Ατυχήματα - συμβάντα της Turkish Airlines

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας κτλ.
Άβαταρ μέλους
Hastaroth
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2271
Εγγραφή: 28 Ιουν 2004, 23:53
Τοποθεσία: Urantia

Re: φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους της Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό Hastaroth » 27 Ιαν 2013, 21:26

Χειροκίνητα γίνεται με τα Engine Fire Switches που βρίσκονται στο κεντρικό front panel-συνηθως είναι μεγάλοι κόκκινοι διακόπτες,ένας γιά κάθε κινητήρα.Αλλά έχω την εντύπωση πως στα New Genereation αεροπλάνα γίνεται και αυτόματα,υπάρχει δηλαδή sensor στον κινητήρα που ενεργοποιεί το αντίστοιχο Fire extinguisher.Οι έχοντες τα manuals "παρά χείρα" (κατά το στρατιωτικό "παρά πόδα") άς μάς διαφωτίσουν.

Πάντως το ευχάριστο είναι ότι το συμβάν έληξε αισίως γιά τους επιβαίνοντες (όχι όμως γιά την ασφαλιστική εταιρία,που θα κληθή να πληρώση την ζημιά στο αεροπλάνο.......)
0 x
Αρθρουν πρωτουν,ου κυβερνητς ιεχει δικαιουμα ζωης και θανατ στου πλερωμα και στς επιβατς


sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 59

Re: φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους της Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 27 Ιαν 2013, 21:57

Όχι, τουλάχιστον στα Airbus τα Engine Fire Pushbuttons βρίσκονται στο Overhead Panel και σε καμία περίπτωση δεν ενεργοποιούνται αυτόματα.
Για την ακρίβεια είναι Guarded και χρειάζεται επιβεβαίωση και από τα δυο μέλη του πληρώματος προτού πατηθούν.
Μόλις πατηθεί ένα εξ' αυτών συμβαίνουν τα εξής:

- Σταματούν οι ηχητικοί συναγερμοί
- "Οπλίζει" τα δύο squibs με το πυροσβεστικό υλικό
- Κλείνει την αντλία καυσίμου χαμηλής πίεσης
- Κλείνει την βαλβίδα των υδραυλικών
- Κλείνει τη βαλβίδα του Bleed
- Κλείνει τη βαλβίδα του air conditioning Pack
- Κλείνει το FADEC
- Απενεργοποιεί το IDG (ηλεκτρική γεννήτρια)

Αφού συμβούν αυτά, ο PNF πρέπει να πατήσει ένα εκ των δύο κουμπιών που θα ρίξει το πυροσβεστικό υλικό. Εάν δεν σβήσει με την πρώτη προσπάθεια θα πατήσει και το δεύτερο.

Μόνο για την APU υπάρχει αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης όσο το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος (αν και για αυτή υπάρχει το αντίστοιχο Guarded Pushbutton).
0 x

Άβαταρ μέλους
airzena
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 954
Εγγραφή: 21 Μαρ 2012, 09:47
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): UGTB
x 28

Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό airzena » 04 Μαρ 2015, 08:15

Πρόβλημα με α/φ της ΤΚ στο αεροδρόμιο του Κατμαντού, όπου λόγω ολισθηρότατος το Α330 βγήκε εκτός διαδρόμου προσγείωσης.

http://rt.com/news/237457-turkish-plane-nepal-accident/
1 x
http://my.flightmemory.com/magistros3

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 531
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 110

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό AGV » 04 Μαρ 2015, 19:08

Ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα.
Πάντως είχα την εντύπωση ότι στο Νεπάλ προσγειωνόντουσαν μόνο μικρότερα αεροσκάφη. Ίσως το Α330 να ήταν ήδη οριακό.
0 x


Άβαταρ μέλους
nikosoik
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 500
Εγγραφή: 29 Απρ 2008, 16:21
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 67

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό nikosoik » 04 Μαρ 2015, 20:05

Με διάδρομο 3050μ. δε νομίζω να ήταν οριακό το αεροσκάφος αλλά οι συνθήκες. Δεδομένου ότι ήταν σε hold και ήταν το πρώτο αεροσκάφος που θα κατέβαινε οπότε ήταν μάλλον λάθος να γίνει η προσέγγιση και ήδη υπήρχε missed approach. Άρα μάλλον θα έπρεπε να γίνει divert. Φίλος πέρσυ που πήγε, τους έγινε divert σε αεροδρόμιο της Ινδίας και μετά από 2.5 ώρες πέταξαν για KTM. Αχ και είναι να το προσεγγίσω με πρωινή πτήση και εγώ σε ένα μήνα το ΚΤΜ... Αν δείτε σήμερα στο FR24 σχεδόν όλες οι πτήσεις ακυρώθηκαν. Όσο για το αεροσκάφος το 333 νομίζω πως θέλει 1750m για landing. Πάντως υποδέχεται διάφορα μεγαλούδια.

H TK με 330
Η Biman A310
H THAI 777
H Royal Nepal A310
H Qatar κάποιες φορές με 330
Η Αir Asia 330
0 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2100
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 259

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό flesland » 05 Μαρ 2015, 01:28

Από την επίσκεψη μου εκεί το 2008 :mrgreen:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ssageBlock

Πάντως η ΤΗΥ έχει βεβαρυμένο ιστορικό, για να δούμε τις έρευνες.
0 x

Άβαταρ μέλους
FLIGHTATT
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 225
Εγγραφή: 04 Μαρ 2003, 17:08
Τοποθεσία: ATHENS-GREECE

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό FLIGHTATT » 05 Μαρ 2015, 09:58

Πάντως μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι παρά τη σοβαρότητα του ατυχήματος, οι επιβάτες εγκαταλείπουν το αεροσκάφος με χειραποσκευές και.. συμπράγκαλα! Εμείς άλλα μαθαίναμε σχετικά με το emergency evacuation, για χρόνια ολόκληρα στην...εκλιπούσα (βλ. ΟΑ). Δείτε το στιγμιότυπο από το αεροσκάφος στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://www.youtube.com/watch?v=TnFCxymaSac
0 x


Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3543
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 637

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό aakunz » 05 Μαρ 2015, 13:02

Υποθέτω πως εκτός από την εκπαίδευση που έχει λάβει το πλήρωμα και που σαφώς, για να ανοίξουν οι ίδιοι τα slides, αποκλείεται να μην είχαν επίγνωση της κατάστασης, σημαντικό ρόλο παίζει και η ιδιοσυγκρασία των επιβατών. Θέλω να πω, πως ακόμα και αν το πλήρωμα έδινε σαφέστατα και επιτακτικά τις εντολές για άμεση εγκατάλειψη, πάντα θα υπάρχουν αυτοί, οι οποίοι θα κουβαλήσουν όλα τους τα πράγματα, σα να μην τρέχει τίποτα. Το έχουμε δει άλλωστε και στις προσγειώσεις, που ενώ το αεροπλάνο τροχοδρομεί προς το stand και παρά τη σαφή προειδοποίηση του πληρώματος, πάντοτε θα υπάρχουν αυτοί που θα σηκώνονται για να ανοίξουν τα ντουλάπια και να βγάλουν τις χειραποσκευές για να "βγουν πρώτοι". Πόσο μάλλον σε χώρες με ακόμα μικρότερη "αεροπορική παιδεία".
0 x

Άβαταρ μέλους
FLIGHTATT
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 225
Εγγραφή: 04 Μαρ 2003, 17:08
Τοποθεσία: ATHENS-GREECE

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό FLIGHTATT » 05 Μαρ 2015, 13:58

Συμφωνώ aakunz με όσα γράφεις. Δεν είχα άλλωστε την πρόθεση να αμφισβητήσω τις ενέργειες και την επάρκεια του πληρώματος αλλά ακριβώς να τονίσω το γεγονός ότι οι ίδιοι οι επιβάτες θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους κάνοντας ''του κεφαλιού τους''.
Υπάρχει ,για παράδειγμα, πάντα ο κίνδυνος μιας φωτιάς με ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Η απομάκρυνση των χειραποσκευών μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά την εγκατάλειψη, να μπλοκάρει διαδρόμους διαφυγής κλπ. 'Όλα όσα μαθαίνουμε σε μια εκπαίδευση σωστικών παραμένουν θεωρητικές γνώσεις μέχρι να χρειαστεί η εφαρμογή τους στην πράξη. Η διαχείριση μιας παρόμοιας κατάστασης είναι πρωτόγνωρη, δύσκολη και δεν θα τύχει σε πολλούς στη διάρκεια της καριέρας τους ( δεν μου έτυχε ποτέ και δεν το εύχομαι σε κανέναν). Συμπεραίνω ότι το πλήρωμα καμπίνας της THY πρέπει να είναι περήφανο που ένα ,σχεδόν πλήρες ,αεροπλάνο εκκενώθηκε γρήγορα και χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς ή άλλες ανεπιθύμητες συνέπειες.
0 x

Άβαταρ μέλους
6circles
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 313
Εγγραφή: 21 Σεπ 2006, 08:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): NZAA
x 128

Re: Turkish A330 εκτός διαδρόμου στο Νεπάλ

Δημοσίευσηαπό 6circles » 04 Απρ 2015, 15:41

Δυο αποκαλυπτικά βίντεο για την "εκδρομή" εκτός διαδρόμου της ΤΗΥ στο Κατμαντού ....

Στο πρώτο φαίνεται ξεκάθαρα η προσέγγιση να γίνεται σε όλο και πιο άσχημες συνθήκες ομίχλης και το αεροσκάφος να ακουμπάει στα αριστερά του διαδρόμου....

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... kLUriZPqIM

Στο δεύτερο που δείχνει την εγκατάλειψη βλέπουμε τα γνωστά σε τέτοιες περιπτώσεις: όλοι να κουβαλάνε τις αποσκευές, να βγάζουν selfies και βίντεο ενώ το κλασικότερο θα το βρείτε στο 5:12 και μετά : το πλήρωμα καμπίνας μαζεμένο, με όλα τα συμπράγκαλά τους, και στην κοσμάρα τους ( μα καλά πότε πρόλαβαν να βγουν; ) .... :wall:

https://m.youtube.com/watch?v=sr7Y65quulU

Αθάνατη ΤΗΥ, φτηνά εισιτήρια να έχεις και ποιος την γράφει την ασφάλεια
0 x


Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2100
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 259

Συμβάν σε προσγείωση Α320 Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό flesland » 25 Απρ 2015, 14:15

Το συμβάν αυτής της εβδομάδας από την ΤΗΥ....Στατιστικά κάτι δεν πάει καλά ρε γείτονες :shock:

A Turkish Airlines plane bound for Milan makes an emergency landing at Istanbul Airport after one its engines catches fire. Turkey's state-run television says a Turkish Airlines plane bound for Milan made an emergency landing at Istanbul after one its engines caught fire. All passengers were safely evacuated.


https://www.youtube.com/watch?v=Sy-UtJG3uLU
0 x

giorgos2010
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 09 Μάιος 2008, 21:07

Re: Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό giorgos2010 » 25 Απρ 2015, 15:56

Και μία σχετική φωτογραφία

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 938&nseq=0
0 x

nanas44
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: 25 Αύγ 2003, 15:38
x 17

Re: Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό nanas44 » 25 Απρ 2015, 21:15

Πάντως απο το Avherald δεν φαίνεται για απλά Engine Fire που λένε τα media!!!! Το βάλανε πάλι το χεράκι τους οι πιλότοι.... Μα πως τα καταφέρνουν με CAVOK ; :wall: :wall: :wall:

http://avherald.com/h?article=48546eb6&opt=0
0 x
να μπορούσα στα σύννεφα να είχα βενζινάδικο


Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1671
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 137

Re: Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό george_a » 25 Απρ 2015, 21:30

giorgos2010 έγραψε:Και μία σχετική φωτογραφία
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 938&nseq=0


Όπου φαίνεται το 'στραβωμένο' winglet... από την πρώτη προσπάθεια για προσγείωση, κατά την οποία το φτερό και ο κινητήρας ακούμπησαν στο έδαφος.
0 x

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 229
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 59

Re: Turkish Airlines

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 26 Απρ 2015, 14:56

Επίσης φαίνεται σπασμένο το δεξί σκέλος προσγείωσης, τμήμα των flaps και λείπει ο τελευταίος δακτύλιος από το fairing του κινητήρα.
Για να συμβεί ζημιά τέτοιας έκτασης η πρώτη προσγείωση πρέπει να ήταν εξαιρετικά βαριά και να είχε σημαντικές πλευρικές φορτίσεις.
0 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες