Δυστύχημα Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας κτλ.
Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό george 150 » 07 Φεβ 2020, 08:01

Σε αεροσκάφος στο έδαφος που ζήτησε τροχοδρόμηση, η ΕΕΚ είπε ότι αλλάζουν τον διάδρομο και να περιμένει. Δεν υπάρχει το προηγούμενο κομμάτι της συνομιλίας με το αεροσκάφος της Pegasus. Αν ο πύργος έχει προειδοποιήσει περί tailwind (κανονικά έπρεπε να είχε πει "tailwind" και στην άδεια προσγείωσης), ή/και έχει ρωτήσει την Pegasus αν επιθυμεί να συνεχίσει προσέγγιση για τον διάδρομο 06, δεν το ξέρουμε. Σε κάθε περίπτωση αλλαγής ανέμου, θα πρέπει οι χειριστές να ζητήσουν τον διάδρομο που επιβάλλεται σε σχέση με το performance του αεροσκάφους, ακόμη και αν ο πύργος δεν έχει αλλάξει ακόμα τον διάδρομο (σε μεγάλα αεροδρόμια με πυκνή κυκλοφορία είναι αρκετά περίπλοκη η αλλαγή αυτή).
Θα είναι αρκετά διαφωτιστική η καταγραφή του CVR θεωρώ σε ότι αφορά συνολικά τις συνομιλίες.
1 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.


Άβαταρ μέλους
SkyHawk
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 726
Εγγραφή: 21 Απρ 2005, 10:56
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
Τοποθεσία: HELL
x 54

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό SkyHawk » 07 Φεβ 2020, 08:32

george 150 έγραψε: Αν ο πύργος έχει προειδοποιήσει περί tailwind (κανονικά έπρεπε να είχε πει "tailwind" και στην άδεια προσγείωσης), ή/και έχει ρωτήσει την Pegasus αν επιθυμεί να συνεχίσει προσέγγιση για τον διάδρομο 06, δεν το ξέρουμε.


Το ATC παντα και παντου σε ολο τον κοσμο αναφερει μοιρες και κομβους/μετρα το δευτερολεπτο (KTS or MPS). Σε κανενα μερος του κοσμου δεν αναφερει ποσο headwind η tailwind σε συνάρτηση του διαδρομου.

Η συγκεκριμενη εταιρια - πλεον ειμαι σιγουρος - εχει ενα training department που ειναι ειτε μαιμουδες ειτε κλοουν. Δεν δικαιολογούνται τοσα ιδια ατυχηματα σε τοσο μικρο χρονο. Blame the pilots ειναι το πιο ευκολο αλλα δεν μπορει ολοι να εχουν τα ιδια χαμηλα στανταρτς. Κατι αλλο φταιει πιο πανω.
1 x
Wanna make God laugh? Make a plan.

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3769
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 133

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 07 Φεβ 2020, 12:29

Kalamariotis έγραψε:Αντι ο Πυργος να πει στον πιλοτο οτι οι συνθηκες δεν ειναι καταλληλες για προσγειωση, εδωσε αδεια προσγειωσης. Πρωτο φαουλ.
Οι πιλοτοι ακουγοντας τις καιρικες συνθηκες, αντι μονοι τους να πουν, πλακα μας κανεις; Τι clear to land μας τσαμπουνας; Ειπαν ΟΚ θα κατεβουμε! Δευτερο φαουλ.


Οσο αφορά στις καιρικες συνθηκες, η εναέρια κυκλοφορία πληροφορεί και δινει στοιχεια. Τις αποφασεις τις παιρνει το πληρωμα.
Το "Clear To Land", δεν εχει να κανει με τις καιρικες συνθηκες, αλλά με το ότι ο διαδρομος ειναι καθαρος απο αλλα αεροσκαφη και οχηματα.
2 x

northwest dc10
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 11 Μαρ 2005, 12:08
x 15

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό northwest dc10 » 07 Φεβ 2020, 12:48

Κοιταζοντας το βιντεο ειδα να μην "καθεται" λογω μεγαλης IAS και μολις πατησε πισηω με φλαιαρ εσπρωξε το χειιστηριο και εσπασε το ριναιο.εχω πολυ φαντασια εεεεεε?
0 x


CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 477
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 143

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 07 Φεβ 2020, 13:07

Επιτρέψτε μου να ρωτήσω αν αυτή (σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα από το Airnews.gr) είναι η σωστή φρασεολογία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πληρωμάτων, μήπως είναι λάθος η μετάφραση ή άσχετος ο δημοσιογράφος? Καλά μου έγραψε κάποιος χθες να μην εμπιστεύομαι τους μαϊντανούς της TV αλλά να μην διαβάζω κιόλας. Πως θα μάθω και εγώ κάτι τις?
Κων/πολη: Ο διάλογος πιλότου-Πύργου ελέγχου 07/02/2020
‘Ερευνα για ενδεχόμενη εγκληματική αμέλεια σε βάρος των δύο πιλότων του επιβατικού αεροπλάνου που κόπηκε στα τρία έχουν ξεκινήσει οι τουρκικές Αρχές.
Ένα από τα στοιχεία που αρχίζουν αν δίνουν φως στην υπόθεση είναι ο διάλογος του πιλότου του αεροσκάφους της Pegasus με τον Πύργο ελέγχου λίγο πριν τη συντριβή:
Πύργος: Κύριε, είστε έτοιμος για προσγείωση. Πώς είναι ο άνεμος;
Πιλότος: Στην τελευταία προσέγγιση 9 με 10 έδειχνε. Ενώ ο πλευρικός 3-5.
Πιλότος: Προς ενημέρωσή σας, κατά την προσέγγιση η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει συνεχώς έως και 180 μοίρες.
Πύργος: Συμφωνούμε, κύριε, σε αυτό. Έλαβα υπόψη την πληροφορία, μόνο που οι πληροφορίες που έχουμε εμείς από το ραντάρ του μετεωρολογικού σταθμού ο άνεμος αλλάζει ανάμεσα σε 320 και 360 μοίρες, μεταξύ 17 έως 22 κόμβους, μας είπαν.
Πιλότος: Εντάξει, δεν υπάρχει πρόβλημα με τον άνεμο. Να σας ενημερώσω ήθελα μόνο. Ειδικά κάτω από τα χίλια πόδια η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει αρκετά.
Πύργος: Ελήφθη! Σας ευχαριστώ κύριε. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για τον άνεμο και κατά την προσέγγιση;
Πιλότος: Ο άνεμος είναι μεταβλητός. Μέχρι τα 500 πόδια υπάρχουν πολλοί άνεμοι. Από το διάδρομο υπάρχουν μέχρι περίπου 15 κόμβοι, αλλά και πάλι συνεχίσαμε και κατεβαίνουμε.
0 x

Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 07 Φεβ 2020, 13:30

Ας υποθεσουμε πως οι πιλοτοι δεν καταλαβαν οτι υπαρχει ουριος ανεμος. Ας υποθεσω οτι δεν ηξεραν καν οτι ο διαδρομος ειναι γλιστερος. Το οτι διενυσαν πανω απο τον μισο διαδρομο στον αερα, δεν το πηραν χαμπαρι; Αφου υπαρχει συστημα που πληροφορει ποσος διαδρομος εχει απομεινει! Το go-around ειναι επιβεβλημενο, οταν δεν εχεις καταφερει να κανεις touchdown εντος του 30% περιπου ενος διαδρομου. Αυτοι ξεπερασαν το 50%. Νομιζω οτι εφτασαν στο 60% πριν καταφερουν να πατησουν. Απορω δηλαδη...
Μπορει καποιος πιλοτος (πραγματικος, οχι του X Plane 11 οπως ειμαι εγω) να μας εξηγησει με ποια λογικη συνεχισαν την διαδικασια προσγειωσης;
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 884
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 365

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 07 Φεβ 2020, 14:06

CHRISTOS55 έγραψε:Επιτρέψτε μου να ρωτήσω αν αυτή (σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα από το Airnews.gr) είναι η σωστή φρασεολογία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πληρωμάτων, μήπως είναι λάθος η μετάφραση ή άσχετος ο δημοσιογράφος?

Αν κρίνω από τους τίτλους, το συντακτικό και τη γενικότερη χρήση της γλώσσας σε αυτό το σάιτ, θα συμβούλευα κάθε σοβαρό αναγνώστη να το σβήσει από τα bookmarks του και να μην το διαβάσει ποτέ. Οι τύποι δεν ξέρουν ούτε ελληνικά ούτε αγγλικά ούτε δημοσιογραφία.

Τώρα, σε σχέση με τον διάλογο. Ο διάλογος στα ελληνικά εμφανίστηκε πρώτα απ΄όλους στο sigma live (κυπριακό ΜΜΕ) και από εκεί τον αντέγραψαν διάφορα λαθρόβια site, αλλά κανένα από τα μεγάλα. Αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα ότι έβαλαν κάποιον κακομοίρη στην Κύπρο να μεταφράσει από τα τουρκικά ό,τι άκουγε ή διάβασε (η συνομιλία, αν έχω καταλάβει καλά, μεταδόθηκε/γράφτηκε ολόκληρη στα τουρκικά ΜΜΕ και ο διάλογος γινόταν στα τουρκικά) και το δημοσίευσαν.

Προσωπικά, θα περιμένω μέχρι κάποιο σοβαρό ΜΜΕ να δημοσιεύσει μια αξιόπιστη μετάφραση του διαλόγου. Εναλλακτικά, αν κάποιο μέλος εδώ έχει πρόσβαση σε τουρκικά δημοσιεύματα και μπορεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το περιεχόμενο, θα ήταν ευχής έργο.

Επίσης,
μόνο σε μένα ο διάλογος φαίνεται όρτσα; Ο πιλότος να ενημερώνει τον πύργο για τον άνεμο; Έχω μεγάλες αμφιβολίες και για την αυθεντικότητα του διαλόγου και για την ποιότητα της μετάφρασης. Θα δούμε.
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό george 150 » 07 Φεβ 2020, 15:11

SkyHawk έγραψε:
george 150 έγραψε: Αν ο πύργος έχει προειδοποιήσει περί tailwind (κανονικά έπρεπε να είχε πει "tailwind" και στην άδεια προσγείωσης), ή/και έχει ρωτήσει την Pegasus αν επιθυμεί να συνεχίσει προσέγγιση για τον διάδρομο 06, δεν το ξέρουμε.


Το ATC παντα και παντου σε ολο τον κοσμο αναφερει μοιρες και κομβους/μετρα το δευτερολεπτο (KTS or MPS). Σε κανενα μερος του κοσμου δεν αναφερει ποσο headwind η tailwind σε συνάρτηση του διαδρομου.

Η συγκεκριμενη εταιρια - πλεον ειμαι σιγουρος - εχει ενα training department που ειναι ειτε μαιμουδες ειτε κλοουν. Δεν δικαιολογούνται τοσα ιδια ατυχηματα σε τοσο μικρο χρονο. Blame the pilots ειναι το πιο ευκολο αλλα δεν μπορει ολοι να εχουν τα ιδια χαμηλα στανταρτς. Κατι αλλο φταιει πιο πανω.


Αναφέρομαι καθαρά στη φρασεολογία. Φυσικά και δίνεται ο άνεμος όπως τα λες, ωστόσο είναι υποχρεωτική η προσθήκη της λέξης "tailwind" στις άδειες προσγείωσης/απογείωσης, όταν υπάρχουν οι αντίστοιχες συνθήκες βέβαια, ακριβώς για να τονιστούν στους χειριστές οι συγκεκριμένες συνθήκες ανέμου. Βέβαια πιστεύω στη συγκεκριμένη περίπτωση θέμα σύγχυσης δεν υπήρξε, ενδεχομένως οι ακραία ουριες τιμές ανέμου προέκυψαν στα τελευταία στάδια της προσέγγισης και ίσως αυτό να αιφνιδίασε και το πλήρωμα. Το 738, όπως και η πλειοψηφία των επιβατικών αεροπλάνων πλέον διαθέτουν κατάλληλα όργανα που παρέχουν ενδείξεις ανέμου στο χειριστή.
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό george 150 » 07 Φεβ 2020, 15:17

CHRISTOS55 έγραψε:Επιτρέψτε μου να ρωτήσω αν αυτή (σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα από το Airnews.gr) είναι η σωστή φρασεολογία μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πληρωμάτων, μήπως είναι λάθος η μετάφραση ή άσχετος ο δημοσιογράφος? Καλά μου έγραψε κάποιος χθες να μην εμπιστεύομαι τους μαϊντανούς της TV αλλά να μην διαβάζω κιόλας. Πως θα μάθω και εγώ κάτι τις?
Κων/πολη: Ο διάλογος πιλότου-Πύργου ελέγχου 07/02/2020
‘Ερευνα για ενδεχόμενη εγκληματική αμέλεια σε βάρος των δύο πιλότων του επιβατικού αεροπλάνου που κόπηκε στα τρία έχουν ξεκινήσει οι τουρκικές Αρχές.
Ένα από τα στοιχεία που αρχίζουν αν δίνουν φως στην υπόθεση είναι ο διάλογος του πιλότου του αεροσκάφους της Pegasus με τον Πύργο ελέγχου λίγο πριν τη συντριβή:
Πύργος: Κύριε, είστε έτοιμος για προσγείωση. Πώς είναι ο άνεμος;
Πιλότος: Στην τελευταία προσέγγιση 9 με 10 έδειχνε. Ενώ ο πλευρικός 3-5.
Πιλότος: Προς ενημέρωσή σας, κατά την προσέγγιση η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει συνεχώς έως και 180 μοίρες.
Πύργος: Συμφωνούμε, κύριε, σε αυτό. Έλαβα υπόψη την πληροφορία, μόνο που οι πληροφορίες που έχουμε εμείς από το ραντάρ του μετεωρολογικού σταθμού ο άνεμος αλλάζει ανάμεσα σε 320 και 360 μοίρες, μεταξύ 17 έως 22 κόμβους, μας είπαν.
Πιλότος: Εντάξει, δεν υπάρχει πρόβλημα με τον άνεμο. Να σας ενημερώσω ήθελα μόνο. Ειδικά κάτω από τα χίλια πόδια η κατεύθυνση του ανέμου αλλάζει αρκετά.
Πύργος: Ελήφθη! Σας ευχαριστώ κύριε. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για τον άνεμο και κατά την προσέγγιση;
Πιλότος: Ο άνεμος είναι μεταβλητός. Μέχρι τα 500 πόδια υπάρχουν πολλοί άνεμοι. Από το διάδρομο υπάρχουν μέχρι περίπου 15 κόμβοι, αλλά και πάλι συνεχίσαμε και κατεβαίνουμε.


Ο διάλογος έχει λογική μόνο αν αντιστραφούν ο "πύργος" με τον " πιλότος"!
Σε μια αρκετά ελεύθερη μετάφραση βέβαια...
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

TheAviator
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 28 Μάιος 2011, 12:48
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 5

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό TheAviator » 07 Φεβ 2020, 20:05

Από την μικρή μου μέχρι στιγμής εμπειρία ως airliner και ακούγοντας το απόσπασμα του atclive, έχω να πω πως δεν υπάρχει κανένα ελαφρυντικό για τους δυο χειριστές. Οτι και να σου πει ο πύργος, η τελική απόφαση είναι δική σου. Όχι μόνο του PF αλλά και του PM που θα έπρεπε να πει "go around" και να εκτελεστεί. Οι ελεγκτές σου δίνουν τα δεδομένα κι εσύ κρίνεις αναλόγως. Οταν στο short final σου δίνει 270/22G34 για RWY06, δεν υπάρχει λόγος να κατέβεις ούτε μέχρι τα minima. Αν συνεχίζεις και ειδικά με τόσο κακές συνθήκες, κάποιο λάθος έχει γίνει στην εκπαίδευση σου κι αυτό θα πρέπει να ανησυχήσει την εταιρία και ίσως να προσέξει περισσότερο στις επιλογές που κάνει στα assessments.
2 x


Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 884
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 365

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό OveLix » 07 Φεβ 2020, 20:26

Έχοντας φτάσει στο κατώφλι του PPL και έχοντας περάσει όλες τις σχετικές εξετάσεις της ΥΠΑ, επιβεβαιώνω τα λεγόμενα του TheAviator και άλλων. Η τελική απόφαση είναι πάντα του κυβερνήτη ο οποίος έχει τόσο την αντικειμενική όσο και τη νομική ευθύνη της απόφασής του.

Ο ΕΕΚ έχει την ευθύνη να σε καθοδηγήσει ή να σε παρακολουθήσει (ανάλογα με τη φάση και το είδος της πτήσης). Ο κυβερνήτης είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις οδηγίες προσέγγισης, αλλά από το clear to land και μετά είναι μόνος του. Κανείς ΕΕΚ δεν σε διατάζει να προσγειωθείς.
1 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 08 Φεβ 2020, 00:04

TheAviator έγραψε:Από την μικρή μου μέχρι στιγμής εμπειρία ως airliner και ακούγοντας το απόσπασμα του atclive, έχω να πω πως δεν υπάρχει κανένα ελαφρυντικό για τους δυο χειριστές. Οτι και να σου πει ο πύργος, η τελική απόφαση είναι δική σου. Όχι μόνο του PF αλλά και του PM που θα έπρεπε να πει "go around" και να εκτελεστεί. Οι ελεγκτές σου δίνουν τα δεδομένα κι εσύ κρίνεις αναλόγως. Οταν στο short final σου δίνει 270/22G34 για RWY06, δεν υπάρχει λόγος να κατέβεις ούτε μέχρι τα minima. Αν συνεχίζεις και ειδικά με τόσο κακές συνθήκες, κάποιο λάθος έχει γίνει στην εκπαίδευση σου κι αυτό θα πρέπει να ανησυχήσει την εταιρία και ίσως να προσέξει περισσότερο στις επιλογές που κάνει στα assessments.


Πως εξηγεις το γεγονος οτι οχι μονο δεν εκανε go around αλλα και πατησε στον διαδρομο ενω ειχε διανυσει τα 2/3 του διαδρομου, πραγμα που σημαινει οτι σιγουρα δεν θα μπορεσει να σταματησει εγκαιρως ακομα και διχως ουριο ανεμο;
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 235
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 62

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 08 Φεβ 2020, 04:07

george 150 έγραψε: Ο διάλογος έχει λογική μόνο αν αντιστραφούν ο "πύργος" με τον " πιλότος"!
Σε μια αρκετά ελεύθερη μετάφραση βέβαια...


Η ενδειξη ανεμου που εχει ο ελεγκτης στον Πυργο ειναι απο τα ανεμομετρα που ειναι τοποθετημενα κατα μηκος του διαδρομου, συνεπως στο εδαφος. Δεν εχει εικονα του τι ανεμος επικρατει στα 500-1.000-2.000... ποδια κατα μηκος της τελικης προσεγγισης.
Ως εκ τουτου ειθισται καποιες φορες να μας ρωτανε τι ανεμο βλεπουμε εμεις στα οργανα μας ή, χωρις να μας ρωτησουν, εαν εμεις βλεπουμε μεγαλες αποκλισεις του ανεμου απο τον αναφερομενο απο τον ελεγκτη φροντιζουμε να τον ενημερωσουμε εμεις (PIREP) ωστε να μπορεσει να προειδοποιησει τα αεροσκαφη που ακολουθουν.
Το ιδιο κανουμε και για αναταραξεις / παγοποιηση / braking action.
1 x


Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 49

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό george 150 » 08 Φεβ 2020, 08:31

Σωστότατος :great: ( το κάνω και ο ίδιος και βοηθάει αρκετά τα πληρώματα) αλλά πως εξηγείς το παρακάτω κομμάτι;

"Πύργος: Κύριε, είστε έτοιμος για προσγείωση Πώς είναι ο άνεμος;
Πιλότος: Στην τελευταία προσέγγιση 9 με 10 έδειχνε. Ενώ ο πλευρικός 3-5."

Αν όντως είναι έτσι, σημαίνει ότι η pegasus έκανε και άλλες (αποτυχημένες) προσεγγίσεις πριν καταλήξει σε αυτή της στιχομυθίας ( και του ατυχήματος). Ενώ αν ήταν ανάποδα οι ρόλοι, έχει λογική να είπε ο πύργος στον πιλότο τον άνεμο που έδωσε στην τελευταία προσέγγιση άλλου αεροσκάφους.

Ο πύργος ετοιμαζόταν να αλλάξει διάδρομο, ωστόσο φαίνεται ότι οι συνθήκες ανέμου ήταν αρκετά Variable και (σημαντικό), δεν γνωρίζουμε τις ενδείξεις ανέμου που είχε ο πύργος από το ανεμόμετρο του αντίθετου διαδρόμου. Μπορεί να είχε και ο άλλος διάδρομος συνθήκες ούριου ανέμου. Σε μια τέτοια περίπτωση η επιλογή του διαδρόμου σε χρήση από τον πύργο αποτελεί πονοκέφαλο πραγματικό, το αποτέλεσμα δε είναι να υπάρχουν προσπάθειες προσγείωσης και απογείωσης από τα πληρώματα και στους δύο απέναντι διαδρόμους ( το κάθε πλήρωμα ζητάει αυτόν τον διάδρομο που του καλύπτει το performance, υπολογίζοντας το "penalty" κάθε επιλογής. Αυτό βέβαια έχει να κάνει με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε αεροδρομίου και συνήθως οι χειριστές που πετούν συχνά σε τέτοια αεροδρόμια, τα γνωρίζουν και πράττουν ανάλογα.

Δεν είχα προσέξει το "κατεβαίνουμε", άρα έτσι πρέπει να είναι οι "ρόλοι", αφού ο πύργος δεν έχει περιθώρια...καθόδου :) !
"Πιλότος: Ο άνεμος είναι μεταβλητός. Μέχρι τα 500 πόδια υπάρχουν πολλοί άνεμοι. Από το διάδρομο υπάρχουν μέχρι περίπου 15 κόμβοι, αλλά και πάλι συνεχίσαμε και κατεβαίνουμε".
2 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 235
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 62

Re: Πτώση Pegasus 737 σε αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (;)

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 08 Φεβ 2020, 12:07

Πραγματι, η στιχομυθεια παραπεμπει σε διαλογο με αεροσκαφος που πραγματοποιησε προηγουμενη προσεγγιση.
Γνωριζουμε ομως πως η εν λογω πτηση της Pegasus δεν ειχε επιχειρησει αλλη προσεγγιση προηγουμενως.
Ομως ακριβως πριν την Pegasus (SunTurk) ειχε κανει go around μια Turkish (Turkish).
Μηπως αυτος που ακουσε τα ηχητικα αποσπασματα και τα μετεφρασε προχειρα μπερδεψε τα callsigns (και τα μπουτια του) οποτε αυτο που διαβαζουμε ειναι ο διαλογος με την Turkish κ οχι την Sunturk; ;-)

Αλλωστε στο transcript λεει "Πυργος & Πιλοτος" οχι "Πυργος & Sunturk" και φυσικα ο ελεγκτης δεν μιλαει διαρκως μονο με ενα αεροσκαφος.
2 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες