Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας με άμεση σχέση την Ελλάδα ή την Κύπρο
Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1197
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Δημοσίευσηαπό vassdel » 22 Ιουν 2011, 13:14

Nonta, το διάβασα το πόρισμα φίλε μου, αλλά το νόημα της φράσης μου ήταν άλλο. Από το πόρισμα, προκύπτουν συμπεράσματα του ποιός περίπου φταίει (σε σχετικά ικανοποιητικό βαθμό), αλλά κατά τη γνώμη μου είναι πολύ ελλιπές. Δεν βλέπω κανένα πάθημα να γίνεται μάθημα. Παρόλα αυτά όμως:
α) Δεν θέλω να καταστρέψω τις εντυπώσεις που αφήνει το ποστ του gonso. Καλλίτερα να συζητάμε αυτά που έγραψε εκείνος, παρά μια δικιά μου ατάκα.
β) Ως στρατιωτικός, έχω (ίσως) διαφορετική αντίληψη του πώς αντιμετωπίζει ο εξεταζόμενος τον εξεταστή, η ΥΠΑ τον εξεταστή, η επιτροπή διερεύνησης τον εξεταζόμενο κλπ. Μη θέλοντας να μπω σε "ξένα" χωράφια και για να μην φλυαρώ ασκόπως, δεν επεκτείνομαι άλλο και αποσύρω διακριτικά το σχόλιό μου. Ελπίζω να μην προσέβαλλα κάποιον...
0 x


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 351
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Δημοσίευσηαπό Nontas » 22 Ιουν 2011, 14:58

vassdel, συγγνώμη δεν κατάλαβα οτι κάτι άλλο ήθελες να πείς. Εξακολουθώ όμως να μην καταλαβαίνω τι εννοείς, οτι θα έπρεπε κάποιος να τιμωρηθεί ίσως? μπορεί και να έγινε, αλλά αυτό δεν είναι αντικείμενο του πορίσματος ούτε αρμοδιότητα της επιτροπής.
Οσο για την αντίληψη που μπορεί να έχει κάποιος που λειτουργεί σε έναν στρατιωτικό οργανισμό αεροπορίας σίγουρα θα είναι διαφορετική στα θέματα που αναφέρεις, αλλά για κάποιον που βρίσκεται εκτός είναι αδύνατο να έχει την παραμικρή ιδέα (πέρα απο διάφορα στερεότυπα και προκαταλήψεις που εγώ προσωπικά δεν αποδέχομαι).
Σε ένα αντίστοιχο συμβάν στην ΠΑ κανείς εκτός υπηρεσίας δεν θα μάθαινε, δεν θα διάβαζε πόρισμα και δεν θα το έκρινε όπως κάνουμε εμείς τώρα με το πόρισμα της ΕΕΔΑΠ, (δεν ξέρω καν αν έχουν και τα στελέχη της ΠΑ το δικαίωμα να σχολιάσουν και να κρίνουν τα πορίσματα, έστω και στον κλειστό κύκλο του "απορρήτου" ). Οπότε θα ήταν καλό να είχαμε τα σχόλια και τίς απόψεις σου, θα το έβρισκα ενδιαφέρον και εποικοδομητικό.


Κι εγώ βρίσκω το πόρισμα ελλιπές, πολύ εύστοχα και σημαντικά τα σχόλια του gonso, αν και οι έχοντες άμεση σχέση με την σημερινή πραγματικότητα πρέπει να το "πήραν το μήνυμα"...
0 x

Άβαταρ μέλους
vassdel
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1197
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 13:06
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 4

Re: Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Δημοσίευσηαπό vassdel » 22 Ιουν 2011, 16:25

Λοιπόν, θα το κρατήσω όσο μπορώ on-topic, προσπαθώντας να δώσω και το προσωπικό μου στίγμα.
Αν παρατηρήσετε σε αυτό το thread, κάποιος ανέφερε το συμβάν, κάποιος προσπάθησε (έντονα είναι η αλήθεια) να υποβαθμίσει τη σπουδαιότητά του, κάποιος άλλος έφερε αντιρρήσεις κλπ. Εικασίες λοιπόν, όπως πάντα κάνουμε και τροφοδοτούμε τις επί του φόρουμ συζητήσεις. Ως εδώ, καλά.
Βγαίνει τελικά το πόρισμα, το οποίο επιρρίπτει ευθύνες. Μένω στην ευθύνη του εξεταζομένου χειριστή:
Μη ορθή εκτέλεση της διαδικασίας “επανακύκλωση από χαμηλό ύψος”, αστοχία του εξεταζόμενου στην εκτίμηση του ύψους έναρξης της επανακύκλωσης

Βλέπουμε λοιπόν, ότι δεν του αποδίδουν ευθύνη στο ότι εκτέλεσε απαγορευμένο ελιγμό. Του καταλογίζουν ένα "μικρό' λάθος εκτέλεσης διαδικασίας. Ούτε λαμβάνουν υπόψιν την έστω και αμυδρή πιθανότητα, ότι οι δυο τους -και ιδίως ο εξεταζόμενος για τον οποίο μιλάμε και την ώρα εκείνη ήταν Pilot Flying (PF)- δεν πήραν χαμπάρι ότι το σύστημα ήταν πάνω. Από το πόρισμα δεν προκύπτει βέβαια κάτι τέτοιο, αλλά δεν προκύπτει και το αντίθετο. Απλά, ένα μείζον αεροπορικό συμβάν έλαβε χώρα. Ένα αεροσκάφος υπέστη εκτεταμένες ζημιές. Η κυκλοφορία ενός αεροδρομίου διαταράχθηκε για αρκετή ώρα. Αρκετά αεροσκάφη έκαναν divert στο Τατόι, με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και χρήμα.
Δεν είμαι εκδικητικός, ούτε ψάχνω αποδιοπομπαίο τράγο για να του ρίξω ευθύνες. Αλλά μετά από όλα αυτά, διαβάζω:
Clansman έγραψε:Το παιδι πετάει ηδη σε ελληνική αεροπορική εταιρεία. Οποτε ελπίζω το παθήμα να του έγινε μάθημα.!

ΔΝΤ (Δε Νομίζω Τάκη Clansman). Κανένα πάθημα δεν έγινε σε κανέναν μάθημα σε αυτήν την περίπτωση.
Εδώ είναι που αναφέρω ότι ως στρατιωτικός, δεν γνωρίζω την έκταση που μπορεί να πάρει ένα τέτοιο συμβάν στην ΓΑ. Γιαυτό και είπα να αποσύρω το σχόλιό μου (τελικά όμως δεν το έκανα... τάισα το κτήνος που έλεγε και η υπογραφή κάποιου συμφορουμίτη...). Δεν θέλω λοιπόν κάποιος να τιμωρηθεί. Αλλά μην λέμε κιόλας: "κρίμα το παιδί... είδες μάθημα που πήρε από το πάθημά του;" :mrgreen: Άμα είναι έτσι, να περάσω και εγώ από τον Ισθμό (από όπου παρεπιμπτόντως έχει περάσει όλη η Γενική, Πολιτική και Πολεμική Αεροπορία, εκτός από εμένα), για να βρω και εγώ δουλειά σε Ελληνική Αεροπορική Εταιρία (εκτός της ΗΙΑ παρακαλώ)....

Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος του ποστ σου:
Nontas έγραψε:Σε ένα αντίστοιχο συμβάν στην ΠΑ κανείς εκτός υπηρεσίας δεν θα μάθαινε, δεν θα διάβαζε πόρισμα και δεν θα το έκρινε όπως κάνουμε εμείς τώρα με το πόρισμα της ΕΕΔΑΠ, (δεν ξέρω καν αν έχουν και τα στελέχη της ΠΑ το δικαίωμα να σχολιάσουν και να κρίνουν τα πορίσματα, έστω και στον κλειστό κύκλο του "απορρήτου" ).

Δεν θα μιλήσω γενικά για την πολιτική της ΠΑ, καθώς ούτε ο καθ' ύλην αρμόδιος είμαι, ούτε θέλω να βγω off-topic. Αλλά, αν υποθέσουμε ότι το αεροπλάνο αυτό, αντί για την Global, ανήκε στην ΠΑ, μπορούμε να το σχολιάσουμε. Κατ' αρχάς, τέτοιας έκτασης συμβάντα, πάντα δημοσιεύονται (και από το haf.gr αν δεν απατώμαι). Ενημερώνονται σηματικά όλοι οι ενδιαφερόμενοι (ΥΠΑ, χρήστες με τον ίδιο τύπο άφους, κατασκευάστρια, φορέας συντήρησης, κλπ) πριν ακόμα αρχίσει η διερεύνηση του συμβάντος. Το πόρισμα όταν βγει (το οποίο υπάρχει ιδιαίτερη πίεση να βγει γρήγορα, πριν "κρυώσει" το θέμα - και έχω και προσωπική εμπειρία επί του θέματος, οπότε γνωρίζω ότι αληθεύει), δημοσιεύεται - τουλάχιστον στους ανωτέρω ενδιαφερομένους. Όλα τα πορίσματα, είναι διαθέσιμα στο προσωπικό της ΠΑ, από την ΠΑ (φαντάζομαι πως αν παρουσιαστεί πρόβλημα και κατ' επέκταση συμβάν σε ένα Puma, αφού ενημερωθεί η Eurocopter για το συμβάν και το πόρισμα, είναι δική της ευθύνη να ενημερώσει τους υπόλοιπους χρήστες - ειδικά αν ήταν βλάβη συστήματος. Αλλά γνωρίζω και περίπτωση ακούσιας κράτησης κινητήρα, επειδή άπειρος χειριστής μπέρδεψε το Master του Κ/Τ με άλλον διακόπτη, που ναι μεν ήταν σε διαφορετική θέση, αλλά είχε παρόμοιο χρώμα. Η κατασκευάστρια εταιρία ενημερώθηκε και άλλαξε χρώμα στους εν λόγω διακόπτες...). Οπότε, οι ανάλογα αρμόδιοι ενημερώνουν τους ανάλογα ενδιαφερομένους. Τέλος, όλα τα συμβάντα και ειδικότερα αυτά που το σφάλμα χειριστού έπαιζε σημαντικότερο ρόλο από άλλους παράγοντες, διαβάζονται στο προσωπικό και αναλύονται. Είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερωνόμαστε και να υπογράφουμε ότι ενημερωθήκαμε, ειδικά για συμβάντα που αφορούν τον τύπο που πετάμε - είτε της ΠΑ, είτε "ξένα". Δεν επεκτείνομαι άλλο, καταλαβαίνεις.

Συμπερασματικά, τουλάχιστον στο επίπεδο που εγώ γνωρίζω, είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την πολιτική της ΠΑ στον τομέα Διερεύνηση Ατυχημάτων. (θα μου πεις, παινεύεις το σπίτι σου. Πίστεψέ με, όχι. Από όσα γνωρίζω, η δουλειά που γίνεται στην πρόληψη είναι σημαντική και σωστή). Η τοποθέτησή μου:
vassdel έγραψε:β) Ως στρατιωτικός, έχω (ίσως) διαφορετική αντίληψη του πώς ...
αφορούσε τον τομέα της επιβολής ευθυνών και κυρώσεων. Στο συγκεκριμένο συμβάν, αν γινόταν σε πλήρωμα της ΠΑ, θα τεθόταν σοβαρά υπόψη η επαναξιολόγηση της πτητικής ικανότητας των δύο χειριστών. Είτε ξέχασαν να εκτελέσουν το checklist, είτε εκτέλεσαν μη προβλεπόμενη διαδικασία - και στις δύο περιπτώσεις όμως μιλάμε για παράβαση η οποία θέτει σε αμφισβήτηση την πτητική καταλληλότητα του παραβάτη. Ελαφρυντικά για τον εξεταζόμενο δεν υπάρχουν. Ακόμα κι αν έθετε σε σοβαρό κίνδυνο την καριέρα του, δεν παύει να κάνει παράβαση. Στην προκειμένη περίπτωση, η παράβαση ήταν σχετικά ανώδυνη, αλλά δεν μπορεί η ΠΑ να περιμένει να χαθούν ζωές και μετά να μάθει στους "νεαρούς" να λένε όχι στους Κ1/Θεούς/Δεινόσαυρους/ή όπως αλλιώς ονομάζονται οι "απομέσα" απ' τους "απόξω".

Υπάρχουν κι άλλα πολλά που μπορούμε να πούμε στις διαφορές/ομοιότητες, αλλά και εκτός θέματος είναι και δεν βοηθούν πουθενά. Με πμ όμως, μπορούμε να συζητήσουμε ό,τι θες :mrgreen: .
0 x

Άβαταρ μέλους
AugustBurnsRed
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 21 Μαρ 2010, 14:55
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Athens

Re: Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Δημοσίευσηαπό AugustBurnsRed » 23 Ιουν 2011, 00:18

Οσο υπάρχουν αεροπλάνα θα γίνονται λάθη. Τέλεια πτήση δεν υπάρχει, κακώς έγινε ό,τι έγινε και μυαλό πρέπει να βάλουν όλοι. Είτε μιλάμε για ΠΑ είτε για ΓΑ οι άνθρωποι δεν είναι από ένα καλούπι φτιαγμένοι. Θεωρώ ότι δεν ήταν μάθημα για το πλήρωμα μόνο. Ήταν για όλους όσους ασχολούνται ερασιτεχνικά ή pro. Από το πιο μικρό ως το πιο μεγάλο λαθος you get better. Καλή σας νύχτα και οοοόμορφα
0 x
Don't say I didn't warn you...


aviator21
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 31 Ιούλ 2020, 03:42
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 1

Re: Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Δημοσίευσηαπό aviator21 » 02 Αύγ 2020, 02:59

Καλημέρα σε όλη την παρέα, όχι πως ενδιαφέρει κάποιον αλλά αυτή είναι το πρώτο post που ανεβάζω σε αυτό το forum :banana:

Είμαι 17 ετών και πριν από μερικές ημέρες πέρασα το checkride μου για το PPL. :banana: :banana:

Καθ' όλη την διάρκεια της εκπαίδευσης μου βάση μου αποτέλεσε το LGMG και δυστυχώς έχω να δηλώσω πως μου φαίνεται περίεργο πως δεν έχουν σημειωθεί παραπάνω ατυχήματα ή και δυστυχήματα παρόμοια με το αναφερόμενο του SX-BTC ( το οποίο πετάει και σήμερα.)

Το χειρότερο είναι πως επειδή ο ΠΕΠ δεν επιτρέπει σε κανένα α/φος να εκτελέσει εικονική κράτηση κινητήρα ή παρόμοιες εικονικές καταστάσεις ανάγκης λόγω... προηγούμενων συμβάντων όπως το παραπάνω, πολλοί εκπαιδευόμενοι, με την σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτών τους, εκτελούν επανακυκλώσεις με το αεροσκάφος μη-διαμορφωμένο όπως αρμόζει για την φάση της προσγείωσης...(Μου έχει τύχει στο πρώτο μου solo να έχω ως number 1 στο pattern ένα δικινητήριο Piper της Global μπορεί να ήταν και το ΒΤC, και να εκτελεί go-around εικάζω σαν άσκηση, και ο ΠΕΠ να του λέει χαρακτηριστικά πως την επόμενη φορά να το κάνει πιο πιστευτό διότι δεν είχε κατεβάσει τους Τ/Π...)

Περιττό να πω πως αδεία προσγείωσης πήρα μετά από BREAK BREAK του ATC την ώρα που ''καυγάδιζε" με τον εκπαιδευτή του προπορευόμενου αεροπλάνου... :? :?

Ούτε σε εξέταση της ΥΠΑ δεν πήρα έγκριση να εκτελέσω εικονική κράτηση κινητήρα στα 100 πόδια πραγματικό ύψος...

Κάτι άλλο που ξέχασα να αναφέρω, η Global, και μόνο αυτή παρακαλώ, εκτελεί το traffic pattern σε ύψος 1000' (ευτυχώς...) και με το downwind να βρίσκεται σε απόσταση 3 nm :wall: από τον 26L/08R, ενώ όλοι οι υπόλοιποι και το εννοώ το εκτελούν στα 1.5 (ίσως και 1 σε περιπτώσεις ισχυρών μελτεμιών). Και όλη αυτή η μανούρα επειδή έτσι το κάνουν στα Boeing... Φανταστείτε πόσο ωραίο είναι να κάνεις συνέχεια extend τα δικά σου σκέλη για να μην κάνεις επανακυκλώσεις συνεχώς. Να μην αναφέρω και την μικρή αλλά υπαρκτή περίπτωση κράτησης κινητήρα στο traffic pattern.
Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός σε κάποιο σημείο του post, απλώς δεν μου είχε δοθεί η ευκαιρία να εκφράσω τις απόψεις και τα παράπονα μου σε κάποιο παρόμοιο forum.

Ευχαριστώ όσους αφιέρωσαν λίγη από την ώρα τους για να διαβάσουν το παραπάνω άρθρο.

Καλή συνέχεια σε όλους και σε όλες!!!
1 x

Άβαταρ μέλους
z_pilot
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 13:05
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
x 38
Επικοινωνία:

Re: Αναγκαστικη Προσγειωση στα Μεγαρα

Δημοσίευσηαπό z_pilot » 02 Αύγ 2020, 18:04

Συγγνώμη αλλά εφόσον μόλις τώρα ολοκλήρωσες το ppl ποιος σου είπε ότι δεν επιτρέπεται η εικονική κράτηση κινητήρα στα Μέγαρα; Έχεις πετάξει δικινητήριο; Δε σε άφησαν να το κάνεις στο μονοκινητήριο ούτε στην εκπαίδευση; Ο εξεταστής ίσως βαριόταν ή φοβόταν. Πολλοί φοβούνται ακόμα και τα stalls..
Έχω πετάξει και το BTC και το BDZ και έκανα αρκετές φορές εικονική κράτηση και με τον εκπαιδευτή μου και με τον εξεταστή μου στο skill test. Κάναμε κράτηση και στο downwind, όπου σετάραμε το αεροπλάνο και συνεχίσαμε κανονικά για touch and go με έναν κινητήρα αλλά και πάνω στο go around κάναμε κράτηση με full landing configuration. Με τον εκπαιδευτή κάναμε και κανονική κράτηση κινητήρα (τον σβήσαμε εντελώς) αλλά όχι πάνω από το αεροδρόμιο. Αυτό που είδες ίσως ήταν κάποιο low pass που δε ξέρω γιατί το έκαναν αλλά σίγουρα δεν πήγαιναν για touch and go. Ακόμα και με το μονοκινητήριο κάναμε κράτηση στην απογείωση. Δεν είναι κάτι τρελό.
Το ύψος κυκλοφορίας στο κύκλο δε το καθορίζει η σχολή (ήμαρτον!!). Σε όποιο αεροδρόμιο έχω πετάξει κύκλο το ύψος κυκλοφορίας μέσα στο κύκλο είναι 1000 ft + το elevation του αεροδρομίου. Στα Μέγαρα που το αεροδρόμιο είναι σχεδόν MSL όλοι στα 1000 ft πετάνε στο traffic pattern. Έχεις δει εσύ κάτι άλλο;; Όταν γυρνούσες από τα solo δε σου έλεγαν από τα Μέγαρα όταν ήταν να μπεις στο downwind ή στο βασικό να κατέβεις στα 1000 ft; Όσον αφορά τα NM πράγματι το παίρνουν λίγο πιο ανοιχτά στη global αλλά στο 1.5 μίλι δεν έχω δει κανέναν να πετάει το downwind. Είναι πάρα πολύ κοντά. Προσωπικά προτιμώ που το έπαιρνα πιο ανοιχτά γιατί είχα χρόνο να σετάρω καλά τη στάση του αεροπλάνου στο final.
Αν μόλις ολοκλήρωσες το ppl και έχεις δηλαδή 45-50 ώρες πτήσης δε νομίζω ότι έχεις την εμπειρία να λες πως σου φαίνεται περίεργο που δεν έχουν γίνει περισσότερα ατυχήματα. Δε φταίει το αεροδρόμιο αν ο μαθητής άργησε να κάνει το go around και κατέβηκε πολύ χαμηλά (γιατί αν διάβασες το πόρισμα αυτό αναφέρει για το συγκεκριμενό ατύχημα).
2 x
Aviate, Navigate, Communicate..

Truly superior pilots are those who use their superior judgment to avoid those situations where they might have to use their superior skills.



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης