και κάτοικος Ηρακλείου τότε.
Οι διακοπές του Πάσχα πλησίαζαν και η απόφαση ήταν ειλημμένη! Έπρεπε να φτάσω στη Σάμο με διαφορετικό τρόπο.
Βασικός λόγος η αεροπορική τρέλα. Αφορμή η εκνευριστική πολιτική απ’τα συνεταιράκια της ΟΑ3 και οι τιμές τους που ήδη αρκετό καιρό πρίν ήταν «στο Θεό»..
Οι αρχικές σκέψεις-φαντασιώσεις ήταν οι εξής δύο: Cyprus μέχρι τη Θεσσαλονίκη κι από εκεί ASTRA για Σάμο. Επιστροφή με Sky Express στο SMI-RHO-HER.
Λίγο όμως οι άβολες ώρες της ASTRA (αναχώρηση στο SKG-SMI στις 6:30) λίγο οι τιμές στις εναλλακτικές αναζητήσεις που έκανα οδήγησαν σε έναν άκρως ενδιαφέροντα μονόδρομο. Sky Express και κυρίως τέσσερα σκέλη με το Jetstream 41! Η τιμή αρκετά καλή εκείνη την περίοδο λόγω προσφοράς,στα 160€ rtn.
Αναμονή λίγων ημερών μέχρι την ανακοίνωση του θερινού προγράμματος της Sky και επίσκεψη στο site της εταιρείας για το κλείσιμο των εισιτηρίων!
Το δρομολόγιο ήταν κάπως έτσι©gcmaps.


28/4/2013

Έφτασα στο αεροδρόμιο με κάποια καθυστέρηση. Ήταν από τις φορές που φοβήθηκα οτι δεν θα τα καταφέρω να προλάβω την πτήση. Θυμάμαι ακόμα την παρότρυνση στον οδηγό του ταξί να βιαστεί διότι είχα αργήσει. Όπως θυμάμαι και τις εναλλακτικές πορείες που συζητούσαμε για να τα καταφέρω. Κάτι που σίγουρα δεν θα γινόταν αν είχα πάρει το λεωφορείο από το κέντρο του Ηρακλείου προς το αεροδρόμιο.
Το check-in έγινε γρήγορα μιας και ήμουν ο μοναδικός επιβάτης εκείνη τη στιγμή στο counter της Sky Express. Η εταιρεία δεν παρείχε την πολυτέλεια του web check-in.
Το ίδιο νομίζω οτι συμβαίνει ακόμα.
Μία γρήγορη ματιά στο FIDS με την τουριστική σεζόν να έχει ήδη αρχίσει. Πέρασμα από τον έλεγχο και σύντομα βρισκόμουν να περιμένω την ανακοίνωση της αναχώρησης,παρατηρώντας κάποια πτηνά.

HER-RHO
Απόσταση 179mi/288km
SEH100A
13:00-13:50
Jetstream 41 SX-SEH©Marcel Vöse


Το αεροσκάφος μας θα ήταν το SX-SEH. Η πρώτη του πτήση έγινε τον Μάιο του 1993 (20 ετών την ημέρα της πτήσης).
Ακολούθησε καριέρα με τις Sun Air of Scandinavia,Cityflyer Express, Eastern Airways, Highland Airways και από τις 11 Μαρτίου 2011 βρίσκεται στον στόλο της Sky Express.
Θα είχε ενδιαφέρον πάντως αν κάποια στιγμή αποκτούσαν ονόματα τα αεροσκάφη τους.

H επιβίβαση ξεκίνησε. Η Sky Express δεν σου έδινε “δική σου” θέση κατά το check-in οπότε έπρεπε να την κερδίσω εφαρμόζωντας το Plan B. Έτσι λοιπόν, στο λεωφορείο φρόντισα να λάβω θέση που θα μου επέτρεπε να κατέβω πρώτος. Επιβιβάστηκα στο αεροσκάφος γλιτώνοντας την αναμονή και το σπρώξιμο στη σκάλα. Kαθισμένος πλέον στη στριμωγμένη θέση και αφού έλεγξα το έντυπο ασφάλειας, ατένιζα τη στρατιά λεωφορείων η οποία περίμενε τη γιγάντωση της ροής των τουριστών. Δίπλα μας ένα B777-200 της TRANSAERO.
Η πτήση ήταν ασφυκτικά γεμάτη δίχως να μένει ούτε μία θέση κενή ενώ μοιράστηκε και καραμελίτσα που καταναλώθηκε πάραυτα. Μείναμε για αρκετή ώρα σταθμευμένοι με τους κινητήρες εκτός λειτουργίας και χωρίς κλιματισμό κάτι που άρχισε να γίνεται ενοχλητικό λόγω της ζέστης που επικρατούσε.
Λίγο αργότερα τροχοδρομούσαμε κι ένα ακόμα widebody της TRANSAERO έγινε ορατό. Η απογείωση έγινε από τον διάδρομο 09. Ο καλός καιρός θα μας επέτρεπε τη θέα ενώ κινούμασταν παράλληλα της Κρήτης. Το service περιελάμβανε χυμό πορτοκάλι και μία μεγάλη δόση από λογότυπα της εταιρείας.
Kαθώς η πτήση συνεχιζόταν έγινε ορατή η Κάρπαθος. Ο κυβερνήτης αρκετά αναλυτικός ανακοίνωσε το ύψος πτήσης που ήταν 15.000 πόδια, τον καιρό στη Ρόδο και σημείωσε οτι από την αριστερή πλευρά του αεροσκάφους ήταν ορατή η Αστυπάλαια.
Η ώρα δεν άργησε να περάσει και η κάθοδος για τον “Διαγόρα” ξεκίνησε. Μετά από κάποιους ελιγμούς,τα flaps εκτάθηκαν λίγο περισσότερο και κατεβαίνοντας χαμηλότερα “πιάσαμε” τελικά στον διάδρομο 07 των 3305 μέτρων.

TRANSIT
Όταν σταθμεύσαμε στο apron ο κυβερνήτης μας ανακοίνωσε οτι θα έπρεπε να αποβιβαστούμε όλοι ώστε να ανεφοδιαστεί με καύσιμα το αεροσκάφος.
Τα προσωπικά μας αντικείμενα έμειναν στις θέσεις μας ως ένδειξη "RESERVED" για το επόμενο σκέλος. Κατά την έξοδο μοιράστηκαν κάρτες για τη σύντομη παραμονή μας στον “Διαγόρα”. Ακολούθησε μία γρήγορη βόλτα εις τα ενδότερα και η φωτογράφιση ενός κουραμπιέ, (ειρωνεία on) βαμμένος έτσι μάλλον για λόγους ασφάλειας (ειρωνεία off).

RHO-SMI
Απόσταση 110mi/177km
SEH038A
14:15-15:00
Jetstream 41 SX-SEH

Λίγο αργότερα ανακοινώθηκε η αναχώρηση για το δεύτερο σκέλος. Στην έξοδο μας δόθηκε νέα κάρτα επιβίβασης και πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο J41 όπου στρογγυλοκάθισα εκ νέου στη θέση μου. Η TRANSAERO ήταν παρούσα κι εδώ. Κρίμα που πλέον οδηγείτε σε πτώχευση. Παρούσες επίσης η Luxair, η Cyprus που ήδη μας λείπει και η λατρεμένη (κάποιων).
Η πληρότητα ήταν πάλι στο 100%. Τροχοδρόμηση προς τον 25 αυτή τη φορά και απογείωση με ορατή την κλασσική ελληνική κίνηση. Πολύ σύντομα ξεκίνησε και πάλι το service που ήταν το ίδιο με το προηγούμενο σκέλος. Το ύψος πτήσης ήταν χαμηλό, στα 10.000 πόδια όπως μας ανακοίνωσε αργότερα ο κυβερνήτης, χαρίζοντας πολύ ωραία θέα. Λίγα λεπτά αργότερα πετούσαμε πάνω από την Κω όπου μου τράβηξε την προσοχή μία λίμνη. (Όποιος γνωρίζει κάποια λεπτομέρεια ας την αναφέρει.) Κινούμενοι βόρεια, παράλληλα με τα Μικρασιατικά παράλια, ξεκινήσαμε την κάθοδο μας προς τον “Αρίσταρχο” της Σάμου. Η προσέγγιση είναι κάπως απαιτητική. Πραγματοποιώντας την κλασσική για το αεροδρόμιο δεξιά στροφή πιάσαμε στον 09 των 2.100 μέτρων.
Το σκέλος RHO-SMI διήρκεσε μόλις 30 λεπτά,που κάνει την πτήση αυτή την συντομότερη πτησή στην οποία ήμουν επιβάτης.
Με αυτό τον τρόπο φτάσαμε on-time στη Σάμο. Αφού σταθμεύσαμε παρέμεινα στη θέση μου για κάποιες ακόμα φωτογραφίες.
Δύο πολύ σημαντικές για τους aviation trip reporters. Αυτή της καμπίνας, η οποία καμπίνα μπορώ να πω οτι δεν μαρτυρούσε την ηλικία του αεροσκάφους.
Kαι του cockpit που έγινε χάρις το ευγενικό πλήρωμα. Αφού τους ευχαρίστησα αποχαιρέτησα το SX-SEH.


Σίγουρα και τα δύο σκέλη ήταν μία ευχάριστη εμπειρία,με πολύ ευγενικό πλήρωμα κι ένα πολύ ενδιαφέρον αεροσκάφος.
Ο χώρος για τα πόδια δεν είναι ο καλύτερος δυνατός,όπως είναι αναμενόμενο. Ενώ ο θόρυβος παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα,τουλάχιστον στο πίσω μέρος της καμπίνας.

Εδώ και κάποιες φωτογραφίες από την πτήση της επιστροφής. 1) ,2), 3).


Ευχαριστώ όλους όσους διαβάσατε μέχρι εδώ. Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις σας είναι ιδιαιτέρως ευπρόσδεκτα.
 
Πολύ ενδιαφέρον και καλό γραμμένο report! Άξιζε τα δύο χρόνια αναμονής, μου φαίνεται θα κάνω κι εγώ κανένα!
 
Εξαιρετικό, μπράβο σου και για τα τρία trip report ( cyprus,olympic, sky express),τα διάβασα και εντυπωσιάστηκα.
Σύντομα θα γράψω και εγώ ενα trip report όχι με την ryanair που γκρίνιαζα, αλλά με το ιστορικό SX-OAF απο Γιάννενα για Αθήνα. Δεν θα έχει πολλές φωτογραφίες.
 
Αρη θα κάνω και εγώ ένα με το sx-oaf, πέταξα από Κεφαλλονιά για Θεσσαλονίκη πέρσι, θα βάλω και βίντεο στο YouTube!
 
astronautofemotion":3osa8db1 said:
Πολύ ενδιαφέρον και καλό γραμμένο report! Άξιζε τα δύο χρόνια αναμονής, μου φαίνεται θα κάνω κι εγώ κανένα!

Eυχαριστώ! :great: Να το γράψεις. Απλά φρόντισε να μην σε πάρει και σένα ο χρόνος.

astronautofemotion":3osa8db1 said:
θα βάλω και βίντεο στο YouTube!

Θα το περιμένουμε!


aris320":3osa8db1 said:
Εξαιρετικό, μπράβο σου και για τα τρία trip report ( cyprus,olympic, sky express),τα διάβασα και εντυπωσιάστηκα.
Σύντομα θα γράψω και εγώ ενα trip report όχι με την ryanair που γκρίνιαζα, αλλά με το ιστορικό SX-OAF απο Γιάννενα για Αθήνα. Δεν θα έχει πολλές φωτογραφίες.

Ευχαριστώ! Χαίρομαι που διάβασες και τα προηγούμενα. :great: Να γράψεις! Mην αγχώνεσαι και τόσο για τις φωτογραφίες,καλό είναι να υπάρχουν αλλά είναι και το μεράκι που μετράει.
 
Σ'ευχαριστώ που μοιράστηκες αυτή την εμπειρία. Έχω οργώσει το Google και δεν είχα βρει τόσο αναλυτική περιγραφή!

Εκτιμώ ιδιαίτερα που έγραψες όλο αυτό το κείμενο με συνοδεία φωτογραφιών καθώς είμαι απίστευτα φοβική με τα αεροπλάνα (παρόλο που μου κεντρίζουν τρομερά το ενδιαφέρον) και έχεις δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Θα χαρώ πολύ να διαβάσω και μελλοντικές αναρτήσεις σου. Καλά ταξίδια!
 
Top