Απόκτηση PPL και περαιτέρω εξέλιξη

estranged_6152

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
12/02/2008
Μηνύματα
7
Likes
0
Καλησπέρα, σας χαιρετίζω και εγώ σαν νέο μέλος!
Είμαι 21 χρονών και, όπως όλοι φαντάζομαι εδώ μέσα, τρέφω κι εγώ μια αγάπη για τα αεροπλάνα. Ωστόσο, σε αντίθεση με τους περισσότερους από εσάς, εγώ βρίσκομαι ακόμα στην αρχή... στην πολύ άρχη. Έτσι, θα χρειαστώ κάποιες πληροφορίες και συμβουλές από εσάς που ξέρετε αυτά που δεν έχω κάποιον να μου πει.

Μέσω πανελληνίων πέρασα στην Σχολή Ικάρων, όπου μετά από 3 μήνες απέτυχα στις ιατρικές εξετάσεις και διαγράφηκα. Με το ισχύον σύστημα πέρασα σε μια σχολή πληροφορικής και βρίσκομαι τώρα στο 3ο έτος. Από τη στιγμή που διαγράφηκα δουλεύω, ώστε να μαζέψω τα απαιτούμενα χρήματα και να γραφτώ σε μια από τις αερολέσχες της Αττικής για να αποκτήσω το PPL. Αυτό το καλοκαίρι σχεδιάζω επιτέλους να ξεκινήσω, ώστε όταν βγάλω τη σχολή μου να έχω τελειώσει και την αερολέσχη και, μετά την ολοκλήρωση και της υπόλοιπης στρατιωτικής μου θητείας, να χρησιμοποιήσω την πληροφορική για να στηρίξω τις σπουδές μου στην Αμερική για την απόκτηση επαγγελματικού πτυχίου. Τουλάχιστον έτσι το σκέφτομαι στο πίσω μέρος του μυαλού μου.

Θα ήταν καλή κίνηση όμως αυτή; Έχω διαβάσει στο φόρουμ αυτό συζητήσεις που προτρέπουν wanna-be πιλότους να πάρουν το PPL στο εξωτερικό, όμως κάτι τέτοιο θα ανέβαλλε για πολύ αργότερα την όποια κίνησή μου και ίσως δεν το έκανα ποτέ τελικά... Μετακόμιση έξω για μένα είναι μεγάλη απόφαση που θα πρέπει να στηρίξω με κατά το πλείστον δικά μου έξοδα, οπότε σκέφτομαι να πάρω το PPL εδώ και μετά να σκεφτώ αν θα συνεχίσω(το εμπόδιο είναι μόνο χρηματικό).

Και αρχίζουν οι ερωτήσεις...

- Όσον αφορά τις αερολέσχες της Αττικής, προσανατολίζομαι είτε στην Αερολέσχη Μεσογείων, είτε στην Αερολέσχη Μεγάρων(έχω ακούσει καλά λόγια), υπάρχει κάποια γνώμη πάνω σε αυτό;

- To PPL είναι το ίδιο από όπου και αν το πάρω; Γιατί έχω διαβάσει για PPL που συμπεριλαμβάνουν IR(Instrument Rating), Night Rating και κάτι τέτοια... ή είναι απλά επιπλέον βαθμίδες που μπορείς να αποκτήσεις σαν "bonus";

- Σε περίπτωση που πάρω το PPL και δεν καταφέρω να συνεχίσω, μπορώ να το χρησιμοποιήσω για οτιδήποτε άλλο πέραν της ενοικίασης αεροσκάφους για "εκδρομές"(να δουλέψω σε μικρομεταφορές πχ); Αν καταφέρω να συνεχίσω, ποια θα πρέπει να είναι η επόμενη μου κίνηση;

- Όσο διαβάζω στο φόρουμ ανακαλύπτω συνέχεια καινούρια αρκτικόλέξα. CPL, ATPL, frozen, MEI και άλλα διάφορα, που έχουν να κάνουν με πτυχία χειριστών και έχω μπερδευτεί. Μπορεί κάποιος να γράψει καθαρά ποια είναι τα πτυχία χειριστών με βάση τη σειρά εξέλιξης(αν γίνεται και με ενδεικτικές τιμές); Επίσης, είναι απαραίτητη η απόκτηση του προηγούμενου για την απόκτηση του επόμενου; Ποιο είναι το κατώτερο πτυχίο που μου δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθώ με την αεροπορία σε επαγγελματικό επίπεδο; Ισχύει και είναι πλήρης η παρακάτω σειρά;

Όπως καταλαβαίνετε έχω πάρα πολλές ερωτήσεις γιατί δεν ξέρω πολλά πράγματα, αλλά ενδιαφέρομαι να μάθω και, καθώς δεν γνωρίζω κάποιον που να ξέρει, στηρίζομαι σε αυτή τη φάση μόνο σε όποιον από εδώ μέσα μπορεί και θέλει να βοηθήσει!
 
estranged_6152":33uxwdpy said:
Μέσω πανελληνίων πέρασα στην Σχολή Ικάρων, όπου μετά από 3 μήνες απέτυχα στις ιατρικές εξετάσεις και διαγράφηκα
Απιστευτο!! :shock: Αν μου συνεβαινε αυτο θα χα τρελαθει.... :rant:
Τον Μητσοτσακη τι τον εχεις? :?
Απο περιεργεια και μονο,γιατι σε εκοψαν?Μπορεις και να μην απαντησεις λογω ιατρικου απορρητου... :)
 
estranged_6152":8n447mkb said:
Μέσω πανελληνίων πέρασα στην Σχολή Ικάρων, όπου μετά από 3 μήνες απέτυχα στις ιατρικές εξετάσεις και διαγράφηκα. Με το ισχύον σύστημα πέρασα σε μια σχολή πληροφορικής και βρίσκομαι τώρα στο 3ο έτος. Από τη στιγμή που διαγράφηκα δουλεύω, ώστε να μαζέψω τα απαιτούμενα χρήματα και να γραφτώ σε μια από τις αερολέσχες της Αττικής για να αποκτήσω το PPL. Αυτό το καλοκαίρι σχεδιάζω επιτέλους να ξεκινήσω, ώστε όταν βγάλω τη σχολή μου να έχω τελειώσει και την αερολέσχη και, μετά την ολοκλήρωση και της υπόλοιπης στρατιωτικής μου θητείας, να χρησιμοποιήσω την πληροφορική για να στηρίξω τις σπουδές μου στην Αμερική για την απόκτηση επαγγελματικού πτυχίου. Τουλάχιστον έτσι το σκέφτομαι στο πίσω μέρος του μυαλού μου.

Θα ήταν καλή κίνηση όμως αυτή; Έχω διαβάσει στο φόρουμ αυτό συζητήσεις που προτρέπουν wanna-be πιλότους να πάρουν το PPL στο εξωτερικό, όμως κάτι τέτοιο θα ανέβαλλε για πολύ αργότερα την όποια κίνησή μου και ίσως δεν το έκανα ποτέ τελικά... Μετακόμιση έξω για μένα είναι μεγάλη απόφαση που θα πρέπει να στηρίξω με κατά το πλείστον δικά μου έξοδα, οπότε σκέφτομαι να πάρω το PPL εδώ και μετά να σκεφτώ αν θα συνεχίσω(το εμπόδιο είναι μόνο χρηματικό).

Με τους ενιαίους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς JAR τώρα πια το σενάριο εκπαίδευση στις ΗΠΑ για FAA πτυχίο (που εκεί το κόστος πτήσης είναι το μισό της Ευρώπης) και μετά μεταροπή σε JAR στην Ευρώπη δεν παίζει ΕΚΤΟΣ αν έχεις κάποιον τρόπο να μείνεις εκεί χωρίς έξοδα ! και τα ταξίδια πηγαιν-έλα τσάμπα ! Τα έξοδα διαμονής εκεί και τα ταξίδια πίσω μπρος φέρνουν το τελικό κόστος στο ίδιο ύψος. Επαγγελματικά δεν μπορείς να πετάξεις με Αμεριάνικο πτυχίο (FAA) στην Ευρώπη και η μεταροπή σε JAR έχει πολύ δουλειά και σημαντικό κόστος (σχεδόν όλα τα θεωρητικά από την αρχή και αρκετά πτητικά).
Ακόμη και PPL να πάρεις από FAA τώρα πια οι Ευρωπαϊκες χώρες σου ζητούν να το μετατρέψεις σε JAR αν είναι να πετάς α/φος με εθνικό νηολόγιο (π.χ. SX-... Ελληνικό) στην Ευρώπη. Μοναδική εξαίρεση απότελούν τα α/φη με N-reg (Αμερικάνικο registration) στην Ευρώπη.

estranged_6152":8n447mkb said:
- Όσον αφορά τις αερολέσχες της Αττικής, προσανατολίζομαι είτε στην Αερολέσχη Μεσογείων, είτε στην Αερολέσχη Μεγάρων(έχω ακούσει καλά λόγια), υπάρχει κάποια γνώμη πάνω σε αυτό;

Μια λίστα από αερολέσχες και εταιρίες που εκπαιδεύουν στην Ελλάδα θα βρεις στο http://www.hellasga.com στα LINKS.
Εκεί μέσα θα βρεις και το Yahoogroup της HellasGA απ΄όπου επικοινωνούν 400+ μέλη με θέμα την Γενική Αεροπορία.
Η γνώμη είναι πως μόνο εσύ μπορείς να επιλέξεις αφού επικοινωνήσεις με τις σχολές.

Επίσης μπορείς να πας και http://www.hcaa.gr/
ΑΣΦΑΛΕΙΑ->ΠΤΥΧΙΑ-ΑΔΕΙΕΣ->ΣΧΟΛΕΣ
Εκεί θα βρεις όλες τις εγκεκριμένες σχολές και στοιχεία επικοινωνίας.

Πρέπει να τα πείτε από κοντά με κάθε μια. Τιμές ανα ώρα, Τιμές με προπληρωμή πολλών ωρών από πριν, αεροσκάφη για εκπαίδευση, οργάνωση & κόστος θεωρητικής εκπαίδευσης και άλλα πολλά.

Κατ'αρχάς δες ποιο αεροδρόμιο σου ταιριάζει περισσότερο. Για παράδειγμα το Τατόι είναι πολύ κοντά στην Αθήνα αλλά έχει κάποιους περιορισμούς σε ώρες πρόσβασης στους πολίτες τις καθημερινές. Επίσης επειδή είναι κοντά στην πόλη πρέπει όταν βγεις από τη περιοχή του αεροδρομίου να πετάς πιο μακριά για να βρεις "καθαρές" περιοχές για τις ασκήσεις (άθροισε συνολικά τους "νεκρούς" χρόνους πτήσης μετάβασης προς/από περιοχές εκπαίδευσης). Τα Μέγαρα είναι 40χλμ από Αθήνα, με διόδια κάθε φορά που πας, αλλά είναι σε μια περιοχή πολύ πιο "χαλαρή" για εκπαίδευση πιλότων και εκεί η Γενική Αεροπορία είναι σε πολιτική πίστα έξω από τη στρατιωτική μονάδα.

Υπάρχει ένα άτυπο ρητό που λέει πως (για τις μεγάλες πόλεις) αν δε σου πάρει 40~60 λεπτά να φτάσεις στο αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας από το έδαφος τότε στον άερα θα έχεις άλλα προβλήματα μιας και θα είναι πολύ κοντά στην πόλη όπως δεσμευμένος κάθετα & οριζόντια εναέριος χώρος από μητροπολιτικό αεροδρόμιο ή πέριξ κατοικιμένες περιοχές.

estranged_6152":8n447mkb said:
- To PPL είναι το ίδιο από όπου και αν το πάρω; Γιατί έχω διαβάσει για PPL που συμπεριλαμβάνουν IR(Instrument Rating), Night Rating και κάτι τέτοια... ή είναι απλά επιπλέον βαθμίδες που μπορείς να αποκτήσεις σαν "bonus";

Θα στα περιγράψω εκλαϊκευμένα μιας και ρωτάς και παρακάτωγια να μη μπαίνω σε λεπτομέρειες:
To PPL είναι το βασικό πτυχίο για ιδιωτικές πτήσεις με μονοκινητήρια κατά την ημέρα και με καλό καιρό
Το Night Rating σου δίνει δυνατότητα και για νυκτερινές.
ΜΕ (Multi Engine) είναι για παραπάνω από έναν κινητήρα
To CFI (Flight Instructor) είναι για να μπορείς να εκπαιδεύεις πιλότους
Το IR είναι για πτήσεις σε συνθήκες που δεν βλέπεις έξω (ενόργανη πτήση)
To CPL είναι για να μπορείς να πληρωθείς αλλά για "απλές" δουλειές που δεν εμπλέκουν επιβατικές πτήσεις.
To ATPL είναι για εργασία σε αερογραμμή με επιβάτες. Frozen είναι όταν τελειώνεις τα θεωρητικά του και απλά έχεις κάποιες ακόμα εκατοντάδες ώρες να βάλεις με το CPL και να γίνει αυτόματα ATPL.

Όλα τα παραπάνω έχουν κάποια ακολουθία (σχεδόν με τη σειρά που στα έγραψα) με διάφορους συνδιασμούς μεταξύ τους την οποία απαιτούν οι κανονισμοί (JAR) σε συνδιασμό με ώρες εμπειρίας από το προηγούμενο για το επόμενο.

Για περισσότερες λεπτομέρειες πήγαινε στο site της JAA και κατέβασε το JAF-FCL 1
http://www.jaa.nl/publications/new_releases.html

estranged_6152":8n447mkb said:
- Σε περίπτωση που πάρω το PPL και δεν καταφέρω να συνεχίσω, μπορώ να το χρησιμοποιήσω για οτιδήποτε άλλο πέραν της ενοικίασης αεροσκάφους για "εκδρομές"(να δουλέψω σε μικρομεταφορές πχ); Αν καταφέρω να συνεχίσω, ποια θα πρέπει να είναι η επόμενη μου κίνηση;

Αυτό που λες είναι το σενάριο του CPL μετά το PPL σε εταιρίες που κάνουν π.χ. όπως η http://www.aeroland.gr/ αερομεταφορές cargo ή αεροφωτογραφίσεις κ.α.
Για οποιαδήποτε εργασία θα σου ζητήσουν όμως και IR και πολύ πιθανόν και ME αν το α/φος είναι πολυκινητήριο.

Επίσης θα σου ζητήσουν κάποιες εκατοντάδες ώρες, π.χ. 700.
Αυτές πολλοί τις βάζουν αφού γίνουν εκπαιδευτές μετά το CPL και βάζουν τις ώρες ως νεαροί εκπαιδευτές (CFI) σε κάποια σχολή ( η ώρα εκπαίδευσης πάει και σε εκπαιδευτή και σε μαθητή).

estranged_6152":8n447mkb said:
- Όσο διαβάζω στο φόρουμ ανακαλύπτω συνέχεια καινούρια αρκτικόλέξα. CPL, ATPL, frozen, MEI και άλλα διάφορα, που έχουν να κάνουν με πτυχία χειριστών και έχω μπερδευτεί. Μπορεί κάποιος να γράψει καθαρά ποια είναι τα πτυχία χειριστών με βάση τη σειρά εξέλιξης(αν γίνεται και με ενδεικτικές τιμές); Επίσης, είναι απαραίτητη η απόκτηση του προηγούμενου για την απόκτηση του επόμενου; Ποιο είναι το κατώτερο πτυχίο που μου δίνει τη δυνατότητα να ασχοληθώ με την αεροπορία σε επαγγελματικό επίπεδο; Ισχύει και είναι πλήρης η παρακάτω σειρά;

Ναι, σωστά τα γράφει.
Βλ. παραπάνω και το JAR-FCL 1

estranged_6152":8n447mkb said:
Όπως καταλαβαίνετε έχω πάρα πολλές ερωτήσεις γιατί δεν ξέρω πολλά πράγματα, αλλά ενδιαφέρομαι να μάθω και, καθώς δεν γνωρίζω κάποιον που να ξέρει, στηρίζομαι σε αυτή τη φάση μόνο σε όποιον από εδώ μέσα μπορεί και θέλει να βοηθήσει!

Έτσι ξεκίνησαν οι περισσότεροι πιλότοι !
Εγώ πρώτη φορά τα είδα αυτά σε ένα αεροπορικό περιοδικό το 1989 στην Αγγλία.
Δεν ασχολήθηκα επαγγελματικά αλλά σταδιακά μετά από χρόνια κατέλληξα με JAR & FAA PPL Night ME και IR.
 
Καταρχήν σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και την πληρέστατη απάντηση! :thx:

- Όπως κατάλαβα από αυτά που έγραψες, η Αμερική παρέχει εκπαίδευση και πτυχία κάτω από το πρότυπο FAA, ενώ η Ευρώπη κάτω από το πρότυπο JAR, και κάθε εργαζόμενος πιλότος πρέπει να έχει το πτυχίο του αντίστοιχου προτύπου στην αντίστοιχη ήπειρο. Η απαίτηση συγκεκριμένου προτύπου είναι αμφίδρομη; Δηλαδή με JAR CPL μπορείς να δουλέψεις στην Αμερική, ή θέλουν κι αυτοί να το μετατρέψεις αντίστοιχα σε FAA; Επίσης, από πχ JAR CPL μπορείς να αποκτήσεις FAA ATPL ή δεν παίζει ρόλο το πρότυπο όσον αφορά την εξέλιξη;
Επίσης, εσύ πώς και έχεις JAR & FAA PPL; Υποψιάζομαι πως πήρες το PPL στην Αμερική (εξ'ου το FAA) και έπειτα το μετέτρεψες σε JAR; Στην περίπτωση αυτή διατηρούνται και τα δύο πρότυπα, δηλαδή έχεις τη δυνατότητα να πετάξεις και στις δύο ηπείρους με αυτό το πτυχίο;

- Για τις αερολέσχες έχεις δίκιο και θα τους μιλήσω και από κοντά, απλά οποιαδήποτε γνώμη είναι ευπρόσδεκτη και η δικιά σου με έφερε ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στα Μέγαρα... Μπορώ δηλαδή να τους κάνω και "παζάρια" αν δώσω όλα τα λεφτά από την αρχή;

- Κατατοπιστικότατη και η παρουσίαση των πτυχίων, ευχαριστώ γιατί είχα μπερδευτεί! Δηλαδή θέλω CPL με IR και ME για να μπορέσω να εργαστώ(και CFI για την αρχική κάλυψη των ωρών πτήσεων). Τα πτυχία αυτά και τα "add-ons" ας πούμε, πόσο περίπου κοστίζουν το καθένα;
 
estranged_6152":4ucwxgeq said:
- Όπως κατάλαβα από αυτά που έγραψες, η Αμερική παρέχει εκπαίδευση και πτυχία κάτω από το πρότυπο FAA, ενώ η Ευρώπη κάτω από το πρότυπο JAR, και κάθε εργαζόμενος πιλότος πρέπει να έχει το πτυχίο του αντίστοιχου προτύπου στην αντίστοιχη ήπειρο. Η απαίτηση συγκεκριμένου προτύπου είναι αμφίδρομη; Δηλαδή με JAR CPL μπορείς να δουλέψεις στην Αμερική, ή θέλουν κι αυτοί να το μετατρέψεις αντίστοιχα σε FAA;
Απ'όσο γνωρίζω, όχι, δεν είναι αμφίδρομη. Η κάθε Ήπειρος έχει δικούς της κανονισμούς αλλά αν ποτέ πήγαινες με πτυχία JAA να κάνεις μετατροπή σε FAA η διαδικασία είναι πολύ πιο απλή.

Βασικά το ζόρι το τραβά η Ευρώπη με όλο το κεφάλαιο που έχανε τόσα χρόνια από εκπαιδευόμενους πιλότους που πήγαιναν ΗΠΑ και μετά επέστρεφαν για μεταροπές εδώ. Είναι πολλά τα Ευρώ που χάνανε και έτσι με το καπέλο της JAA (σύντομα EASA) βρήκαν τα κόλπα για να μπλοκάρουν αυτήν την "απώλεια" συναλλάγματος προς Η.Π.Α. Capito ? ;)

Για Αερογραμμές που μεταφέρουν επιβάτες οι κανονισμοί που διέπουν τους πιλότους είναι Ηπειρωτικοί ανάλογα με την έδρα της αερογραμμής αλλά προσθέτουν και μερικά extra τοπικές αρχές αν δεν τους ικανοποιούν (JAA & FAA πάντα ικανοποιούν όλους). Υπάρχουν εξαιρέσεις όπως πιλότοι ιδιωτικών Jet σε Αμερικάνικο νηολόγιο (N-reg) που πετούν αυτά τα α/φη επαγγελματικά εντός Ευρώπης όπως π.χ. και μια Αμερικάνικη αερογραμμή πετά και προσγειώνεται με Αμερικάνικο α/φος στην Ευρώπη. Η έδρα της εταιρίας είναι όμως στην Αμερική πάντα και δε ξέρω τι κόλπα γίνονται εκεί για να πετούν πέρα δώθε εντός Ευρώπης (και όχι υπερατλαντικά δηλαδή).
Τώρα μπαίνω σε λεπτομέρειες που δε γνωρίζω.

estranged_6152":4ucwxgeq said:
Επίσης, από πχ JAR CPL μπορείς να αποκτήσεις FAA ATPL ή δεν παίζει ρόλο το πρότυπο όσον αφορά την εξέλιξη;
Παίζει ρόλο, δεν μπορείς.
estranged_6152":4ucwxgeq said:
Επίσης, εσύ πώς και έχεις JAR & FAA PPL; Υποψιάζομαι πως πήρες το PPL στην Αμερική (εξ'ου το FAA) και έπειτα το μετέτρεψες σε JAR; Στην περίπτωση αυτή διατηρούνται και τα δύο πρότυπα, δηλαδή έχεις τη δυνατότητα να πετάξεις και στις δύο ηπείρους με αυτό το πτυχίο;
Χμμμμ ... είναι μπερδεμένο :)

Εγώ σπουδάζοντας (άσχετο: Αρχιτεκτονική) στην Αγγλία παράλληλα το 1990 πήρα το UK PPL Night με ME και IMC (ένα περιορισμένο IR για εντός Αγγλίας) από αγάπη στην Αεροπορία που μάλιστα χάρη αυτής παραλίγο να τα παρατήσω όλα και να συνέχιζα επαγγελματικά με Αεροπορία.

14 χρόνια / 400 ώρες πτήσης μετά και όταν αγόρασα συνεταιρικά με 2 φίλους ένα α/φος (http://hellasga.com/gallery/sxatk) αποφάσισα να κάνω το IR μιας και είχα πια πρόσβαση σε ένα α/φος με σεβαστές ικανότητες IFR. Τότε ήταν πάνω που ερχόντουσαν τα JAR και στην Ελλάδα. Είδα πως για Ελληνικό ή JAR IR ήθελα κανα 6μηνο ground school και ~8,000 Ευρώ σε πτητικά. Παράλληλα το έψαξα για Αμερική και είδα πως εκεί είναι πολύ πιο έυκολα να τα συμπιέσεις χρονικά και με τη διαφορά κόστους πτήσης το κόστος ερχόταν λίγο φτηνότερο μαζί με ταξίδι, διαμονή κλπ.

Τελικά πήγα στο Naples FL. http://www.naples-air-center.com/ και έκανα σε 1 εβδομάδα το FAA PPL ΜΕ και σε άλλες 3 το FAA IR με 6,000 Ευρώ + ταξίδι & διαμονή. Επίσης εκεί ανανέωσα και το UK PPL ME που σε λίγο έληγε μιας και είναι Αγγλική σχολή για JAA & FAA πτυχία σε Αμερικάνικο έδαφος. (ο εξεταστής είχε UK CAA πτυχίο). To αστείο μάλιστα ήταν με το ME του UK PPL που είχε λήξει που εκανα ακριβώς τα ίδια πράματα 2 φορές, μια φορά για τον Αγγλο (ανανέωση) και μια για τον Αμερικάνο (νέα έκδοση) εξεταστή σε 2 διαφορετικές πτήσεις για τον καθένα η μια μετά την άλλη στο καπάκι. Ήταν ενδιαφέρον πάντως γιατί FAA & UK CAA έχουν διαφορετική τακτική στο τι θέλουν να δουν από τον εξεταζόμενο. Αμφότεροι πολύ ασφαλής αλλά με διαφορετική κουλτούρα.

Φωτογραφίες από εκείνο τον Άυγουστο: http://hellasga.com/gallery/florida

Έχασα 1 μήνα διακοπών στην Ελλαδίστα μας που τις είχα πολύ ανάγκη και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πέταγα και διάβαζα καθημερινά, αλλά μέσα σε ένα μήνα πήρα το πτυχίο IFR και επέστρεψα. Μπορούσα να βγάλω και κατευθείαν το FAA PPL από το UK PPL (σχεδόν αυτόματη διαδικασία) αλλά θα ήταν εξαρτόμενο από την εν ισχύ ή όχι φάση του UK PPL. Μου πήρε 2~3 ημέρες παραπάνω και το έκανα ανεξάρτητο.

Βγήκε τόσο γρήγορα γιατί ο Αμερικάνος αν έχεις ώρες σου λέει (Διαδικασία Part 61) "ωράια,αφού έχεις ώρες από άλλο πτυχίο, έλα και απέδειξέ μου πως είσαι ικανός και εγώ σε βγάζω για εξέταση μόλις σε κρίνω έτοιμο". Αυτό (Part 61) έχει κάποιες απαιτήσεις βέβαια σε προϋπηρεσία ωρών που έγώ τις είχα και έτσι το εκμεταλλέυτηκα για να βγάλω πτυχίο τόσο γρήγορα. Το συμβατικό πτυχίο (διαδικασία Part 141) δεν απαιτεί προϋπηρεσία και είναι το πλήρες πτυχίο από το 0 όπως το ξέρουμε και στην Ευρώπη.

Σημ.: Την εποχή εκείνη για Private χρήση (άνευ αμοιβής) επιτρεπόταν να πετάς SX-reg (Ελληνικό) α/φος με FAA PPL πτυχίο. Για να είμαι σίγουρος το πήρα τότε και εγγράφως από την ΥΠΑ. Αυτό πέρυσι καταργήθηκε όμως :mad: (βλ. παραπάνω σχόλια περί συναλλάγματος) και έτσι έβαλα μπρος τη διαδικασία για JAR IR.

Αλλαξα το UK PPL (από UK CAA που το είχε εκδώσει) σε Αγγλικό JAR PPL και βάσει του ICAO IR που έχω (από FAA) κάνω τώρα στην Ελλάδα Distance Learning Course (DL) το JAR IR με σχολή στην Ελλάδα για τα το επισυνάψω στο JAR PPL μου. Πρέπει να κάνω και τα ~8 θεωρητικά από την αρχή. Επειδή έχω ICAO rating, αντί του πλήρους πτητικού προγράμματος των ~45 ωρών για το IR η JAA μου επιτρέπει να το πάρω στις 15 ώρες αν ο εκπαιδευτής με κρίνει έτοιμο προς εξέταση. Αυτό που κέρδισα με την κατοχή ICAO rating ως προς τα JAR είναι το οτι μου επιτρέπουν να το κάνω DL (διαβάζεις σπίτι σου και όποτε είσαι έτοιμος πας και δίνεις) και τις 30 ώρες λιγότερο σε πτητικά. Επίσης αν δεν έκανα DL αλλά πλήρες course θα έπρεπε να πηγαίνω στη σχολή για 6 μήνες να παρακολουθώ τα μαθήματα (κάτι που θα επιρέαζε πολυ την καθημερινή οικογενειακή & επαγγελματική ζωή μου) και να πληρώσω πολύ περισσότερο για τις ώρες ακεπαίδευσης.

Τέλος, με τα παραπάνω, έχω και ένα FAA πτυχίο στο χέρι εν ισχύ με το οποίο ανά πάσα στιγμή πετώ και Αμερικάνικο α/φος (που απαγορεύεται με JAR πτυχίο). To οτι πετώ στην Ελλάδα δεν επιρεάζει την ισχύ και ανανέωσή του. Οι ώρες μετρούν και κατά JAA και κατά FAA. Απλά η FAA θέλει ένα τεστ κάθε 2 χρόνια για το PPL και να κάνεις (και μόνος σου) κάποιες διαδικασίες IFR ανά 6 μήνες, που στο κάτω κάτω αν δεν τιος κάνεις είσαι ανασφαλής πιλότος IR.

estranged_6152":4ucwxgeq said:
- Για τις αερολέσχες έχεις δίκιο και θα τους μιλήσω και από κοντά, απλά οποιαδήποτε γνώμη είναι ευπρόσδεκτη και η δικιά σου με έφερε ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στα Μέγαρα... Μπορώ δηλαδή να τους κάνω και "παζάρια" αν δώσω όλα τα λεφτά από την αρχή;
Και βέβαια μπορείς και λογικά θα κάνουν καλύτερες τιμές για μπροστάτζα !

Εκεί υπάρχει όμως ένα λεπτό σημείο: Το χρήμα σου το δίνεις έτσι μόνο σε αερολέσχες / εταιρίες που έχουν καλή φήμη με την διαχείρηση χρημάτων μαθητών. Ξέρεις, αν ο άλλος έχει το χρήμα για να κινείται μετά δεν βιάζεται καθόλου να φέρει εις πέρας το δικό σου σκοπό ... εσύ βιάζεσαι. Από την άλλη πάλι όμως αν τα πληρώνεις κάθε φορά πτήση πτήση θα σου έρθει ακριβότερα ...
Δημόσια δεν πρόκειται να μιλήσω υπέρ ή κατά κάποιας σχολής.
Επίσης δεν γνωρίζω και πολλές λεπτομέρειες γιατι το (τα!) PPL μου δεν το έχω πάρει Ελλάδα.

estranged_6152":4ucwxgeq said:
- Κατατοπιστικότατη και η παρουσίαση των πτυχίων, ευχαριστώ γιατί είχα μπερδευτεί! Δηλαδή θέλω CPL με IR και ME για να μπορέσω να εργαστώ(και CFI για την αρχική κάλυψη των ωρών πτήσεων). Τα πτυχία αυτά και τα "add-ons" ας πούμε, πόσο περίπου κοστίζουν το καθένα;
Σωστά αλλά για βασική αεροπορική δουλειά, όχι αερογραμμές με επιβάτες.
Μη με ρωτάς για κόστη, αυτά μόνο η εκάστοτε σχολή θα μπορέσει να σου πει.
 
Η σχολή που αναφέρεις στην Florida λέει ότι προσφέρει και κατευθείαν JAA διπλώματα , είναι αλήθεια ?
απλώς δεν κατάλαβα γιατί όταν επιλέξεις jaa commercial πρέπει να κάνει το IR σε FAA ????? και όταν τελειώσεις να σου δίνει την δυνατότητα πληρώνοντας όμως 7000 παραπάνω να το κανείς και αυτό jaa

http://www.naples-air-center.com/index.php?view=39
 
Υποθέτω γιατί η JAA θα τους επιτρέπει να κάνεις τα θεωρητικά του JAR IR του CPL σε Αμερικάνικο έδαφος αλλά τα πτητικά θα τα απαιτεί σε Ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.
Δε, ξέρω, μόνο αυτοί μπορούν να σου απαντήσουν.
 
Kyprianos Biris":2h2141bt said:
Ήταν ενδιαφέρον πάντως γιατί FAA & UK CAA έχουν διαφορετική τακτική στο τι θέλουν να δουν από τον εξεταζόμενο. Αμφότεροι πολύ ασφαλής αλλά με διαφορετική κουλτούρα.

Θέλεις να μας πείς λίγα περισσότερα σε σχέση με αυτές τις διαφορές κουλτούρας;
 
Δεν είναι τόσο απλό.
Είναι υποκειμενική συζήτηση.

Οι Ευρωπαίοι είναι κολλημένοι σε θέματα τυπικά και θεωρίας και πιο γραφειοκράτες.
Στα πτητικά είναι εξίσου ασφαλής με τους Αμερικάνους απλά λίγο πιο συντηρητικοί.

Οι Αμερικάνοι στα θεωρητικά κοιτάνε πιο πολύ την ουσία και συμπιέζουν την απαραίτητη ύλη μόνο, σε πακέτα διαβάσματος λιγότερο ογκώδη από τα Ευρωπαϊκά.

Οι Αμερικάνοι κοιτάνε την ουσία και το να είσαι ασφαλής πιλότος στον αέρα.

Με δύο λόγια, Ο Ευρωπαίος σου περνάει μια πολύ καλή θεωρητική γνώση με τα πτητικά να είναι στο τυπικά απαραίτητο για να πετύχεις τους στόχους ακρίβειας σε χειρισμούς αεροσκάφους. Ο Αμερικάνος σου μαθαίνει τα απαραίτητα θεωρητικά αλλά δεν είναι κολλημένος με το θέμα αυτό, κοιτάει ουσιαστικά να μπορείς σαν πιλότος σε ένα φορτισμένο περιβάλλον (π.χ. βλάβες, κακοκαιρία, κυκλοφορία) να μπορείς να αποδώσεις με ασφάλεια.

Η διαφορά στον Αμερικάνο με τον Ευρωπαίο είναι οτι στον εναέριο χώρο του πρώτου υπάρχει πολύ κυκλοφορία από όλα τα είδη της αεροπορίας που αν δεν είσαι προσεκτικός τα πράματα είναι πολύ επικίνδυνα. Στην Ευρώπη η κυκλοφορία σε μικρά και μεσαία α/φη είναι κατά πολύ λιγότερη σε σχέση με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο Ευρωπαίος πιλότος συναντά πολύ φορτισμένο περιβάλλον μόνον όταν μπει πια στο περιβάλλον των αερογραμμών. Έτσι στην Ευρώπη το "προχωρημένο" σκέλος της εκπαίδευσης προκύπτει πια με OJT (On the Job Training) με έμπειρους δίπλα σου.

Τα παραπάνω είναι προσωπική άποψη κάποιου που έκανε βασικό PPL και ενόργανη εκπαίδευση και στις 2 ηπείρους αλλά ΔΕΝ έχει κάνει επαγγελματική εκπαίδευση. Mπορεί να είμαι και λάθος...
 
Συμφωνω με τον φιλο τον κυπριανο.η ουσια ειναι οτι στην αμερικη σε εκπεδευουν απο την πρωτη μερα στα δυσκολα π.χ (κυκλοφορια κακοκαιρια βλαβες εποικινωνιες,δυσκολες καταστασεις.) και οχι οταν μπεις στο αεροπλανο με επιβατες που κανουν στην ευρωπη.βλεπε 100 ωρες line traning που κανουν στην αιγαιου και στην αμερικη ειναι μονο 25 ωρες.εισαι πολυ καλα εκπεδευμενος οταν μπεις να πεταχεις με επιβατες.
στην ελλαδα συμβαινει το εξης ( στου κουτρουλη το κεφαλι μαθαινει ο καραμητρος ο τυφλος κουρεμα).δεν νομιζω οτι ειναι και ο καλυτερος τροπος να μαθει κανεις να πεταει με κοσμο μεσα.
sorry παιδια αλλα ετσι ειναι τα πραγματα στην ελλαδιτσα μας.να δουμε ποτε τα πραγματα θα αλλαξουν αν αλλαξουν ποτε.
flight instructor
 
Top