Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την παγκόσμια αεροπορία
Σάββας18
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 28 Απρ 2016, 16:00

Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Σάββας18 » 16 Μάιος 2016, 14:18

Γεια σας και παλι
Πρόσφατα είδα στο facebook μια νέα καινοτομία η οποία αναφερόταν στην τροχοδρόμηση πολιτικών αεροσκαφών με σβηστούς τους κινητήρες.
Ειδικότερα, στα αγγλικά όπως λέγεται "electrical ground taxiing system" ανέφερε ότι υπάρχει η δυνατότητα να εγκαταστήσουν σύστημα το οποίο θα επιτρέπει στο αεροπλάνο με σβηστούς κινητήρες να τροχοδρομεί έως τον αεροδιάδρομο, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο και να μην χρειάζεται push back από το φορτηγάκι. Το σύστημα θα τοποθετείται στους τροχούς του αεροπλάνου.
Ερώτηση είναι πρακτικά οφέλιμο αυτό για λόγους ασφαλείας κυρίως; Και επίσης δεν θα προϋποθέτει ανοικτό APU ώστε να δίνει ισχύ στο ηλεκτρικό μοτέρ;
Ακούω τις απόψεις σας. Το link με το βίντεο που είδα είναι εδώ: https://youtu.be/3WqqTESOYAM
0 x


Άβαταρ μέλους
Akis
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5027
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2002, 12:05
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: 51°30N7°33E
x 198
Επικοινωνία:

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Akis » 16 Μάιος 2016, 14:26

Σάββας18 έγραψε:Ειδικότερα, στα αγγλικά όπως λέγεται "electrical ground taxiing system" ανέφερε ότι υπάρχει η δυνατότητα να εγκαταστήσουν σύστημα το οποίο θα επιτρέπει στο αεροπλάνο με σβηστούς κινητήρες να τροχοδρομεί έως τον αεροδιάδρομο, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο και να μην χρειάζεται push back από το φορτηγάκι.

Αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ πραγματικότητα. Γιατί; Διάβασε αυτό: viewtopic.php?f=9&t=6998
1 x
«Η ελληνική ορθογραφία είναι freeware, δηλ. μπορείς να την χρησιμοποιείς δωρεάν. Εντούτοις, δεν είναι open source, δηλ. δεν μπορείς να την τροποποιείς ή να την δημοσιεύεις τροποποιημένη!»

» My FlightMemory Statistics
» www.airliners.gr

Σάββας18
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 28 Απρ 2016, 16:00

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Σάββας18 » 16 Μάιος 2016, 15:08

Συγνώμη εννοουσα διάδρομο. Στο εδαφος. Εκεινη την ευθεία που βλεπουμε. Και επισης εννοουσα απο την στιγμη που το αεροπλανο εχει φορτωσει επιβατες, εως ότου παει στην ακρη του διαδρομου. ΟΚ? Είδες μηπως το βιντεο να καταλαβεις τι εννοω κύριε διαχειριστά? Έχω απορίες και θέλω να μου λυθούν. Αλλά δες το βιντεο να καταλαβεις τι εννοω. 2 λεπτακια ειναι
0 x

Άβαταρ μέλους
Akis
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5027
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2002, 12:05
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: 51°30N7°33E
x 198
Επικοινωνία:

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Akis » 16 Μάιος 2016, 16:11

Κατάλαβα τι εννοείς και είδα το βίντεο. Σίγουρα όμως, δεν είμαι ο κατάλληλος να πω την άποψή μου επί του θέματος. Η παρατήρησή μου απλά ήταν για να μάθεις την διαφορά (αν δεν την γνώριζες) διότι πολλές φορές διαβάζουμε το ένα ενώ ο συγγραφέας εννοεί το άλλο. Και μιας και ήμαστε σε αεροπορικό φόρουμ, καλό είναι να χρησιμοποιούμε τους σωστούς όρους. :wink:
0 x
«Η ελληνική ορθογραφία είναι freeware, δηλ. μπορείς να την χρησιμοποιείς δωρεάν. Εντούτοις, δεν είναι open source, δηλ. δεν μπορείς να την τροποποιείς ή να την δημοσιεύεις τροποποιημένη!»

» My FlightMemory Statistics
» www.airliners.gr


Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 266
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 48

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό GEM » 16 Μάιος 2016, 17:07

Δες εδώ:

http://www.greentaxiing.com

Οι δοκιμές γίνονται σε Α320, πρόκειται για συνεργασία Honeywell και Safran.

To APU θα πρέπει φυσικά να λειτουργεί, όχι μόνο για την ηλεκτρική τροχοδρόμηση αλλά και για το υπόλοιπο αεροπλάνο (κλιματισμός, ηλεκτρική ισχύς, υδραυλική ισχύς-βλέπε φρένα, κλπ) αφού οι κινητήρες θα είναι σβηστοί.
Σε κάθε περίπτωση το καύσιμο που καίει το APU σε σχέση με τους κινητήρες είναι πολύ λίγο.
1 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 48

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 16 Μάιος 2016, 19:43

Ο κινητηρας ενος Α320 (ΙΑΕ) καιει σε ground idle περιπου 360-400 κιλα την ωρα (αναλογα το software που "φοραει") αρα οι δυο μαζι 700-800 κιλα την ωρα. Η APU καει κατι παραπανω απο 100 κιλα την ωρα.
Εαν καταφερουν να αποδειξουν οτι με αυτο το συστημα θα εξοικονομισουν περισσοτερα χρηματα απο αυτα, τοτε μπορει και να το δουμε στην πραξη.

Η APU δεν παρεχει αμεσα υδραυλικη ισχυ. Μονο εμμεσα, μεσω της κιτρινης ηλεκτρικης αντλιας.
0 x

seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5131
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
x 425
Επικοινωνία:

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 16 Μάιος 2016, 22:44

...και εχεις, λοιπον, αυτο το Green taxi system πως-το-λενε, κανεις pushback (η, μάλλον, powerback), τροχοδρομείς πράσινα, χαίρονται ολοι, μπαίνεις στον παράλληλο τροχοδρομο, εισαι στο sequence, τρεις μπροστα σου και πεντε πισω σου για απογειωση, εκκινεις κινητήρες, και ο ενας σου βγάζει προβλημα.

Θα ηθελα να δω ζωντανά το τουρλουμπουκι που θα προκληθεί οταν θα ζητήσεις return to ramp απο κει κατω!

Αλλα, θα εχεις κανει πράσινη τροχοδρομηση, ετσι;
1 x
SX-796


Σάββας18
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 28 Απρ 2016, 16:00

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Σάββας18 » 16 Μάιος 2016, 23:11

seven4seven έγραψε: εκκινεις κινητήρες, και ο ενας σου βγάζει προβλημα.


Όντως θα δημιουργηθεί θέμα. :? Επίσης, πιστεύω πως ο κινητήρας δεν θα είναι σε θέση να δώσει full power με ασφάλεια, ώστε να απογιωθεί καθώς δεν έχει κάνει "ζέσταμα" και έτσι με άλλα λόγια θα αυξήσει κατευθείαν από το 0 στο 100%. Επίσης το εκλαμβάνω ως εξής: σαν να είσαι ο U.Bolt και να σε μεταφέρουν στο στάδιο ενώ εσύ κοιμάσαι. Ξαφνικά σου λένε: "Bolt σήκω πάνε βάρε ένα 100αρι". ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ για τον Bolt ούτε ζέσταμα ούτε προπόνηση, ασε που μπορεί και να τραυματιστεί. Είμαι λάθος ως προς το παράδειγμα; Αν ναι διορθώστε με.
0 x

Bfb
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 21:45
x 14

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Bfb » 17 Μάιος 2016, 00:16

Όχι δεν είσαι λάθος. Δεν γνωρίζω πόσο χρόνο χρειάζεται ένας τούρμπο για να ζεσταθεί αλλά λογικά θα χρειαστεί αρκετά λεπτά στο "ρελαντί"

Τώρα τι να πω, έχω διαβάσει και για ανθρώπους που για να μην γράψει το ωρομετρο περισσότερη ώρα απογειώνουν κατευθείαν εμβολοφορα charter. Οπότε από όλα υπάρχουν. Απλά αυξάνεις τις πιθανότητες να πάθεις ζημιά. Εκτός από τη μηχανή (ιδίως την εμβολοφορα που το έχω δει να συμβαίνει σε αυτοκίνητα) που κυριολεκτικά την στραγγαλιζεις, αυξάνεις τις πιθανότητες να σου συμβεί κάτι στην άνοδο.

Δλδ μια κρύα πχ εμβολοφορα μηχανή αν τις ζητήσεις φορτίο έχει πολλούς λόγους να χάσει την απόδοση ή και να σβήσει αν είναι κρύα, ακόμα και αν δουλεύει τέλεια. Ενώ αν έχεις ζεστό θάλαμο καύσης ακόμα και μικρή δυσλειτουργια δεν θα σε βάλει σε δύσκολη θέση. Από εκεί και πέρα τι να πω. Όταν έχεις μπροστά σου πτήση αξίας 500 ευρώ πχ και τσιγγουνευεσαι τα 10 ευρώ της προθέρμανσης, καλά να πάθεις. Το ίδιο ισχύει και στα μεγάλα, σε αντίστοιχη αναλογία με περισσότερη όμως αξία.

Βεβαίως ίσως και να έχουν κάποιο σύστημα υπόψιν τους που να ζεσταίνει το χώρο ανάφλεξης του τούρμπο.
0 x

Άβαταρ μέλους
solro
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 576
Εγγραφή: 04 Μαρ 2011, 23:05
x 97

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό solro » 17 Μάιος 2016, 00:39

Λοιπόν.....

Σε μια κρύα εμβολοφορο μηχανή ο αερας μπαίνει στο θάλαμο καύσης σε θερμοκρασία περιβαλλοντος, σε μια κρύα Jet σε τουλάχιστον 200 βαθμούς πάνω.
Οπότε ζέσταμα δεν υφίσταται σχεδόν καθόλου σε πρώτη προσέγγιση...

Όσο για τις πτήσεις 500 ευρώ που τσιγκουνευομαστε 10 κάντε αυτά τα νούμερα δις € και ξανακοιταξτε τα.

Προφανώς και προσυπογράφω το σενάριο του 747 αλλά πιστεύω ότι τα μεγάλα α/δ μπορούν να το ψιλόλύσουν.

Η επιτυχία του συστήματος θα κριθεί από το πόσα καύσιμα χρειάζεται για να πετάξουν τα μοτέρ κλπ...κοινώς απ το βάρος τους. Α, τα φρένα δεν πολύέχουν λόγο ύπαρξης σε μια τέτοια κατασκευή τα κανεις κι αυτά ηλεκτρικά και τέλος.

Στην τελική πίστευω ότι αυτό το εγχείρημα ειναι άλλη μια ιδέα που βρήκε χρηματοδότη (start-up)
0 x


Bfb
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 21:45
x 14

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Bfb » 17 Μάιος 2016, 01:15

Ναι αλλά εκτός από την θερμοκρασία αέρα εισαγωγής δεν σε ενδιαφέρει και η θερμοκρασία στα μέταλλα ?

Και στο κάτω κάτω το σκεπτικό σου δε με πείθει. Διότι στον στροβιλο η θερμοκρασία θα είναι άνω των 500 βαθμών σε λειτουργία ενώ στο πιστόνι είναι πολύ κάτω από 500 και οριακά θα τους φτάσει σε συνθήκες ακραίες.

Οπότε δεν πείθομαι έτσι εύκολα με το +200, πχ σε μια κρύα μηχανή γιατί να υφίσταται ? Που βρέθηκε η ενέργεια να ζεσταθεί ? Τώρα αν μετράς την ενέργεια της συμπίεσης που αυξάνει τη θερμοκρασία, έχει και το εμβολοφορο.

Τέλος πάντων θεωρώ απίθανο κατασκευαστής να μην έχει προβλέψει προθέρμανση, αλλά κουβέντα να γίνεται. Αποκλείεται πραγματικά.

Σχετικά με τους χειριστές διαφόρων μηχανών. Ο καθένας κάνει αυτό που πιστεύει σωστό.

Εγώ προσωπικά αν δεν ζεσταθεί χωρίς φορτίο δεν πιέζω καμιά μηχανή, σε αεροπλάνο ιδίως θα κολαγα άσχημα. Κι μόνο στην σκέψη στην άνοδο να αρχίσω να έχω misfires, αποκλείεται. Για κάνενα λόγο όμως. Και η εμβολοφορα δεν είναι δύσκολο να αρχίσει να χάνει, και το έχω ακούσει να φεύγει αεροπλανο αμέσως και μου έκανε φοβερή εντύπωση.

Και αυτός είναι ο λόγος που έγραψα, θυμήθηκα εκείνο το περιστατικό.

Εννοείται ότι ο κατασκευαστής θα έχει σύστημα προθέρμανσης, κρύα μηχανή δεν θα αφήσει να πιεστεί (τουλάχιστον δεν θα το επιδιώξει με τον τρόπο λειτουργίας που δίνει)
0 x

Σάββας18
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 28 Απρ 2016, 16:00

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό Σάββας18 » 17 Μάιος 2016, 08:05

Bfb έγραψε: Και αυτός είναι ο λόγος που έγραψα, θυμήθηκα εκείνο το περιστατικό.


Σε ποιο περιστατικό αναφέρεστε bfb και solro?
0 x

Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 266
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 48

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό GEM » 17 Μάιος 2016, 09:26

Bfb έγραψε:....
Σχετικά με τους χειριστές διαφόρων μηχανών. Ο καθένας κάνει αυτό που πιστεύει σωστό...


Εγώ πάντως τόσα χρόνια στην αεροπορική βιομηχανία ήξερα ότι ο καθένας χειριστής μηχανήματος κάνει ότι του λένε οι διαδικασίες του κατασκευαστή και της εταιρείας του, όχι ότι νομίζει ότι είναι σωστό.

Γενικά αγαπητέ Bfb φαίνεται από τα γραφόμενά σου ότι δεν έχεις και πολλή επαφή με jet κινητήρες.

Μια πολύ καλή πηγή πληροφόρησης είναι το "The Jet Engine" της Rolls Royce, το οποίο μπορείς πολύ εύκολα να βρεις στο Internet και θα σου ξεκαθαρίσει πολλές απορίες,
Έτσι στο μέλλον θα μπορείς να ποστάρεις βάσει των όσων γνωρίζεις και όχι βάσει των όσων υποθέτεις (και με τόση σιγουριά μάλιστα!).

Πάντα φιλικά και στη διάθεσή σου !
1 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics


andreasl
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: 30 Μαρ 2012, 13:15
x 15

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό andreasl » 17 Μάιος 2016, 09:40

Υπάρχει συγκεκριμένο πρωτόκολλο για να απογειώνονται τα αεροπλάνα με κρύους κινητήρες, θα πρέπει να τραβήξουν το τσοκ στην εκκίνηση και να το διατηρήσουν για τα πρώτα 50-60 μίλια. Ειδικά στα airbus όμως θέλει λίγη προσοχή για να μη μπουκώσει.
0 x

sierra_sotiropoulos
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 12 Απρ 2005, 00:39
x 48

Re: Τροχοδρόμηση με κινητήρες σβηστούς ;

Δημοσίευσηαπό sierra_sotiropoulos » 17 Μάιος 2016, 10:59

Τέλος πάντων θεωρώ απίθανο κατασκευαστής να μην έχει προβλέψει προθέρμανση, αλλά κουβέντα να γίνεται. Αποκλείεται πραγματικά.


Οι ΙΑΕ 2500 θελουν 5 λεπτα στην πρωτη εκκινηση της ημερας για thermal stabilisation. Στις επομενες δεν δινεται συγκεκριμενος χρονος.
Επισης η θερμοκρασια λαδιου πρεπει να ειναι ανω των +50 βαθμων πριν ανεβουν τα στοιχεια.

Αντιστοιχα για την ψυξη τους θελουν 3 λεπτα απο τη στιγμη που το epr θα πεσει κατω απο το 1.020.
0 x



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες