Air Berlin, DUS-ZRH-DUS 23AUG05

  • Thread starter Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Akis

Administrator
Staff member
Εγγραφή
22/11/2002
Μηνύματα
5.147
Likes
419
Περιοχή
Dortmund
Website
www.airliners.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDLW
Για την 23η Αυγούστου ήθελα να κάνω ένα μικρό daytrip. Χωρίς να έχω συγκεκριμένο προορισμό άρχισα πριν μερικούς μήνες να ψάχνω τις σελίδες των εταιρειών για να βρω κάτι ωραίο και οικονομικό. Μετά από λίγο ψάξιμο υπήρχαν δύο επιλογές: Βιέννη ή Ζυρίχη.

Η επιλογή έπεσε στην Ζυρίχη, μιας και ήθελα περισσότερο να γνωρίσω την Ελβετία παρά την Αυστρία (την οποία ήδη έχω δει από κοντά). Έτσι έκανα την παρακάτω κράτηση (αυτά τα στοιχεία έδινε η σελίδα της ΑΒ):

ΑΒ8124 DUS 1020 - 1130 ZRH, F100
ΑΒ8173 ZRH 2135 - 2250 DUS, F100


Συνολικό κόστος: 75 EUR!

Τελικά όμως η ΑΒ άλλαξε αρκετά τα παραπάνω στοιχεία. Η αναχώρηση της πρώτης πτήσεις άλλαξε συνολικά δύο φορές αρχικά από 1020 σε 1145 (με ενημέρωσαν με επιστολή 3 βδομάδες πριν) για να γίνει τελικά 1155 (το έμαθα στο αεροδρόμιο). Οπότε θα είχα 1,5 ώρες λιγότερες στη διάθεσή μου στη Ζυρίχη. Επίσης, από F100 και οι δύο πτήσεις άλλαξαν σε Β738 :(

Πρώτη πτήση: 23/08/2005, ΑΒ 8124 DUS --> ZRH, STD: 1155 STA 1300, B737-86J D-ABAF, Seat 26A

Έφτασα στις 1000 περίπου στο αεροδρόμιο και αμέσως στο check-in-desk της εταιρείας. Ήταν ανοιχτά περίπου 10 γκισέ από τα οποία το 1 είναι για κατόχους silver ή platin card και ένα για τους επιβάτες που ταξιδεύουν μόνο με χειραποσκευές. Οι ουρές υποφερτές και συγκεκριμένα στο check-in των επιβατών «χειραποσκευής» ήταν δυο κύριοι πριν από εμένα που έκαναν check-in και έτσι ήρθε γρήγορα η σειρά μου. Ευγενέστατος υπάλληλος, ζορίστηκε μέχρι να γράψει το όνομά μου στον υπολογιστή και μου έδωσε την 26Α. Με προέτρεψε ήδη στις 1100 να είμαι στο gate παρόλο που η κάρτα επιβίβασης έγραφε 1110.

Τέλος πάντων, πήγα και έκανα ένα πρωινό (το οποίο ακριβοπλήρωσα, ένας χυμός 0,2l και ένα σάντουιτς για 6,20 EUR). Μετά από μια βόλτα στο aviation shop πέρασα τον έλεγχο χωρίς προβλήματα και τον έλεγχο διαβατηρίων (καιρό είχα να το ζήσω αυτό) με την αστυνομικό να ελέγχει κάθε σελίδα του διαβατηρίου μου. Στο gate μικρή κίνηση και εκεί συνειδητοποίησα ότι η πληρότητα θα είναι μάλλον άσχημη!

Στις 1120 άρχισε η επιβίβαση στο D-ABAF (f/f στις 21/05/2001 για την ΑΒ). Τελείωσε σχετικά γρήγορα μιας και μόλις 50 περίπου επιβάτες επιβιβάστηκαν (πληρότητα <30%). Οι δύο διπλανές θέσεις μου έμειναν κενές με πολλούς business man να βρίσκονται στο αεροσκάφος κι εγώ να νιώθω κάπως άτοπος χωρίς κουστούμι. ;-)

Τέλος πάντων, στις 1140 pushback επίδειξη σωστικών μέσων από τις οθόνες του D-ABAF και ντουγρού για τον 23L. Απογείωση στις 1157 με το καλύτερο climbing που έχω νιώσει (τύφλα να έχει το 741 της Iran). ΤΕΛΕΙΑ. Ήδη στις 1159 βρισκόμασταν πάνω από τα σύννεφακαι βλέπαμε τον ήλιο. Οι αναγγελίες στην καμπίνα στα γερμανικά και τα αγγλικά, αλλά το πλήρωμα δεν είχε διάθεση να μιλάει στα αγγλικά με τους επιβάτες που δεν ήξεραν γερμανικά. Έτσι κάτι ρωτούσε ο επιβάτης στα αγγλικά και οι ιπτάμενοι των έστελναν αδιάβαστο απαντώντας στα γερμανικά.

Στις 1215 μας μοίρασαν το σάντουιτς μας (βλ. φωτογραφία από το airlinemeals.net) και από ένα αναψυκτικό ή χυμό. Οι κοπελιές (4 συνολικά) γλυκούλες και ευγενέστατες (αν μιλούσες γερμανικά). Λίγο αργότερα μίλησε και ο κυβερνήτης που μας έδωσε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία (διαδρομή: Φρανκφούρτη, Στουτγάρδη και μετά Ζυρίχη) όπως διάδρομο απογείωσης, ταχύτητα απογείωσης, βάρος αεροσκάφους κατά την απογείωση (54t) και φυσικά τα τελευταία στοιχεία του καιρού στην Ζυρίχη. Λίγο αργότερα άρχισε και η κάθοδος προς ZRH και στις 1244 ήρθε η προσγείωση στον 14. Στις 1254 βρισκόμασταν ήδη στο gate του terminal E.

Αεροδρόμιο Ζυρίχης:

Όποιος γνωρίζει το αεροδρόμιο έχει τύχη. Αν φτάσεις στο terminal E, τότε μετά την άφιξη περπατάς αρκετή ώρα (και με κυλιόμενες σκάλες), μετά κατεβαίνεις έναν όροφο και βλέπει ένα ... τρενάκι. Εκεί κάπου ο επιβάτης με αποσκευές μάλλον λίγο τα χάνει μιας και αναρωτιέται από που θα πάρει τις βαλίτσες τους. Ο επιβάτης πάλι χωρίς αποσκευές χαίρετε που δεν έχει αποσκευές και δεν χρειάζεται να κάνει τέτοιες σκέψεις. Τέλος πάντων με το υπόγειο αυτό τρενάκι σε μεταφέρουν σε 3 λεπτά περίπου στο κεντρικό termninal από όπου τελικά παίρνεις τις βαλίτσες σου (αν έχεις βαλίτσες). Στο Β υπάρχει και observation deck. Κοστίζει 2 φράγκα (περ. 1,30 EUR) όπου υπάρχει και το BuchAIR-Shop (αρκετά ακριβό κατά την γνώμη μου). Δυστυχώς δεν βλέπεις και πολλά από εκεί, μιας και οι προσγειώσεις γίνονται στον 14 και οι απογειώσεις από τον 28 (εσύ όμως έχεις τον 16/34 φάτσα). Η καλύτερη λύση είναι να πας στο parking 6. Από εκεί μπορείς να βγάλεις φωτογραφίες των αεροσκαφών που είναι καθ΄ οδών προς τον 28.

Η Ζυρίχη

Πολύ όμορφη πόλη η Ζυρίχη. Σχετικά γρήγορα φτάνεις από το αεροδρόμιο στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό (10-12 λεπτά). Με το που φτάνεις στο σιδηροδρομικό σταθμό είσαι ήδη στο κέντρο της πόλης. Η γνωστή Bahnhofststrasse βρίσκεται μπροστά σου με πολλά μαγαζιά και κόσμο. Ακριβή πόλη όμως!!! Μερικές φωτογραφίες:

κλικ
κλικ
κλικ
κλικ

Δεύτερη πτήση: 23/08/2005, ΑΒ 8173 ZRH --> DUS, STD: 2135 STA 2250, B737-86J D-ABBP, Seat 06A

Έφτασα γύρω στις 2000 στο αεροδρόμιο. Το check-in της ΑΒ είναι στο terminal Β. Σε αυτό το αεροδρόμιο δεν είναι κάθε check-in αριθμημένο, αλλά υπάρχουν lines. Από 1 έως 10 αν θύαμε καλά. Κάθε line έχει περίπου 8 check-in. Έτσι πήγα στη line 7. Ήταν ανοιχτά 3 check-in, αλλά ακριβώς εκείνη την ώρα άνοιξαν άλλα τέσσερα στην line 6 οπότε πήγα για τσεκάρισμα εκεί. Ήταν 3 πτήσεις της ΑΒ προγραμματισμένες (προς HAJ, DUS, TXL). Γρήγορο check-in από ευγενέστατη υπάλληλο και θέση 6Α

Μετά άρχισε πάλι περπάτημα και ταξιδάκι με τρενάκι ως το terminal E. Το αεροσκάφος μας D-ABBP (f/f 03/03/2005) ήρθε στις 2045 περίπου και boarding time έδινε η οθόνη 2115 (το boarding pass έγραφε 2055). Τελικά η οθόνη ήταν πιο ... up to date, και στις 2115 άρχισε το boarding. Κι εδώ λίγοι επιβάτες, περίπου 80-90 άτομα ήταν δεν ήταν (<50%) και έτσι σχετικά γρήγορα τελείωσε η επιβίβαση. Λίγο αργότερα άρχισε και το pushback και οι οθόνες προέβαλαν το safety demonstration (στα γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους). Κατά την ώρα του taxi ο κυβερνήτης μας έδωσε τις τελευταίες πληροφορίες και μας ανακοίνωσε ότι η πτήση θα διαρκέσει περίπου 50 λεπτά.

Απογείωση από τον 28 με πολύ όμορφη θέα της πόλης αλλά και λίγο αργότερα του αεροδρομίου μιας και κάναμε στροφή αριστερά των 180 μοιρών. ;)

Κι εδώ τίποτε το εντυπωσιακό. Το αεροσκάφος σε άριστη κατάσταση (είναι και μόλις 5 μηνών). Σε αυτή τη πτήση μάλιστα βλέπαμε τον κλασικό χάρτη στις οθόνες του IFE και όχι videoclips από τις γνωστές τραγουδίστριες (όπως στην πρώτη πτήση στην οποία μάλιστα πουλούσαν ακουστικά αντί 1,50 EUR). Ευγενέστατο προσωπικό το οποίο πάλι δεν ήθελε και πολύ να μιλάει στα αγγλικά. Routing το γνωστό από το μεσημέρι μόνο προς αντίθετη κατεύθυνση. Ήδη στις 2210 άρχισε η κάθοδος από FL380 και στις 2225 το αεροσκάφος ακούμπησε τον 23L και σε ταχύτητα ρεκόρ ήμασταν λίγα λεπτά αργότερα στο gate.

Σημειώσεις: ΚΑΝΕΙΣ στο αεροσκάφος δεν χειροκρότησε ούτε στην πρώτη αλλά ούτε στην δεύτερη πτήση (επιτέλους πέτυχα τέτοια πτήση) και ΚΑΝΕΙΣ δεν πετάχτηκε από την θέση του ΠΡΙΝ να σβήσει το λαμπάκι προσδεθείτε (που είναι ο κλασικός Έλληνας!!!).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Τα δυο αεροσκάφη διέφεραν αρκετά μεταξύ τους. Το τελευταίο (μιας και σχετικά καινούργιο) είχε πιο καλά καθίσματα και μεγαλύτερο seat pitch (δε γνωρίζω το πόσο έφταιγε ότι καθόμουν μπροστά κι όχι πίσω, αλλά λογικά σε 186 θέσεις και δίχως biz class δεν πρέπει να έχει διαφορά).

++ Το προσωπικό (ευγενέστατο και επαγγελματικό, αλλά όχι αγγλόφωνο)
++ On time Performance
++ http://www.airberlin.de

+ Η τιμή αν η κράτηση γίνει μερικούς μήνες πριν

-- Οι αλλαγές στην ώρα αναχώρησης της πρώτης πτήσεις.
Συνολική Βαθμολογία: 8,5/10

Ευχαριστώ για το κουράγιο!
 
Πολύ καλό Άκη Αυτό το καλό έχετε εκεί ένα υπέροχο αεροπορικό day trip με μόνο 75 Euro!!
Θυμάσαι ταχύτητα απογείωσης?
 
Όλο και σε κάτι θα διαφέρουν λογικά οι πρώτες σειρές από το τέλος. Έστω και κάτι ψιλά. Είναι φοβερό πάντως που μπορείτε να πετάγεστε για τσάρκα έτσι από εκεί. Drooling εντελώς... και απ 'οτι είδα και καθαρά παραθυράκια :wink:
Πάντα τέτοια...
 
Good report! Αυτά είναι... Εμείς εδώ στο Ελλάντα με 75 ευρώ ούτε one-way δε μπορούμε να κάνουμε :cry:

Εγώ θα τους έκοβα επιπλέον... βαθμούς γιατί πλήρωνες για τα ακουστικά... Αν είναι δυνατόν!

Όσον αφορά τους επιχειρηματίες ακριβώς το ίδιο ένιωθα και εγώ στο δρομολόγιο Tegel-Baden :roll: Αλλά...άσε τους άλλους να αναρωτιούνται :wink:

Keep flying :lol:
 
jerry":305s5frp said:
Εγώ θα τους έκοβα επιπλέον... βαθμούς γιατί πλήρωνες για τα ακουστικά... Αν είναι δυνατόν!

Βασικά το έχω δει και σε άλλες εταιρίες οπότε δεν μου φάνηκε τόσο τραγικό (βλ. και σχετικό μου ρεπορτ για την LTU).

Όσον αφορά την τίμη εισιτηρίου

-- 36 EUR ο ναύλος
-- 20 EUR επίναυλος καυσίμου
-- 24 EUR φόροι αεροδρομίων
-- -5 EUR bonus μου :wink:

75 EUR τελική
 
Top